کد خبر 171336
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۳

به مناسبت برگزاری مراسم گرامی‌داشت سالروز شکست حصر سوسنگرد در شهرستان خمین،رئیس ستادکل نیروهای مسلح پیامی صادر کرد.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، در پیام سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

مردم عزیز، فهیم و ولایتمدار شهر روح‌الله(ره)، خمین تاریخ‌ساز.

سلام و درود خدا بر شما

حماسه دفاع‌مقدس تنها گوشه‌ای از تاریخ معاصر ما نیست. فرهنگی است که پشتوانه چندین ساله بلکه هزار ساله دارد. از فرهنگ شهادت،حماسه و ایثار تا فرهنگ آداب و اخلاق مروت مردان و زنان فداکار ملت و مقاومت و دفاع مقدس هشت ساله از اولین نشان تا آخرین آن، لبریز از رشادت‌های سلحشوران رزمنده و انسان‌های خدایی است که با انفاس قدسی امام خمینی کبیر(سلام‌الله علیه) در برهه‌ای حساس از تاریخ این ملت سرافراز و رشید ظهور کردند و تا ابد این حرکت‌شان استمرار خواهد داشت. بنا به فرمایش گهربار رهبر فرزانه انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی):«دفاع‌مقدس نمودار مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام قرآن است» و پرچمی که امام خمینی و فرزندان رزمنده‌اش در دفاع‌مقدس برافراشته‌اند، امروزه در دست ملت‌های انقلابی و در میدان بیداری اسلامی می‌درخشد.

یکی ار وقایع حماسی‌ که با ویژگی‌های خاص خود در روند جنگ تحمیلی و دفاع‌مقدس آثار و برکات تعیین کننده داشت،حماسه آزادسازی و شکست حصر سوسنگرد؛سرزمین غیرت و مقاومت در روز 26 آبان‌ماه 1359 بود که با فرمان نورانی امام (ره) و همت علوی سیدعلی زمان تحقق یافت. حماسه‌ای که با بررسی،دقت و بازنگری وقایع آن می‌توان معیارهای ناب جهاد مقدس هشت ساله را مبتنی بر ارزش‌های والای انسانی در جهت تحرک بخشیدن به اصول ارزشی،اعتقادی و فرهنگ‌سازی برای جامعه و به ویژه نسل حاضر موثر و ماندگار کرد.

از جمله حقایقی که در عرصه آزادسازی شهر سوسنگرد در آبانماه سال 1359 می‌درخشد، نقش ارزنده و محوری فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) است. اسناد، شواهد و روایات دقیق و درست از جنگ تحمیلی بیانگر آن است که حماسه سرنوشت‌ساز آزادسازی سوسنگرد از هنگامه شکل گیری ایده طرح عملیاتی، تا زمان اجرا و سپس شکست دشمن و دفع خطر سقوط شهر اهواز، مرهون اراده و باور عمیق رهبر فرزانه انقلاب و همراهی عارف مجاهد و رزمنده نستوه، شهید دکتر مصطفی چمران با معظم‌له بوده است.

ارتش بعثی صدام در روز 23 آبان‌ماه 1359 با بکارگیری یگان‌های قدرتمند و تازه نفس زرهی خود درصدد تصرف شهر سوسنگرد به عنوان مهمترین محور برای رسیدن به اهواز و اشغال خوزستان بود و حتی بخش‌های زیادی از این شهر را تصرف یا محاصره کرد و رزمندگان مقاومت در شهر در خط شهادت قرار گرفتند.

اعلامیه سپاه خطر سقوط سوسنگرد را هشدار داد اما با حضور و گزارش به موقع امام خامنه‌ای عزیز و تدبیر و فرمان تاریخی و سرنوشت‌ساز رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «سوسنگرد تا فردا بایستی آزاد شود»، مدیریت و نقش بی‌بدیل حضرت امام خامنه‌ای عزیز(مدظله‌العالی) برای تبدیل این فرمان به یک عملیات موفق نظامی و رشادت‌های بی‌نظیر شهید بزرگوار دکتر مصطفی چمران، رزمندگان اسلام متشکل از سپاهیان دلاور،ارتشیان سلحشور،بسیجیان دریادل،غیورمردان جهادسازندگی،رزمندگان فداکار ستاد جنگ‌های نامنظم،عشایر عرب بومی خوزستان و به ویژه سرداران شهید شهر روح‌الله(س)، در صبحگاه بیست و ششم آبان‌ماه 1359 عملیات آزادسازی مناطق اشغالی را آغاز و با مقاومت و پایمردی باشکوه، توانستند دشمن تا بن دندان مسلح را به عقب رانده و فاتحانه وارد این شهر شوند و بدین‌گونه شهر سوسنگرد به شهر عاشقان شهادت اشتهار یافت و حضرت امام خامنه‌ای عزیز رزمندگان سوسنگرد را «فرشتگان» نامیدند.

اینک در سی و دومین سال پس از آن رویداد تاریخی، رزمندگان و فاتحان عملیات شهر سوسنگرد با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس ستادکل نیروهای مسلح، همکاری مسئولان سازمان‌ها و نهادهای استان مرکزی، شهر امام روح‌الله (ره)،( خمین تاریخ‌ساز) برای بزرگداشت حماسه «شکست حصر و آزاد سازی سوسنگرد» گردهم آمده‌اند.

در طلیعه هفته مبارک بسیج و تسلیت ایام حزن‌انگیز ماتم حسینی (علیه السلام)، برترین مراتب اخلاص قلبی و امتنان خویش را محضر مردم ولایت‌مدار شهر خمین،تمامی مسئولان و مدیران بسیجی‌نشان کشوری و لشکری و دست‌اندرکاران این شهر در اجرای مراسم تقدیم کرده و با تعظیم به مقام شهیدان گرانقدر و حماسه‌سازان این حماسه عظیم به ویژه سرداران شهید شهر روح‌الله،شهیدان مهدی ضرغامی،بهرام شیخی واسحاق عزیزی،امیدوارم همواره با تبعیت از فرامین رهبر بزرگوار و فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی ) موجبات اعتلای روزافزون مکتب علوی (ع) و اهتزاز بیش از پیش بیرق پرافتخار اسلام، قرآن و ولایت را در سراسر گیتی فراهم آوریم.

در پایان ضمن تسلیت مجدد ایام شهادت سرور آزادگان جهان و آموزگار شهادت و ایثار حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و اصحاب باوفای آن حضرت، با دلنوشته عارف مجاهد شهید دکتر مصطفی چمران در سوسنگرد هم‌صدا می‌شویم: «ای خدای بزرگ، دست از جان شسته‌ام و برای ملاقات با تو به کربلای خوزستان آمده‌ام. از تو می‌خواهم که مرا با اصحاب حسین (ع) محشور کنی. آرزو دارم که بر خاک داغ خوزستان در خون خود بغلطم و به یاد عاشورای حسین (ع) خود را در مقدمش بیفکنم و عقده 1400 ساله را که بر دلم فشار می‌آورد و همیشه با تو می‌گویم «یا لیتنی کنت معک»، برآورده کنم.

آمین یا رب العالمین

یاحسین،یاحسین،یا حسین.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

سرلشکر بسیجی دکتر سیدحسن فیروزآبادی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس