کد خبر 1697
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۲

با وجود اخبار ضد و نقيض مبني بر سرد بودن فضاي موسيقي، شاهد حضور گسترده هنرمندان براي اجراي برنامه در تهران و شهرستان‌ها هستيم.

به گزارش مشرق، شبکه ايران نوشت: اين روزها با وجود اخبار مختلف و گاهي ضد و نقيض مبني بر پريشاني فضاي موسيقي و اينکه وزارت اشاد به سهولت مجوزهاي کنسرت‌ها را صادر نمي‌کند و هنرمندان علاقه اي به برگزاري کنسرت ندارد با مروري بر اجراهاي موسيقي و خبرهاي هنرمندان با تعداد بسياري از اجراها مواجه مي شويم که اين کنسرت‌ها را نه تنها در حوزه موسيقي اصيل ايراني مي بينيم بلکه در حوزه موسيقي پاپ نيز شاهد حضور پررنگ گروه هاي جوان و مستعد هستيم.
گرچه همه فعالان حوزه موسيقي و همين طور نويسنگان خبري اين عرصه هنري مي دانند که گاهي شاهد اتفاقات خاصي هستيم که شايد دور از انتظار باشد و اينکه فضاي موسيقي ما ساختار مشخصي ندارد و هنرمندان اين عرصه براي انتشار آلبوم و برگزاري کنسرت مشکلاتي دارند اما حضور پررنگ آنها در فضاي موسيقي غير قابل انکار است و نمي توان به جرات گفت فضاي موسيقي به لحاظ اجراي برنامه دچار رکود شده است.
همه دلسوزان موسيقي برخوردهايي که با کنسرت حسام الدين سراج در کرمانشاه شد را بر نمي تابند چراکه اين هنر مظلوم براي شکوفايي و حرکت به سمت تعالي نياز به حمايت جدي مسئولان دارد و کوچکترين غفلت از سوي مسئولان اين حوزه، آن را به سمت نزول و شکست خواهد برد و نبايد فراموش کرد اين حوزه بسترهاي بسياري براي شروع يک حرکت هدفدار فرهنگي دارد.
کنسرت سيمرغ که از اتفاقات بديع و بکر حوزه موسيقي است بعد از 3 سال آهنگسازي حميد متبسم ورهبري محمدرضا درويشي و با آواز همايون شجريان از 7 تا 9 مرداد 1389 در استاديوم تنيس مجموعه ورزشي انقلاب به روي صحنه مي رود که البته انتظار مي رفت براي اثر فاخري با اين سبک و سياق که قرار است بخشي از شاهنامه را روايت کند سالن بهتري در نظر گرفته مي شد اما اميدورايم تلاش شبانه روزي حميد متبسم آهنگساز با استقبال خوب مخاطبان مواجه شود.
کنسرت حميد عسکري خواننده جوان موسيقي پاپ هم 7 و 8 مرداد در سالن همايش‌هاي برج ميلاد تهران با اجراي قطعات مورد درخواست مردم برگزارمي‌شود، گروه آريان 12 تا 14 مرداد در همين سالن به روي صحنه مي‌روند.
کيش نيز که همواره ميزبان اجراهاي موسيقي به خصوص موسيقي پاپ بوده اين بار ميزبان کنسرت بنيامين بهادري خواننده موسيقي پاپ از 4 تا 6 مرداد در تالار شهر جزيره کيش برگزار مي‌شود.
اما محمد اصفهاني از خوانندگان با سابقه کشورمان که همواره مخاطبان بسياري داشته و اين شب ها صدايش را در تيتراژ پاياني سريال «زير هشت» مي شنويم در نظر دارد 13 و 14 مرداد در تالار بزرگ کشوربه روي صحنه برود و برنامه موسيقي خود را اجرا کند.
محسن يگانه 30 و 31 تير و 1 مرداد در سالن ميلاد نمايشگاه بين‌المللي تهران کنسرت مي دهدو اين خواننده 14، 15 و 16 مرداد 1389 در اصفهان به روي صحنه مي‌رود. کنسرت فرمان فتحعليان 15 مرداد در سالن همايش هاي برج ميلاد تهران برگزار مي‌شود. روزبه نعمت اللهي،رضا صادقي،اميد حاجيلي،فرزاد فرزين،احسان خواجه اميري،نادرمسچي،سعيد شهروز،بابک جهانبخش،رضا يزداني،سيروان خسروي و... از جمله هنرمنداني بودند که ماه گذشته در تهران و شهرستان ها برنامه‌ها موسيقي خود را اجرا کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس