کد خبر 165316
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۵

معاون رئیس سازمان جمعیت خیریه اسلامی ترکیه (IHH) ضمن محکوم کردن اقدام رژیم صهیونیستی در جلوگیری از ورود کشتی حامل کمکهای انسان دوستانه به سواحل غزه، بر لزوم ادامه مقابله با سیاستهای غیرانسانی این رژیم تاکید کرد.

به گزارش مشرق، "گولدن سونمز" عضو ارشد و حقوقدان سازمان جمعیت خیریه اسلامی ترکیه موسوم به IHH بوده و معاون "فهمی بلند ایلدیریم" رئیس این سازمان است که دو سال پیش با ترتیب دادن کاروانی از کشتی های حامل کمکهای انساندوستانه با نام "کاروان آزادی" کوشید به محاصره غیرانسانی نوار غزه پایان دهد.

وی در گفتگو با مهر از ادامه فعالیت حامیان مردم غزه برای شکستن محاصره این منطقه با وجود تلاش صهیونیستها برای جلوگیری از این اقدام خبر داد و گفت: کشتی "ایستل" که روز شنبه توسط نیروی دریایی اسرائیل محاصره و از ورود آن به غزه جلوگیری شد، 29 سرنشین دارد. از اینها 6 نفر نمایندگان پارلمان کشورهای اروپایی هستند.

خانم سونمز افزود: این کشتی در ساعت 10:15 صبح روز شنبه از سوی نظامیان اسرائیلی محاصره شد. این نظامیان پس از ورود به کشتی ایستل، تمامی سرنشینان را بازداشت و آن را به بندر اشدود منتقل کرده و سپس به بازجویی از سرنشینان کشتی کمک رسانی به مردم غزه پرداختند.

به گفته وی اسرائیل این بار هم مانند دفعات پیش تمام تلاش خود را برای جلوگیری از رسیدن هرگونه کمک انساندوستانه به مردم نوار غزه به کار بست. این رژیم تا کنون نشان داده که در راستای سیاستهای غیرانسانی خود از زیرپاگذاشتن قوانین بین المللی و ارتکاب جنایت ابایی ندارد.



معاون رئیس سازمانIHH و یکی از شاهدان جنایت هولناک صهیونیستها در کشتار سرنشینان کاروان آزادی در ادامه یادآور شد: اقدام اسرائیل بار دیگر جنایت این رژِیم در حمله به کشتی "ماوی مرمره" را به اذهان متبادر کرد. حمله نظامیان اسرائیلی به این کشتی حامل کمکهای انساندوستانه اگر چه از رسیدن این کمکها به مردم غزه جلوگیری کرد، اما باعث بی آبرویی اسرائیل در جهان و افشای ماهیت جنایتکار آن شد.

وی در ادامه اظهار داشت: از این رو اسرائیل این بار در مواجهه با کشتی "ایستل" جوانب احتیاط را به کار برد تا درگیری مشابه "ماوی مرمره" رخ ندهد. با این حال سرنشینان این کشتی اعلام کرده اند به تلاش خود برای یاری رساندن به مردم غزه ادامه می دهند. در واقع تا زمانی که اسرائیل به محاصره مردم غزه ادامه دهد، حامیان آنها در اروپا به اعزام کشتی های بیشتر به این منطقه اقدام می کنند.

سونمز در تشریح راه مقابله با اینگونه اقدامات رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اسرائیل مایل است سیاستهای غیرانسانی خود را بدون اینکه ناچار به پاسخگویی به مرجعی باشد، ادامه دهد، این سیاستی است که دولتمردان اسرائیلی دنبال می کنند و هیچ حقی برای معترضان قائل نیستند. از این رو باید با به چالش کشیدن اقدامات غیرقانونی اسرائیل، با این سیاستها مقابله کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس