حجت الاسلام ذوالنور با تاکید بر این که رضد علمی جوانان ایران اسلامی جهانیان را متحیر کرده است، شکار پهباد آمریکایی را نشانه اقتدار نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی دانست.

گروه سیاسی مشرق ــ حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، جانشین پیشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکار پهپاد آمریکایی را امری بسیار مهم و تأثیرگذار در روابط بین الملل جمهوری اسلامی دانست و با اشاره به توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: پهباد آمریکایی شکار شده با وجود وزن کم خود که چیزی حدود 20 کیلوگرم است می‌تواند در ارتفاع 16000 پایی حرکت کند.

وی خارج کردن پهباد از کنترل دشمن و در اختیار گرفتن سیستم کنترل آن را یکی دیگر از امور مهم این جریان خواند و اظهار داشت: سلامت کامل این هواپیما بعد از شکار قدرت نمایی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود؛ چراکه نشان می‌دهد توانسته‌ایم از طریق توان الکترونیکی و سایبری در سامانه‌های هدایت و کنترل دشمن نفوذ کرده و به اطلاعات آنها دسترسی پیدا کنیم.

دبیرکل کنگره شهدای روحانی سراسر کشور تاکید کرد: می‌توان گفت روند رشد علمی نیروهای انقلاب به شکلی بوده که تمام دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی جهان از این اقدام متحیر شده‌اند.

این مقام سابق سپاه پاسداران با بیان این که جایگاه سوم تولید پهپاد به جمهوری اسلامی ایران اختصاص دارد، ابراز داشت: با به دست آوردن 170 RQ و پهپاد اخیر و مهندسی معکوس بر آنها توانسته‌ایم تمام آنچه را که آنها در اختیار دارند به دست آوریم که این مطلب می‌تواند در زمینه هوا فضای جمهوری اسلامی ایران بسیار مؤثر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گذراندن مأموریت‌های مختلف این پهپاد در کشورهای منطقه همچون پاکستان، تصریح کرد: هر چند این دستگاه‌ بعد از هر مأموریت تخلیه شده و بار اطلاعاتی را تحویل صاحبان خود می‌دهد، اما سیستم آنها به شکلی است که با ریکاوری می‌توان بسیاری از اطلاعات گذشته را به دست آورد که این مطلب نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است و باعث لو رفتن اطلاعات آمریکا نیز می‌شود.

حجت الاسلام ذوالنور در پایان اظهار داشت: از سویی دیگر باید گفت، چنانچه  این هواپیما مورد اصابت قرار گرفته و یا در دام بیفتد آنها نمی‌توانند درخواست بازپس گیری یا اقدام قانونی دیگری انجام دهند و از سوی دیگر جمهوری اسلامی نیز می‌تواند در اقدامی مشابه هواپیمای بدون سرنشیین بر بالای ناوهای آنها فرستاده و آنها نیز نمی‌توانند کاری کنند.

*منبع: رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس