کد خبر 173615
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۶

از پایگاه «اورانیم» به عنوان بزرگترین پایگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی یاد شده است که اختیار آن در دست «یگان 8200» است و ماموریت‌های مرتبط با «جنگ‌های سایبری» را به انجام می‌رساند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، «مرکز عربی دفاع و تسلیح» در گزارشی به معرفی بزرگترین پایگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی موسوم به «اورانیم» و همچنین «یگان 8200» اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به «امان» می‌پردازد و در این ارتباط می‌نویسد:

 
پایگاه «اورنیم» را بزرگترین پایگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی می‌نامند که در صحرای نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی احداث شده است.

 
این پایگاه در نزدیکی روستای «اورانیم» تاسیس شده است و بخش اصلی یگان جاسوسی وابسته به سرویس اطلاعات و جاسوسی اسرائیل موسوم به «یگان 8200» را تشکیل می‌دهد.

 
در توصیف این پایگاه گفته شده که پایگاه اورانیم 30 برج هوایی و گیرنده‌های ماهواره‌ای در اندازه‌ها و حجم‌های مختلف را در خود جای می‌دهد که مهمترین وظیفه آنها شنود مکالمات تلفنی و نفوذ به میل‌های افراد، نهادها و موسسات بین المللی و وابسته به کشورهای دیگر و شرکت‌های خارجی و سازمان‌های سیاسی است.

 
براساس این گزارش یکی از مهمترین وظایف این پایگاه شنود تماس‌های بی‌سیمی و کنترل رفت و آمد کشتی‌ها در دریای مدیترانه است و از این حیث پایگاه اورانیم را باید یکی از مراکز مهم شبکه‌های جاسوسی از طریق کابل‌های دریایی برشمرد که اسرائیل را توسط دریای مدیترانه به کشورهای اروپایی مرتبط می‌کند.

 
اطلاعاتی که توسط پایگاه اورانیم جمع‌آوری می‌شود، به طور مستقیم به یگان 8200 منتقل می‌شود که مقر آن در نزدیکی مقر «موساد»، سازمان اطلاعات و جاسوسی اسرائیل در منطقه بی گلیلوت در نزدیکی تل‌آویو است.

 
معروفترین عملیات‌هایی که تاکنون توسط این مرکز و یگان 8200 به اجرا گذاشته شده است، استراق سمع مکالمات تلفنی «جمال عبد الناصر»،‌ رئیس جمهوری فقید مصر و «ملک حسین»، پادشاه سابق اردن طی روزهای اول تجاوز 1967 بود.

 
اما جدیدترین عملیات این سازمان به زمانی باز می‌گردد که جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، درصدد دستیابی به دانش و فناوری هسته‌ای است. در آن زمان بود که گفته شد، این یگان برای بازداشت ایران از دستیابی به قدرت هسته‌ای از هیچ تلاشی فروگذاری نکرد و اطلاعاتی وجود دارد که تاکید می‌کند، این یگان طراح ویروس «استاکس نت» بود که وارد سیستم‌های رایانه‌ای تاسیسات و راکتورهای هسته‌ای ایران از جمله راکتور غنی سازی اورانیوم نطنز شد.

 
به بیان دیگر از زمان اجرای برنامه هسته‌ای ایران رژیم صهیونیستی شاهد دو نوع از فعالیت‌های سری بود که اولین آن در ارسال ویروس به داخل سیستم‌های رایانه‌ای ایران و برخی دیگر از کشورها نمود پیدا می‌کرد و همان طور که گفته شد، این ویروس به ویروس «استاکس نت» معروف شد و دیگری فعالیت پایگاه جاسوسی اورانیم وابسته به یگان 8200 بود.

 
وظایف یگان 8200

 
شاید بتوان گفت مهمترین وظیفه یگان 8200 رمز گشایی و ترجمه پیام‌هایی است که از طریق امواج رادیویی و تلفن‌ها و دستگاه‌های فاکس و پست الکترونیک و همچنین دستگاه‌های مختلف نظامی مانند انواع رادارهای نظامی ارسال می‌شود.

 
برملا شدن فعالیت چنین یگانی در رژیم صهیونیستی شاید بیانگر آغاز دوره‌ای جدید از نزاع‌ها و درگیری‌ها باشد، جنگ‌ها و درگیری‌هایی که در آنها حتی یک قطره خون هم بر زمین ریخته یا حتی گلوله‌ای شلیک نمی‌شود و در آنها ثابت می‌شود که تکنولوژی تیغ دو لبه‌ای است که می‌تواند، در خدمت بشریت باشد و هم در جهت نابودی آن گام بردارد.

 
برملا شدن فعالیت یگان 8200

 
ابتدای سال‌جاری میلادی ارتش رژیم صهیونیستی شاهد تغییر و تحولات خاصی بود، اما این تغییر و تحولات خرید تسلیحات جدید یا انجام ماموریت‌های ویژه را دربرنمی‌گرفت.

 
ارتش رژیم صهیونیستی در صدد بود به جای مجهز کردن خود به تجهیزات نظامی جدید، خود را به تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای مجهز کند که تنها به نیاز به مغزهایی متفکر داشت.

 
در این جنگ نیازی به توپ و تانک و جنگنده‌های پیشرفته نبود، بلکه کافی بود تا در عقل و منطق طرف مقابل رسوخ کنید و از آنجا که رژیم صهیونیستی به اهمیت این جنگ به سرعت پی‌برده بود، سریع‌تر از آن اقدام به اختصاص یگانی ویژه به آن کرد که مسئولیت آن را افسری با رتبه سرتیپی بر عهده دارد و ارتش رژیم صهیونیستی به شدت از ذکر نام او امتناع و تنها با حرف (ن) از آن یاد می‌کند.

 
یگان 8200 ناسای رژیم صهیونیستی

 
یگان 8200 از زمان تاسیس به سرعت توانست جای خود را در ارتش رژیم صهیونیستی باز کند، بگونه‌ای که هنوز چند ماه از تشکیل آن نگذشته بود که مقامات این رژیم آن را به سازمان «ناسا» در آمریکا تشبیه کردند.

 
اولین وظیفه این یگان «جنگ سایبری» یا «جنگ شبکه» اعلام شد و از آنجا که مقامات نظامی رژیم صهیونیستی نتوانستند، نام مناسبی برای این یگان و فعالیت‌های آن به زبان عبری بیابند آن را «ارتش الکترونیکی اسرائیل» نامیدند و در این ارتباط دستور ویژه‌ای صادر شد تا این یگان و بعدها واحدهای وابسته به آن به صورت محرمانه و سری به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

 
ستون پنجم رژیم صهیونیستی

 
طی دوره کوتاهی دستگاه نظامی رژیم صهیونیستی با همکاری سرویس اطلاعات نظامی این رژیم موسوم به امان؛ ساختار اصلی یگان 8200 را ترسیم کرده و آن نه تنها کمکی برای ادای وظایف هرچه بهتر نیروهای هوایی و دریایی و زمینی اسرائیل بیان کردند،‌ بلکه از آن تحت عنوان «ستون پنجم» رژیم صهیونیستی یاد کردند که توان نفوذ به همه جا دارد و به این ترتیب «یگان شبکه اینترنت» به یکی از یگان‌های مهم و ویژه ارتش رژیم صهیونیستی تبدیل شد.

 
عملیات‌های به اجرا گذاشته شده

 
در سال 2004 هفته‌نامه آمریکایی «نیویورکر» پژوهشی از «سیمور هرش» منتشر کرد که در آن به مهمترین عملیات‌های یگان 8200 پرداخته شده بود که از جمله این عملیات‌ها گشودن رمزی بود که ادعا ‌شده بود،‌ از آن ایران و بسیار پیچیده است.

 
هرش در این گزارش ادعا کرد،‌ با این رمزگشایی اسرائیل موفق شد، طی سال‌های گذشته از طریق شنود مکالمات مربوط به برنامه هسته‌ای تا حدودی از برنامه‌های ایران در این‌باره مطلع شود.

 
هرش در ادامه تحقیق خود ذکر کرده بود که یگان 8200 موفق شده بود، تماس‌های صورت گرفته میان ایران و پاکستان درباره برنامه هسته‌‌ایش را شنود کند.

 
در ادامه این گزارش اظهار می‌کند که یگان 8200 در واقع یگان جمع‌آوری اطلاعات است و این شماره (8200) در واقع کد این یگان طی دوره پس از جنگ 1973 اکتبر بود.

 
هرش گفته بود که یگان 8200 یکی از بزرگترین یگان‌های ارتش اسرائیل است که اعضای آن را کارشناسان برجسته و متبحر علوم رایانه‌ای تشکلی می‌دهند.

 
پس از جنگ عراق مقرر بود، این یگان به سرویس اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به موساد ملحق شود، اما این اتفاق هرگز حادث نشد تا افراد این یگان به سرعت شهرت یافته و مناصب مهمی را در موسسات تکنولوژیکی سراسر جهان به دست آورند.

 
شعبه‌‌ها و دوایر یگان 8200

 
از یگان 8200 واحدها و دوایر دیگری منشعب می‌شود که مهمترین آن «واحد حتساف» نامیده می‌شود و وظیفه آن جمع‌آوری اطلاعات از منابع غیر سری و علنی مانند رادیو و تلویزیون و سایت‌های مختلف اینترنتی است.

 
همچنین از واحدهای دیگر این یگان می‌توان به «واحد عمیحای» اشاره کرد که در سال 2007 تاسیس و تنها وظیفه آن جمع‌آوری اطلاعات از لبنان است و اکثر عناصر فعال در آن را دروزی‌ها تشکیل می‌دهند.

 
ایران و استاکس نت

 
در 26 سپتامبر سال گذشته مسئولان نیروگاه اتمی بوشهر از ویروسی شدن سیستم‌های رایانه‌ای این نیروگاه خبر داده و در این‌باره به خود تردید راه نداد که این اقدامی صهیونیستی – آمریکایی است.

 
پس از آن یک پایگاه اطلاع رسانی روسی به نقل از «یوگنی کاسپرسکی»، کارشناس روس و یکی از معروف‌ترین دانشمندان علوم رایانه‌ای جهان اعلام کرد که دنیا وارد عرصه جدیدی از جنگ‌ها شده که تسلیحات به کار رفته در آن ویروس‌ها هستند و به این ترتیب اعلام کرد که قرن بیست و یک بیش از هر چیز با اصطلاحات و واژه‌هایی همچون «تروریسم الکترونیکی» و «سلاح الکترونیکی» و «جنگ‌های سایبری» مواجه خواهد بود.

 
سپس این پایگاه اطلاع رسانی تاکید کرد که نفوذ چنین ویروس‌های پیچیده‌ای جز با حمایت‌های دولت‌ها و حکومت‌ها امکان پذیر نبوده و اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد، ایجاد کنندگان چنین ویروسی آشنایی کامل و جامعی به سیستم عملکرد شرکت آلمانی «زیمنس» داشته و به این ترتیب ویروس استاکس نت توانسته وارد سیستم‌های الکترونیکی و رایانه‌ای نیروگاه بوشهر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس