برج آزادی به رنگ پرچم ایران درآمد + فیلم

در دوران پساجنگ همچنان‌که باب تحلیل‌های مختلف باز می‌شود اما در عین حال باید مراقب "انحراف" نیز بود و اجازه نداد که عقلانیت‌های بدیهی یک کشور به مسلخ کشیده شود.

سرویس سیاست مشرق _ "درگیری 12 روزه ایران با آمریکا و اسرائیل" موضوعات مختلفی را در جامعه متمدن، بحّاث و فرهیخته ایرانی مطرح کرد که بسیاری از آنها در جای خود قابل پرداخت است.

در این میان اما موضوعاتی هستند که به دلیل تأثیر آنها در جنگ و امنیت ملی نمی‌توان بیتفاوت از کنارشان عبور کرد.

در واقع، در دوران پساجنگ همچنان‌که باب تحلیل‌های مختلف باز می‌شود و نظریات جدیدی به عرصه فرهنگ و سیاست کشور راه می‌یابد اما در عین حال باید مراقب "انحراف" نیز بود و اجازه نداد که عقلانیت‌های بدیهی یک کشور به مسلخ کشیده شود.

کما اینکه بنا به تجربه دهه 60 و راه یافتن برخی نظرات سیاسی و فرهنگی غلط در ساحت جامعه به بهانه پایان جنگ؛ می‌دانیم که چطور برخی انحرافات فکری می‌تواند سبب آسیب دیدن جامعه و حاکمیت شود.

پس از این مقدمه می‌توان به اظهارات اخیر "سعید شریعتی" از فعالان چپ اشاره کرد که مدعی شده درگیری 12 روزه مسئله "توسعه عمق استراتژیک ایران" یا همان محور مقاومت را از اهمیت خود خارج کرده و گفتمان "اول ایران" را جایگزین کرده است!

او در این باره می‌گوید: «توسعه عمق استراتژیک ایران» راهبردی بود که تا پیش از این در سیاست خارجی ایران حاکم بود و عنوانش را «جبهه مقاومت» یا هر چیزی می‌گذاشتند. از هفتم اکتبر در ۲۰۲۳ تا امروز که نزدیک دو سال از آن تاریخ می‌گذرد، در غرب آسیا و خاورمیانه تحولات بزرگی اتفاق افتاده که به رویارویی گرم ایران و اسرائیل منتهی شده است. به نظر می‌رسد مجموعه این اتفاقات آن «توسعه عمق استراتژیک» را به پارادایم «اول ایران» تبدیل کرده است.

به گزارش جماران، شریعتی می‌افزاید: به نظر من در ساحت سیاست داخلی ایران، بلافاصله بعد از فضای آن جنگ و فضای پر تنشی که کشور را در آستانه بحران برد، با یک مقاومت میهنی و همدلی میهن‌دوستانه توانستیم در آن ۱۲ روز مقاومت کنیم و عنصر «میهن»، «وطن» و «ایران» محور مقاومت ما شد؛ تا جایی که رهبری در اولین حضورشان در یک جلسه عمومی، شب عاشورا در حسینیه تأکید کردند که مداح به جای ذکر نوحه، از ایران بخواند.

این فعال اصلاح‌طلب همچنین با بیان اینکه قائلین به تداوم توسعه عمق استراتژیک امروز در اقلیت هستند و نمی‌توانند در این خصوص خیلی زبان‌آوری کنند، گفته است: مثلا آقای اردشیر زاهدی یکی از وابستگان سلطنت و داماد سابق شاه، علی‌القاعده طرفدار جمهوری اسلامی نبود و برانداز محسوب می‌شد، در شعار «اول ایران» کنار یک سری نیروهایی ایستاد که در داخل طرفدار جمهوری اسلامی بودند؛ گفت اگر متجاوز به ایران حمله کند، من کنار ایران هستم با هر حاکمیتی که در آن باشد. خیلی از نیروهایی که در خارج کشور به شدت منتقد جمهوری اسلامی هستند را در این ماجرا دیدیم که گفتند «اول ایران»؛ یعنی وقتی موجودیت ایران در خطر است، همه گرایشات سیاسی رنگ می‌بازد و نظم و آرایش قبلی به هم می‌ریزد.[1]

دیگر نیازی به توسعه عمق استراتژیک نداریم؛ اول ایران!/ آنها نمی‌دانند محور مقاومت ما ایران است

*همانطور که مشاهده می‌شود اظهارات شریعتی ناشی از تحلیل غلطی است که متوجه نیست گفتمان توسعه عمق استراتژیک، رسیدن به مرزهای دریای مدیترانه، حساسیت بر سر تنگه زنگزور، محور مقاومت، اهمیت امنیت عراق و لبنان و... همگی بر دالّ مشترک "منافع ایران" متمرکز هستند.

چه اگر این دالّ مرکزی را برداریم و محو کنیم؛ آنگاه پرداختن به تمام مقولات فوق بی‌معنی می‌شوند. همچنانکه اگر پای منافع ایران و اولویت ایران در میان نباشد؛ پرداختن به آن مفاهیم و آن اعماق استراتژیک هم اساسا بی‌معنی می‌شود. یعنی ما با معادله‌ای طرف هستیم که در هر دو طرف تساوی آن گزینه تعیین کننده "ایران" و منافع ایران است.

در واقع شریعتی به عنوان یک فعال سیاسی اما با یک سهو گفتمانی و کادوپیچی اشتباه خود با کلمه زیبای ایران؛ خطایی راهبردی را مرتکب شده که می‌تواند به قیمت لطمه به امنیت ایران و منافع ایران تمام شود. زیرا کشوری که نتواند منافع خود را در فراتر از مرزهای خود تأمین کند؛ طبعا نمی‌تواند مدعی تحصیل منافعش در داخل باشد و شعار تمرکزگرایی و اکتفا به میان‌پایه بودن صرفا یک پرچم سفید در مقابل دشمنان و استعمارگران خواهد بود.

دیگر نیازی به توسعه عمق استراتژیک نداریم؛ اول ایران!/ آنها نمی‌دانند محور مقاومت ما ایران است

در اثبات خطای تحلیلی شریعتی همچنین می‌توان به اظهارات او درباره مرحوم اردشیر زاهدی و حمایت او در سال‌های پایانی حیاتش از نظام جمهوری اسلامی ایران به‌خاطر دفاع از ایران اشاره کرد.

اظهارات شریعتی درباره گفته‌های مرحوم زاهدی ناقص و به گونه‌ای است که تئوری شریعتی را اثبات می‌کند.

و گرنه اگر مخاطبان محترم بدانند که مرحوم زاهدی از سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی که به عنوان سردار توسعه عمق استراتژیک ایران و کسی که به دنبال تحصیل منافع ایران در خارج از مرزها شناخته شد نیز حمایت می‌کرد[2] آنگاه مشخص می‌شود که شریعتی چگونه در تئوری خود اشتباه کرده و با یک بیان حذفی از تاریخ حامیان ایران عزیز؛ مرتکب خطای تشخیص اولویت‌ها شده است.

بدانیم آنکه به بهانه نام "ایران" از حذف محور مقاومت می‌گوید و یا تأثیر ولایت فقیه و دین را در دفاع از ایران نادیده می‌گیرد؛ مرتکب اشتباهی آنچنان سهمگین شده است که می‌تواند به قیمت ضربه به ایران و ایرانی تمام شود.

***

1_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1677305

2_khabaronline.ir/xhpJz

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 63
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 18
  • امیر US ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۶
    47 43
    سالها اموال مردم ایران صرف ایجاد و تقویت نیروهای نیابتی شد که در لحظه نیاز حتی یک گلوله هم نتوانستند شلیک کنند، اتلاف سرمایه از این واضح تر نیست
    • FR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۶
      22 27
      امیر آقا اگر این اموال به قول شما اموال مردم صرف نمی شد خیلی زودتر از اینها می آمدند سراغ شما . اتفافا هواپیما های دشمن از طریق آسمان سوریه سقوط کرده به ایران حمله کرد . بعضی ها تصمیم گرفتند که نفهمند.
    • US ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۶
      23 17
      نگو ناراحت میشن! بهشون بر می خوره که چرا واقعیت تلخ رو میگویید
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۶
      9 9
      واقعا شمارو چی شده که همه چیز رو چپه میبینید؟ دوست عزیز حمله ی اسرائیل به ایران بخاطر تضعیف گروه های نیابتی بود وگرنه اسرائیل جرات حمله نداشت. شماها که شم سیاسی ندارین بهتره اظهار نظر نکنین
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۶
      8 9
      امثال امیر که به گفته یابونتان پیاده نظام اسقاطیل هستند حتی به اندازه ارباب خودشان شعور ندارند، بی بی هرزه در جواب اینکه چرا قبلاً و حتی بعد وعده صادق ۱ و ۲ جواب سنگین به ایران ندادید گفته چون از وجود حزب الله و بودن ایران در سوریه می‌ترسیدم ولی مناخیم امیر تو نفهم و زر بزن تا تکه استخوانی بدست آورده و سق بزنی
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۶
      5 8
      عمق استراتژیک نباشد یعنی ایران در معرض حمله باشد. مثل نتیجه ازدست دادن عمق استراتژیک مهمی بنام سوریه
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
      12 9
      ایران کشور بزرگی هست و باید به کشور خودمون بپردازیم عمق خودمون رو حفظ کنیم عین عقله
    • DE ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
      16 12
      اگر منظورت از "یک گلوله هم نتوانستند شلیک کنند" سوریه است که سیزده سال هزینه کردیم و سیزده سال دشمن رو عقب نگه داشتیم. هزینه کردیم تا دشمن رو تا حد ممکن از مرزها دور نگه داریم و اگر با خیانت همفکران شما سوریه از دست نمی رفت حالا حالاها امنیتمون تأمین می بود و این جنگ دوازده روزه هم اتفاق نمی افتاد.
    • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
      6 8
      بدبخت های بیسوادی که معنی استراتژیک رو نمی فهمند, چه رسد به عمق راهبردی آن ، اینان دنباله رو همان کوته فکران بی خردی اند که زمانیمیگفتند دوران موشک و ... گذشته و هزینه برای آن را دور هدردادن منابع می دانستند، و همین طور مخالفتشان با پیشرفت صنعت هسته ای وراضی شدن به معامله برسرآن ، میزان درک فکریشان به اندازه آن کسی است که زمانی گفت بگذارید این ماده بدبو ( نفت) را ببرند ، خودشیفه هایی که گذشت زمان خلاف واقع بودن سخنانشان ثابت کرده که نتنها درس عبرت نی گیرند بلکه باز همان را تکرارمیکنند ، '''کشوری که گذاشت دشمن به مرزهایش برسد ، یقینا خسارات بیشترو سنگین تری متحمل خواهد شد. '''
    • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
      6 4
      بچه لااقل دور برت نگاه کن بعد چیزی رو بلغور کن . این گفته کدام یک سران رژیم صهیونیستی است و چندده سال پیش فکر تجزیه ایران را درسرمی پروراند؟ ،، ایران کشوری بیش از حد بزرگ است . ،، دشمن به چه می اندیشد بعضی در کشورما به چه ؟ !!!
    • رصا IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
      6 2
      آفرین حقیقت
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
      3 5
      سال ۱۴۰۵ فلسطین اشغالی به فلسطین تبدیل خواهد شد ___
    • فتنه ۸۸ DE ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
      0 2
      آقا سعید، فقط شمران بهتر نیست؟
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
      5 5
      با رفتن بشار اسد و تضعیف حزب الله راه حمله به ایران هموار شد و بی اعتبار بودن شعار نه غزه نه لبنان اثبات شد.
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
      2 3
      یه عده باز شعار میدن! خب چرا نیابتی ها تضعیف شد؟ چرا میلیاردها دلار سرمایه رو ول کردید که تضعیف بشن؟ حزب الله الان اسرایل رو تهدید موشکی کرده. چرا در جنگ 12 روزه نزد؟! آسمان سوریه؟! اسد هم بود، نیابتی شما هم بود باز به راحتی میومد و کارش رو میکرد
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
      4 0
      سایبری کل زورش اینه بشینه با آی پی دیگه 30 تا دیس لایک جمع کنه! خخخ
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۶
    26 10
    فعالین فتنه اسرائیلی 88 دوباره جان گرفته‌اند. از میرحسین بگیر تا این زپرتی‌های محکوم امنیتی. متأسفانه نظام با اینها خیلی مماشات میکنه. در دوران روحانی و پزشکیان، اینها کشور رو به لبه پرتگاه بردند.
    • حمید IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
      5 5
      خب بگو مسئولین مماشات نکته و همه فتنه‌ گرها رو اعدام کنه تا دل تو و امثال تو خنک بشه!!
  • US ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۶
    20 14
    عمق استراتژیک لازم نیست، نوسازی جنگنده ها واحب است
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
      5 5
      هر دو واجبه منافاتی با هم ندارن
  • mostafa IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۶
    22 26
    محور مقاومت تو جنگ چیکار کرد برا ما هیچ!؟یه بیانیه داد حزب اله !!
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
      5 8
      همین الان هم اسرائیل به محور مقاومت حمله می کند مگرما مستقیم درگیر می شویم ؟ عمق راهبردی یعنی همین که درعین وحدت استراتژیک هرکدام مستقلا توانایی دفاع از خود وبازسازی داشته باشند .
  • NL ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۶
    16 20
    ایران هم تحریم شد، هم مذاکره کرد، هم بمبارون شد، در نهایت سرش به سنگ‌میخوره مثل کره‌شمالی میشه.
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
      0 1
      افتخار کن و بناز به خودت چه افتخاری بیشتر از اینکه کره شمالی بشی!!
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۶
    13 5
    خیلی عجیبه که یه عده از آدمها به قدری بصیرت خودشون رو از دست دادن که عبرت های چپه از حوادث میگیرن
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۶
    23 16
    اول از خودت بپرس کشوری که از اقتصاد جهانی و مشارکت راهبردی در آن محروم و کنار گذاشته شده، چه منافعی در فراتر از مرزهای خود دارد. دنیا و مراتب مرتبط با آن منتظر ناز ایران ما نمیماند؛ قطعا به دنبال جایگزین و آلترناتیو میرود. همانطور که برای تنگه هرمز جایگزین پیدا کرد. ذهن شما شستشو داده شده.
    • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
      2 10
      نخیر اینطور نیست بزرگترین منافع ما این است که اگر در فلسطین نزدی توی دهان اسرائیل باید در تهران بجنگی.
    • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۸
      3 1
      با این اوصاف که تو میگی و کشوری به این بی اهمیتی ، چرا کدخدات هر از چند گاهی دم از رسییدن به توافق با ایران و لزوم برگشت به میز مذاکره میزنه ؟! ویااگه برای خلیج فارس جایگزین پیدا کردهچ چرا هر وقت مطلبی در باره بستن آن میشه علاوه بر دول غربی پادوهاشون در داخل هم شروع به پارس کردن می کنند؟ ! و چرا ... آدم چقدر باید ... برو لاقل یه کم مطالعه در موقعیت سرزمینی ایران بکن بعد چرندیاتو بگو ، دشمن میدونه ولی بعضی ...
  • FR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۶
    17 7
    امثال این سعید شریعتی که هم از توبره اپوزیسیون میخورند هم از اخور اصلاح طلبی واقعا حال بهم زن هستند ! اول ایران بدون عمق استراتژیک یعنی کله پوک برانداز
  • محسن آزاد DE ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۶
    3 2
    استراتژیک اشتباه استراجیک جیک درسته
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۶
    15 5
    وقتی سعید شریعتی بر اساس فامیل بازی ، سیاستمدار می‌شود. تحلیل های خاله بازی هم ارائه می‌کند ایشان برادر زن یکی از مشارکتی هاست
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۶
    18 5
    این یارو شریعتی خزعبلات گفته شما چرا منتشر می کنید ؟!
    • ایمان ایرانی IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۶
      7 5
      کَل اگر دَوا بودی... سرخود دَوآ می نمودی!!! محور مقاومت!!!!؟؟؟؟؟ کی؟ کجا! کووو؟...؟! این‌همه پول زبان بسته ک خرج توهمات امثالتان شد.
  • مهدی US ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۶
    7 5
    این حرفهای اصلاح طلب های نوکر امریکا هیچ وقت تمامی ندارد.
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۶
    15 11
    از قدیم گفتن چراغی مه به خانه رواست به مسجد حرام است. این همه نیازمند در کشور داریم الان دیگه ناترازی انرژی و اب به وضعیت خطر هم رسیده حالا ما هی بهای آرمان فلسطین را تنهایی بر دوش بکشیم ممکنه کشور خودمان را هم از دست بدیم. من مخالف کمک به انها نیستم اما باید مثل قطر و ترکیه حد خطر برای خودمان را بشناسیم.
  • سپهر IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۶
    6 1
    احتمالاً گفته های شریعتی کامل نقل نشده چون بعید میدونم انسانی در سطح شریعتی مخالف برخورداری ایران از عمق استراتیژیک باشه اما درد اینجاست که نظام نتونست از این عمق استراتیژیک استفاده صحیح و به موقع ببره که نهایتاً منجر به فروپاشی محور سوریه و زیر ضرب قرار گرفتن حزب الله شد
  • عجب US ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۶
    11 12
    نیروهای مقاومتی که برای شیعه باشد چه ربطی به ایران دارد. عمق استراتژیک ایران نباید به نام حزب الله باشد. باید محور ایرانی باشد نه محور جمهوری اسلامی
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۶
      3 5
      جمهوری اسلامیه که ایران رو حفظ کرده وگرنه تا الان اثری از ایران نمونده بود
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
      2 0
      23:13 تو به این میگی حفظ کردن؟!
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۶
    10 3
    بطور کلی با وضعیت نابسامان فعلی کشور .بجای سرمایه گذاری در خارج از کشور .از فرصتهای اقتصادی کشورهای دیگر استفاده کنیم .ابرقدرت اقتصادی و نظامی نیستیم که بتوانیم چندین جبهه و کشور را اداره کنیم .فرصت طلبی و استفاده از موقعیتهای منطقه ای بهتره .
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۶
    10 2
    گند زدین رفت
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۶
    1 5
    به نظر من همه اشتباه می‌گویند و فقط این تحلیل گر مشرق درست می‌گوید.
  • بازنشسته IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۶
    4 2
    مواظب تندروها باشید وگرنه ایران هم غزه دیگری خواهدشد ویرای اینها مهم نیست تعداد کشته ها وویرانیها وخلاصه ایران رو حفظ کنید به هرقیمت
  • علیرضا امانی IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۶
    2 7
    متاسفانه اصلاح طلبان فاقد شعور ودرک حقایق پیرامونی هم کشور ومنطقه وهم جهان هستند بطور مثال آمریکا را الان کدام کشورها می‌تواند تهدید بکنه قطعا نه کانادا ونه کشورهای ضعیف آمریکای جنوبی اما همین کشور برای حفظ منافع خودش که البته نامشروع هم هست یک کشور جعلی را درمنطقه حساس خاورمیانه تامین مالی لجستیکی تسلیحاتی به میزان سالیانه بیش از ۴۰ میلیاردلار میکنه تا خودش را حفط بکنه همینطور دهها هزار نیروی نظامی و دهها بلکه صدها پایگاه در اروپا وکره جنوبی وژاپن مستقر کرده تا با استفاده از آنها امنیت خودش را تامین بکنه
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
      2 1
      این تویی که سواد سیاسی نداری. تو هنوز نمیدونی که با یه ابرقدرت طرفی. چه به لحاظ اقتصادی و چه نظامی حتی چین و روسیه با اون ابهت شان، تا اتفاقی بیوفته سریع میرن مذاکره مستقیم تا مشکل رو حل کنند. چرا ؟ برای منافع خودشون! شما اگه سواد داشتی باید میفمیدی که نباید به یک طرف وابسته شد نه شرق نه غرب. همین الان با غرب دشمنی ایجاد کردیم و دست به دامن شرق شدیم. در این وضعیت هر جور بخوان ما رو میدوشن چون کسی رو نداریم
  • ما IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۶
    4 2
    هیچکس حاضر نیست دیگه جوونا و سرمایه ما واسه غزه و لبنان هزینه بشه ...برادرای عربشون کمکشون کنن...
  • US ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
    8 0
    عمق استراتژیک همون که سلامی میگفت به اسرائیلی ها عقبه ندارید عقبه تان دریا است شما را میریزیم به دریا شنا کردن باید یاد بگیرید سلامی الان داره با نکیر و منکر عمق استراتژیک یاد میگیره
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
    3 2
    ما که خاموشیم چرا برق می فروشیم
  • US ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
    20 6
    تا زمانی که سردار سلیمانی زنده بود همه چیز بخوبی پیش می رفت. اما از وقتی که او اینجا نیست که کارها را روبراه کنه مثل اینکه ما هیچ سردار سلیمانی دیگر تربیت نکرده ایم. افراد بی اطلاع و بره صفت بر سر کار هستند که خیلی خطرناک است. ما می بایستی به اسراییل زمانی که نصرالله زنده بود حمله زمینی می کردیم. تمام جهان از ما حمایت و ممکن بود عده ای هم به ما ملحق شوند. اشتباه و محافظه کارهای خطرناک باعث این وضع شده است. از یمن یاد بگیرید. چرا همیشه ایران باید مورد تجاوز قرار گیرد که کاری سبک انجام دهد که دست کسی نسوزد. چرا ایران به اسراییل و باکو که به ما حمله کرده اند حمله نمی کند؟ خجالت آور است. چند دفعه نیروی نظامی ودیگران باید غافلگیر شوند تا دوزاریتان بیافتد؟ چینی ها ما را خل و چل معرفی می کنند. همه به ما می خندند. به اسراییل باید حمله زمینی و هوایی کرد. ترامپ احمقی ترسو بیش نیست. بنظر می رسد ما باید سلیمانی های دیگر بسازیم نه موشک بیشتر. آخر موشکی که سلیمانی ندارد که از آن استفاده کند به چه درد می خورد. ما باید کادر با هوش و هجومی داشته باشیم نه آدم های دست و پا چلفتی به دنبال کاسبکاری.
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
    7 0
    فقط ایران،
  • حمید IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
    8 2
    بصیرت،! بصيرت یعنی اینکه چشم دلت را باز کنی ببینی میلیاردها دلار ثروت مملکت در سوریه و لبنان نابود شد و در کشور خودمان میلیونها هم وطن محروم داریم!!!!
  • محمد IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
    3 6
    اول ساخت بمب اتمی. دوم ساخت بمب اتمی.سوم ساخت بمب اتمی.بعدش محور مقاومت تقویت میشه.امنیت تامین میشه.اقتصاد رشد می کنه.مطالبه جمعی این باشه. والسلام.
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
      2 1
      کشور هم عمریه با این طرز فکر اداره شده که اینجاییم یه موقع نگی برق هسته ای، زشته. چون لازم نداریم به خاطر همین سرمایه های کلان روی این محور بوده که اقتصاد کشور خشکیده بعد بعد از 30 سال سیاست اشتباه میخوای از اول شروع کنی؟!!
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
    2 7
    این احمق رو نباید زد توی دهنش؟!
  • FR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
    4 3
    سعید شریعتی هر چی میگه درست میگه همه چی این مملکت را ملت باید تعیین کنند نه حاکمیت جدا از ملت برتی خودش همه چی تعیین می‌کند چه سیاست چه اهداف چه عمق استراتژیک
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
      1 1
      بله نظیراین سعید شریعتی ها که این حرف هارو میزنند این مملکت کم ندیده
  • محمد IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
    3 4
    اصلاح طلبان مصداق بارز انسانهایی هستند که خودشان را به خواب زدند و به هر روشی قصد بیدار شدن ندارند.
  • مجید بهرام بیگی وین اطریش AT ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
    3 2
    کم کم مزدوران و ستون پنجمی ها دارند خود را نشان میدهند و خوب است مردم این ها را بشناسند
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
    2 6
    ما در قفقاز منافع داریم چون مسیر زمینی تجارت از ایران به اروپا از قفقاز میگذره ولی در سوریه و لبنان و فلسطین هیچ‌منافع ملی برای ما متصور نیست
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
      1 2
      حفظ امنیت یکی از بزرگترین منافع یک کشور است ، ازده ها سال پیش رژیم صهیونیستی به فکر تجزیه ایرانه( حتی کل کشورهای منطقه) و برای آن طرح و نقشه وترسم مرز و پرچم کرده و از برای تحقق آن ده ها غائله و فتنه در کشور بپا کرده و می کنه ، خیال می کنی در همین طرح آذربایجان و ترکیه و ... کی طراح اونه وراهبری میکنه ؟ ، آدم تعجب میکنه بعضی چقدر کوته بین اند .
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
      2 1
      19:58 گفتی از ده ها سال پیش! ولی فکر کردی چرا؟!!
  • AT ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
    3 4
    بعضی ها گویا اصلا توی باغ نیستند و من فکر میکنم حتی از خرج و دخل یک خانه هم نمی‌فهمند چه برسد به مسایل سیاسی و امنیتی یک کشور.
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۷
    0 1
    میگه اگه نیابتی نبود اسراییل ما رو زودتر میزد؟!! خب چرا باید سیاست خارجی ات رو بر پایه تنش و دشمن تراشی و شعار محو و نابودی بنا کنی که اصلا بیاد بزنه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس