سایپا

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تعویق شش‌ماهه خصوصی‌سازی سایپا تأکید کرد این تصمیم برای جلوگیری از زیان سهامداران و حفظ منافع ملی اتخاذ شده است.

به گزارش مشرق، بهنام رضوانی، درباره علل تعویق شش‌ماهه‌ خصوصی‌سازی سایپا به خبرنگار ما با بیان اینکه جلوگیری از زیان سهامداران یکی از مهم‌ترین اهداف دولت در این تصمیم بوده است، اظهار داشت: واگذاری سهام در شرایط موجود به معنای حراج بیت‌المال با قیمتی نازل و آن هم به‌صورت اقساط خواهد بود؛ موضوعی که نه به صلاح دولت و نه به سود سایر سهامداران تمام می‌شود.

نماینده مردم کلیبر و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشخص نیست با واگذاری شتاب‌زده سهام سایپا به بخش خصوصی چه سرنوشتی در انتظار این شرکت و سهامداران آن خواهد بود. بر همین اساس، استدلال دولت، وزارت اقتصاد و شورای عالی واگذاری برای به تعویق انداختن خصوصی‌سازی سایپا کاملاً موجه است.
به گفته وی، دولت با درک این موضوع که فروش چنین مجموعه بزرگ صنعتی در شرایط فعلی مقرون‌به‌صرفه نیست، تصمیم گرفته است این واگذاری را با یک وقفه شش‌ماهه و در مسیری شفاف دنبال کند.

عضو هیأت عالی واگذاری تصریح کرد: همان‌طور که دولت به‌درستی تشخیص داده، خصوصی‌سازی سایپا با تعداد زیادی پرسنل و نیروی انسانی متخصص از حساسیت بالایی برخوردار است و به جای شتاب‌زدگی در واگذاری، لازم است با مطالعه و بررسی‌های دقیق نسبت به خصوصی‌سازی این شرکت اقدام شود.

وی همچنین یادآور شد: نکته قابل توجه دیگر در روند واگذاری سهام سایپا آن است که طبق سیاست‌های کلی اصل ۴۴، حداقل ۲۰ درصد از سهام واحدهای بزرگ صنعتی باید در اختیار دولت باقی بماند. بر این اساس، تداوم مالکیت ۱۶ درصد سهم دولت در سایپا به‌عنوان یکی از واحدهای بزرگ صنعتی کشور اقدامی منطقی به نظر می‌رسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان نسبت به پیامدهای تعجیل در خصوصی‌سازی سایپا هشدار داد و خاطرنشان کرد: خصوصی‌سازی این شرکت در شرایط تحریم اقتصادی با ابهام جدی روبه‌رو است و واگذاری مدیریت آن با پایین‌ترین قیمت در چنین شرایطی قانع‌کننده نیست.

وی تأکید کرد: چنین اقدامی می‌تواند تبعات اقتصادی و اجتماعی جبران‌ناپذیری را برای کشور به همراه داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۶
    0 0
    خخخخخخخخخ دروغ میگه . سهامداران سایپا) متضرر شدند . اون هم ضرر و زیان هنگفتی .
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۶
    0 0
    ظاهراً گروه انتخاب (دیّانی_اصفهان) برای آن دندان تیز کرده است! اول لوازم‌خانگی (دوو، اسنوا، بست، تکنو و‌ . . .) سپس پتروشیمی حالا خودروسازی
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۶
    2 1
    خصوصی سازی جز بدبختی چیزی نصیب مردم مستضعف نکرده
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۶
    3 1
    از وقتی ایران خودرو خصوص شده قیمت ها جهش کرده و کیفیت بدتر شده. گوشت دادن دست دلال و رانت خوار!
  • احمد IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۷
    2 0
    اردیبهشت سال ۱۴۰۳ خودرو اطلس G ثبت نام کردیم، موعد تحویل آن اسفند ۱۴۰۳ بود، امروز مهرماه ۱۴۰۴ است، بعد از چند افزایش قیمت ، پول خودرو را کامل پرداخت کرده ایم، ۷ ماه از موعد تحویل خودرو گذشته است و خودرویی تحویل نگرفته ایم، امروز بعد از تماس با شرکت سایپا ، اپراتور گفت که خط تولید اطلس متوقف شده است و اگر میخواهید کوییک تحویل بگیرید، ما خرید قطعی انجام داده بودیم، چرا کوییک تحویل بگیریم، چرا خودروی بهتر پیشنهاد نمی دهند. لطفاً مسئولان پیگیری کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس