مشرق به عکسي منحصر به فرد از آل سعود دست يافته است که در آن "فيصل بن عبدالعزيز" شاه اسبق سعودي در حال تبرک‌جويي به شکاف ديوار خانه کعبه در رکن يماني (مستجار) که محل خروج حضرت فاطمه بنت‌اسد، مادر اميرالمؤمنين علي بن ابي‌طالب عليهم‌السلام بوده است، ديده مي‌شود.

گروه فرهنگي مشرقـ مشرق به عکسي اختصاصي از آل سعود دست يافته است که در آن "فيصل بن عبدالعزيز" شاه اسبق سعودي در حال تبرک‌جويي به شکاف ديوار خانه کعبه در رکن يماني (مستجار) که محل خروج حضرت فاطمه بنت‌اسد، مادر اميرالمؤمنين علي بن ابي‌طالب عليهم‌السلام بوده است، ديده مي‌شود.

اين در حالي است که مأموران رژيم وهابي سعودي، سال‌هاست که با ممانعت و بعضاً ضرب و شتم و توهين به حجاج و زوار بيت‌الله الحرام، مانع از تبرک‌جويي آنان به اين شکاف معجزه‌آساي رکن يماني مي‌شوند.

در اين عکس منحصر به فرد، "فيصل بن عبدالعزيز آل سعود"، برادر بزرگتر شاه کنوني رژيم سعودي در حال تبرک‌جويي ديده مي‌شود و اين در حالي است که ملک "عبدالله بن عبدالعزيز" شاه فعلي اين رژيم نيز که به نظر مي‌رسد در حال طواف پشت سر برادر خود است با سکوت و رضايت در حال تماشاي اين منظره است.

جالب‌تر آنکه اين اقدام شاه اسبق عربستان سعودي با نگاه مستقيم به دوربين عکاس و در مقابل چشم هزاران زائري انجام شده که در اين عکس و طبقه فوقاني مسجدالحرام در حال مشاهده اين اقدام هستند.



اين در حالي است که اين رژيم وهابي، با اتکا به فتاواي انحرافي "ابن عبدالوهاب" و "ابن‌تيميه" و ديگر مفتي‌هاي اين رژيم، هر گونه تبرک‌جويي به هر شيء هرچند مقدس را نوعي شرک به شمار مي‌آورند و با افرادي که اقدام به اين کار کنند به شدت برخورد و آنان را نجس و مشرک خطاب مي‌کنند.

گفتني است شکاف موجود بر روي رکن يماني کعبه معظمه، يکي از عجايب جهان است زيرا تا کنون هيچ کس نتوانسته است آن را ترميم کند و مسؤولان عربستان سعودي، هر چند ماه يک بار هنگام قرق‌کردن مسجدالحرام، اقدام به ترميم اين قسمت از خانه خدا به‌وسيله مستحکم‌ترين مصالح بتني و انواع ميخ‌ها و منگنه‌هاي خاص مي‌کنند اما اين شکاف معجزه‌آسا بار ديگر گشوده مي‌شود.


اما ماجراي شکاف ديوار خانه خدا چيست؟
شب جمعه، سيزدهم ماه رجب سال سي‌ام از عام‌الفيل بود، يک‌سوم از شب گذشته بود که درد حمل بر فاطمه بنت‌اسد عارض شد؛ حضرت ابوطالب به او گفت: ناراحت به نظر مي‌آيي؟ فاطمه گفت: احساس درد و ناراحتي دارم. حضرت آن اسمي را که در ذکر آن از گرفتاري‌ها نجات مي‌يافت را بر زبان آورد و فاطمه نيز به‌واسطه گفتن آن ذکر آرام گفت.

سپس به او گفت: من مي‌روم عده اي از زنان آشنايت را بياورم تا تو را در ولادت فرزندت ياري دهند. فاطمه گفت: هر طور صلاح مي داني عمل کن.

ناگهان صدايي از گوشه خانه شنيده شد که گفت: اي ابوطالب، صبر کن! چرا که ولي خدا را دست نجس نبايد لمس کند.

صبح هنگام، بار ديگر فاطمه بنت اسد را درد عارض شد. حضرت ابوطالب (عليه السلام) ناراحت و پريشان از خانه بيرون آمد در راه عده اي از زنان قريش را ديد که علت ناراحتي را از او پرسيدند حضرت پاسخ داد: فاطمه در شديدترين حال وضع حمل قرار گرفته است و سپس ابوطالب دست بر صورتش گذاشت در اين حال پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم رسيد و پرسيد: عمو جان! چرا ناراحتي؟ عرض کرد: فاطمه بنت اسد در حال وضع حمل است. در همين حال، فاطمه ندايي را شنيد که مي گويد: اي فاطمه، بر تو باد که به خانه خدا بروي!

پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم دست ابوطالب (عليه السلام) را گرفت و با هم نزد فاطمه آمدند و او را با خود کنار خانه خدا آوردند.

فاطمه بنت اسد در قسمت پشت کعبه (يعني پشت آن سمتي که درب در آن است) ايستاده بود و رو به کعبه دعا مي‌خواند که ناگهان پيش چشمان همه حاضران، ديوار خانه خدا از همان قسمت شکاف برداشت و آنقدر از هم فاصله گرفت که فاطمه توانست از شکاف ديوار، وارد شود و جبرئيل او را به داخل برد و دوباره ديوار به هم آمد و او داخل کعبه ماند.

قدم گذاشتن فاطمه بنت اسد به داخل کعبه چيزي جز دعوت خداوند نبود چرا که از در خانه وارد نشد بلکه خالق جهان ديوار را براي او شکافت و فاطمه را فرا خواند و دوباره ديوار را بست و اينک بايد، پذيرايي الهي از اين مهمان صورت گيرد.

آري اين چنين بود که فاطمه در آن سه روزي که در درون کعبه ماند از ميوه ها و غذاي بهشتي برايش آوردند.

وقتي فاطمه بنت اسد در درون کعبه قرار گرفت پنج بانو نزد او آمدند در حالي که لباس همچون حرير سفيد بر تن داشتند و عطري خوش تر از مشک ناب از آنان شنيده مي‌شد. اينان حوا و ساره و آسيه و مادر موسي بن عمران و مريم مادر عيسي(عليهن السلام) بودند. اينان از طرف خداوند براي کمک در ولادت علي (عليه السلام) فرستاده شدند چرا که نبايد زنان ناپاک مکه در ولادت چنين مولودي حضور داشته باشند، آنان رو به فاطمه کردند و گفتند: «السلام عليک ولية الله: سلام بر تو اي بانويي که از اولياي خدا هستي»

فاطمه جواب سلام آنان را داد. زنان بهشتي برابر او نشستند در حالي که هر يک ظرف عطري از نقره در دست داشتند.

علي (عليه السلام) بر روي سنگ سرخي که در گوشه راست کعبه است به دنيا آمد و همين که قدم بر زمين گذاشت به سجده افتاد و در همان حال دست‌هاي خود را به سوي آسمان بلند کرد و چنين گفت: «اشهد ان لا اله الا الله و ان محمدا و رسول الله. و ان عليا و صي محمد رسول الله. بمحمد يختم الله النبوة و بي يتم الوصية و انا اميرالمؤمنين» يعني: «شهادت مي دهم که خدايي جز الله نيست و محمد پيامبر خداست و علي وصي محمد رسول الله است. با محمد نبوت ختم مي شود و با من وصايت کامل مي شود و من اميرالمؤمنين هستم» سپس فرمود: «جاء الحق و زهق الباطل حق آمد و باطل رفت.»

آنگاه که اميرالمومنين علي (عليه السلام) به دنيا آمد نور حضرت از کعبه تا سينه آسمان را شکافت و بتهايي که بر روي کعبه نصب شده بود به صورت افتادند و شيطان فرياد بر آورد و گفت: واي بر بتها و عبادت کنندگانشان از اين فرزند.

وقتي علي (عليه السلام) به دنيا آمد رو به آن پنج بانوي بهشتي نمود و به آنها سلام و خير مقدم گفت: و سپس فرمود: «اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شريک له. و اشده ان محمدا رسول الله. به تختم النبوة و بي تختم الولاية؛ شهادت مي دهم که خدايي جز الله نيست، يگانه است است و شريک ندارد. و شهادت مي دهم که محمد پيامبر خداست، با او نبوت و با من ولايت ختم مي شود»

آنگاه حضرت حوا؛ تازه مولد را از زمين برداشت و در آغوش خود گرفت. علي (عليه السلام) نگاهي به صورت او انداخت و با بياني رسا و واضح گفت: سلام بر تو اي مادر! حوا پاسخ گفت: سلام بر تو پسرم! حضرت پرسيد: پدرم (آدم (عليه السلام)) چه مي کند؟ گفت: غرق در نعمتهاي خداوند  است و در جوار پروردگار متنعم است.

سپس حضرت مريم نزديک آمد در حالي که ظرف عطري همراهش بود و علي (عليه السلام) را از آغوش حوا گرفت. مولود کعبه نگاهي به روي مريم کرد و گفت: سلام بر تو خواهرم! گفت: سلام بر تو برادرم! پرسيد عمويم چه مي کند؟ او گفت: خوب است و به تو سلام رسانده است. آنگاه مريم با عطري که همراه داشت علي (عليه السلام) را معطر نمود.

آنگاه حضرت آسيه علي (عليه السلام) را در آغوش گرفت و او را در پارچه اي که همراه داشت پيچيد و گفت: اين فرزند پاک و مطهر به دنيا آمده است حرارت آهن به او نمي رسد مگر بر دست مردي که خدا و رسول و ملائکه و آسمان و زمين و درياها او را مبغوض مي دارند و جهنم مشتاق آن مرد است.

وقتي که علي (عليه السلام) در کعبه پا به عرصه وجود گذاشت پنج تن از انبيا الهي وارد کعبه شدند علي (عليه السلام) با ديدن آنها حرکتي کرد و خنديد. آنان گفتند: سلام بر تو اي ولي خدا و خليفه پيامبر خدا؛ حضرت در جواب آنها فرمود: و عليکم السلام و رحمة الله برکاته و سپس به هر يک جداگانه سلام کرد.

آنها حضرت آدم، حضرت نوح، حضرت ابراهيم، حضرت موسي و حضرت عيسي (عليهم السلام) بودند که يکي پس از ديگري نوزاد را گرفته و بوسيدند و زبان به مدح او گشودند و سپس رفتند.

فاطمه بنت اسد مي گويد: ناگهان پس از اينکه علي (عليه السلام) به دنيا آمد صداي بال ملائکه را شنيدم و ابري سفيدرنگ را ديدم که تا کنار فرزندم آمد و او را با خود برداشت و به آسمان برد. در اين حال شنيدم که ندايي مي گفت: «بگردانيد علي بن ابي‌طالب را در شرق و غرب زمين، و خشکي و درياهاي آن و کوه‌ها و آسمانهاي آن، و احکام پيامبران و علوم وصيين و همه اخلاق انبيا و مرسلين و اوصيا و صديقين را به او بدهيد، و آنچه درباره برادرش سيد الاولين و الآخرين انجام شده براي او هم انجام دهيد. او را بر همه انبيا و مرسلين و ملائکه مقربين و اهل آسمانها و زمين نشان دهيد که ولي خداي رب العالمين است».

فاطمه گويد: رفت و بازگشت علي (عليه السلام) کمتر از ساعتي طول کشيد و او را باز گرداندند. ناگهان ابري ديگر را ديدم که به سوي او پايين آمد و مانند دفعه اول او را با خود برد و شنيدم ندايي را که مي گفت: «علي بن ابيطالب را نزد همه مخلوقات خدا ببريد و احکام علم و حلم و ورع و زهد و تقوا و سخاوت و بلند مرتبگي و نورانيت و تواضع و خشوع و رقت و هيبت و مروت و کرم و مودت و شفاعت و شجاعت و حفظ و ديانت و قناعت و فصاحت و عفاف و انصاف و نيکي و همه اخلاق انبيا را به او دهيد».
فاطمه مي گويد: ناگاه فرزندم را در مقابلم ديدم که او را در حرير سفيد بهشتي پيچيده بودند و به من گفتند: «او را از چشم بينندگان حفظ کن که ولي رب العالمين است بدان که وارد بهشت نمي شود کسي، مگر که ولايت او را بپذيرد و امامت او را تصديق کند خوشا به حال آنکه تابع اوست و واي بر کسي که از او روگردان شود مثل او چون کشتي نوح است که هر که بر آن سوار شد نجات مي يابد و هر که از آن باز ماند غرق مي شود و سقوط مي کند».

فاطمه مي‌گويد: سپس در گوش علي (عليه السلام) مطلبي گفتند که من نفهميدم بعد او را بوسيدند و رفتند.

فاطمه بنت اسد سه روز در کعبه ماند در آغاز روز چهارم فاطمه آماده بيرون آمدن از کعبه شد. او فرزند خود را در آغوش گرفت و برخاست تا خارج شود که نداي را شنيد که چنين مي گويد: «اي فاطمه، نام اين مولود را علي بگذار چرا که من خداي علي اعلي هستم. من نام او را از نام خود گرفته ام، و او را به ادب خود آموخته ام و امر خود را به او سپرده ام، و او را بر غوامض علم خود آگاهي داده ام. او در خانه من به دنيا آمده است. او اول کسي است که بر فراز خانه من اذان مي‌گويد و بت‌ها را مي شکند و آنها را از بالاي کعبه به صورت پايين مي‌اندازد. اوست که مرا به عظمت ياد مي کند و مرا تقديس و تمجيد مي‌کند و به يگانگي ياد مي نمايد. اوست اما بعد از حبيب من. خوشا به حال کسي که او را دوست مي‌دارد و او را اطاعت مي کند.

آن شبي که اميرالمؤمنين (عليه السلام) به دنيا آمد در آسمان نور افشاني شد و نور ستارگان چند برابر گرديد. قريش با ديدن اين منظره غيرمنتظره، ديدگان را به تعجب گشودند و مردم هيجان‌زده از خانه‌هاي خود بيرون ريختند و با يکديگر گفتگو مي کردند و مي‌گفتند: لابد امشب در آسمان حادثه‌اي روي داده است که اين چنين شده است.

وقتي مادر علي (عليه السلام) وارد کعبه شد در بين مردم سخن فقط از ميهمان کعبه بود همه متوجه حضرت ابوطالب (عليه السلام) بودند در اين انتظار، ناگاه آن حضرت بيرون آمد و در گذرگاه‌ها و بازارهاي مکه به راه افتاد و اين اعلام را براي مردم آورد که: "يا ايها الناس! تمت حجة الله" اي مردم حجت خدا کامل شد!

مردم که از اين مطلب چيزي نمي فهميدند، درباره علت نوراني شدن آسمان و ازدياد نور ستارگان از او سؤال مي کردند حضرت ابوطالب در جواب آنها مي فرمود: «بشارت باد شما را! در اين شب ولي اولياي خدا ظاهر شده که خدا صفات نيک را در او کامل نموده و با او جانشينان ختم مي شوند او امام متقين، و ياري‌دهنده دين، ريشه‌کن‌کننده مشرکين، باعث غيظ منافقين، زينت عبادت‌کنندگان و جانشين رسول رب العالمين است. اوست امام هدايت، ستاره بلندمرتبه، چراغ تاريکي‌ها و نابودکننده شرک. او ريشه يقين و رئيس دين است»

حضرت تا صبح در کوچه هاي مکه مي گرديد. مردمي که در هر محله دور او جمع مي شوند اين اعلام را از او مي شنيدند.

صبح روز چهارم وقتي فاطمه از کعبه بيرون آمد در مقابل چشمان به انتظار نشسته مردم، ناگهان ديوار کعبه از همان جاي قبل شکاف برداشت و از هم فاصله گرفت تا حدي که فاطمه توانست از آن خارج شود. مردم در کمال تعجب ناظر اين مطلب عجيب بودند آنها ديدند آن بانوي با عظمت مولود کعبه را در آغوش فشرده و نوزاد خندان است و با اين حال از شکاف ديوار کعبه خارج شد قبل از آنکه کسي سؤال کند، فاطمه رو به مردم کرد و چنين سخن آغاز کرد.

اي مردم من بر زناني که قبل از من بوده اند فضيلت داده شدم... من وارد خانه محترم خداوند شدم و در خانه عتيق الهي فرزند به دنيا آوردم و سه روز درون آن ماندم و از ميوه ها و غذاهاي بهشت خوردم آنگاه فرمود: هنگامي که فرزندم را در آغوش گرفتم و خواستم از کعبه خارج شوم هاتفي ندايم داد: «اي فاطمه نام اين مولود را علي بگذار...».


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 169
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 9
  • خاک آستان بقيع ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    1 0
    انگار خودشون هم از آثار و برکاتش مطلعند اما ميخوان مردم دنیا پی به حقانیت آل الله(ع) نبرند. فکر کنم اين شياطين حتي يواشکي از تربت سيدالشهداء هم براي مداواشون استفاده کنند همون طور که شيطان از انگشتري حضرت سليمان(ع) برای خود بهره می بُرد.
  • جواد ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    0 0
    در آن موقع امیر عبدالله اینقدر جوان نبوده است!!! احتمالا عکس جعلی است.
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    1 0
    اطلاعاتتون کمه برادران. اهل سنت و حتی وهابیون استثناءا استلام رکن یمانی رو به عنوان سنت نبوی قبول دارند و هنوز هم مجاز میشمرند.
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    1 0
    صلي الله عليك يا امير المومنين الحمدالله الذي جعلنا من المتمسكين بولاية علي ابن ابيطالب(ع)
  • حمید ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    2 2
    خوب البته حضرت علی بسیار بزرگوار هستند اما اگر اینجور که شما نوشته اید باشد چرا ایشان پیامبر نشدند؟
    • ماپیروزیم✌ IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      0 0
      سلام ،رسالت و پیامبری تا وقتیه که خدا داره میگه مردم مهد توحید نبوت امامت وجود داره ایمان بیارین نکنه یه وقت اون دنیا بگین نگفتین ،بعد که ۱۲۴ هزار پیامبر این مطالبو در همه دورانها گفتن و مردم مدام ارشاد میشدن ،پیامبر شد آخزین این فرستاده ها ،بعدخدا فرمود حالا که اینهمه پیامبر براتون فرستادم که انکار نکنید مسایلو در قیامت ،نوبت میرسه به امامت که دیگه باید راهو گم نکنید با پیروی از امامان که تا آخر الزمان مردم هر دوران میتونن از هدایت گری این ایمه حیو حاصر معاصر با زمان خودشون بهره ببرن ،پس ببینید خدا هیچ راه گلایه ایو در قیامت باقی نزاشتن که کسی بگه نه ما که نمیدونستیم ،به قول خودمون در دهن همرو بست تو قیامت ،پس رسالت یعنی تا یه جایی تبلیغ دین برگزیده خدا و امانت بعدش یعنی پاسداری بهمراه تبایغ و هدایت گری دین برگزیده
  • عبدالجواد ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    1 0
    عبدالله متولد 1924 است و فیصل هم که در 1975 ترور شد لذا عبدالله در این عکس کمتر از 50 سال داشته و اتفاقا با توجه به اینکه این شازده ها تا آخر عمر ریش هاشون رو رنگ سیاه میکنند خیلی هم متناسب به نظر میاد.
  • محمد ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    1 0
    ما که خواستیم بریم تبرک کنیم مأموراشون همچین هول مون دادند که طواف مون باطل شد! چی میگی حاجی! اینا که اهل سنت نیستند. اهل وهابیت و شیطاننند. اهل سنت رو اصلا قبول ندارند. استلام قرآن رو هم شرک میدونند چه برسه به کعبه که سنگه.
  • hamid ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    1 0
    «السلام عليک ولية الله «اشهد ان لا اله الا الله و اشهدان محمدا عبده و رسوله و اشهدان عليا ولی الله. صلي الله عليك يا امير المومنين یاعلي ابن ابيطالب(ع) مشرق متشکرم بسیار جالب بود الحمدالله الذي جعلنا من المتمسكين بولاية علي ابن ابيطالب(ع)
  • جمالی ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    1 0
    جان و روحم فدای امیر مومنان علی علیه السلام.
  • علی ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    به عنوان یک گرافیست نظرم اینست که اگر به چهره عبداله دقت کنید میبایست چهره مثل عبایش کمی نویزی و ضمنا بخاطر در حال حرکت بودن ، کمی بلور یا تار باشد ، درست مثل زائران پشتی که چهره تارتر و نا واضح تری دارند . و دقیقا این موضوع در مورد خود فیصل صادق است . نوری که به صورتش خورده برای این محیط و این عکس نیست و قطعا عکس کار یک مونتاژ کار آماتور است .
  • ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 1
    اونی که مجاز میشمرند استلام حجرالاسوده نه این شکاف
  • ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    حرف این آقای ناشناس کاملا درسته . تحقیق کنید
  • ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    شما با این همه ادعا گرافیست تازه کاری هستید، تازه نوشته اید "قطعاً"! نوری که به صورت فیصل و نفر پشت سری خورده با نوری که بر رکن یمانی و ستونهای طبقه بالا و سر ستونهای طبقه همکف خورده متناسب است. در ضمن هم احتمالاً سرعت حرکت عبدالله کمتر بوده و صد البته چون عکاس، عدسی دوربین را روی صورت فیصل تنظیم کرده، هر چه به عمق تصویر بروید مشخصاً تصویر تارتر شده است. یا بقول فرنگیها Blur . همان طور که چراغهای ثابت صحن که قطعا در حال طواف نبوده اند، بقول کم سوادها بلور(!) شده اند.
  • حمیدرضا ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    مقام امامت از مقام نبوت بالاتره چون که حضرت ابراهیم بعد از امتحانات الهی به مقام امامت رسیدند
  • دوست ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    حمید جان سوالت انقدر پرت که کسی حال نداره بیارتت تو باغ حتما خودت مفصل درباره جوابش تحقیق کن که به درد عاقبت به خیریت می خوره. ما رو هم دعا کن
  • خاک کربلا ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    اولا بابت مثبت اتفاقی که به این نظر دادم خدایا توبه ثانیا چون شیع وسنی حدیث منزلت رو نقل کردن که پیغمبر ص به علی ع فرمود:یا علی تو نسبت به من مثل هارون هستی نسبت به موسی جز آنکه پیغمبری بعد از من نیست
  • ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    قران کریم:...لا تشرک به شیئ فتوای انجرافی؟؟؟؟!!!! کی تا حالا توحید انحرافی و شرک اسلام است؟ ابله ها! نهایت قداست ذات لایزال الهیست که بیشترین تقدس آن در کعبه متجلی میشود. شماها قداست خالق هستی رو در خانه خودش ول میکنین میچسبین به قداستی بسیار پایینتر از مقام اولوهیت و اسم آنرا شرک نمیگذارید؟ بلاهت اندازه ای داره. همه چیز اگه تقدسی داشته باشن از او میگیرن اگه شما در سر چشمه باشید در پایین چشمه آب بخورید ابله و مشرکید. چون که صد آمپ نود هم پیش ماست. وقتی در کعبه دل بخدا بدی دلدادگی به غیر او حماقته. وقتی یه جایی که جایزه صد هزار تومنی میدن شما ولش کنی دنبال هزار تومنی های ریخته اینور و اونور بیافتی احمقیه. شما ها با این بدعت ها و تحریفها آبروی شاه مردان جهان رو میبرید. اگر فلان شاه هم چنین بلاهتی کرده دلیل مجاب شدن بلاهت شما نمیشه. هر چند که شاه فعلیشون و دار و دسته و مفتیهای ابلهش هم یه جور دیگه از شما ها ابله ترن!
  • آزاده ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    آقا حمید چه ربطی داره؟؟؟؟؟؟؟
  • ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    مگر نه اینکه خانه کعبه چندین بار پس از تولد امیرالمومنین در آن مورد تخریب واقع شده و مجددا بازسازی شده است؟
  • ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    مشرق جون راست میگه خیلی ضایع است. مگه شما اونجا کارشناس عکس ندارید
  • ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    به نظر سلفیون سعودی استلام و بوسیدن حجر مجاز و سنت است و استلام رکن یمانی نیز سنت است که البته در نزدیکی محل ورود فاطمه بنت اسد قرار دارد
  • ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    هر آدم بی سوادی برمیداره مطلب میگذاره رو سایت و باعث آبروریزی میشه. خانه کعبه بعد از تولد امام علی چندین بار خراب شده و مجددا ساخته شده. در منابع شیعه و سنی این مساله به صراحت آمده: الكافی، ج4، ص222؛ علل الشرائع، ص448؛ المناقب، ابن شهر آشوب، ج2، ص281، از: بحارالانوار، ج46، صص116-115، ج96، صص53-52
  • مهدی ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    چرا داستان نوشته اید؟ این نقل قول از ماجرای سجده و شهادتین حضرت علی بعد از تولد و جمعی که ظرف عطر نقره ای داشتند و ... شبیه افسانه یا علی گفتن مقام رهبری بعد از تولد می باشد! مقام عرفانی حضرت علی بالاتر از آنست که با این گونه اغراقها بخواهیم از ایشان یاد کنیم. بهتر است بجای این مطالب غیر مستند به اعمال آن مولا اقتدا کنیم.
  • ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    سلام فکر کنم حداقل چندبار در طول تاریخ باز سازی شده و حتی کعبه کنونی خیلی بزرگ تر از کعبه زمان حضرت باشد.به نظرم برای اثبات حضرت امیر به این حرف ها و عکس ها نیاز نباشه!!!!
  • ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    بعد از به دنیا آمدن حضرت امیر چندین با ر کعبه ویران شده واثر شکاف از بین رفته واین اثر زلزله است که بر خانه خدا مانده است
  • ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    1 0
    باسلام ، خواهش ميكنم قبل از انتشار اين مطالب بيشتر تحقيق كنيد ، چون خيلي از عوام با استناد به اين مطالب وارد بحث با ديگر برادران مسلمان ميشند و بدليل آشنا نبودن نميتونند از حقانيت شيعه و مولا اميرالومنين(ع) دفاع كنند ! بايد توجه داشته باشيد كه خانه خدا بعد از ولادت حضرت علي (ع) چندين بار تخريب شده و دوباره بازسازي شده و يكي از اونها رو كه شما حتما در سريال مختار ديديد در زمان عبدالله بن زبير بوده و بنا براين محل شكاف ورود حضرت فاطمه بنت اسد ديگه نميتونه روي خانه خدا وجود داشته باشه . ولي ما به اندازه كافي اسناد و روايات از شيعه و سني در خصوص اثبات اين امر داريم كه غير قابل انكار هست و بهتره شما اونها رو مطرح كنيد مخصوصا اگه بتونيد از مطالب كتاب الغدير علامه اميني (رضي الله عنه) در اين باره استفاده كنيد خيلي بهتر و مناسبتره .
  • ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    به این دلیل که وقتی با این همه نشانه روشن شک دارید اگر همین ظاهریات رو هم خدا صلاح نمی دانستند امثال شکاکان با چه دلیل برهانی بر گمراهی خویش پیدا کنند ؟
  • ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    زاویه نور کاملا هم راستای تابش نور از جهت دیگر هست . شما وقتی در یک محوطه هستید ممکن هست برخی جاها سایه ساختمان های بزرگ دیگر قدری فضا رو سایه دار تر کند
  • منتقد ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    مراجع لطف كنيد براي اين داستان تخيلي ، از آدم تا خاتم رو آوردين تو كعبه !! اثبات علي (ع) نياز به افسانه ندارد . اگه مردم اين واقعه رو ميديدند كه رسول الله رو ول مي كردن ميچسبيدن به علي يا اينكه حداقل همه به حضرت رسول ايمان مي آوردند و يا ميريختن آل شيطان رو نابود مي كردند بعد هم آدم عاقل زماني كه حضرت علي به دنيا اومد رسول اكرم هنوز مبعوث نشده بود ( در زمان بعثت پيامبر عظيم الشان حضرت علي عليه السلام ده ساله بودند )‌و خودش خبر نداشت پيامبره چطور نوزاد فاطمه بنت اسد كلمه اشهد ان محمد رسول الله رو به زبان آورد !!!! تا چند قرن ديگه مي خواهيد براي پيامبر و امامان عزيز افسانه سرايي كنيد تا دشمنان ما به ريش ما بخندند . كي ميخواهيد عقل خود را به كار بياندازيد .آخه مشرق مي ميري چرت و پرت چاپ نكني !!! با اين داستان شما (‌بجز تولد حضرت در كعبه بقيه اش افسانه مسخره اي بيش نيست ) يعني حضرت علي و فاطمه بنت اسد و ابوطالب ده سال قبل از بعثت پيامبر مي دونستند ايشون رسول خاتم است !!!!!! و اين با نحوه ايمان آوردن ابوطالب در تناقض آشكار است . از سوي ديگر هنوز رسول خدا به بعثت نرسيده حضرت علي عليه السلام در سن هيچ !‌سالگي امير المومنين شده طبق نظر ما . با توجه به اينكه حكم الهي لازم الاجرا است همون روز بايد ابوطالب براي امير المومنين قيام مي كرد و ... خسته شدم بابا ولش كن نرود ميخ آهني درگچ !!!!!!!!!!!
  • محمد ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    علی(ع)امام است.امام معصوم. خداوند در قران به حضرت ابراهیم هم لقب امام دادند.
  • ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    سخنی از مادر عروس!!!!
  • ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    از کجا معلومه که تبرک جویی بوده و قصد توهین نداشته بقیه کاراش که تو عکس معلوم نیست اینا خیلی خبیث هستن
  • Malek ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    This photo is not fake. I have seen same photo in swedish new papers too.
  • حسين ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    تبرك شاه عربستان
  • دزفولی ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    مگه قراره همه پیغمبر باشند؟! بعد هم مقام ایشون از تمام انبیا بجز رسول خاتم بالاتره از ابراهیم بدلیل درخواست ابراهیم بر نحوه کشتن پرندگان بمنظور افزایش یقین حال اینکه علی ع فرمود بخدا اگر تمام پرده ها کنار برود در یقین من اثری ندارد چون ندیده در حد اعلاست از موسی برتر است چون موسی از خداوند خواست در امر الهی برادرش یاورش باشد (هارون اخی ؛ اشدد به ازری) لکن علی در انجام مامویت حق هیچگاه تقاضای کمک نکرد از عیسی بالاتر است چون به مریم مقدس بهنگام زایمان گفتند از بیت المقدس بیرون برو لکن به مادر علی ع گفتند به درون کعبه وارد شو ! فقط 300 آیه در قرآن در وصف ایشان است لکن ایشان فرموده " انا عبد من عبید محمد ص ) من بنده ای از بندگان محمدم برو بجای شبهه افکنی تحقیق کن بنده خدا
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    به جای منفی دادن به نوری که در صورت همه به جز عبدا... هست دقت کنید.
  • محمدعلي ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    1 0
    با سلام متأسفانه يكي از مسائلي كه در ايران آگاهانه يا ناآگاهانه ترويج پيدا كرده و بسياري از ما را به اشتباه انداخته است اينست كه ركن يماني همان شكافي است كه فاطمه بنت اسد به آن وارد شده است و هرسال هم ميشكافد. اگر فقط كمي تحقيق كنيد خواهيد ديد كه ركن يماني قبل از تولد علي عليه السلام هم وجود داشته است و آن محل ورود كمي آنطرفتر است يعني نرسيده به مستجار كه الان به شكل دري است كه با ديوار پوشانده شده است. ركن يماني همواره مورد تبرك همه اقشار بوده است و ربطي به تولد حضرت علي ندارد. لطفا اين مسائل را دقت كنيد چون دشمنان از اشاعه اين مسائل جاهلانه خوشحال و از آن سوء استفاده ميكنند مثل برآمدگي روي قبه الخضرا كه آخرش با وهن شيعه تمام شد. با تشكر
  • منتظر ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    رفتار وحشيانه مأموران وهابي با حاجياني كه به هنگام طواف خانه خدا قصدتبرك جستن به اين مكان مقدس را دارندخود گوياتر از هر سند و مدرك و ادعايي است يا للعجب!!آيا اهل تسنن و بخصوص اين وهابي هاي احمق سندي محكمترومعجزه اي گوياتر از اين شكاف خانه خدا كه محل ورود فاطمه بنت اسد سلام الله عليها به داخل كعبه است واز سوي قريب به اتفاق بزرگان جامعه اسلامي اعم از شيعه وسني مورد تأييد و تأكيد قرار گرفته و مي گيرد,مي خواهند؟ اينان مصداق مسلم صم بكم عمي فهم لايعقلون هستند. حماقت و لجاجت وشيطان صفتي اينان به حدي است كه حتي اگر شخص پيامبر اكرم صلوات الله عليه وآله هم به حيات مادي و دنيايي برگردند وبر حقانيت ومظلوميت علي و فاطمه و اولاد معصومشان سلام الله عليهم اجمعين تأكيد ورزندواين جماعت را به تبعيت محض از اين خاندان پاك و مطهر بخوانند به مخالفت با پيامبر عظيم الشأن برخيزند ونعوذ بالله آن حضرت را به جنون و... متهم كنند. همان كاري را 1400سال قبل كردند و بلايي بر سر جامعه اسلامي آوردند كه تا ظهور آخرين منجي سايه شومش برسرنه تنهامسلمين بلكه بركل عالم بشريت مانده و خواهد ماند.
  • ناشناس ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    میگم این حروف انگلیسی روی عبای آن شاهزاده چی داره میگه میگه مونتاژ است یا واقعی؟ بگید ما هم بدونیم
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    کاش منبع مطالب هم ذکر می کردین
  • طلبه قم ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    امامت از پیامبری والاتر است الا از رسالت آقا رسول الله-شاهد مثال اعطای امامت به حضرت ابراهیم است که بعد از پیامبری ایشان بوده است رجوع کنید به قرآن
  • سعیدی دزفولی ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    به هر دلیلی که شما قبول کنی وقتی استلام حجر مجاز باشه این شکاف هم مجازه وقتی پیراهن یوسف (طبق آیه قرآن) می تونه نبرکا چشم یعقوب رو شفا بده پس پرده کعبه هم می تونه؛ پس شکافی که محل ورود فاطمه بنت اسد و جبرئیل به کعبه بوده هم می تونه راستی دقت کردین چرا خدا فاطمه بنت اسد رو از در کعبه وارد حونه اش نکرد و باید حتما کعبه به احترام تولد علی ع شکاف می خورد ؟؟
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    مشرق جان بهتر نبود ماجرای با برکت تولد مولی را با آوردن عکس این ملعون سعودی یکجا نمی آوردی؟
  • ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    پیر بوده داره با دستش بهش تکیه میکنه
  • امیر ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    در جواب سوال آقا حمید باید عرض کنم مقام امامت بالاتر از نبوت و پیامبری است چرا که حضرت رسول (ص) قبل از رسیدن به مقام پیامبری به مقام امامت نایل شدند (السلام علیک یا امام الرحمه یا رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم)
  • فرشاد ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    شما برو تعابیر حضرت علی (ع) را راجع به پیغمبر (ص) مطالعه کن تا بفهمی! علی (ع) در مرتبه بسیار بزرگی در نزد خداوند قرار دارد اما ایشان هر چه داشت را مدیون رسول الله می دانست. یا علی
  • یک مسلمان ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    اگر پیامبر (ص) هم به این شکل متولد میشدند آنوقت کوردلان بت پرست، در نبوتش شک میکردند و ایشان را مانند مسیحیان خدا میپنداشتند. برای همین ایشان حتی قبل از نبوتشان بیسواد بودند... اما این فعل برای امیرالمومنین علی (ع) این مشکل را به وجود نمی آورد و فقط فضیلت ایشان را نسبت به سایر افراد در امامت بعد از پیغمبر(ص) می رساند
  • bety ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    سلام مگه از زمان تولد امام علی (ع) تابه حال جندین بار مکه تخریب وبازسازی نشده؟لطفا به تاریخ مراجعه نمایید.
  • بهشت بقیع ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    باسمه تعالی دوستان خوب و پـــــــر محــــبت مشرق سلام ، شمایی که وقتی انتقاد می کنیم و قبول هم دارید ، اصلاح می کنید و اصلا هم به شما بر نمی خوره ... خدمت شما عرض کنم باز هم وارد حوزه استحفاظی ما شدید ،بله هر چه در مورد وهابیت بگید ما حواسمون جمع هستش و صراحتا اشکالات شما را می گیم ، علت هم اینکه اونها شما را زیر نظر دارند و تمام مطالب مربوطه را با دقت می خونند ، حیفه ما مضحکه اونها بشیم ... اول - اون کسانی که میگن عکس جعلی کاملا در اشتباه هستن این موضوع کاملا مشخصه و میشه اون رو راحت اثبات کرد. دوم - مشرق جان این بابا ، فیصل به خاطر امام علی اونجا رو دست نمیکشه عــــلت ایـــن هســـت کـــــه : زماني خانه کعبه دو در داشت، درِ دوم که الان وجود نداره دقیقا کنار همین مستجار بوده به همین جهت اعتقاد دارند اينجا نيز از مکان هاي استجابت دعاست و محلي است که مردم به آنجا پناهنده میشند به همين دليل به اون مستجار میگن یعنی پناهگاه. مشرق جان با ما مهربون باش، والا قصدمون خیره گروه تحقیقاتی بهشت بقیع یا علی
  • cawboy ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    جایگاه امام و پیامبر کاملا مشخصه و همونطور که اطلاع دارید جایگاه امام از پیامبر هم بالاتر است... ولی این توضیحاتی که راجع به مکالمه حضرت علی با بانوان بهشتی نوشته شده از کدام منبع معتبر ذکر شده ؟
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    در جواب ناشناس به علی آقا! عزیز من شما که علی رو مورد تشکیک قرار میدی یه مقدار کمی از عکاسی شنیدی ولی اینکاره نیستی. برای همین قدیمیا میگهتن هر گردی گردو نیست. با استفاده از واژه انگلیسی «بلار» استادی شما که مسلم نمیشه هیچ بلکه بر عکس ناشیگری شمامحرض میشه. شما اگه معنای «بلار» رو میدونستی میفهمیدی که بلار انواع مختلف داره از جمله «موشن بلار» یا تار شدن در اثر حرکت که با تار شدن در اثر عدم فوکوس که شما بهش اشاره کردین فرق داره و عملا اثرات متفاوتی بجا میزارن. در این عکس تار شدن در افراد ناشناس پشت زمینه ترکیبی از دو نوع فوق است در حالیکه تار شدن در برخی قسمتهای هر دو شاخ(شاه) که از فوکوس (تنظیم عدسی) بالایی بر خوردارن فقط بدلیل در حرکت بودنشان است. البته که صرفنظر از مسايل فنی از نظر تاریخی و منطقی چنین شکافی نمیتواند در خانه کعبه وجود داشته باشد چون بارها بازسازی و گسترش داده شده. بعلاوه جتی اگر عکس مونتاژ نباشد دلیل بر تبرک جویی کسی نیست. زیرا اولا شکافی از این واقعه در بناهای تازه کعبه وجود ندارد. دوما توجه شاخ(شاه) به دوربین نشانه توجه بیشتر وی به دوربین است تا کعبه. چنین کسی شعور حضور ندارد و در کعبه یا طویله بودن برایش سودی ندارد. سوما عکس نشانی از تولضع و استغاثه در خود ندارد. رابعا درحرکت بودن اجزای تصویر بدور کعبه آشکارتر از ایسادن و تمسک جویی است آنهم نه در وجه بلکه در گوشه دو وجه. خامسا که اذکار و نیت کسی بشکل صوتی ظبط نشده و دوربین از بتصویر کشیدن صدا عاجز بوده. و اصلا انگیزه این طواف یا سفر (بسته بمنطور و نیت شاه) اصلا معلوم نیست. سادسا شاخ یک مقام سیاسی است نه عالم دینی بنابر این اقدام وی توجیه دینی ندارد. اگر ما وی را عالم دینی برجسته تلقی کنیم که عملش را تفسیر به تایید نظر شیعه کند پس وی یک عالم و مومن والاقدر است که شیعه در این امر به اقتدا میکند و اعمالش را میپذیر. اگر هم شیعه وی را پشیزی بیش نمیداند پس وی وجاهت قانونی و دینی ندارد که عملش مورد تایید و تقلید قرار گیرد. و این جمع مناقظتین میسر نمیشود و استدلال بر این عکس برای مجاب کردن تبرک جویی به شکافی که دیگر در کعبه وجود خارجی ندارد اشتباه است. والسلام علی من اتبع الهدی
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    بابا اون موقع که هنوز پیامبر، پیامبر نشده بوده چطور پس حضرت علی اشهد ان محمد رسول الله گفته....................
  • ئاریز ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    واقعا بهت تبریک میگم واسه لینهمه چرت و پرتی که نوشتی. اولا که یکسرس از دوستان به واقعیتایی دراین مورد اشاره کردن. شما جوری افسانه سرایی کردی که هر آدم ناآگاهی اگه این مطلبو بخونه اصلاعطای امیرالمومنین رو به لقاش میبخشه. بعدشم شما جوری تعریف کردی که انگار خودت اونجا بودیواقعا متاسفم برات. بعدشم اونموقع که پیغمبر حتی ده سال به بعثتش مونده بود وخودشم نمیدونست چطور ابوطالب اینومیدونسته که علی ولی خداست. واقعا مسلمانی. اینکارا فقط از منافقین برمیآد. جرات داری نظرمو بذار
  • رضا ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    خواهشا اين چيزايي كه نوشتيد منبعش رو هم ذكر كنيد. آدم فكر مي كنه دارين مسخره مي كنيد.شما كه از علي اللهيايي بدتريد بابا.
  • میترا ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    حنما سخن گفتن حضرت عیسی ع در گهواره هم که در قران بهش تصریح شده افسانه است ؟؟؟ بابا ترو خدا کم پز روشنفکری بدین .
  • میترا ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    رضی الله عنه ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • علی ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    قال رسول الله:من کنت مولاه وهذا علی مولا.اصل رادریابید وراه را گم نکنید به علی واعمال او بیندیشید.
  • اقا الیاس ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    واقعا خودتون اون چیزی که نوشتید باور دارید....چرا تو نهج البلاغه که امام علی اینقدر از خودشون (البته به حق)تعریف کردن یه بار نیومدن بگن من مولوده کعبه هستم و منو بانوان بهشتی به دنیا اوردن...این داستان رو با چه منبع صحیحی اوردید...اگه این اتفاق می افتاد و مردم میدیدن چرا ÷س علی رو پیامبر نمیدونن...والله که خیلی بی انصافید...امام علی بزرگ هستن ولی این داستان ها باورش خیلی کوته بینانه است
  • حسن ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    خودت يه بار ديگه بخون چي نوشتي! اصلا فهميدي با کي داري حرف ميزني. اين همه بافتي. حيف وقت تو و حيف وقت من که برات جواب گذاشتم!
  • محمد ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    چه ربطي داره؟ پس چون حرم امام حسين عليه السلام هم چند بار تخريب شده ديگه اون اثر رو نداره! رکن يماني، رکن يمانيه ديگه. صدبار هم تخريب بشه و ساخته بشه باز هم رکنش عوض نميشه.
  • محمد ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    يعني اگر خراب بشه قداستش از بين ميره؟؟ يا حجرالاسود از کار مي افته؟ يا محل قبور پيامبران در حجر اسماعيل تغيير ميکنه ميره سمت مروه؟؟ يا محل خروج حضرت فاطمه بنت‌اسد جاش عوض ميشه و ميره سمت يه رکن ديگه؟؟ معجزات خداوند جاويدان است ناشناس‌خان!
  • میترا ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    من تا حالا توکامنتام همیشه ادبو رعایت کردم و هرکسی هم که بی ادب نظرشو گفته حتی اگه موافقش بودم بهش منفی دادم ولی ..... اینجا باید به این ادمی که خودشو نمتقد میدونه بگم بهتره اسم خودشو بی سواد منبق اذاره که خیلی بهش مییاد . شما معلومه از الفبای دین هیچی نمیدونی والا این ....... را نمینوشتی . اقارسول الله از قبل از خلقت زمین و اسمان رسول بودن اقا امیرالمومنین هم همینطور . چون نور خلقتشون با پیامبر اعظم یکیه . درانی جضرت ابوطالب از اولیلالله بودن و به خاطر مصلحت و حفظ جان رسول گرامی ص ایمانشونو ظاهر نکردن و بعد از فوت ایشون پیامبر ص مجبور به هجرت از مکه شدن و این نشون میده که حمایت ابوطالب از ایشون تا چه اندازه موثر بوده و .........منتقد !!!!!!!! گرامی بهتره 1 ذره مطالعه کنی این نظرات مشعشعتو !!! واسه خودت نگه داری . شما معلومه مسلمون شناسنامه ایی هستی وهیج چی از اسلام و قران و پیامبرو امامت و ..... نمیدونی ودراخر من مثل شما معتقد نیستم که نرود میخ اهنین در گچ!! میتونی خودتو بالا بکشی
  • عبدالمهدي ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    1 0
    داستان و افسانه نيست مهدي‌خان! اگر يه کم کتب حديثي چهارصدگانه معروف به اصول اربع‌مائة شيعه را که نه، همين چهار تا کتاب اصلي را هم نه، فقط اصول کافي را که کتاب اصلي شيعه است ميخواندي مي‌فهميدي که تمام چهارده معصوم(ع) موقع تولد، با سجده و شهادتين و غسل ملائکه در آسمان به اين دنيا آمدند و چيز مخفي هم نبوده و تمام ماماهايي هم که به تولد آنها کمک کرده‌اند از جمله حضرت حکيمه(ع) دختر امام جواد(ع) به اين مسأله شهادت داده‌اند و در تاريخ هم ثبت و ضبط است. اولين کسي که در اين امر بديهي تشکيک کرد آغاجري بود؛ دومي‌اش هم خودتي! براي شيعيان بايد متأسف بود که بديهيات ديني و تاريخي خودشان را نمي‌دانند.
  • علی ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    آقا الیاس شمااز مولود کعبه بودن علی (ع)شک دارید علمای سنی هم به ای ن شک ندارند
  • منتقد منتقد ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    منتقد جان يه کم مطالعه ت رو بيشتر کني بد نيست ها. ابوطالب و فاطمه بنت اسد که هيچ، تمام انبيا از حضرت آدم تا خاتم، به ولايت اميرالمؤمنين و خلافت و وصايت پيامبر(ص) توسط ايشان، اعتقاد راسخ داشته اند و مردم را هم به آن دعوت کرده اند. در انجيل هم اشاره صريح دارد با نام "ايليا". يهودي ها هم از قرن‌ها قبل از اسلام ميدونستند پيامبر اسلام(ص) از کدام شهر و کدام قبيله است و چه زماني متولد مي‌شود و جانشينش کيست و ....
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    منظور؟
  • رزمنده روي خاکريز ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    ئاريز خان! دوست محترم سني‌مذهب ساکن منطقه کردنشين کشور! يه جوري نوشتي انگار که به مباني شيعه معتقدي ولي داري انتقاد مي‌کني! اگر فقط قرآن هم ميخوندي مي‌فهميدي که قبل از ورود آدم به بهشت هم خدا فرموده: "و علم آدم الأسماء کلها ثم عرضهم علي الملائکة فقال أنبئوني بأسماء هولاء ان کنتم صادقين" يعني خدا چند تن را خلق کرده بود که اسماء و صفات و مناصب شون مشخص بود و خدا اسامي آنها را به آدم ياد داد. و آدم هم هنگام توبه از گناهي که در بهشت انجام داد خدا را با اسماء و صفات آنها قسم داد که خدا توبه‌اش را بعد از صدها سال ضجه‌زدن در محل فعلي مسجد کوفه، پذيرفت و آنها (يا همان "هولاء" مورد اشاره در آيه) کساني نبودند جز پنج تن آل کِساء). وقتي در اول خلقت تمام خلائق و ملائک ميدونستند علي(ع) اميرالمؤمنين است و تمام انبياء از نوح و موسي و عيسي و يوسف در چاه کنعان و.. اينو ميدونستند اون وقت پدرش نميدونسته که پسرش کيه؟؟ کاش کمي علم پيدا مي‌کرديم بعد ميومديم کامنت ميذاشتيم.
  • حسن ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    خودت بدتر از علي‌اللهي هستي. اينها جزء مسلمات شيعه است. يه کم کتاب‌هاي اصلي شيعه رو بخون تا بفهمي. مثلا اصول کافي کليني، کامل‌الزيارات ابن‌قولويه، استبصار شيخ طوسي و غيره.
  • حسن ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    در پاسخ به نظردهندگاني که گفتند ابوطالب از کجا خبر داشته پسرش چه کسي مي‌شود، توجه شما را به روايت زير از کتاب اصول کافي به عنوان اصلي‌ترين و موثق‌ترين منبع تشيع جلب مي‌نمايم: عَنِ الْمُفَضَّلِ بـْنِ عـُمـَرَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِاللَّهِ عليه السلام يَقُولُ لَمَّا وُلِدَ رَسُولُ اللَّهِ ص فُتِحَ لاِمِنَةَ بَيَاضُ فـَارِسَ وَ قـُصـُورُ الشَّامِ فـَجـَاءَتْ فـَاطـِمـَةُ بـِنـْتُ أَسَدٍ أُمُّ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ إِلَى أَبِى طَالِبٍ ضـَاحـِكـَةً مـُسـْتَبْشِرَةً فَأَعْلَمَتْهُ مَا قَالَتْ آمِنَةُ فَقَالَ لَهَا أَبُو طَالِبٍ وَ تَتَعَجَّبِينَ مِنْ هَذَا إِنَّكِ تَحْبَلِينَ وَ تَلِدِينَ بِوَصِيِّهِ وَ وَزِيرِهِ. اصول كافى جلد 2 صفحه 349 روايت 3 ترجمه روايت شريفه: مفضل بن عمر گويد شنيدم : امام صادق عليه السلام مى فرمود: چون رسول خدا صلى الله عـليـه و آله مـتـولد شـد، سـپيدى مملكت فارس و كاخ‌هاى شام براى (مادرش) آمنه، نمايان شـد. فـاطـمـه بـنـت اسـد، مـادر اميرالمؤمنين خندان و شادان نزد ابوطالب آمد و آنچه را آمنه گفته بود به او خبر داد: ابوطالب گفت: از اين تعجب مى‌كنى؟! همانا تو هم آبستن شوى و وصى و وزير او را بزايى. يعني حضرت ابوطالب عليه‌السلام پيش از ولادت پيامبر(ص) هم مي‌دانست پسري از نطفه او متولد خواهد شد که وصي و وزير طفلي است که از آمنه متولد مي‌شود. روايت هم کاملا صحيح‌السند و راوي هم مفضل بن عمر است که کاملا ثقه است. اين هم لينک منبع: http://www.islamicecenter.com/ketaabkhaaneh/osool_kaafi/osool_kaafi_jeld_2_044.html#link42
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    کی گفته که داره استلام میکنه؟ این آقا انگار فقط دستش رو گرفته به گوشه، شاید داشته میافتاده یا دالی میکرده. به نظر نمیاد که استلام میکنه.
  • hamid ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    تمام این ایرادهایی که به مشرق گرفتید شبیه ایرادهایی است که قوم بنی اسراییل به حضرت موسی گرفتند در قضیه گوساله ببینم ایا کسی که با منبع وحی در ارتباط است ایااین اعمال از او بعید است متاسفانه اکثرا مامانند اعراب جاهلیت همه چیز را با شاخص خود میسنجیم اگر وحی به من نازل شد پس من پیغمبرم وگرنه پیغمبر ی وجود نخواهد داشت یکی میگه عکس جعلیه یکی میگه هنوز پیامبر، پیامبر نشده بوده چطور پس حضرت علی اشهد ان محمد رسول الله گفته. ودیگری میگه ین اثر زلزله است که بر خانه خدا مانده است وخلاصه هرکسی از زاویه کوچک چشم خودش به موضوعی دینی نگاه میکند ایا خداوند خالق هستی کسیکه بفرمانش دیوار کعبه شکافته شده نعوذبالله ناتوان است از اینکه امیر المومنین را به حرف اورد یا ناتوان است که به حضرت سالهای زندگانی شریفش را بنمایاند چطور رسول الله از شهادت ابا عبد الله علیه السلام اطلاع داشتند و از پایان دنیا و غیره رسول الله صلی الله علیه واله در شب معراج با عروج به اسمانها از تمامی وقایع تا روز قیامت مطلع شدند ایا در این فرمایش زسول الله شک دارید که فرمودند انا مدینه العلم و علی بابها من شهر علم هستم و علی علیه السلام دروازه ان شهر پس خواهشمندم این نکته را از حقیر به یاد داشته باشید که هرچه میگوییم و مینویسیم در محضر خدای متعال باید جوابگو باشیم لااقل در امور مدهبی جیزی نگوییم که فردای قیامت نتوانیم جوابگو باشیم متشکرم مشرق متشکرم
  • کامرانی ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    طبق یک حدیث قدسی مورد قبول شیعه و سنی پیامبر اعظم همیشه پیامبر بودند و از شب بعثت مامور به رسالت شدند .«کنت نبیا و آدم بین الماء و التین» من پیامبر بودم آن زمان که آدم بین آب و گل بود.( جواب مورد شماره 2)
  • یدی ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    احسنتم برادر .جوابت واقعا قاطعانه بود. لذت بردم به قول اقای قزوینی عزیز
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    نه محمدجان کی گفته که قداستش از بین میره؟ بحث سر اینه که مشرق یه عکس انداخته از خانه کعبه و مدعی شده که این شکافی است که از تولد امام علی(ع) روی خانه کعبه ایجاد شده در حالیکه این بنا چندین بار کاملا ویران شده و تجدید بنا شده
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    محمد جان! یا بهتر بگم مجید جان! بحث سر اثر شکاف روی کعبه است که مشرق در خبرش مدعی شده شکاف و ترک موجود در عکس همونیه که در زمان تولد علی(ع) ایجاد شده
  • حمید ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    من نمی دونم چرا متن رو درست نمی خونید؟ توی متن هم گفته که هر بار که خواستند دیوار رو درست کنند دوباره ترک برداشته. حالا چه دیوار رو ترمیم کنند، چه دوباره بسازند؛ خب دوباره ترک برمیداره...
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    1 0
    داشته رد میشده دیده دوباره ترک دیوار داره باز میشه. دستشو گرفته که معلوم نشه. آخه هر سال یواشکی سیمان میگیرن و با میخهای آهنی سعی می کنن جلوی باز شدن رو بگیرن.
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    بحث امامت ونبوت نیست تبلور انسان کامل است که علی(ع) حاصل انست بخاطر همین خدا علی را اتمام نعمت می خواند چون با انسان کامل مقصود خدا ازافرینش براورده می شود
  • ناصح ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    بابا اون حاجی رو که دستش رو بالا برده به نشانه سلام ،نشون میده که اون رکن رکن حجر الاسود است که حاجیان باید به هنگام نزدیک شدن به آن دست خود را بالا ببرند به نشانه بیعت با خداوند متعال . یعنی ملک فیصل داره به حجر الاسود تبرک می جویه نه به شکاف کعبه!!! ثانیا مرد حسابی کعبه بارها به دست اعراب خراب شده و یا سیل اونو ویران کرده و دوباره از نو ساختنش . حالا اون شکاف چه جوری باقی مونده الله اعلم
  • کریمی ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    به نظر بنده کسانی که بر طبل دشمنی شیعه با سنی و دشمنی شیعه با وهابیت میکوبند بازی دشمنان اسلام را خورده اند .همه ما دشمنان مشترک داریم
  • محمد ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    بنفسی انت یاعلی
  • پریسا ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    ها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چی میخواستی بگی بابام جان
  • علی ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    همانطور که حضرت ادم برای امرزش خداوند را به همین عی ع قسم داد هزاران سال قبل از بدنیا امدنش
  • علی ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    امیر عبدالله!!!!!!!
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    1- تبرک جویی به رکن یمانی است، نه محل شکاف 2- در تمام سال کعبه با پرده پوشیده شده و جز در کعبه هیچ قسمت آن مشهود نیست، در هیچ نقطهای هم استلام پرده غیر مجاز نیست 3- من شخصاً در تشرف به حج استلام رکن یمانی را انجام دادم و هیچ کس مانعم نشد 4- بیشتر حجاج اعم از ایرای و غیر ایرانی این استلام را انجام می دهند و هیچ کس مانعشان نمی شود 5- سران سعودی و علمای اهل سنت و همچنین وهابیون در حال حاضر هم استلام رکن یمانی را انجام می دهند 6- به لبه های خارجی عبا دقت کنید، آنجا از هر نقطه دیگری بهتر فتوشاپی بودن عکس را نشان می دهد 7- این بحث ها اختلاف انگیز است و امروز روز وحدت فرق مختلف اسلام است
  • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    بابا جان ناشناس مگر کارهای خدا هم مثل ما است که باید در زمان مقرر حکم بخورد؟ بهتر است بروی تفسیر المیزان را بخوانی و ببینی که خداوند مقام و جایگاه پیامبر و انمه را به آنها نشان داد و در روایات هست که بر روی بدنه کشتی حضرت نوح نوشته شده بود که خدا را به پنج تن قسم داده شده بود برای سلامت کشی و اهلش..........
  • میلاد ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    خداوند کل جهان را بخاطر پنج تن بوجود اورد.به قول دوستان چطور امامان نشانه های اخر زمان و خیلی از اتفاقاته اینده رو میدونستند بعد نمیدونستند که اخرین پیامبر کیست؟من شنیدم بلندمرتبه ترین انسان پیامبر (ص) هستند و بعد امیرالمومنین (ع) بعد حضرت فاطمه (س)و بعدش هم حضرت ابراهیم (ع)
  • ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    اشتباه منفی داده شد
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    ملک فيصل در سال 1354 به دست يکی از برادرزاده‌های خود به نام مساعد کشته شد که می‌گويند به دليل کينه‌های شخصی بوده اما احتمال دارد دليل کشته شدن وی همين اختلافات اعتقادی او با خاندان وهابی آل سعود باشد، چرا که ملک فيصل دو تن از فرزندان مساعد را اعدام کرده بود که يکی به دليل اعتياد به مشروبات الکلی بود و ديگری يک وهابی افراطی بوده که راديو و تلويزيون را حرام می‌دانسته و ساختمان صدا و سيمای عربستان را اشغال می‌کند؛ ضمناً در تصوير نشان داده شده، ملک عبدالله چندان راضی به نظر نمی‌رسد
  • ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    پسرم حضرت محمد از ازل محبوب خدا و رسول او بوده....
  • ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    ناشناس، تو از اون وهابی ها هستی که فارسی رو خوب حرف میزنن.
  • علی از تبریز ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    چرا اطلاعات نادرست به خورد مردم می دهید چه نیازی به تبرک جستن این وهابی هاست که که با توهم چنین مطلبی می زنید . ضمنا حداقل احترام حضرت امیر (ع) را نگه دارید و با این آل سعود ضد شیعه ربط ندهید
  • 100 ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    من شش ماه پیشتر که رفتم عمره ، مشکلی نبود . حتی بعضی وقتها از بس زایران برای تبرک ازدحام می کردند که نمیتونستی بری جلو . فقط هم ایرانی ها نبودند از کشورهای دیگه هم بودند . فقط جایی که شرطه ها گیر دادن تبرک به مقام ابراهیم بود
  • نگین ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    وقتی تو نمیدونی خدا به یکی علم لدنی میده یعنی چی چرا همینجوری نظر میدی ها؟!!
  • نگین ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    رکن یمانی به خاطر مولود کعبه است که متبرکه واونا فقط به دلیل پیروی از پیامبر اینکارو میکنن و نمیفهمن که پیامبر به چه دلیل این کار رو میکردن.
  • عقل ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    میترا معلومه تو خیلی الفبای دین بلدی!!!!!!!! قرآن اومده تا با خرافات مبارزه کنه . این که گفتی حضرت رسول قبل از آفرینش زمین و آسمان رسول بوده تو کدوم منبع اسلام هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این هم بگم تنها منبع اسلام قرآنه همون کتابی که امثال تو یک بار هم بازش نکردین یا اگه هزار بار هم بازش کردین یک بار هم درش تدبر نکردین.
  • مریم ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    چی میگی تو ؟؟؟ وقتی خاک قبر امام حسین(ع)به سبب وجود مبارک ایشون باعث شفا میشه وضریح و هرچه که در حرم هست همینطور وجود این مکان مقدس که جای پای بزرگانی بوده و از قداست برخورداره هم تبرکه وشفا بخش. در ضمن تو باید وهابی باشی چون سنی هاهم این رو قبول دارن.
  • نگین ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    این نشون از عظمت و حقانیت علی (ع)بله کعبه بارها تخریب شده اما به قدرت خدا این شکاف هر بار بعد از بازسازی بازم در این رکن خود به خود دوباره ایجاد میشده.
  • نگین ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    لازم بدونید هر بار این شکاف به قدرت خداوند دوباره بعداز بازسازی خود به خود ایجاد میشده. این اثبات عظمت علی(ع)است.
  • نگین ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    برای اثبات حقانیت علی(ع) همین بس که این شکاف هر بار بعداز بازسازی کعبه به قدرت خدا دوباره ایجاد شده توی ایام حج واجب اونایی رفتن شکاف رو دیدن البته روی شکاف رو نقره کوب کردن و تاحدی پوشوندن که معلوم نشه.
  • مریم ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    خواستی مثلا کلاس بزاری اشتباه کردی فارسی با کلاستره .
  • نبوی ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    ببخشید آقای ناشناس ! ما کی قداست خالق هستی رو در خانه خودش رها کردیم؟ شما مگر در دل شیعیان هستید ؟ اصلا از دلدادگی ما و معبود و شیوه ی منحصر بفرد ما در بیان این دلدادگی چه جور اطلاعاتی دارید؟؟؟؟ چرا نمی فهمید که این محبت است، محبت!!!! شما وقتی به کسی محبت دارید چه طور آن محبت را نشان می دهید؟؟؟ بوسیدن اماکن متبرک و استلام آنها اوج محبت و عشق ما را به عزیزترین عزیزانمان نشان می دهد که به مسلمانیمان روح و عطر و بو می بخشد.
  • نسیم ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    میترا جان !تعجب نکنید! این دم خروس بود.
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    الیاس جان یه شبهه ای وارد کن که دیگه اینقدرم بیات و نخ نما نباشد!
  • همون ناشناس ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    محمد جان، وسط طواف رفته بودی تبرک کنی؟! طوافت که باطل میشه اونجوری.
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    شما گرافیستی ولی مگه این یه کار گرافیکیه این موضوع را باید از کارشناس عکاسی بپرسیم...
  • با افتخار- علی ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    آقای دائره المعارف باسواد! معلومه مکه نرفتی مسئله اینجاست که همین خانه چندبار تجدید بنا شده صاحبش نمیگذارد اثرشکاف دیوارش ازهمان نقطه بدوی محو شود حالا چرا؟ عاقلان وعارفان وعاشقان دانند.بایدمَحرم شوی سپس مُحرم شوی ودرهمان منزل خودت کعبه دلت راطواف کنی تا دعوتت کنند بروی وزادگاهش رازیارت کنی. نصیب کَس نگشته این سعادت به کعبه ولادت به مسجدشهادت
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    داداش میدونی مونگل به کی میگن؟؟؟ یه نگاه به حرفات بنداز یه نگاه هم تو آیینه!!!
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    بهتره در مورد سوال جناب ناشناس مشرق کار کنه ...
  • ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    بزرگوار مگه ابا عبدالله الحسین(ع)نفرمودند : انا ابن الرکن والمقام....؟ من پسر رکن ومقام هستم
  • yaser ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    khoda shafa bede . amsale noobayi mesle to in kara ro nemitunan dark konan ;)
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    میترا خانم خوب مچ میگیرن بارک الله برادران اهل سنتمان را هم دوست میداریم...
  • yaser ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    tosie mikonam ye bar boro matn ro bekhun. chon gofte ke chandin bar tarmim shode vali baz ham be hamun halat bar migarde
  • yaser ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    pas shoma ham tasdigh mikonin ke kasayi ke bad az didane mojeze bazam shak mikonan kharan. hala fekr kon bebin khedet chetori hasti shak mikoni?
  • yaser ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    miduni chie? osolan ahle sonnat va vahabia tarikh ro ghabul nadaran/. kafie yekam bahashun harf bezani.una gheyr az chanta ketabe maruf hichi ro ghabul nadaran. pas har vakh didi ye sonni az tarikh sanad avord bedun ke che khabare :D
  • yaser ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    lotfan be matn moraje-e shavad :D
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    علی مع الحق والحق مع علی حقانیت مولایمان آنقدرشفاف است که با اندک آشنایی از مشی ومرام آن بزرگمرد تاریخ بشریت می توان ندیده عاشق ودلباخته اش شد وآنگاه باچشم عاشقانه به کیفیت ولادت وحیات وشهادت آن بزرگوار نگریست تا هرپدیده عجیبی برای آدمی درخصوص حضرتش عادی وقابل درک بیاید. این خانه را باید خدا در عرش معماری کند آدم بنایش بر نهد جبریل هم یاری کند آید خلیل الله در او یک چند حجاری کند او را اولو العزمی دگر منقوش و گچکاری کند اینسان خدا از خانه اش چندی پرستاری کند تا ساعتی ازدوستی یک میهمانداری کند
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    منتقد اینا رو میخوای چیکار کنی: 1.قبولی توبه حضرت آدم(ع) به واسطه اسماء پنج تن آل عبا(س) 2.گریه تمام پیامبران بر مصائب سیدالشهداء سلام الله علیه 3.نام بردن تک تک امامان معصوم توسط پیامبر 4.بشارت ائمه اطهار (سلام الله علیهم اجمعین) بر مهدی موعود(عج) 5. و... تمام این موارد پیش از وقوع اصل ماجرا صورت گرفته پس با کمی تحقیق و تعقل می شود راه حق را از باطل شناخت بهتر اینه که آدم کورکورانه نظر گذشتگان و محققان معاصر رو قبول نکنه ...
  • ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    بهتر مشرق واحدی جهت پاسخ گویی به شبهات وارد شده توسط دیگران ایجاد کند تا در اینگونه خبرها که شبهاتی وارد میکنند پاسخگو باشید
  • ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    خب؟
  • ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    باریک
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    خوشم میاد حق و باطل رو خوب با هم قاطی میکنی به قول دوستمون با ما مهربون باش...
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    حرفتون خوبه ولی ناقصه
  • ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    عقل و فهم و تحقیق خوبن وقتی ازشون استفاده بشه و لی وقتی شما اونا رو بندازی تو مسیر حق دوزار هم بدرد نمی خوره "علی مع الحق والحق مع العلی "
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    نظرتون ملیح بود
  • ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    اگه ما یه روزی با بعضی دشمنامون صلح کنیم تا قیامت با وهابیای بی نا... آبمون تو یک جوب نمیره کریمی
  • ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    آیت الله بهجت (ره): تنها از طریق ثقلین و گناه نکردن به خدا می رسید...ثقلین یعنی قرآن و اهل بیت اهل بیت هم جز 14 تن معصوم نیست پیامبر علی فاطمه حسن و حسین و....تا امام زمان(عچ)
  • مسعود ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    یا علی انشا الله که قسمت بشه بریم زیارت نجف اشرف بارگاه مطهر علی علیه السلام و بین الحرمین
  • جواد اصلی ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    من از نظر این جناب اعلام برائت میکنم
  • جواد ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    بعثت به معنی شروع رسالت نیست بلکه به معنی شروع ابلاغ دین است.
  • ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    دادا همه اولیا و اوصیا از ازل به نبوت پیامبر خاتم شهادت داده اند.... زمان و مکان معنا نداره.
  • ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    دوروغ می گن. نزدیک می شی می زنن بی شرف ها...
  • ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    لابد خودت می خوای آب بخوری مستقیم میری هر جا بودی سرچشمه رو پیدا می کنی ؟ وقتی حضرت یعقوب پیامبر به پیراهن پسرش توسل می جوید چه نظری دارید ؟ کعبه هم سنگ است و بتها ( تشبیه درستی نیست )‌سنگ هستند اما این کجا و آن کجا ! نیت مهم است نه ظاهر
  • saeed ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    نظرات گوناگونی بود ولی همه بجای تحقیق یا سوال سریع نظر میدن اینجا پیرامون بعضی نظرات تاجایی که عقلم قد میده وتحقیق کردم جواب میدم 1-تبرک جستن یه فرد آلوده به گناه هیچ تاثیری روی اون نداره توروایات اومده اگه سوره حمد را 70 باربرمرده خواندید و زنده شد تعجب نکنید ولی کی بخونه و کی یقین داشته باشه 2-خضر درزمان موسی باهم ملاقات داشتن که جریانش تو قران اومده وهمه میدونن که خضر علمش از موسی بیشتر بود.ولیهیچ نامی از خضر تو قران نیست وهنوز هم زنده است 3-امامت درجه ای است که از پیامبری هم بالاتر است و پیامبر ما هم همام بود و هم پیامبر وهمینطور ابراهیم که در قران امده است ابراهیم اماما و دیگر پیامبران اولی العزم 4-به گفته قران:قبل از اینکه آدم خلق بشه فرشته ها گفتند فساد میکنه:خدافرمود من چیزی میدانم که شما نمیدانید.پس تعجبی نداره که پیامبر پیش از نبوتش و علی پیش از امامتش برگزیده بشه همانطوریکه عیسی نوزاد بود -خدا یه عیسی رو مثل ادم بی پدر خلق کرد مردم تا حد خدایی بردنش بالا حالا اگه پیامبر و علی یه کم عجیبتر خلق میشدند :مثلا مثل یک ادم بالغ یا یک فرشته میومدند برای هدایت مردم چی میشد؟ -خدا اگه اسم علی رو توقران میاورد الان قران تحریف شده بود -علی شد سپر بلای اسلام یعنی تلاش بنی امیه و انرژیشون صرف مبارزه با علی شد و خدا یکی و محمد هم یکی در کل اسلام باقی مونده تاکنون و اگه یه کم فرصت داشتند بکلی اسلام هم تحریف میشدمثل مسیحیت که خداراپدر عیسی میدونند -چرا خدا قال قضیه رو تموم نکرده چند تا پیامبر یا فرشته بفرسته واسه هدایت؟ خداتو قران میگه:ما از جنس خودتون میفرستیم تا یه کم هم آزمایش پس بدید -الذین یومنون بالغیب؟سوال:چه کسانی به غیب ایمان دارند؟ -آیا واسه خداکاری داشت پیامبر صاحب پسر بشه و امامت از نسی ایشون باشه؟ جواب مردم چی میگفتن:محمد واسه حکومت خودش و بچه هاش اومده-چه بسا همون منافقا و بنی امیه حتی بعد از رحلت پیامبر اونو ساحر خوندند. -خورشید برای وصی موسی یوشع بن نون و امام علی بازگشت-این معجزه بنام ردواشمس معروفه -اما بعد ازاون همین اصحاب پیامبر که بعضی مذاهب بهشون قسم میخورندگفتند محمد و خانواده اش ساحرند. -ساحرخوندن پیامبرا حتی به سلیمان هم رسید که بنی اسراییل گفتند اون ساحربزرگیه(نگفتند پیامبر) -خدا میخواد مردم باامور عقلی و عادی بینش پیداکنند:شترپیامبرگم شد-ایشان گفتند بروید دنبالش بگردید-برخی از اصحاب گفتند این چه پیامبریه که میگه من از عالم بالاخبرمیدم ولی شترش نمیدونه کجاست. آیه نازل شد بگو من آنچه را وحی شود میگویم و از پیش خودم چیزی نمیگویم و بعد پیامبر ادرس شتررا به انها داد و دیدند که همانجاست -----حالا بلاخره خدا معجزه بفرستد این بهونه جویای بنی اسراییل میگن بابا سحره-وو.... اگه نفرسته انتظار دارند که بله خدایا پیامبرش باید بتون نتیجه اینکه:دردروازه رو میشه بست اما دهان ادمهای جاهل و سطحی نگررو نه درضمن من تا وقتی قوه جاذبه زمین و الکترومغناطیس و بلوتوٍث وهوا و انتشارامواج رادیویی و.... با چشم غیر مسلح و عدی نبینم وجود اونهارو انکارمیکنم(قابل توجه روشنفکرای عزیز)
  • محمد عبدالعلیزاده ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    سلام جنابان عقل و منتقد گرامی اگر شما که ادعای مطالعه قرآن و تدبر در اون رو دارید واقعا اینکار رو انجام داده بودید میدید که اسم پیامبر عظیم الشان اسلام در تورات و انجیل آورده شده. پس چه گونه است که وقتی هنوز ایشون مبعوث نشدن اسمشون تو تورات و انجیل اومده؟ همونطور که دوستان هم گفتند طبق آیه ای که توبه حضرت آدم پذیرفته شد اونجایی که گفته شد به حضرت آدم کلماتی آموزش داده شدبرای توبه اون کلمات اینها بود: یا حمید و بحق محمد ، یا عالی بحق علی ، یا فاطرالسماوات بحق فاطمه ، یا محسن بحق حسن و یا قدیم الاحسان بحق الحسین حالا چطوریه که هنوز این بزرگواران بدنیا نیومده بحقشون قسم داده میشه اونهم توسط خدا آموزش داده شده بوده به حضرت آدم؟
  • محمد عبدالعلیزاده ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    سلام خوبی؟ یعنی واقعا نمیدونی؟ اگر آره میگم که بدونی: اونها کاره خود مشرقه که اگر این عکس در جای دیگه استفاده شد معلوم باشه منبعش مشرق بوده!
  • محمد عبدالعلیزاده ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    سلام عیزیز جان این که از مسلمات که حضرت علی علیه السلام مولود کعبه هستند و اهل تسنن هم بهش معترف مگه مردم ندیدند که رسول اکرم (ص) دست حضرتش رو برد بالا و گفت که من کنت مولاه فهذا علی مولاه؟ پس چی شد هفتاد روز بعد دستش رو بستند و کشو کشون بردنش به مسجد؟ مگه مردم ندیدند که حضرت موسی به حضرت هارون علیهما السلام گفتند که خلیفه من باش و مردم ازش اطاعت کنید؟ چی شد که طی 10 روز دیرکرد حضرت موسی(ع) از سامری پیروی کردند و نزدیک بود حضرت هارون (ع) رو بکشند؟ این دوتا حدیث هم با شماره از صحیح بخاری: وقال النبي صلى الله عليه وسلم لعلي: (أنت مني وأنا منك) [ 4005] 3503 - حدثني محمد بن بشار: حدثنا غندر: حدثنا شعبة، عن سعد قال: سمعت إبراهيم بن سعد، عن أبيه قال: قال النبي صلى الله عليه وسلم لعلي: (أما ترضى أن تكون مني بمنزلة هارون من موسى) [4154]
  • بچه دهاتی ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    الیاس جان . با سلام ، کتاب شریف نهج البلاغه به گمانم نامه ها ، خطبه ها و سخنان قصار و حکیمانه حضرت امیر(ع) را در دوره کوتاه خلافت حضرتشان گرد آوری کرده است و شامل تمام بیانات حضرت نیست .
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    خب این معلومه که اینا دارن با علم و آگاهی به اسلام خیانت میکنند این عکس رو وهابیها ببینند
  • مینو ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    چرا راجع به تبرک به مکانهای مقدس نظر این عالم رو نگفتی؟؟؟
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    رکني که حجرالاسود بر آن نصب است کاملا مشخص است و دور حجر را يک قاب سفيد بزرگ فرا گرفته نه اين طور.
  • یا فاطمه ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    صحبتهای آیت الله بهجت فومنی همیشه حکیمانه هست
  • عبدالعلي ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    به اعمال علي عليه السلام بينديشيم اما به اعمال خداي علي عليه‌السلام از جمله شکافتن ديوار کعبه براي مادر او نينديشيم؟ اين که همون حرف وهابي‌هاست. از شما که اسمت علي است بعيده.
  • ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    آن علی که در کعبه متولد شد کجا این علی که .... کجا!!!؟
  • صادق ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    سلام حمید جان من هم نمی توانم پاین مطلب را قبول کنم ، هر چه باشد پیامبر دایره ولایت و علی مرکز آن است.آیاخداوند زودتر از پیامبر (ص)به علی(ع) خبر داده است. هرچند علی(ع)را فردی والا و شناخت او را خارج از توان خودم می دانم ولی احساس من می گوید شیعه گاهی زیادی تند می شود. هر چه باشد اول پیامبر سپس برادرش علی . اصلا زندگی واقعی و معمول ائمه آنقدر درس دارد که نخواهیم به این موارد استناد نماییم.
  • امیر ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    ناشناس جان همه مثل منو تو در عالم ماده دارای زمان و مکان نیستند.رفتی یک پله از عالم ماده بالا وا زمان و مکان برداشته میشه،اون موقع میفهمی که انسان هایی که در همین عالم ماده از زمان و مکان فارغ شدند یعنی چی.آفرین
  • امیر ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    یک سوال حدود سه سال پیش که رفته بودم مکه و کعبه رو دیدم،جای رکن یمانی و این شکاف پرده کعبه حالت شکاف داشت یعنی پرده رو طوری دوخته بودن که روی شکاف دیده بشه،به نظرتون اگر میخواستن دیده نشه نمیتونستند پرده رو یکسره بکنن که شکاف بره زیر پرده و دیده نشه؟
  • روح الله ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    سلام به حقیقت قسم : عبادت بی ولایت حقه بازیست اساس مسجدش بت خانه سازیست چرا...؟ نمی خواهد بداند وضوی بی ولایت آب بازیست حب علی (ع) حلال زاده بودن را واجب کرده ... با احترام ، باید حلال زاده نبودن بر منکر علی حتم کرد نه شک!
  • سید جواد ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    این حرف کاملا صحیح و از روی تحقیق است
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    ای بابا معمولا قبل از نظر دادن باید کمی در مورد موضوع تحقیق کرد. اولا رکن یمانی از مواردی است که در سنت نبوی متبرک است و اعمال و دعاهایی دارد و حتی خود وهابیون هم استلام می کنند. اما اهمیت این رکن نه فقط از برای حضرت علی که به خاطر ویژگی خاص خانه خدا است می دانید که قبلا در این رکن یمانی دربی دیگر وجود داشته است این درب که به درب کوچک مشهور بوده بعدا کور می شود اما در تعمیرات بعدی دوباره احیا و باز در اخرین تعمیرات که در زمان امویان صورت می گیرد درب کور می شود. لازم به ذکر است کعبه ساختمانی فاقد ملاط است به این معنا که سنگها روی هم قرار داده شده اند . این مساله از قدیم بوده است اما در اخرین تعمیرات که در زمان فهد و بعد عبدالله انجام شد اولا همه سنگها به هم متصل شده و در چهارچوب به وسیله چسبی مخصوص که از همان سنگها تولید شد به هم محکم شدند. نشانه های انرا نیز می توانید ببینید. مشهور این اتفاقات در تاریخ کعبه آمده است.
  • الهه ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    جناب عقل عزیز بهتره زیارت جامعه کبیره رو یه نگاه بندازید أَشْهَدُ أَنَّ هَذَا سَابِقٌ لَكُمْ فِيمَا مَضَى وَ جَارٍ لَكُمْ فِيمَا بَقِيَ وَ أَنَّ أَرْوَاحَكُمْ وَ نُورَكُمْ وَ طِينَتَكُمْ وَاحِدَةٌ طَابَتْ وَ طَهُرَتْ بَعْضُهَا مِنْ بَعْضٍ خَلَقَكُمُ اللَّهُ أَنْوَارا فَجَعَلَكُمْ بِعَرْشِهِ مُحْدِقِينَ حَتَّى مَنَّ عَلَيْنَا بِكُمْ...
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    والا بنده غیر عقلانی میدونم که هیچ سندی ازش نمونده
  • اقا الیاس ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    ممنون میشم سند های صحیح اهل سنت رو واسم بزارین.
  • ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    بنیانگذاران کبالا(قباله) کار خودشپن رو کردن و خرافاتشون رو تو عقاید اسلامی رواج دادن. بیشتر کسانی اینخرافات رو وارد اسلام کردن پیرو کبالا و غیر مسلمون بودن ولی در لباس اسلام و... مردم رو خوی گمراهکردن. و البته خوب هم موفق شدن چون دیدن نمیشه از بیرون ضربه رد مثل اسب تراوا اومدن و بدنه اسلام رو از تو پوچ کردن و لا عقاید انجرافی پرش کردن.
  • حميد ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    با سلام وعرض ادب به همه دوستان خوشحال كه افراد جامعه ما باون حد وبلوغ فكري رسيبده اند كه در مورد مسائلي كه توذهنشون دغدغه شده وقت ميذارن ونظر ميدن ولي دوستان عزيز بهتر فقط نظر بدم وخداي نكرده بهم وعقايد هم توهين نكنيم نظر من هم اينه كه اميرمومنان علي عليه سلام معجزات بزرگتر از اين داشته اند ومهم نيست ايشان در كعبه زاده شده با شند يا نشده باشند. وقتي من به 23 سال سكوت امير مومنان در مقابل خلاي راشدين(استخوان در گلو و خار بر چشم) نگاه ميكنم كه چه طوربراي حفظ وحدت حتي از كمك كردن هم به خليفه دوم مضايقه نمي كردن همين براي من كافيه كه .. الحق مع العلي والعلي مع الحق بدرود
  • عبدالله زاده ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    لطفاً سند مطلب خود (منظورم بخش مربوط به اخبار جزئیات ولادت امیرالمؤمنین (ع) است) را درج کنید. به نظر میرسد بعضی از بخشهای آن قابل قبول نباشد.
  • امیرحسین توکلی ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    من نمیدونم دوستان بحثشون سر چیه؟مثه اینه که الان روزه خورشید وسط آسمونه یه دیوانه بیاد بگه شبه!و یا خودشو به خری بزنه حضرت علی در کعبه به دنیا اومد نام زایشگاه حضرت:کعبه همه مسلمانان به نوعی دور زایشگاه مولا میگردن و نام در زایشگاه که ساخته شده هم نبود و بنا و بانی و بنای آن الله بود ؟مستجار(رکن یمانی)جایی که خود اهل تسنن هم لمس میکنن و از خدا در اون مکان استجابت دعاشون و میخان. مستجار جاییکه خود وهابیون هم به حقانیت علی با این مکان پی بردند و از ترس همین مباحث بارها اونجا رو حتی کامل تخریب کردند اما دوباره به اذن خدا شکاف مشخص میشه (آدم تا کی خودشو به خری بزنه)ان شاالله برید مکه و مدینه بعد جاهای دگ ای هم هست که اون دونفر پیامبر و تنها گذاشتند توی جنگ(جنگ احد)و فرار کردند و حضرت علی ایستاد و جنگید در شکاف کوه احد تاجایی که شمشیر حضرت شکست و پیامبر شمشیر خود را به علی داد ووحی نازل شد لافتی الاعلی لاسیف الاذوالفقار بقرآن سنی هام به بزرگی امام علی اعتقاددارند اما امن از گل آدمی
  • عليرضا كركه ابادي ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 0
    حضرت علي ع مرد تمام دورانهاست به روح پاك و ملكوتيش تا روز قيامت صلوات
  • ماهر ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    0 0
    با سلام خدمت عزیزان این شکاف مدرکی است از سوی خداوند که مولا علی ع و خاندانش حق هستند. 1- چرا کعبه در عربستان است؟ چون خداوند میدانست که در آینده وهابیها در این دیار حکمرانی خواهند کرد و حق این خاندان را به حساب خودشان پایمال. 2- چرا خداوند محل تولد مولا علی ع را در کعبه قرار داد؟ برای اینکه وهابیها و دیگر مردم جهان بجز طواف خانه خدا مقام مولا علی ع (شکاف خانه خدا) را هم طواف نمایند. 3-چرا دیوار کعبه را با هر تعمیری که انجام میدهند نمیتوانند آن شکاف را محو نمایند؟ چون خداوند میخواهد داغی باشد بر پیشانی آنها و مدرکی باشد برای آیندگان بر حقانیت این خاندان بزرگ رسالت. روی سخن من با آنهاییست که هنوز به حقانیت این خاندان شک دارند . الف - خداوند بزرگترین مدرک جاویدان عالم هستی را ارائه داده است . ب - شما بهترین امتیاز را دارید چرا ؟ چون هنوز زنده هستید و میتوانید تحقیق کنید و حق را پیدا کنید. اما وای به آن روزی که عزر ائیل برای قبض روح انسان حاضر شود و راه حق را پیدا نکرده باشید.الهم عجل لولیک الفرج .
  • ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    0 0
    هه...به پاهاش نگاه کنین...تار شده عزیزم
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 0
    خدا منو از پیروان واقعی حضرت علی ع قرار ده
  • آرمین ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    سلام خدا بر علی و بر خاندان پاک او کسی که ایمان نداشته باشد هر قدر هم که استدلال ارائه شود باز بهانه دیگری می آورد. بعد از شهادت علی علیه السلام عده ای میگفتند مگر علی هم نماز میخواند. شکاف خانه خدا یکی از نشانه های حقانیت علی است. اگر کسی واقعا دنبال حقیقت و حقانیت و مظلومیت علی است کتاب نهج البلاغه که واقعا بزرگترین معجزه اسلام بعد از قران هست را مطالعه کند. کسی که بدون تعصب و اهل تحقیق باشد به اعجاز در کلام علی پی خواهد برد.
  • مهدی ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    0 0
    جانم به فدایت یا علی(ع)
  • IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم علی جان تو را فقط خدا می شناسد علی جان میشه به حق همان خدائی که تو را شناخت یه گوشه چشمی به همه نوکرات بیندازی علی جان منتظریم
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    منبع این متنی که آوردین کجاست؟ منبع را ذکر نمایید با شماره صفحه.
    • hoseinzadeh IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      0 0
      منبع این متنی که آوردین کجاست؟ منبع را ذکر نمایید با شماره صفحه.
  • IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    جانم علی...جان💗
    • حسین US ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      0 0
      جانم خانه کعبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس