کد خبر 180845
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۵

امیر کویت در سخنانی در سی و سومین نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به حمایت از ادعای بی اساس اماراتی ها درباره جزایر سه گانه ایران پرداخت.

به گزارش مشرق، مهر به نقل از اسکای نیوز عربی نوشت: شیخ صباح الاحمد جابر الصباح امیر کویت، از ادعاهای امارات در خصوص جزایر سه گانه ایران حمایت کرد.

اماراتی ها و متحدانشان در شورای همکاری خلیج فارس، همواره در نشستهای بی نتیجه خود، ادعای نخ نما شده درباره جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را تکرار می کنند و با گستاخی آن را جزایر اشغال شده امارات از سوی ایران می نامند.

 امیر کویت با نایده گرفتن همکاری شفاف و مثبت ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت : ایران باید با آژانس بین المللی همکاری کند.

وی همچنین در اظهاراتی که نشان دهنده نگرانی حاکمان غیر منتخب و مستبد عرب حاشیه خلیج فارس از آینده حکومتهای متزلزل خود است، خطاب به شرکت کنندگان در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در منامه گفت : باید آرزوهای ملتهای خود در تحقق امنیت و ثبات را محقق کنیم.

ولیعهد سعودی هم گفت به اعلام ایجاد اتحاد میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس در نشست ریاض چشم دوخته ایم.

بر اساس این گزارش، کویت با میزبانی کنفرانس کشورهای مخالف سوریه موسوم به کمک کنندگان به سوریه موافقت کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد دريكوند ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    0 0
    اين مزدورها مى خواهند با پرداختن به اين مسئله و مسائل ديگر، ايران را از وقايع مهم منطقه مانند سوريه غافل كنند.
  • رهگذر ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    0 0
    یکی به من بگه این کویت که هی میگن کجا بید؟ موساد تو بگو ببینم...
  • ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    0 0
    اماراتی ها بدنیست یه نگاه به تقویم بندازن! تاریخ حضور ارتش ایران در جزایر « تا ابد ایرانی خلیج فارس » بلافاصله پس از خروج نظامیان اشغالگر انگلیسی و چند روز پیش از اعلام استقلال کشور جعلی امارت است ... کشوری که هنوز تشکیل نشده و استقلالش به رسمیت شناخته نشده ،قلمرو اش کجا بوده که اشغال بشه؟ درباره خاندان قاسمس (حاکمان شارجه) هم گفتنی است که خاندان اصالتاً به بند لنگه بر میگرده و اسناد فرمانبرداری آنها از حاکمان صفوی موجود است...
  • صابر ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    0 0
    فقط یه لحظه پاشو بذاره تو جزایر ما اونوقت دیگه تمام مشکلاتمون حل میشه. امارات استان جدیدی میشه واسمون...
  • عبدالله ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    0 0
    کسی نیست به این جماعت عیاش و بی عرضه بگوید اگر قرار است شما هم مثل صدام ملعون به بهانه واهی در دام آمریکا افتاده و سرانجام به درک واصل شوید بسم الله این گوی و این میدان وطن مردم مظلوم فلسطین سالهاست در اشغال دشمن صهیونیستی است خم به ابرو نمی آورید در اینجا با تحریک آمریکا و اسراییل مدعی شدید ؟! راستی چرا زمان رژیم شاه ادعایی نداشتید خواب بودید یا مجوز آمریکایی نداشتید ؟! خاک بر سر مست و بی مغزتان
  • رضا ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    0 0
    چرا عرضه ندارین یک بار برای همیشه بزنین تو دهن این کشور که اینقدر بیشتر از دهنش حرف نزنه؟؟؟ تا کی باید از همه حرف بخوریم صدامون در نیاد؟؟؟ اینجوری میخوایم قدرت منطقه ای باشیم؟؟؟؟
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
    0 0
    اینها خیلی مهم هستند!!! بله!!! هان!!! آهان!!! حیف است که از رشادتهای سران عرب یاد نشود! مثلا" همین امیر سلحشور و دلیر بی باک کویت که از همه سران عرب خلیج فارس، جنگاورتر و جنگ دیده تر است، تاریخ به یاد دارد، همینکه صدام به کویت حمله کرد، بی درنگ و با شجاعتی که در او سراغ داشتیم، در خط اول خطشکنان با شتاب هرچه بیشتر پا به فرار گذاشت . نیروهای نظامی کویت نیز با پیروی امیر دلاورشان قریب به 9999ثانیه در مقابل صدام مقاومت جانانه ای را از خود به نمایش گذاشتند.
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
    0 0
    یکی لطفا خواص شیشکی را به این اماراتی ها توضیح بده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس