1

عمادالدین باقی: مساله اپوزیسیون سیاسی انحلال‌طلب، فهم حقیقت یا بیان حقیقت نیست؛ از هر اتفاقی به‌عنوان یک ابزار و فرصت برای پیشبرد اهداف سیاسی خود استفاده می‌کند

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*********

اعتراضات صنفی کامیون‌داران به برخی سیاست های مربوط به سوخت، فرصتی در اختیار جریان ضد انقلاب قرار داده تا این اعتراضات را به اعتصابات عمومی و در نتیجه ایجاد اختلال در وضعیت حمل و نقل و معیشت مردم تبدیل کنند.

با این وجود، گزارش‌های واصله از نقاط مختلف کشور نشان میدهند کامیون داران با عناصر نفوذی و اغتشاشگر همراهی نداشته اند و تیر براندازان مثل سابق به سنگ خورده است.

روزنامه سازندگی در سرمقاله خود درباره اقدامات ضدانقلاب در ایجاد انحراف در مطالبات صنفی نوشته است:

مساله اپوزیسیون سیاسی انحلال‌طلب، فهم حقیقت یا بیان حقیقت نیست؛ از هر اتفاقی به‌عنوان یک ابزار و فرصت برای پیشبرد اهداف سیاسی خود استفاده می‌کند، آن را ابزاری برای ضربه زدن می‌داند و از دست‌کاری واقعیت نیز دریغ نمی‌کند؛ رویکرد اپوزیسیون سیاسی انحلال‌طلب، کمکی به فهم درست موضوع و رفع مشکل نمی‌کند.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است:

یکی از مشکلات بزرگ در چند دهه گذشته، این است که صدای جامعه و مطالبات برحق مردم همواره در کشاکش پوزیسیون و اپوزیسیون پایمال ‌شده است؛ هر زمان، اعتراضی مدنی برانگیخته شده است، جریانی که سودایی جز براندازی به هر قیمتی ندارد، سوار موج می‌شود و با جریان‌سازی رسانه‌ای‌اش، به‌صورتی دقیق، همان کاری را می‌کند که جریانی در حاکمیت برای متهم و بدنام کردن اعتراضات جامعه و خاموش کردن آن به آن نیاز دارد.

روزنامه سازندگی: ضدانقلاب در ماجرای کامیوانداران به دنبال انحلال‌طلبی است/ پزشکیان بساط آشوب‌های خیابانی را جمع کرده است!

براندازان سعی بسیاری برای تبدیل اعتراضات صنفی کامیون داران به اعتصابات سراسری و تبدیل آن به بحران حمل‌ونقل دارند. مدل رفتاری براندازان، دهه‌ها پیش توسط اپوزیسیون حکومت قانونی شیلی امتحان شده بود.

اکنون با افشاشدن خط «شیلی‌سازی از ایران» باید صراحتاً خطاب به جریان برانداز یادآوری کرد که ایران، هیچ گاه تبدیل به «شیلی ثانی» نخواهد شد و نمیتوان کامیون داران را به اقدام علیه امنیت ملی واداشت. نشانه این ادعا را می‌توان در پشت‌کردن صاحبان کامیون به عناصر اغتشاش طلب و عادی بودن روند بارگیری در سراسر کشور دید.

وزیر کشور دولت اصلاحات با ارائه ارزیابی خود از اقدامات دولت، کارنامه پزشکیان را موفق خوانده و به روزنامه آرمان امروز گفته است:

آقای پزشکیان باید دقت بیشتری در پیشبرد امور اتخاذ کند و هم در اظهارنظرها و هم درباره وعده‌هایی که به مردم داده است، دقیق‌تر باشد. به‌ویژه یکی از وعده‌های اصلی او که در تمام جلسات دوران انتخابات بر آن تاکید می‌کرد، همان پیش‌گرفتن نگاه کارشناسی است. در این زمینه عملکرد دولت مقداری نقص دارد؛ یعنی بر رعایت نگاه کارشناسی تاکید می‌شود، اما در عمل این اتفاق کمتر رخ می‌دهد.

روزنامه سازندگی: ضدانقلاب در ماجرای کامیوانداران به دنبال انحلال‌طلبی است/ پزشکیان بساط آشوب‌های خیابانی را جمع کرده است!

بررسی دیدگاه جریان اصلاح‌طلب حکایت از آن دارد که طیفی اقدامات دولت را رو به پیشرفت دانسته و برخی از نحله‌های رادیکال پزشکیان را مانع اجرای پروژه‌های خود می‌دانند.

از جمله سعید حجاریان که پزشکیان را مانع اقدامات رادیکال خوانده و گفته بود که دولت آقای پزشکیان اصلاح‌طلب با قرائت دوم‌خردادی نیست!

جریان رادیکال اصلاحات جریان وفاق در کشور را مانع از اقدامات خیابانی دانسته و پزشکیان را عامل انسداد خود خوانده است، اخیرا در یکی از جلسات درون تشکیلاتی رادیمال‌ها حیات پزشکیان را ممات خود خوانده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۳
    8 2
    کف معرکه‌ی جنگ احزاب حجاب آن چه از مدعیان کار فرهنگی در امر حجاب دیده می‌شود.
    • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۴
      6 0
      هیچ راننده باشرفی حاضر نیست بخاطر اعتصاب کامیون همکار خود را آتش بزند و سرمایه زندگی یک راننده ایرانی را از بین ببرد ببینید اینها که کامیون هارا در سطح کشور آتش زدند چه کسانی هستند
    • SE ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۴
      2 1
      رئیس ... این جماعت میگه هسته ای می خواهیم چکار
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۳
    12 7
    بله بساط اشوب جمع کرد عوضش بساط برهنگی و بیحجابی رو در کف خیابونها گسترش داد دستاورد بزرگیه .......
    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۴
      7 7
      هر که با آل علی و خامنه ایی در افتاد؛ ور افتاد و مرد و آخرتش تا ابد در اسفل السافلین است
  • مهدی US ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۳
    8 3
    این یکی راست گفته حالا همه اشوپگرا داخل دولت هستند و سهم خودشان را از بیت المال دارند می گیرند.
  • مهدی US ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۳
    8 2
    این یکی راست گفته حالا همه اشوپگرا داخل دولت هستند و سهم خودشان را از بیت المال دارند می گیرند.
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۴
    4 2
    ظاهراً یک مولوی و یارانش از حجم عظیم قاچاق سوخت سود کلان می‌برند و مانع برخورد قاطع با قاچاق چیان هستند. ۲۵ میلیون لیتر قاچاق در روز!!! ۱۰ میلیارد دلار یعنی ۸۵۰ هزار میلیارد تومان در سال!!؟
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۴
    4 2
    چون حالا کسی نیست آشوب درست کنه ، تو مناصب نشستن
  • IR ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۴
    6 3
    بساط اشوب طاهرا جمع شده چون عواملش فعلا در پناه وفاق سست عنصران پشت میز نمایندگی و مسئولبت و وزارت نشسته اند. اما وای به روزی...
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۴
    3 1
    روزنامه سازندگی دروغ می گوید
  • جلالی IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۴
    0 2
    سلام، اعتصاب کامیون داران را خود شخص وزیر راه کلید زد، زمانی که مجلس طرح استیضاح وزیر راه را مطرح کرد، به جهت عقب نشینی مجلس از طرح استیضاح ،موضوع اعتصاب کامیون داران مطرح شد، وبه همین لحاظ مجلس عقب نشست، ممکن است با سانسور خبر بتوانید زمان متوجه شدن مردم را طولانی کنید، لیکن از فهم واقعیت ها نمیتوانید جلو گیری کنید
  • DE ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۴
    5 0
    کامیونداران مشکل معیشتی دارند . نسبت دادن هرحرکت اعتراضی به فقر و تورم و ظلم به بیگانه ، فرار از مسؤلیت پاسخگوئی به مردم است و خشم بیشتری تولید میکند .روزنامه های حکومتی اگر فلاکت را نفی نکنند ، سهمیه بودجه آنها قطع میشود ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس