کد خبر 168113
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۹

شبکه «بی‌بی‌سی» که خود اکنون درگیر پرونده رسوایی اخلاقی ستاره پیشین خود است، اخیرا گزارشی را منتشر کرده که دو مرد در آن اعلام می‌کنند یک سیاستمدار ارشد انگلیسی سال‌ها پیش آن‌ها را مورد تعرض جنسی قرار داده است.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از شبکه فرانس24 نوشت: نماینده حقوق خردسالان ولز از درخواست‌های مطرح شده برای انجام تحقیقات در مورد احتمال سوءاستفاده جنسی یک سیساستمدار ارشد انگلیسی از کودکان، حمایت کرد.

هنوز نام این سیاستمدار انگلیسی اعلام نشده، اما اتهامات مطرح شده در مورد وی، مربوط به اعمال او در یک مرکز نگهداری کودکان در شمال ولز و دوره زمانی بین سال‌های 1974 تا 1990 است. این اتهامات یک بار دیگر در سال 2000 نیز مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

شبکه بی‌بی‌سی روز جمعه گزارشی را از دو مرد منتشر کرد که در این مرکز بزرگ شده‌اند. این دو نفر مدعی شده‌اند که یکی از سیاستمداران ارشد انگلیسی‌ سال‌ها آن‌ها را مورد سوءاستفاده جنسی قرار می‌داده است. به گفته این دو نفر، با وجود آنکه آن‌ها از این فرد شکایت هم کرده‌اند، اما به پرونده آن‌ها به درستی رسیدگی نشده است.

بی‌بی‌سی خود اکنون درگیر پرونده فساد اخلاقی «جیمی سویل» مجری معروف و ستاره دهه 70 و 80 خود است. سویل که سال گذشته در 84 سالگی درگذشت، متهم است که در دوره فعالیت خود در بی‌بی‌سی حدود 300 کودک را مورد تعرض جنسی قرار داده است.

«کیت تاولر» نماینده حقوق خردسالان ولز که وظیفه دارد از حقوق کودکان دفاع کند، با تاکید بر نگرانی خود از احتمال تلاش افراد صاحب منصب و متنفذ برای سرپوش گذاشتن بر این اتهامات، گفته است که تنها راه حل این موضوع، انجام تحقیقاتی کامل در این رابطه است.

او در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفته است: «من از انجام تحقیقاتی جامع حمایت می‌کنم. واقعیت این است که ما کسی را جلوی دوربین می‌بینیم که مشخص است قربانی سوءاستفاده‌ای مخوف شده... و افرادی به او گفته‌اند که نمی‌تواند آنچه را که برای او رخ داده، بازگو کند و نمی‌تواند بگوید که چه کسی او را مورد تعرض قرار داده است. واضح است که این کار درستی نیست».

پس از سیل شکایاتی که در چند هفته اخیر علیه سویل به راه افتاده، قربانیان دیگر ستاره‌ها و مسئولان انگلیسی نیز جرأت یافته‌اند تا این موضوع را به صورت عمومی مطرح کنند. در چند هفته گذشته یک خواننده معروف پاپ و همچنین یک مجری دیگر بی‌بی‌سی به اتهام حضور در «حلقه سوءاستفاده جنسی از کودکان» بازداشت شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس