کد خبر 161472
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۱

فرمانده تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد (نوهد) نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی از طراحی و تولید چترهای سقوط آزاد ˈبیسˈ در ایران خبر داد و گفت: تولید این چترها که از لحاظ کیفیت مشابه نمونه خارجی آن است با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، امیر خسرو خسروی در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: تاکنون متخصصان توانمند ارتش جمهوری اسلامی ایران توانسته‌اند دو نوع چتر سقوط آزاد را در کشور طراحی و تولید کنند.

وی، گفت: یکی از این نوع چترهای سقوط آزاد به نام ˈ بیسˈ از نوع چترهای تخت راون است، در کشور تولید شده و قسمت بازکننده این چتر توسط کارکنان چترباز سالن چتر تیپ 65 طراحی و تولید شده است.

فرمانده تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد(نوهد) با بیان این که چترهای جدید با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، افزود: به تازگی چتربازان این تیپ با استفاده از چترهای جدید تولیدی توانستند از روی پل 85 متری سدکرخه در گُُتوند پرش موفقی را انجام دهند.

امیر خسروی، خاطرنشان کرد: کیفیت پرش انجام شده با چتر تولیدی در کشورمان همانند کیفیت چترهای خارجی بود.

وی اظهارداشت: قرار است 35 نفر از چتربازان تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد نیرو زمینی ارتش نیز به مناسبت عید سعید قربان با استفاده از چترهای تولیدی در این نیرو، از برج میلاد پرش انجام دهند.

وی درخصوص استفاده‌های مختلف از چتر تولید شده ˈبیسˈ گفت: این نوع چترها برای پرش از ارتفاعات، دکل‌ها و آنتن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برگزاری نخستین دوره تجسس نجات در ایران

فرمانده تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد(نوهد) در ادامه با بیان این که برنامه‌های این نیرو به صورت کاربردی انجام می‌شود، افزود: در یگان رهایی گروگان، دو دوره ˈعملیات ویژه و تجسس نجاتˈ در حال برگزاری است.

وی با یادآوری این که دوره ˈ تجسس نجات ˈ برای نخستین بار پس از انقلاب در کشور برگزار می‌شود، افزود: برای تشکیل این دوره از مربیانی که پیش از انقلاب این دوره‌ها را گذرانده بودند دعوت کردیم که آنها نیز از این مساله استقبال کرده‌اند.

امیر خسروی با بیان این که دوره تجسس نجات، دوره‌ای فشرده و سختی است که هرکسی توان انجام آن را ندارد، ادامه داد: بر این اساس از نیروهای تیپ 65، 30 نفر انتخاب شده‌اند که تاکنون در سه آزمون پذیرفته شده‌ و اگر در آزمون چهارم نیز قبول شوند، این دوره برگزار می‌شود.

فرمانده تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد، یادآورشد: این دوره در سال‌های پیش از انقلاب توسط کشورهای خارجی با حضور نیروهای مخصوص در ایران برگزار می‌شد اما بعد از انقلاب نخستین ‌بار است که این دوره در کشور برگزار می‌شود.

امیر خسروی به آمادگی این تیپ درطی برگزاری‌اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران اشاره کرد و گفت: در زمان برگزاری اجلاس یک گردان از نیروهای مخصوص تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد شامل نفرات چترباز، کوهنورد و نیروهایی که بتوانند هلی برن کنند، در آمادگی کامل بسر می‌بردند که در صورت امکان برای عملیات وارد شوند.

آمادگی ایران برای برگزاری دوره‌های تجسس نجات

امیر سرتیپ خسروی با یادآوری توان تخصصی و آموزشی نیروهای تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد نیروی زمینی ارتش از آمادگی این تیپ برای ارایه آموزش در زمینه ˈ تجسس نجات ˈ به کشورهای دوست و همسایه خبر داد.

وی، افزود: در زمینه همکاری‌های آموزشی، تبادل اطلاعات و تجربیات و ارایه آموزش به کشورهای دوست گام‌هایی خوبی نیز برداشته شده است و ما آماده همکاری در این زمینه هستیم.

امیر سرتیپ خسروی در ادامه با یادآوری این که جابجایی نیروهای مخصوص در طی 24 ساعت و یا کمتر از آن بخشی از توانایی‌های بیشمار این نیروها به شمار می‌رود، افزود: امروز نیروهای تیپ 65 به این توانمندی دست یافته‌اند که در مدت زمان اندک، خود را از جنوبی‌ترین نقطه کشور به شمالی‌ترین نقطه و برعکس و یا از مرکز به سایر نقاط کشورمان رسانده و درعملیات‌های احتمالی شرکت کنند.

فرمانده تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد اظهارداشت: نیروهای مخصوص این تیپ با آموزش‌ها و دوره‌های ویژه‌ای که در طول هر سال طی کرده‌اند، هم اینک در بهترین شرایط جسمی و روحی بسر می‌برند.

امیر سرتیپ خسروی همچنین یادآور شد: نیروهای تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد در طول سال علاوه بر شرکت در آموزش‌های تئوری، تمرینات ویژه‌ای همچون زندگی در کویر، جنگل، کوهستان و در شرایط سخت برفی در زمستان انجام می‌دهند از این رو از توانایی و آمادگی رزمی بالایی برخوردارند.

وی ابراز امیدواری کرد که نیروهای تیپ 65 با تلاشی که انجام می‌دهند، بتوانند روز به روز بر توانایی و قدرت خود و به ویژه سربلندی و عزت بیش از پیش ایران اسلامی بیافزایند.

تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد یا نیروهای مخصوص معروف به ˈ نوهدˈ ، از زبده‌ترین و آماده‌ترین نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند که به ˈکلاه ‌سبزهاˈ معروفند.

این تیپ عهده‌دار عملیات‌های سخت و حساس در نقاط مختلف کشور و با شرایط آب و هوایی گوناگون است که از جمله آنها می‌توان به آزادسازی گروگان، عملیات ویژه و مشق عملیات سریع، حمله به هواپیما، قطار و عملیات‌های خرابکاری در مواضع دشمن در کیلومترها خارج از مرزهای کشور اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    0 0
    خدا حفظتون کنه
  • سرباز کوچک اسلام ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    0 0
    آقا اگه نیرو می خواین ما هم مخلصانه در خدمت هستیم.
  • ezrail ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    0 0
    دمتون گرم!
  • فواد ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    0 0
    این نیروهای انشا.. پوزه امریکا و اسراییل را به خاک خواهند کشاند. درود بر ارتشیان قهرمان
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
    0 0
    درود بر همه کسانی که مخلصانه در حال خدمت به اسلام و ایران هستند. دعای رهبر پشت و پناهتان باد.
  • ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    جاوید "ایران" پاینده "ایران"

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس