دريا دار بيغم با بيان اينکه متناسب با فعاليت در اقيانوس‌هاي دوردست، بايد نوع زيردريايي‌ها نيز متفاوت باشد، گفت: نيروي دريايي براي اين امر برنامه دارد و اين زيردريايي‌ها بزودي در خط توليد قرار خواهد گرفت.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از فارس، امير دريادار غلامرضا خادم بيغم جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اينکه ساخت تجهيزات زيرسطحي و زيردريايي‌هاي کلاس‌هاي مختلف در صنايع دفاع با همکاري نيروي دريايي در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: با توجه به تدابير مقام معظم رهبري مبني بر اينکه در سواحل جنوب بنادر بيشتري تاسيس شود، نيروي دريايي ارتش منطقه جاسک را انتخاب و بندر جاسک را به عنوان منطقه دوم ولايت تعيين کرد که اکنون اين منطقه دريايي راه‌اندازي شده و تاسيسات بيشتري براي آن درحال ساخت است تا بتواند پذيراي يگان‌هاي بيشتري باشد.

* استقرار دو ناوگروه جديد در مناطق دريايي جنوب

وي با اشاره به افزايش يگان‌هاي زيرسطحي در اين نيرو نيز تصريح کرد: يک ناوگروه ديگر نيروي دريايي بزودي به صورت رسمي فعاليت خود را در منطقه جاسک آغاز خواهد کرد. همچنين در منطقه کنارک که منطقه سوم دريايي نداجا بوده و فعاليت‌هايش در حال گسترش است، بخش ديگري از ناوگروه زيرسطحي‌مان به آن منطقه اختصاص خواهد يافت.

دريادار بيغم در ادامه خاطرنشان کرد: البته اين يگان‌ها در حال حاضر در آن مناطق حضور دارند اما رسما پس از اينکه امکانات و زيرساخت‌هاي لازم براي آنها فراهم شود، به عنوان ناوگروه‌هاي دوم و سوم فعاليت خود را در آينده نزديک شروع خواهند کرد.

* مانيتورينگ نيروهاي فرامنطقه‌اي توسط ناوشکن جماران در ماموريت جديد

جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينکه در راهبرد نظامي کشور و نيروهاي مسلح، نيروي دريايي هم راهبرد نظامي خود را تنظيم کرده است، گفت: البته دکترين نظامي ما يک راهبرد دفاعي است که متناسب با مأموريت‌هاي اداري و شناختي که از منطقه و دشمن داريم، سيستم‌هاي دفاعي خود را طراحي کرديم که در حال ساخت است و در منطقه مستقر خواهد شد.

وي همچنين با اشاره به ماموريت‌هاي جديد ناوشکن جماران اظهار داشت: ناوشکن جماران نيز در ماموريت برون مرزي خود مانند ديگر يگان‌هاي نيروي دريايي در شمال اقيانوس هند در حال گشتزني و مانيتورينگ نيروهاي فرامنطقه‌اي که در منطقه هستند، است.

دريادار بيغم ادامه داد: يکي از مأموريت‌هاي نيروي دريايي اين است که در هر حال موقعيت يگان‌هاي فرامنطقه‌اي را رصد کند، زيرا هر يک از آنها مي‌تواند يک دشمن احتمالي براي کشور باشد، بنابراين مأموريت‌هاي فرامرزي ناوشکن جماران نيز در همين حوزه است.

* جديدترين شبيه‌ساز زيرسطحي در شمال کشور ساخته مي‌شود

جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش همچنين با اشاره به ساخت شبيه‌سازها در اين نيرو گفت: يکي از دستاوردهاي نيروي دريايي ساخت شبيه‌ساز زيردريايي طارق بود که در نوع خودش بي‌نظير است و اولين بار است که در کشور ساخته شده و از تجهيزات آموزشي بسيار موثر براي آموزش فرماندهان و کاربران زيردريايي‌ها است.

وي افزود: اين يک شبيه‌ساز متحرک است و زماني که در آن حضور داريد احساس مي‌کنيد در يک زيردريايي در حال حرکت هستيد. اين شبيه‌ساز در مرکز آموزش زيرسطحي در بندرعباس مستقر شده است.

در يادار بيغم افزود: دومين نمونه اين شبيه‌ساز به زودي ساخته شده و در شمال کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اينکه وقتي ما خط توليد يک محصول دفاعي را مي‌سازيم تنها چند نمونه از آن محصول را توليد نمي‌کنيم، تصريح کرد: راهبرد دفاعي ما اين نيست که يک يا دو نمونه از يک محصول را بسازيم و در مورد ساخت زيرسطحي‌ها هم به همين صورت است.

* زيرسطحي‌هاي بيشتري به يگان‌هاي دريايي ارتش اضافه خواهد شد

وي ادامه داد: زيرسطحي‌ها به تعداد کافي و متناسب با راهبرد نداجا در حال ساخت است و سالانه شاهد ساخت تعدادي از اين زيرسطحي‌ها و الحاق آنها به يگان هاي نيروي دريايي هستيم که مورد استفاده عملياتي قرار مي‌گيرد.

جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش افزود: متناسب با پيشرفت علم و فناوري دريايي، نيروي دريايي هم زيرسطحي‌ها را ارتقا مي‌دهد. متناسب با مأموريت و گسترش حوزه فعاليت در سطح اقيانوس‌هاي دوردست حتما بايد نوع زيردريايي‌ها فرق کند که نيروي دريايي ارتش براي آن هم برنامه دارد و اين زيردريايي‌ها در خط توليد قرار خواهد گرفت البته در حال حاضر يک نوع زيردريايي تاکتيکي کلاس غدير در حال ساخت است که بعد از آن زيردريايي‌هاي نيمه‌سنگين و سنگين را خواهيم ساخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس