کد خبر 165762
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۳

بررسي ها نشان مي دهد ۹۵ درصد زناني که دچار حمله شده بودند، هفته ها و ماه ها قبل از آن علايمي غير از درد قفسه سينه را تجربه کرده بودند.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، حمله قلبي يک باره اتفاق نمي افتد، بلکه همراه با علايم متعددي است که طي روزها و هفته ها خود را نشان مي دهد اما اغلب افراد به آن بي توجهند. علايم حمله قلبي مختلف و در زنان و مردان متفاوت است. با به وجود آمدن این نشانه ها سعی کنید سریعا به پزشک معالج مراجعه کنید.

* سوءهاضمه يا حالت تهوع:

اين نشانه يکي از علايمي است که به آن توجه نمي شود. علايم مي تواند شامل سوءهاضمه خفيف، حالت تهوع شديد، درد و استفراغ باشد. برخي افراد در قسمت بالاي شکم احساس درد مي کنند. زنان و افراد مسن بالاي ۶۰ سال به احتمال زياد اين علايم را تجربه مي کنند بي آن که بدانند اين علايم با بيماري هاي قلبي مرتبط است. البته اغلب موارد درد شکم و حالت تهوع با حمله قلبي ارتباط ندارد و در صورتي نگران کننده است که ناگهاني و بدون دليل ظاهر شود.

* درد فک، گوش، گردن و شانه:

بي حسي در شانه و دست نشانه حمله قلبي است اما بيشتر مردم اين نوع علايم را تجربه نمي کنند. به جاي آن در قسمت گردن يا شانه يا از فک به بالا تا ناحيه گوش درد دارند. برخي نيز از درد بين استخوان کتف شاکي هستند. از آن جا که اين درد موقتي است اغلب به فراموشي سپرده مي شود.



*تعریق سرد

اگر تعریق سرد همراه درد آنژینی قفسه سینه باشد، احتمال حمله‌های قلبی مطرح است. اگر تعریق سرد همراه تپش قلب، سرگیجه، ضعف و بیحالی باشد، احتمال آریتمی‌های قلبی مطرح است. در نارسایی شدید قلبی، تعریق سرد همراه با تنگی نفس و احساس خستگی ایجاد می‌شود.

*سرگیجه

احساس سبکی سر، تاری دید و عدم تعادل و تعریق سرد ناشی از: آریتمی قلبی، ضربان پایین قلب و یا افت فشار خون است. سرگیجه به صورت کوتاه‌مدت، در صورت همراهی با تعریق و یا تپش قلب نشانه بیماری قلبی می‌باشد.

* خستگي مفرط

خستگي مفرط و ادامه دار که براي چندين روز باقي مي ماند، علامت ديگر حمله قلبي است. طي بررسي ۷۰ درصد زنان داوطلب خستگي مفرط چند هفته و يا چند ماه قبل از حمله را گزارش کردند. منظور از خستگي مفرط، خستگي است که مانع از بلند شدن فرد از رختخواب مي شود. اگر فرد فعالي هستيد و ناگهاني دچار خستگي مفرط شده ايد، با پزشک خود مشورت کنيد.

* ورم و درد پا

هنگامي که عضله قلب درست عمل نمي کند، فضولات از طريق خون از بافت ها حمل نمي شود و در نتيجه باعث ورم مي شود. ورم ابتدا در کف پا و قوزک آغاز مي شود. علاوه بر آن هنگامي که خون کافي به بافت ها نمي رسد، درد ايجاد مي شود.



* علايم مشابه آنفلوآنزا

عرق کردن، احساس سبکي در سر، خستگي مفرط و ضعف علايم آنفلوآنزا نيست بلکه ممکن است علايم يک حمله قلبي باشد. علايم حاد مشابه آنفلوآنزا بدون تب و سرفه حاد ممکن است علايم حمله قلبي باشد.

* ضربان تند و نامنظم قلب

در اين مواقع احساسي که به فرد دست مي دهد، اين است که گويي با سرعت دويده است. برخي اين حالت را با حمله عصبي اشتباه مي کنند. اگر بدون آن که کار سنگيني انجام داده ايد دچار ضربان تند و نامنظم قلب شده ايد، حتما به پزشک مراجعه کنيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس