هفته نوزدهم لیگ برتر درحالی فردا با انجام پنج دیدار آغاز می‌شود که پرسپولیس در شیراز به فکر انتقام از فجر و رسیدن به رتبه‌های تک رقمی جدول است و مایلی‌کهن و تیمش برای پذیرایی از یک مهمان ویژه به نام علی دایی آماده می‌شوند.

به گزارش مشرق، دومین هفته‌ از دور برگشت لیگ برتر در حالی از فردا (یکشنبه) 10 دی با برگزاری پنج مسابقه شروع می‌شود که پرسپولیس در شیراز به فکر رسیدن به رتبه‌های تک رقمی جدول است و در دورود مایلی‌کهن و دایی با هم روبرو می‌شوند. در بالای جدول هم چهار تیم رقابت نزدیکی با هم دارند.

در زیر نگاهی گذرا به دیدارهای فردا می‌اندازیم:

* فجر سپاسی شیراز - پرسپولیس ( ساعت 14:00)

نتیجه بازی رفت: پرسپولیس 2 - فجرسپاسی شیراز 3

سرخپوشان پایتخت که پس از روی کار آمدن گل‌محمدی شروعی طوفانی داشتند و در جام حذفی با شش گل ملوان را بدرقه کردند، هفته‌ گذشته نتوانستند از پیروزی 2-0 خود برابر نفت آبادان محافظت کنند تا باز هم هواداران خود را نگران کنند. گل‌محمدی به خوبی می‌داند که با توجه به داشته‌های پرسپولیس و البته شرایط این تیم در جدول، باخت در این بازی برای هواداران قابل قبول نیست.

در آن سو فجر سپاسی که پس از شروع خوب در لیگ با افت محسوسی مواجه شده، برای حفظ جایگاه خود در جدول چشم به سه امتیاز این بازی دارد. رویارویی رضا حقیقی، هافبک کنونی پرسپولیس با مربی و همبازیان سابقش از نکات قابل توجه این بازی است. محمد قاضی غایب پرسپولیس در این بازی است.

* صبای قم - ذوب آهن اصفهان (ساعت 14:00)

نتیجه بازی رفت: ذوب آهن 1 - صبای قم 2

هفته قبل برای هر دو تیم خوش یمن بود و بعد از مدت‌ها شاگردان مرفاوی و کاظمی رنگ برد را دیدند. صبایی‌ها با برتری 4 بر یک مقابل پیکان با 24 امتیاز به رده یازدهم رسیدند و ذوبی‌ها نیز 16 امتیازی شدند و البته در رده شانزدهم هنوز هم خطر سقوط را احساس می‌کنند. برنده این دیدار شانس بالایی برای خروج از بحران و قرار گرفتن در مسیر صعودی را دارد. با توجه به امتیاز میزبانی و نتیجه روحیه بخش هفته گذشته شاید روی کاغذ باید صبا را  صاحب شانس بیشتری دانست اما از سوی دیگر ذوب آهن هم فرهاد کاظمی را روی نیمکت دارد که می‌تواند اندیشه‌های مرفاوی را به چالش بکشد.

* سپاهان اصفهان - فولاد خوزستان (ساعت 15:00)

نتیجه بازی رفت: فولاد 1 - سپاهان 3

مهمترین دیدار هفته نوزدهم لیگ برتر بازی انتقامی سپاهان و فولاد، تیم‌های دوم و سوم جدول رده‌بندی لیگ است. فولاد که در این فصل در بازی رفت و مسابقات جام حذفی مغلوب قهرمان سه دوره گذشته لیگ شده، قصد دارد انتقام شیرینی را از زردپوشان بگیرد تا به رده دوم جدول برسد. اما سپاهان هم برای جبران شکست در بازی گذشته و کاهش و یا حفظ اختلافش با استقلال، باید در این بازی به 3 امتیاز برسد، هرچند خبرهای خوشی از این تیم به گوش نمی‌رسد، خبرهایی که بیانگر دو دستگی بین بازیکنان این تیم اصفهانی است، مسئله که می‌تواند باعث سقوط هر چه بیشتر آنها در جدول لیگ شود.

* گهر دورود - راه آهن (ساعت 15:00)

نتیجه بازی رفت: راه آهن 3 - گهر دورود 1

مردم دورود بعد از میزبانی شایسته از استقلال نامشان بر سرزبان‌ اهالی فوتبال جاری شد. همه فرهنگ بالای تماشاگران این شهر و میهمان‌نوازی مردم لرستان را ستودند. همان نمایش مردم با فرهنگ باعث شد که شهری با ورزشگاه دور از استانداردش در لیگ میزبان شود.

بعد از استقلال که در جام حذفی به دورود رفت اکنون شاگردان علی دایی باید به مصاف تیم آخر جدول لیگ در این شهر بروند.

تقابل علی دایی و محمد مایلی‌کهن این بازی را دیدنی‌تر از همیشه می‌کند. اختلاف نظر این دو مربی از سال 1997 آغاز و در سال‌های اخیر این مشکلات ادامه یافت تا جائیکه مایلی‌کهن در سالهای اخیر یکی از منتقدان پروپاقرص علی دایی بوده و برای انتقاد از شاگرد پیشین خود کمتر حد و مرزی قائل شد. در مقابل دایی هم که مایلی‌کهن را تنها منتقد خود می‌دیده، برای مقابله با او چندین بار به محاکم قضایی شکایت کرد که در یکی دو مورد کار به جاهای باریک هم کشیده شد.

هرچه هست امروز اما مایلی‌کهن و دایی در آتش بس هستند و علیه هم حرف نمی‌زنند، آتش زیر خاکستری که شاید با اتفاقاتی که در دیدار فردای آنها رقم بخورد دوباره سر باز کند. در این بین یک سئوال پیش می‌آید که آیا مطابق رسم و رسوم فوتبال ما قبل از بازی فردا دایی یا مایلی کهن به سمت هم خواهند رفت؟ هر چند که با روحیات که از طرفین سراغ داریم بعید است پاسخ این سوال مثبت باشد!

راه آهن می‌خواهد برای بازگشت به جمع تیم‌های بالانشین پیروز شود و گهر هم برای سقوط نکردن می‌جنگد. تیمی که محمد مایلی‌کهن گفته سقوطش تقریبا قطعی است ولی این تیم کوروسوهایی از امید برای بقا دارد.

روی کاغذ شانس راه آهن بیشتر است همانطور که در دیدار رفت 3 بر یک گهر را شکست داد در این بازی هم بخت شاگردان دایی برای گرفتن سه امتیاز بسیار بیشتر است. مگر اینکه دورودی‌ها این‌بار در زمین مسابقه اهالی فوتبال را غافلگیر کنند و راه آهن را شکست بدهند.

* نفت آبادان - ملوان انزلی (ساعت 15:00)

نتیجه بازی رفت: ملوان انزلی 2 - نفت آبادان 2

تیم متحول شده آبادان پس از تساوی ارزشمند در آزادی برابر پرسپولیس، می‌خواهد نخستین پیروزی‌اش با هدایت آلفردو کاسیمرو را در خانه جشن بگیرد. این پیروزی می‌تواند امیدهای آنها را برای خروج از جمع فانوس بدستان افزایش دهد. البته در روزی که سپاهان و فولاد برابر هم به میدان می‌روند، ملوانی‌ها به فکر 3 امتیاز ارزشمند در آبادان، رسیدن به رده دوم و نزدیک شدن به استقلال صدرنشین هستند.

به گزارش مشرق سایر دیدارهای این هفته روز دوشنبه به شرح زیر برگزار می‌شود:

داماش گیلان - آلومینیوم هرمزگان (ساعت 15:00)

نفت تهران - مس کرمان (ساعت 15:00)

تراکتورسازی تبریز - پیکان (ساعت 15:00)

استقلال - سایپا (ساعت 17:30)

برای مشاهده نتایج کامل و جدول رده بندی لیگ برتر اینجا را کلیک کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • alireza ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    0 0
    فقط فجر سپاسی تیم همشهری خودم فقط فجر سپاسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس