کد خبر 180508
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۹

یکی از نمایندگان پارلمان عراق، با اشاره به تلاش ترکیه برای ایجاد اختلافات طایفه‌ای و تبعیض نژادی در عراق، شکایت علیه این کشور را در سازمان ملل خواستار شد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، عالیه نصیف از نمایندگان پارلمان عراق و عضو ائتلاف «العراقیة الحرة»، (العراقیه آزاد) با اشاره به تلاش ترکیه برای ایجاد اختلافات طایفه ای در عراق، دولت و وزارت خارجه را به شکایت از ترکیه در سازمان ملل فراخواند.

نصیف با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، تاکید دارد که در مورد عراقی ها با رویکرد طایفه ای سخن بگوید بدون اینکه برای گروههای مردمی عراق، احترامی قائل باشد.

وی افزود: بر کسی پوشیده نیست که ترکیه در پس پرده، در تلاش برای ایجاد اختلافات طایفه ای و تحقق دستور کار مورد نظر خود است.

این نماینده پارلمان عراق اظهار داشت: دخالت های ترکیه در عراق که مبتنی بررویکردهای طایفه ای است،  با توافقنامه های بین المللی و معاهدات حقوق بشر مبنی بر ممنوعیت تبعیض نژادی و طایفه ای در تعارض است و از اصول و ارزشهای اخلاقی و حسن همسایگی به دور است.

وی بر لزوم شکایت قضائی دولت و وزرات خارجه عراق از ترکیه در سازمان ملل به دلیل تلاش برای اختلافات طایفه ای در عراق، تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • موساد ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    0 0
    بحرحال وجود کشورهای قومیتی در اطراف ترکیه و تشکیل کشور مستقل مثلا برای کردها به شدت برای منافع ترک های ترکیه خطرناکه.... باید همه کشورهای همسایه با ترکیه تجزیه بشه قبرس ایران عراق سوریه و.............
  • مهابادی ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    0 0
    امیدوارم مثل عراق نشه که داشت خرمشهر رو اشغال می کرد مسئولین ما در سیما هنوز خبر حمله عراق به ایران رو رسانه ای نکرده بودند و از صادر شدن انقلاب به برادران اسلان گرای عراقی حرف می زدن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس