عبارت «نظر دیگری داشتم» رهبر انقلاب به معنای «تحمیل» است؟

«بعضی‌ها از عبارت «نظر دیگری داشتم» در پیام رهبر انقلاب، بوی تحمیل استشمام کرده‌اند. این برداشت خطای عجیبی است.

به گزارش مشرق، روزنامه خراسان در یادداشتی پیام رهبر انقلاب را تحلیل کرد. در این یادداشت آمده است: «بعضی‌ها از عبارت «نظر دیگری داشتم» در پیام رهبر انقلاب، بوی تحمیل استشمام کرده‌اند. این برداشت خطای عجیبی است.تحمیل دو شرط دارد: اول این که تحمیل‌کننده اراده تحمیل داشته باشد و دوم این که تحمیل‌شونده ناگزیر از پذیرش باشد.

حال آن که رهبر جامعه صریحاً می‌گویند «اجازه آن را صادر کردم».دلیل این اجازه را هم روشن بیان می‌کنند؛ مسئولیت و تعهد رئیس‌جمهور و سایر اعضای شعام در پاسداشت حق مردم. طرف مقابل این تصمیم نیز محصول عقل جمعی نظام است. اتفاقاً امام جامعه از خروجی سازوکار قانونی و عقل جمعی حمایت می‌کنند.

بیان این نکته در متن، کمک به دولت هم هست. پیامی روشن که این مجوز، چک سفیدامضا نیست و همه باید در تحقق شروط و تعهدات پای کار باشند.

دست دولت در برابر دشمن نیز پرتر است؛ چراکه می‌تواند بگوید از صدر تا ذیل نظام، مطالبه واحدی وجود دارد.این پیام، فقط خطاب به دولت نیست؛ خطاب به همه ماست.همان‌گونه که ایشان از خروجی عقل جمعی حمایت کرده‌اند، دیگران نیز باید از مجادله بر سر نظرهای پیشین عبور کنند و برای تحقق حقوق ملت، یک‌صدا عمل کنند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 61
  • در انتظار بررسی: 5
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    0 0
    اشاره به به نظر دیگری داشتم نکردید باز هم یک ابهام اینجا باقی می ماند نظر رهبر چه بوده دراین تفاهم‌نامه نیست آیا تیم مزاکره کننده باید امتیازات بیشتری می گرفت اصل اجرای تفاهم‌نامه است نه تصویب روی کاغد شواهد تاریخی نشان داده که آمریکا واسرائیل هيچ وقت به تعهدات خود درهیچ توافقی عمل نکردن وتوافقات به بن بست رسيده است والان هم شاهد نقض بند یک تفاهم‌نامه درلبنان هستیم‌
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    16 2
    من نظر دیگری داشتم یعنی نظر من متفاوت با نظر آنها بود.یعنی من نظر دیگری داشتم .در دامه به طور واضح خودشون و مردم رو با ما منتظریم یعنی نظر مردم
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
      11 24
      مردم خواهان جنگ و مقاومت نیستن . مردم خواهان زندگی در رفاه و ثروت و امنیت هستن .
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
      21 7
      اتفاقا مردم سوریه و لیبی هم خواهان جنگ و مقابله با دشمن که اتفاقا همون آمریکا و نوکراش بود نبودن وضعیت شون شده عبرت برای بقیه مردم دنیا
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
      0 0
      آتش بس وسط جنگ یعنی خودکشی صلح وقتی است که تکلیف مشخص باشد
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
      1 0
      در پاسخ به اونی که حرف مردم سوریه و لیبی را زده باید بگم اتفاقا اعراب و اروپایی ها و کانادا و استرالیا و... نیز خواستار جنگ نبودند و مرمانش نیز بهترین زندگی ها را دارند و همه آرزو دارن برن به اون کشورها.
  • احمد IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    19 3
    شروط ده گانه رهبر کاملا واضح و گویا هست ونیاز به سفسطه جینی نیست
    • ناشناس IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
      1 10
      کدام شروط؟! آقایون اعلام کردند اونا شروط رهبری نبوده
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    15 0
    ولی انصافا مشخصه نظر دیگه ای داشتند نه خبری از پیروزی بود نه موفقیت نه تبریک .
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    14 4
    وقتی‌رهبر‌میفرمایند‌نظری‌دیگر‌داشتم‌یعنی‌موافق‌ مذاکره‌نبودند‌یه‌سری‌توکشور‌سرخود‌میرن‌هرکاری باب‌میل‌خودشان‌هست‌انجام‌میدهند‌.رهبرعزیزم ازاین‌به‌بعداجازه‌ندهید‌دیگران‌برای‌کشور‌تصمیم بگیرندما‌مردم‌توی‌خیابان‌و‌وسط‌میدان‌هستیم تااوامرشما‌اطاعت‌شود
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
      9 11
      یعنی رهبری قدرت و صلابت نداره که یه عده میتونن سر خود هر کاری میکنن ؟
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
      0 0
      والله من نمی‌خواستم بازرگان نخست وزیر شود من به بنی صدر رأی ندادم ( طرفداران و خودش القا میکردن نظر امام وبیتش اوست ) من مخالف قائم مقامی منتظری بودم اینها بخشی از وصیت نامه است در حالی که میگویند بیشترین اقتدار را داشت
  • یارالله برهانی IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    0 0
    عبارت «نظر دیگری داشتم» در پیام رهبر انقلاب به چه معناست؟ دقیقاً همین مفهموم دارد و میرساند. آقای پزشکیان میبایست حواسش باشد. در شرایط حاّد مردم بلدند چگونه با کسی که دور برش چه کسانی هستند و شارژ میکنند. این یک مفهموم را درک کنید: هئیت حاکمه فعلی امریکا بعنوان بدتر جنایتکاران تاریخ حیات زمین اند. مذاکره و یا تفاهم که بزمجه ترامپ معنایش را همان تسلیم بی قید شرط تعبیر کرده. امریکا غیر قابل اعتماد است تا مادامیکه این زنجیره شیطانی از هم جدا شود و شخصیتهای جوان گرای جدید در حاکمیت این چند کشوری که ایجاد میشود قرار گیرند. هر آنچه برای ما سعی کردند ... برای خودشان بطور حتم و یقیین اتفاق خواهد افتاد. شک نکنید
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    0 0
    اختاپوس امپریالیسم در تاروپود بخش تصمیم گیر اقتصاد ایران لانه گزیده است این خطر بسار فراتر از خطر اسرائیل وآمریکا برای ملت ایران است
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    1 0
    اگر بنا بود در مسائل مربوط به جنگ و صلح و خط مشی کلی نظام از "خرد جمعی" (بماند که در هر دو کلمه جای تردید هست) استفاده شود دیگر جایگاه ولایت فقیه کجاست؟
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    0 0
    نجات ایران در گرو نظام سرمایه داری حاکم بر اقتصاد ایران است هر روز بدتر از دیروز را شاهدیم نجات ایران در گرو اقتصاد اسلامی لغو مالکیت خصوصی حاکمیت اقتصاد تعاونی بر کل اقتصاد ایران لغو مالکیت عرصه
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    0 0
    مرگ بر نظام سرمایه داری حاکم بر اقتصاد ایران مقدس تر از شعار مرگ بر آمریکاست آمریکا نماد نظام سرمایه داریدر جهان لست واقتصاد سرمایه داری حاکم بر ایران نماد تحقق شعار وارمان آمریکا دز ایران است
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    0 0
    چرا هیچ کس در مورد برگشت به نظر امام حرفی نمی زند؟ اگر امام خودش اعلام میکند نظرش چیز دیگری است؛ آیا نباید دنبال تامین نظر امام بود؟
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    0 0
    نه بهیچ وجه بوی تحمیل احساس نشد ولی انتظار می رفت ایشان با توجه به اینکه امام جامعه هستند نظر خودشان را صریحا مرقوم می فرمودند شاید تصمیم گیرندگان به فکرشان نرسیده باشد واگر به آنها گفته شود حتما قبول می کنند به هرحال هدایت جامعه با امام است ورها کردن جامعه تا با آزمایش وخطا پیش برود هزینه ساز خواهد بود
  • نصر IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    0 0
    حالا دهها و صدها نفر بیایند و این جمله رهبری را برای یک عده تندرو افراطی و مداحان توضیح دهد آنها تفسیر خودشان را خواهند کرد
  • alire IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    0 0
    یه عده از این نوع بیان سو ستفاده کردن و همچنان در حال کارشکنی هستند.
  • همه ما IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    0 0
    ایشان مثله رهبر شهید بیاد و صراحتا تصمیمش را بگوید تا فرصت طلبان داخلی مانور ندهند واکر قرار راه گذشته باشد که 47 سال تحریم خسارت شهید و هزینه بی نتیجه بوده !!! باید طرحی نو بی اندیشیم
  • ایرانی IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    0 0
    چرا رهبری پاسخ این برداشتها را شفاف نمیدهن نا دهان یاوه گویان بسته شود واقعا الان درجامعه درمورد پیام ایشان ابهام است هرکس یه برداشتیداره
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    0 0
    پیام ایشون کاملا روشنه. دوباره عده ای چه اینطرفی چه اون طرفی شروع به تفسیر رای کردن.
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    0 0
    تفاهم نامه پیروزی بزرگ ایران و‌سند شکست آمریکاست کاملا به نفع ایران نگاشته شده.کاش رهبری پیام‌ رو علنی نمیدادن اگرم نظرشون چیز دیگری بود کاش علنی نمیگفتن تا هم جایگاه رهبری و هم اعتماد بین مردم و مسعولین ‌واتحاد و انسجام دچار خدشه نشه.اسراییل از این توافق شدیدا ناراحته شدیدا این توافق پیروزی ماست.باید میزاشتیم مذاکره کنندگان با اعتماد به نفس برن جلو نه اینکه تحت فشار قرار بگیرن..
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    0 0
    آقایون ادبیات علمای دین را نمی دانند .در حوزه علمیه اینکه شاگرد نظر استاد خودشرا عوض کند قبیح نیست . داشتن نظر متفاوت یک حسن است و اینکه رهبر نظر دیگران را بر نظر خودش ترجیح دهد یک فضیلت است .ما عادت کردیم که حرف حرف من است و مرغ یک پا دارم بگوییم ؟
  • ابراهیم IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    0 0
    رهبری با این سبک از آتش بس و در این برهه از زمان مخالف آتش بس بودند‌.‌.
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    0 0
    در این زمان حساس کشور همه باید فقط به مسئولین گوش دهیم واز گفته ها ونطرات غیر کارشناسی عده ای که فقط دنبال نقد کردن هستند وهیچ راهکاری هم ندارند وفقط دنبال ایجاد فتنه در جامعه هستند باید جدا"دوری کرد کشور در موقع حساسی هست وهمه باید اتحاد ویک دستگی را در جامعه رواج دهیم
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    2 3
    منظورشان همان قابل اعتماد نبودن امریکاست
  • حمید IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    0 0
    کاملا" واضح ومبرهن هست!رهبری نظر دیگری داشته اند اما با قاطعیت آرا تصمیم گرفته شده ورهبری درراس آنهاپذیرفته که دستورمذاکره داده است!وگرنه اگر مخالف نظرجمع ومخالف مذاکره بودندمخالفت می کردند واجازه مذاکره وتفاهم نامه نمی دادند
  • سیدمحمدمهدی IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    0 0
    نصر من الله و فتح قريب _مرگ بر آن قوم کودک کش و مردم فريب. علی الاصول ما دلمان حريم آن مولاست که با شمر زمان نمی‌کنیم بیعت. علی الصول عقل گفت برو به دنبال آن که گفت معی ربی ، حسین پا بر جاست
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    0 0
    خب واقعا رهبری نظر دیگری داشتند برای همین ده شرط گذاشتند . اگر هم تحمیل است کار خوبی است چون رهبری مسولیت کلان کشور را به عهده دارد . رییس شعام که تعیین کننده سیاستهای کلی نظام نیست . بنابراین هر تعبیری میخواهید بکنید . مسایل پیچیده ای مثل مذاکره با آمریکا باید قدم به قدم با نظارت رهبری انجام شود .
  • ممد IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    0 0
    این فقط نظر شماست?!
  • مسعود دیپلمات IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    5 7
    شعام جنبه مشورتی-تخصصی دارد، لذا دلیلی ندارد که همه، نظرات واحدی داشته باشند، از جمله نظر خود رهبر، بلکه هر کس نظر تخصصی خود را مطرح میکند و سرآخر آنچه رهبری صلاح بدانند همان را ابلاغ میفرمایند.: وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ ، فَإِذَا عَزَمْتَ، فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ.
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
      12 15
      بیچاره پزشکیان گناهش چیه که اینقدر بهش توهین میشه ؟ اگر قانون رعایت میشد باید مداح که رئیس جمهور را تهدید کرده 6 ماه زندانی میشد
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
      0 0
      پزشکیان بیچاره نیست ملت رو بیچاره کرده خودشم میدونست آدم این میدون نیست ولی باز اومد و این شد وضع مردم و کشور
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
      0 0
      هر کی با این جماعت حراف اهل شعار کار کنه آخرش متهم به خیانت نیشه. جالبه عرضه هم ندارن اقتصاد رو درست کنند. فقط حرف و روضه.
    • سعید IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
      0 0
      بیچاره پزشکیان یا بیچاره مردم با اینهمه گرونی!؟
  • ضد لیبرالیسم IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    15 8
    تحمیل از این واضح تر نداریم
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
      8 9
      این حرف شما توهین به رهبری هست . یعنی ایشان قدرت و صلابت نداره که بگه نه ؟
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
      0 0
      شما معنای تحمیل رو نفهمیدی
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
      0 0
      رهبری جون نمی خواهد فقط حرف خودش باشد اینگونه عمل می‌کند وگرنه مانند امام می توانست بگوید نه و تمام و بروید چند وقت دیگر بیایید که جنگ تکلیفش مشخص شده باشد
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    4 7
    چرا از دید مثبت به موضوع نگاه نمی کنید ، ایشان نظر جمع را به نظر خودشان ترجیح دادند
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    7 2
    یعنی مسیر اصلی چیز دیگری بود ، اینا در مسیر دلخواه غرب گام برداشتن
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
      0 0
      اینا کین؟؟؟؟ عزیز حرف مفت تولید مفرما. جناب دکتر مرندی استاد تمام و بسیار فرزانه و اندیشمند ضد استعماریست. کیا در تیم مذاکره منظورته؟ کیا. چرا از ایجاد دوگانه لذت میبرید ؟
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    5 4
    اجازه آن را صادر کردم به این معنی نیست که این تفاهم قبول دارم این تفاهم انجوری که مورد نظر رهبری بوده نیست واز نظر ایشان شروط کامل ایران درآن نیامده وموضوع هسته‌ای که نبايد به‌ آن اضافه می شده به آن اضافه شده‌
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    6 3
    رهبر چرا به پیام تصویری نمیده
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
      0 0
      تا دیروز که ما پیام تصویری می خواستیم، بهانه ی امنیت رو می آوردید. امروز که نظر رهبری مشخص شده، خودتان می پرسید که چرا پیام تصویری نمی ده.
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    4 4
    پشتیبان ولایت فقیه باشید تا بشما آسیبی وارد نشود . یکی از نخستین فرمایشات رهبر عزیز ما حضور پرشور خیابانی تا زمانی که باز ایشان نظر دیگری داشته باشند . ثمرات این حضور را میدانیم عمیق و متعدد است که ابتدا یاری پروردگار در توفیقات بسیار ارزشمند که بعدها باید راجع به آنها صاحب نظران با جامعه در میان گذارند . یاًس و سرخوردگی دشمنان که تنها متجاوزان آمریکا و رژیم صهیونی نبودند . همکاران و دشمنان و بعضا حسودان دیگری که مسبوق بسابقه و قدیمی هست کردارشان ، بقولی آتش بیاران که هیچ روز خوشی برای ما نخواستند . شکست توطئه که یکی از انتظارات و آرزوشان بواسطه خرج های گزاف و مدت های مدیدی برای بمیدان آوردن جمعیتی که موجب تغییرات مورد نظرشان شود . که بر عکسش اتفاق افتاد و این چطور آتش زد به همه توهمات که بدان ها دل بسته بودند . خداوند عظیم و کریم با ملت ایران و دشمنان ما با این اراده ای که نشان از عظمت و قدرت و هشیاری ملت رشید و فهیم ایران دارد بنمایش گذارد و به رخ جهانیان کشاند چه کرده . بابت همه چیز از نعمت تعیین رهبری و حضور شکوهمند خیابانی تا پیروزی های عظیم میدانی و تلاًلو درخشان و فروزان جهانی و خیلی چیزهای ریز و درشت . خداوندا شکرت
  • خطاب به جنگ دوست ها IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    9 5
    برخی قلاب انداختن و یه عبارت صید کردن. رهبر عزیز با اصل مذاکره به معنای پایان بخشیدن به جنگ در تمااااام جبهه ها موافقند. بفهمییید جنگ تا صبح قیامت یعنی ایران ویران و زمین سوخته. نقشه ای که اسراییل در حال اجرای اون با کارشکنی در لبنان و غزه هست . اسرائیلی که دزد ثروت های ملت هاست و فعلا تا خروش جهانی جدی و نابود کردن این خونخوران فاصله داریم. این رو هر کس که دانشی دانشته باشه می دانه . اما احقاق حقوق مسلم ایران و محور مقاومت بحث است!!!
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
      0 0
      استاد ماهی گیری که رویه شماست ولی قضیه اینجاست شما میخواید پایان بدید طرف مقابل برای پایان دادن هیچ برنامه ای نداره هدف اونها مشخصه رژیم چنج اگر متوجه شدید که بعید میدونم از کوچه علی چپ راه خروج پیدا کنید درباره موارد دیگه میشه صحبت کرد
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    5 7
    رهبر انقلاب نه رهبر معظم انقلاب
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    0 0
    احتمالا جناب پزشکیان هم همانند روحانی میخواسته هر طور شده این جنگ خاتمه پیدا کند و به رهبری اصرار کردند ایشان هم به احترام اینکه درصدی از مردم به این جناب پزشکیان رای دادند قبول کردند که با مسئوولیت خود اقای پزشکیان توافق مد نظر طیف اصلاح طلب امضا شود. جناب عراقچی هم فقط مجری اوامر رئیس خودش جناب پزشکیان است درست مثل ظریف که از رئیس اش روحانی دستور میگرفت و اون برجام را به خورد ملت داد.
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    0 0
    رسانه ها موظف هستند جزییات توافق را از قالیباف پیگیری کنند . پرنیان که کلا بی خیال
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    0 0
    کلا جلیلی با کار گروهی و اجماع و عقل جمعی مخالفه همیشه رای اش منفی اگه همه رای شون مثبت باشه اگه همه رای شون منفی باشه این تحفه رای اش مثبت میشه دیگه تربیت شده ی مموتی دیگه
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    0 0
    چرا می‌پی چو نی یعنی علی الاصول و با دلیل و منطق نظرشان با شعام موافق نبود آقایون سریش شدن ول نکردن این تفاهم نامه مزخرف تحمیل شده
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    0 0
    مدیران معادن انسان باشند
  • مسعود دیپلمات IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    6 0
    ظاهر ا این کامنت نویسان معنی این آیه کریمه را نمیدانند: وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ ، فَإِذَا عَزَمْتَ، فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّه: خطاب به رسول الله اعظم: در کارها با آنان مشورت كن و چون تصميم گرفتى بر خدا توكل کن.
    • مسعود دیپلمات IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
      0 0
      طبیعی است که نظر دیگران با نظر حضرت آقا تفاوت داشته باشد، ولی از آنجائیکه نظر دیگران غالب بود و خلاف شرع هم نبوده است، ایشان ترجیح دادند یا مصلحت دیدند که برای اتمام حجت، نظر آنها را با شرایطی قبول و تایید نمایند. شیر فهم شد؟!
  • مردم IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    0 0
    مردم جان خود را در راه وطن میدن و شک نکنید اما جنگ عقب ماندگی تحصیلی، اقتصادی و آینده ای ایرانه به مفلوک ترین کشور جهان تبدیل میشیم. همین الان تمام پروژه های بزرگ خوابیده. گرانیها رو کنترل کنییییید. زیرساخت ها رو درست کنید که خودش ده سال زمان میبره . اونهایی که هی فاز الکی فهمیدن بر میدارن و به همه میگن خائن خیلی پرتند. حالا اینا د ول نمی کنند ! مردم از انگ ساختن و خود را منزه ساختن و همه را خائن دیدن خسته ان. ایران باید قوی بشود. قوی بماند و قوی بسازد و حالت تعلیق نه جنگ و نه صلح سم مهلک هست برای اقتصاد . دزد ها قوی میشن.
  • ایرانی IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    0 0
    تفرقه ‌دو دسته گی ایجاد نکنید چیزی است که اسراییل ‌امریکا میخواهد موضوع را به راحتی میشه حل کرد همه ی کارها باید طبق نظر رهبر عزیزمان باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس