به گزارش مشرق، محسن مهدیان مدیر مسئول روزنامه همشهری در تلگرام نوشت:
امسال دهه اول محرم، مجالس امام حسین علیهالسلام رنگ و بوی دیگری داشت.
از پرچم ایران کنار پرچم سیدالشهدا، تا خواندن سرود ملی پیش از آغاز مراسم؛ از منبرهایی پر از بصیرت و شعور سیاسی، تا شعرهای حماسی، رجزهای جنگی و شعارهایی که میان مجلس داده میشد.
خانوادگی نشستن در مجلس امام حسین هم خودش تربیت جمعی یک ملت بود.
امسال آدمها وقتی به هیئت میآمدند، فقط حال گریه نداشتند؛ حس مبارزه داشتند، حس مطالبه داشتند و مهمتر از همه، حس لبیک به خواست رهبر انقلاب که فرمودند خیابان را حفظ کنید.
از تطبیق شمر و یزید کربلا با شمر و یزید امروز، تا امتداد انتقام خون امام شهید؛ از پرچمچرخاندن کنار بیرق امام حسین، تا شعارهای ضد ظلم و ضد استکبار.
از حضور پررنگ خانوادههای شهدا در هیئتها، تا تبدیل هیئت به قرارگاه همدلی و مواسات.
از وحدت کمنظیر هیئتی ها با وجود تفاوت سلیقهها، تا کنار رفتن دوگانههای کاذب «حماسه یا روضه»؛ امسال حماسه، خود روضه بود و روضه، موتور حماسه.
امسال به معنی واقعی کلمه، هیئت غیرسکولار را سر دست گرفتیم.
شاید مهمترین اتفاق محرم امسال، ارتقای عزاداری از صرف سوگواری به «قیام و مبارزه» بود؛ همان مسیری که عاشورا از ابتدا برای آن برپا شد.
نقطه شروع محرم امسال شاید همان «ای ایران بخوان» امام شهید در شب عاشورای سال گذشته بود؛ جایی که پیوند ایران و امام حسین، از یک حس پنهان به یک نشانه آشکار تبدیل شد.
اینجاست که باید قدردان مجلسدارانی بود که با وجود همه سختیها، هیئت خود را در میدان حفظ کردند؛ طاهریها، مطیعی ها، رسولی ها و همه مداحان، منبریها، خادمان و بانیانی که نگذاشتند مجلس امام حسین از میدان جدا شود.
*بازنشر مطالب شبکههای اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکهها منتشر میشود.




