کد خبر 173518
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۵

منابع مصری از توطئه جدید صهیونیست‌ها در صحرای سینا مصر خبر می‌دهند که براساس آن از یک‌سو اعراب 48 را در این مناطق اسکان می‌دهد و از سوی دیگر با جدا کردن این منطقه از مصر نگرانی‌های امنیتی خود را از بین می‌برد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، پایگاه خبری مصری «الفجر» به تازگی اسناد و مدارکی را ارائه کرده است که نشان می‌دهد، روند خرید اراضی صحرای سینا مصر توسط فلسطینیان 1948 که به اعراب اسرائیل معروف هستند، به شدت روند صعودی داشته است.

براساس این گزارش،  اسناد و مدارک موجود ثابت می‌کند، روند خرید اراضی صحرای سینا توسط فلسطینیان 1948 که دارای شناسنامه صهیونیستی و بالطبع تابعیت صهیونیستی هستند، روند چشمگیری داشته است.

این گزارش می‌افزاید که این فلسطینیان یا از طریق ازدواج با دختران قبایل مقیم صحرای سینا یا به نام اتباع مصر اقدام به خرید این اراضی کرده‌اند.

صاحبنظران مصری تاکید می‌کنند: صرف نظر از اینکه فروش زمین به افرادی که دارای تابعیت غیر مصری هستند، در قانون اساسی مصر منع شده است، مشاهده می‌شود، این اراضی درحالی به راحتی به این فلسطینیان به صورت غیر قانونی فروخته می‌شود که دولت مرکزی از به نام زدن آنها برای شهروندان مصری امتناع کرده و برای ممانعت از این اقدام به هر ترفند و دستاویز قانونی متوسل می‌شود.

اما نکته نگران کننده در این قضیه فروش این اراضی به فلسطینیان 1948 یا دارای تابعیتی اسرائیلی نیست، آنچه موجب نگرانی شده آن است که منابع آگاه تاکید می‌کنند که این توطئه‌ای صهیونیستی است که با دو هدف در حال اجرا در صحرای سینا است.

آنان می‌گویند: رژیم صهیونیستی به این طریق از یک سو تلاش می‌کند، صحرای سینا را از مصر جدا کند که به بار امنیتی سنگینی بر دوش این رژیم تبدیل شده و نگرانی‌های امنیتی بسیاری را برای آن پس از انقلاب 25 ژانویه مصر به وجود آورده است.

از سوی دیگر اسرائیل خود را از بار جمعیت و حضور فلسطینیان 1948 خلاص می‌کند و با کوچاندن آنها به صحرای سینا آنها را در آنجا اسکان داده و از بار امنیتی و جمعیتی آنها نیز خلاص می‌شود.

در زیر تصاویری از مواد قانون اساسی مصر که ثابت می‌کند، این خرید و فروش‌ها غیرقانونی صورت گرفته است را نشان می‌دهد:

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس