کد خبر 172072
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۸

وقتی مترو تجریش آماده بهره‌برداری شد همزمان پله برقی های آن افتتاح و مورد استفاده قرار گرفت این در حالی است که درمترو کلاهدوز، استادمعین و انقلاب این امر رخ نداد و وعده ها همچنان بر روی زمین ماند

به گزارش مشرق ، نبود واگن در مترو و مشکلات ناشی از آن برای مترو سواران از یک طرف و نبود پله برقی از طرف دیگر از مشکلات اساسی متروسواران است.

یکی از مترو سواران گفت ؛ که سال‌هاست از افتتاح متروی استاد معین می‌گذرد ولی هنوز پله برقی در آن نصب نشده است.

وی ادامه داد: استاد معین حدود ۱۳۵ پله دارد و مردم به سختی در این مسیر تردد می‌کنند.

یکی دیگر از شهروندان معتقد است افراد کهنسال به سختی می‌توانند این پله را طی کنند و بهتر از مسئولان برای رفع این مشکل هر چه سریعتر اقدام کنند.

مترو سوار دیگری می‌گوید :وقتی مترو تجریش آماده بهره‌برداری شد همزمان پله برقی های آن افتتاح و مورد استفاده قرار گرفت این در حالی است که درمترو کلاهدوز، استادمعین و انقلاب این امر رخ نداد.

وی بیان کرد به نظر می رسد ایستگاه های شمالی شهر زودتر مجهز می‌شوند.

یکی دیگر از شهروندان معتقد است که پله نوردی در مترو به یک امر عادی تبدیل شده و نفس مسافران را می‌گیرد.

به گزارش فارس وی ادامه می دهد ؛بعد از له شدن در واگن‌های قطار باید این پله های نفس گیر را طی کنیم.

نبود پله برقی در برخی از ایستگاه‌ها به یک مشکل اساسی تبدیل شده است و مردم به شدت گله مند هستند البته مسئولان وعده می‌دهند که هر چه زودتر این مشکل برطرف خواهد شد ولی این امر تاکنون در برخی از ایستگاه ها رخ نداده و مشکلات به قوت خود باقی است.

هابیل درویش مدیر عامل شرکت متروی تهران و حومه در این باره گفت ؛که به دلیل نوسانات ارز پله برقی های مترو نیز دچار مشکل شدند ، اما تا پایان سال تمام ایستگاه ها صاحب پله برقی می شوند.

مدیر عامل شرکت مترو تهران اضافه کرد:برای همه ایستگاه‌هایی که پله برقی ندارند خرید صورت گرفته و تا پایان سال همه ایستگاه ها صاحب پله برقی می شوند.

وی با اشاره به اینکه اعتبار مهمترین عامل تاخیر نصب پله برقی ها در مترو بود تصریح کرد: پله برقی های جدید هم برند جدیدی هستند که مخصوص مترو هستند و توان جا به جایی مسافران بیشتری هستند.

شهرداری تهران تقریبا هر ماه یک ایستگاه مترو آماده بهره‌برداری می کنند ولی در ماه های ابتدایی این ایستگاه ها به صورت آزمایشی خدمات رسانی می کنند.تجهیز ایستگاه های قطار به دلیل نبود پول قدری مشکل شده است.

پله های برقی یکی از تجهیزاتی است که از خارج وارد می شود و پرداخت پول این تجهیزات بسیار مشکل است.

خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر تهران در این باره گفت:شرایط به گونه ای است که به راحتی و سهولت نمی توان امکانات را از خارج از کشور خرید چون نمی توان پول آن را پرداخت کرد. چون ما عملیات بانکی امان دچار مشکل شده است.

وی ادامه داد: بالاخره برای اینکه وجهی را به یک کشوری پرداخت کنیم باید از امکانات بانکی استفاده کنیم و چمدانی نمی شود که پول پرداخت کرد. در این نقل و انتقال بانکی مشکل وجود دارد.

بر اساس این گزارش، یکی از مهم ترین سیاست های شهرداری توسعه خطوط مترو بوده است. اما در بحث تجهیز ضعیف عمل شده است البته مسئولان شهری معتقدند نمی ‌توان ایستگاه ها را معطل نبود پله برقی کرد در نتیجه ابتدا ایستگاه را افتتاح و بعد تجهیز می‌کند.

در این باره سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: پله برقی در تمامی ایستگاههای فاقد پله برقی تا پایان سال نصب می‌شود.

وی ادامه داد:  ایستگاه ارم سبز در همان تاریخ وعده داده شده آماده بهره‌برداری بود اما به دلیل عدم نصب پله برقی دراین ایستگاه، به تعویق افتاد. اما در نهایت با اجازه شهردار تهران تصمیم گرفتیم ارم سبز را بدون پله برقی افتتاح کنیم البته پله برقی‌ها خیلی زود نصب می شود.

مشکل بودجه در مترو یکی از دعواهای قدیمی شهرداری و دولت است. محمد نجار وزیر کشور از دادن پول به مترو خبر می دهد و محمد باقر قالیباف شهردار تهران این خبر را رد می کند و معتقد است که دولت پولی به شهرداری نداده و شهرداری جور آنها را می‌کشد.

بر اساس این گزارش ، سیستم تهویه هوا، پله برقی و نبود واگن از مشکلات مترو سواران است امید است مسئولان هر چه سریعتر به جای دعوا این مشکلات را برطرف کنند چرا که دود دعوای مسئولان به چشم مردم می‌رود.

به گزارش مشرق ، علاوه بر ایستگاه های فوق ایستگاه های شرق تهران مانند شیخ الرئیس ،نیروی هوائی و کلاهدوز نیز علیرغم وعده مسئولان شهرداری تهران در زمان افتتاح ،فاقد پله برقی هستند و شهروندان در رفت و آمد در برخی از این ایستگاه ها باید بیش از 150 پله را طی کنند .

مسئولان شهرداری تهران که کرامت انسانی را در بسیاری از سخنرانی های خود بر زبان جاری می سازند،سیاست سکوت را همچنان در پیش گرفته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    آخه چه ربطی داره؟! پولدارا چه توی تجریش چه توی شوش سوار بنز می‌شن. مردم عادی سوار مترو می‌شن. ربطی به شمال و جنوب شهر نداره.
  • کرامت انسانی ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    واقعا این کرامت انسانی که قالیباف از آن دم می زند را فهمیدیم. چرا در هنگام افتتاح قول دادن 3 ماه دیگر پله برقی نصب می شود و امروز هیچ خبری از آن نیست
  • گراز بیهوده ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    مترو کلاهدور حدود یک سال قبل از تجریش اففتتاح شد. چرا تجریش همه چیزش کامل است؟ اما کلاهدوز هنوز نیمی از پله برقی اش راه نیوفتاده و سقفش هم کامل نشده.!!!!
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    صد بار زنگ زديم اتوبان شهيد محلاتي از بازار تا افسريه هيچكدام از پلهاي عابر پياده پله برقي نداره كو گوش شنوا ؟حتما .......
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    مترو نبرد هم یکسال طول کشید پله برقی راه اندازی کنن اما متروهای بالا رو قبل از راه اندازی ایستگاه، تجهیزش میکنن
  • مسافر ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    مترو نیروی هوایی صد و ده پله دارد خدا به داد معلولین و سالخوردگان برسد
  • ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    چون دولت مهر ورز هزاران میلیارد پول مترو تهران را نمیده
  • ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    حجم مسافر تجریش کجا و مسافر کلاهدوز کجا - یه ذره انصافم چیزه خوبی هست ها - بابا این قالیباف بیچاره با این همه سنگ اندازی دولت همین قدر که تونست مترو را تا تجریش برسونه باید مدال افتخار بگیره
  • علی ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    پول داشته باشی همه چیز داری!درجامعه ی ما این پول است که حرمت واحترام می آورد!!! پول داشته باشی بهترین پزشک.بهترین بیمارستان.بهترین دارو.بهترین زندگی.بهترین آرامش.بهترین ماشین وخونه و........داری
  • صالح ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    حالا پله برقی نذاشتن به کنار،ایستگاههای خط کلاهدوز - ارم سبز همشون دارای پله های عمودی به تعداد زیاد هستند که باعث میشه فشار بیشتری بیاد و مسافران بیشتر خسته بشن،ما که حالا جوونیم مثلا نفسمون میگیره.بنده خدا این سالخورده های گرامی. پله برقی پل های هوایی اتوبان بسیج همشون مشکل دارند.فقط اونجا خوبیش اینه که بالا رفتنش درسته معمولا کلیه دستگاههای چک کننده کارت بلیط در مسیر BRT خاوران-آزادی همشونو از قصد خراب کردند تا پول نقد بگیرن.وقتی هم که میخوایم کارت بزنیم بد برخورد میکنن و کار به دعوا کشیده میشه.هزار بار گفتیم اما کسی گوشش بدهکار نیست.انگار پایین شهریا انسان نیستن.
  • عباس ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    خیلی از افرادی که وضعشون خوبه و ماشین های مدل بالا هم دارن به خاطر گیر نکردن تو ترافیک از مترو استفاده میکنن از جمله رئیس شرکتی که توش کار میکنم اما به فرض اینکه حرف شما هم درست باشد باز هم در اصل قضیه فرقی نمی کند به هر حال ایستگاه های شمال و جنوب شهر به هیچ وجه قابل مقایسه نیستند. من خودم ساکن منطقه 2 هستم اما به دلیل استفاده زیاد از مترو اکثر ایستگاه ها را دیده ام. هر چه به طرف جنوب شهر بروید پله های برقی کمتر می شود. حتی از نظر زیبایی و نظافت باهم فرق دارند که این اصلا عادلانه و درست نیست.
  • عباس ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    چون شهرداری با بودجه شهر تهران و مترو دهها سایت و روزنامه رو می چرخونه. چون بجای انجام دادن پروژه هایی که مشکلی از مردم حل کنه در حال پیاده راه سازیهای فانتزی و نمایشی است.
  • عباس ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    مشخصه کی تو کار کی سنگ اندازی میکنه. معلومه کدوم مسئول هر وقت چهار تا دوربین و خبرنگار می بینه شروع میکنه به تخریب طرف مقابل. مشخصه کدوم ارگان با انبوه سایت و روزنامه علیه دیگری سیاه نمایی میکنه.
  • مجید آقا ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم این مطلب تنها در مورد مترو نیست بلکه در مورد بیشتر خدمات رسانی در سطح شهر همینگونه است و نمونه های بسیاری را میتوان ذکر کرد برای مثال: در میدان شمشیری( سه راه اذری) یک پل عابر پیاده بسیار بزرگ کشیده شده است و با توجه به اینکه این میدان یکی از میادین بسیار شلوغ تهران است و دهها ایستگاه اتوبوس و تاکسی در اطراف ان قرار داد هر بیننده عاقلی تصور می کند که باید این پلها پله برقی داشته باشند ولی اینچنین نیست . در فاصله چند صد متری این پل در کنار یک در مانگاه و ایستگاه اتوبوسهای بوتان هم پل دیگری هست که آنهم پله برقی ندارد و افراد مریض و مسافران مسن مجبورند از این پله ها بالا بروند و یا اینکه از خیابان عبور کنند در حالیکه دیگر هیچ محلی برای عبور انها در نظر گرفته نشده و ماشینها هم با سرعتهای غیر مجاز خود انزمان که خط کشی عابر پیاده وجود داشت به عابرین توجهی نداشتند تا چه برسد به وضعیت امروز که شهرداری ها به انها چراغ سبز نشان داده اند تا بتازند. در مناطق شمالی شهر من در مناطقی که جمعیت به یکدهم سه راه اذری نمی رسد دیده ام که از پله برقی استفاده شده است. شهرداری برای کندن پیاده روها و سنگفرش کردن انها بدون هیچ دلیل و توجیهی بودجه دارد ولی برای حفظ جان مردم بودجه ندارد. و البته اگر عمق فساد و تبعیض در شهرداری را کسی می خواهد ببیند سری به منطقه 17 بزند
  • صادق ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    ناشناس پول را بدهد چه تضمینی هست که در انتخابات مصرف نشود ؟
  • مخارج تلفن زیاد نشه ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    ای کاش یک مرتبه فقط یک مرتبه قبل از انقلاب هم زنگ می زدی که البته پله برقی پیشکش فقط پل آبر پیاده نصب می کردن چون در آن زمان اگر ما شین به آبر میزد تقصیر عابر بود وفقط در چند نقطه از خیابان ایزنهاور (خیابان انقلاب فعلی) با نصب تابلوی اداره راهنمائی که روی آن نوشته شده بود در این مکان قانون عابر پیاده اجرا می شود کمی رانندگان مواظب بودن وگرنه خون عابر حلال!
  • تکنسین مترو ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    ناشـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــناس ای ناشــــــــــــــــــــــناس تو چقدر خوبی مارو می خواهـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی
  • محلی ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    آسانسور هم دارد.
  • دانا ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    زگهواره تا گور دانش بجوی اگر دانش داشته باشی همه اونائیکه گفتی داری ولی اگر دانش ناشته باشی همه بنگاه بد توجه می کنند .
  • اسدی ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    والا ما هر روز داریم تو مترو داقون میشیم و صدامون در نمیاد چی کار میشه کرد باید سوخت و ساخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس