کد خبر 179098
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸

تهیه‌کننده برنامه «شش تاییا» گفت: نوجوانان امروز، فست فودی و پر از اطلاعات هستند. آنها به همه اطلاعاتی که ما در اختیار داریم دسترسی دارند، بنابراین نمی‌توان آن‌ها را اغوا کرد و فریب داد، بلکه باید در برنامه‌سازی برای این گروه سنی مدام ایده‌ها و حرف‌هایی از جنس زمان خودشان عرضه کرد.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، برنامه «شیش تاییا» واپسین روزهای پاییزی برنامه آخر خود را به برگزاری نشست مطبوعاتی با حضور فعالان مطبوعات نوجوان اختصاص داد.

در این برنامه فرهاد مختاری، مدیر گروه نوجوان شبکه دو علاوه بر پاسخگویی به سوالات خبرنگاران به تشریح برنامه‌هایی پرداخت که گروه نوجوان شبکه دو برای زمستان تدارک دیده است.

*** «شیش تاییا» سهم نوجوان از برنامه‌های تلویزیونی را افزایش داد

فرهاد مختاری در این نشست با بیان این که عملکرد برنامه شیش تاییا سهم نوجوانان در برنامه‌های تلویزیونی را افزایش داده است، گفت: مدت زمان پخش برنامه‌های نوجوانانه از نیم ساعت به یک ساعت افزایش یافته است.

مدیر گروه نوجوان گفت: ایده ساخت شیش تاییا را از برنامه‌های پر طرفدار دیگری مثل نیم رخ و کوله پشتی رخصت گرفتیم اما این به این معنا نیست که حرف تازه‌ای برای گفتن نداریم؛ ما ایده‌ها را از فضای فعلی جامعه استخراج کردیم و ساختار برنامه‌هامان به برنامه های قبلی ربطی ندارد.

وی افزود: برنامه‌سازی گروه نوجوان بر اساس نیازسنجی‌های مختلف صورت می‌گیرد، «شیش تاییا» قرار بود تغییر کند و این اتفاق از اول دی ماه رخ می‌دهد.

مختاری در این نشست با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در حوزه‌ی برنامه‌سازی برای نوجوانان گفت: ما به دنبال ایجاد تفکر انتزاعی و تقویت حس آینده‌نگری در نوجوان هستیم، در حقیقت با پخش شیش‌تاییا سعی کردیم شناخت خود را از مخاطب تکمیل کنیم و در برنامه‌های آتی به سمت استعدادیابی نوجوانان حرکت کنیم.

وی از پخش برنامه‌های جدیدی از اول دی ماه خبر داد و گفت: برنامه‌هایی تدارک دیده شده که در آنها نوجوانان علاوه بر شناخت استعدادهای خود با مشاغل مختلف نیز آشنا می‌شوند.

او گفت: مجریان برنامه‌های جدید از تست اجرای برنامه شیش تاییا انتخاب شده اند.

مختاری از اینکه زمان پخش برنامه گاهی تغییر می کرد، از مخاطبان برنامه عذرخواهی کرد و گفت: انتخاب اسم برنامه بر اساس یک تفکر خاص بود؛ به این خاطر که کلمه نوجوان شش حرف دارد و یا اینکه قرار بود شش روز هفته پخش شود اما برخی آن را به موضوعات فوتبالی و نتیجه بازی دو تیم محبوب پایتخت در دهه 50 خورشیدی ارتباط دادند.

***

در ادامه حامد جوادزاده، تهیه‌کننده «شیش تاییا» گفت: دسترسی آسان و سریع به اطلاعات و تعدد رسانه‌ها انتظار نوجوانان از برنامه‌های تلویزیونی را بالا برده و همین مساله رقابت بین برنامه نوجوان را سخت و نفس‌گیر کرده است.

وی گفت: نوجوانان امروز، فست فودی و پراز اطلاعات هستند، ان ها به همه اطلاعاتی که ما در اختیار داریم دسترسی دارند بنا براین نمی توان آن ها را اغوا کرد و فریب داد، بلکه باید در برنامه سازی برای این گروه سنی مدام ایده ها و حرف های از جنس زمان خودشان عرضه کرد.

جوادزاده افزود: از دلایل موفقت «شیش تاییا» هم آن بود که ضرب آهنگ و تمپوی زندگی امروز نوجوانان را در برنامه رعایت کردیم.

این تهیه‌کننده با اشاره به استقبال بی‌نظیر نوجوانان از بخش تست اجرای این برنامه گفت: ما تنها به تست اجرا اکتفا نکردیم قصد ما استعدادیابی است و از همه نوجوانان خواسته‌ایم با مراجعه به سایت برنامه پروفایل خود را تکمیل کرده و ما را در جریان استعدادهای خود قرار دهند.

بر اساس این گزارش روابط عمومی شبکه دو، شیش تاییا امروز جای خود را به برنامه های نوجوانانه ای مثل فرش سپید، کافه سپید، سپید پررنگ، روستای ما، دنیای هیجان انگیز کار و علامت سوال شش می‌دهد، برنامه هایی که از دی ماه روی انتن می روند و به گفته مدیر گروه نوجوان شبکه دو مجریان آن ها از تست مجری گری شیش تایی ها بیرون آمده اند.

«شیش تاییا» امروز ( 28 آذر ماه) ساعت 18 نشست مطبوعاتی مدیر گروه نوجوان شبکه دو را روی آنتن می‌برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس