کد خبر 169071
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۵

رئیس هیئت مدیره خانه مداحان کشور یادآور شد: ما هم اکنون نیز کلاس‌های آموزشی در خانه مداحان برای علاقمندان برگزار می‌کنیم که در پنج روز هفته این کلاس‌ها به صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، رئیس هیئت مدیره خانه مداحان کشور گفت: راه‌اندازی دو واحد درسی مداحی در مدارس شایعه است.

 علی آهی در حاشیه دهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیر‌غلامان حسینی در اردبیل اظهار داشت: علاقمندان بعد از فارغ‌التحصیلی از مقطع متوسطه می‌توانند به این دانشگاه ورود پیدا کرده و به صورت علمی با مبانی مداحی آشنا شوند.
 
وی خاطرنشان کرد:‌ این شایعه است که عده‌ای بر پا کرده‌اند که قرار است در مدارس و فضاهای آموزشی کشور واحد درسی مداحی راه‌اندازی شود چرا که چنین امری اصلاً صحت ندارد.
 
رئیس هیئت مدیره خانه مداحان کشور یادآور شد: ما هم اکنون نیز کلاس‌های آموزشی در خانه مداحان برای علاقمندان برگزار می‌کنیم که در پنج روز هفته این کلاس‌ها به صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود.
 
آهی از راه‌اندازی اولین کتابخانه تخصصی مداحان کشور و استفاده از کتاب‌های اساتید تخصصی در مداحی خبر داد و گفت: قرار است مکانی به عنوان روضه‌الحسین با همکاری شورای شهر در تهران راه‌اندازی شود که در این مکان به علاقمندان خدمات معنوی و ارزشی ارائه می‌شود.
 
وی همچنین از تفاهمنامه منعقد شده خانه مداحان کشور با بانک شهر خبر داد و عنوان کرد: قرار است 500 میلیون تومان بودجه در بانک شهر سپرده‌گذاری شود تا با معرفی مداحان به بانک‌ها آنها بتوانند از تسهیلات 5 میلیون تومانی استفاده کنند.
 
این مسئول کشوری از راه‌اندازی بانک اطلاعاتی جامعه مداحان و ذاکران کشور خبر داد و گفت: دراین بانک اطلاعاتی جامع‌ترین اطلاعات در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد و مداحان از این طریق می‌توانند از تسهیلات بیمه‌ای و تسهیلات بانکی استفاده کنند.
 
این شاعر، ذاکر و پیر‌غلام حسینی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس اردبیل را کانون رشد و نمو مداحان حسینی توصیف کرد و اذعان داشت:‌ ما طرحی را در حال اجرا داریم که بر اساس آن پالایش مداحی بر اساس آیین‌های مذهبی و معنوی به صورت سنتی انجام می‌شود که در اجلاس دهم نیز کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی با همین محوریت انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس