به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، این حکم تاییدکننده حکم سال 2009 این دادگاه است که مورد اعتراض گروهی از شرکتهای هواپیمایی از جمله BA و ایزیجت قرار گرفته بود.
مسافران میتوانند بین 250 تا 600 یورو با توجه به مسافت پرواز، برای تاخیر در پروازها خسارت دریافت کنند اما طبق حکم این دادگاه، خسارت برای شرایط فوق العاده که در کنترل شرکتهای هواپیمایی نیست، پرداخت نخواهد شد.
مقررات اروپایی که در سال 2004 معرفی شدند، شرکتهای هواپیمایی را وادار میکنند به مسافران برای بعضی از موارد لغو یا تاخیر پرواز، خسارت پرداخت کنند.
حکم دیگری که از سوی دیوان دادگستری اتحادیه اروپا در سال 2009 صادر شد، تایید کرد که مسافران باید برای تاخیرهای طولانیتر از سه ساعت خسارت دریافت کنند. پیش از آن مسافران تنها می توانستند درخواست غذا، تنقلات، دو تماس تلفنی رایگان و برای تاخیر یک روزه، استراحت در هتل و نقل و انتقال به فرودگاه را درخواست کنند.
به گزارش شبکه خبری بی بی سی، با این همه برخی از شرکتهای هواپیمایی حاضر به پذیرفتن این حکم نبودند و گروهی از این شرکتها و آژانسهای مسافرتی برای تجدیدنظر در این حکم درخواست کرده بودند.
دیوان دادگستری اتحادیه اروپا حکمی صادر کرد که بر مبنای آن، شرکتهای هواپیمایی باید به مسافرانی که با سه ساعت یا مدت طولانیتر تاخیر در پرواز روبرو می شوند، خسارت پرداخت کنند.