کد خبر 17464
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۲

معاون سينمايي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: از تمام انتقادات در جهت اصلاح سينماي ايران استفاده ‌مي‌کنيم و تلاش خود را به کار مي‌گيريم تا سينمايي که در دورا‌ن اصلاحات آسيب جدي ديد را به سر منزل مقصود برسانيم.

 به گزارش مشرق، جواد شمقدري در حاشيه برگزاري جشنواره قرآني تسنيم در گفت‌وگو با فارس در اصفهان با اشاره به انتقاد برخي فيلمسازان مذهبي از وضعيت موجود سينما در کشور اظهار داشت: دغدغه فيلمسازان مذهبي کشور صحيح است و مسئولان سينمايي کشور هم در اين خصوص نگران هستند.
وي با بيان اينکه مديران فرهنگي بايد ظرفيت انتقادات تند را داشته باشند، تصريح کرد: فيلمسازان قرآني بايد به منظور برطرف شدن دغدغه‌هاي خود پيگير ساخت فيلم‌هاي قرآني با ابعاد آرمان‌گرايانه و متناسب با فرهنگ اسلامي و انقلابي باشند.

 

*‌از تمام انتقادات در جهت اصلاح سينماي ايران استفاده مي‌کنيم
معاون سينمايي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: از تمام انتقادات در جهت اصلاح سينماي ايران استفاده مي‌کنيم و تلاش خود را به کار مي‌گيريم تا سينمايي که پس از انقلاب و در دورا‌ن اصلاحات آسيب جدي ديد را به سر منزل مقصود برسانيم.
شمقدري با اشاره به تخصيص بودجه براي مراکز استاني به منظور ساخت و توليد فيلم‌هاي قرآني تصريح کرد: در اين خصوص چهار فيلم قرآني مورد حمايت قرار گرفته و فيلمنامه‌ها پس از بررسي و تصويب نهايي ساخته مي‌شوند.
وي افزود: بسياري از اين فيلم‌ها به دليل زمان‌بر بودن در مرحله تصويب به جشنواره سال‌ جاري نرسيدند و معتقدم از هم‌اکنون براي جشنواره آينده فيلم قرآن و عترت تعداد بسياري فيلم توسط فيلمسازان جوان در شهرستان‌ها و با حمايت مرکز سينماي جوان ساخته مي‌شود.

 

*‌جشنواره تسنيم را بين‌المللي مي‌کنيم
معاون سينمايي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به رويکرد دولتمردان فرهنگي به منظور بين‌المللي شدن جشنواره قرآني تسنيم اشاره کرد و بيان داشت: بايد در اين زمينه تجربه جشنواره‌هاي فرهنگي و هنري رضوي را مد نظر قرار داد و در برخي حوزه‌هاي اين جشنواره خيلي بي‌مقدمه بين‌المللي شد که در شان جشنواره بين‌المللي امام رضا (ع) نيست.
شمقدري افزود: جشنواره ملي قرآني تسنيم بايد با تجربه اندوزي زمينه بين‌المللي شدن را فراهم کند و معاونت سينمايي هم در‌صدد است تا اين جشنواره بين‌المللي شود چون ظرفيت توليد فيلم‌هاي قرآني در کشورهاي اسلامي و غير اسلامي وجود دارد.
وي با بيان اينکه بايد فيلمسازاني را در عرصه بين‌المللي شناسايي و جذب کرد، بيان داشت: بايد با آموزش فيلمسازان جوان در حوزه مفاهيم فرهنگ قرآني زمينه بين‌المللي شدن اين جشنواره فراهم شود.
معاون سينمايي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به الگوبرداري کشورهاي جهان از سينماهاي مذهبي کشور اشاره کرد و گفت: با محقق شدن برنامه‌ها و چشم‌اندازهاي کشور مي‌توان حجم و کيفيت فيلم‌هايي با مضامين قرآني را بالا برد و بي‌تريدي اين جشنواره در سال‌هاي بعد بين‌المللي مي‌شود.
شمقدري بيان داشت: سينماي ايران با تمام ضعف‌ها و انتقادات تندي که به آن وارد است نه تنها براي کشورهاي اسلامي بلکه براي بسياري از کشورهاي ديگر نيز الگو شده است که بايد با برطرف شدن معايب اين فيلم‌ها، جامعه از فرهنگ غني اسلامي و قرآني بهره‌مند شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس