کد خبر 170053
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۷

مدیرکل شبکه بی‌بی‌سی با ظاهر شدن در برابر دوربین‌های تلویزیونی به طور رسمی استعفای خود را اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، در پی متهم شدن یکی از سیاستمداران سابق حزب محافظه‌کار انگلیس به آزار جنسی کودکان در یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خبری بی‌بی‌سی، جورج انتویسل، مدیرکل این شبکه خبری از سمت خود کناره‌گیری کرد. در همین حال،‌ استعفای جورج انتویسل مرتبط با رسوایی جنسی جیمی سویل، ستاره درگذشته این شبکه خبری نیز عنوان شده است.

انتویسل پیش از استعفا گفته بود که گزارش برنامه نیوزنایت به غلط لرد مک آلپاین، از اعضای برجسته حزب محافظه‌کار را به کودک‌آزاری متهم کرده بود و نباید از برنامه پخش می‌شد.

گزارش نیوزنایت که به بررسی سوء استفاده جنسی پرورشگاه‌های ولز اختصاص داشت، از لرد آلپین به اسم نام برده است ولی مطالب منتشر شده در سایت‌های ایترنتی با استناد به این گزارش، او را به عنوان متهم شناختند.

انتویسل گفته است که او پس از پخش گزارش از محتوای آن مطلع شده است. با این حال، به گفته انتویسل، او به عنوان مدیرکل بی‌بی‌سی و سردبیر این سازمان خبری، مسئول محتوای همه برنامه‌هایی است که از این رسانه پخش می‌شود.

جورج انتویسل کمتر از دو ماه هدایت بی‌بی‌سی را برعهده داشت.

«تیم دیوی»، مدیرکل موقت بی‌بی‌سی

بی‌بی‌سی از انتصاب تیم دیوی به عنوان مدیرکل موقت این شبکه خبر داد. جان ویتینگدیل، رییس کمیته دولتی فرهنگ، رسانه و ورزش انگلیس با اشاره به این که بی‌بی‌سی دچار تزلزل شده و اعتبار آن به شدت آسیب دیده است، گفت که انتویسل به عنوان سردبیر به کار خود ادامه خواهد داد و تیم دیوی به طور موقت به عنوان مدیرکل انتخاب شده است.

تیم دیوی، مدیرکل موقت بی‌بی‌سی

انتویسل که به تازگی کار خود را در بی‌بی‌سی آغاز کرده بود، با برملا شدن اتهام‌های جیمی سویل و موضوع سوءاستفاده‌های جنسی این چهره مشهور بی‌بی‌سی با دختران نوجوان، بارها ناچار به ادای توضیحات در برابر نمایندگان پارلمان و مقام های انگلیس شده بود.

این شبکه خبری گزارش داد، وی در بیانیه استعفای خود گفت که مدیرکل بی‌بی‌سی باید مسئولیت تمامی وقایع و اتفاقات این شبکه بزرگ جهانی خبر را بر عهده بگیرد.

جیمی سویل، مجری قدیمی رادیو و تلویزیون بی‌بی‌سی بود که یک سال پیش در سن ۸۴ سالگی درگذشت. او در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی بسیار مشهور بود و پلیس می‌گوید که وی در طول ۴۰ سال به افراد زیادی، از جمله دختران کم‌سن‌و‌سال، آزار جنسی رسانده که در مواردی این کار در ساختمان‌های بی‌بی‌سی انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس