1

اصلاح‌طلبان رادیکال با دست‌کاری حقیقت می‌کوشند تا تأیید صلاحیت پزشکیان را مرهون تحریم انتخابات مجلس از سوی خاتمی معنادهی کنند.

سرویس سیاست مشرق- طیف رادیکال و هسته سخت جریان اصلاحات به‌صورت مستمر فشارهای مختلفی را به پزشکیان کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد می‌سازد.

بنا بر اخبار دریافتی، طیف رادیکال و هسته سخت اصلاحات که بنا بر گفتگوهای درونی خود آمادگی حضور در انتخابات ریاست جمهوری را نداشتند، تلاش دارند که راهبردهای پزشکیان را آنان تجویز کرده و مدیریت ستادهای انتخاباتی وی را نیز به دست بگیرند، اما این اقدام با مقاومت این نامزد انتخاباتی روبه‌رو شده است، پزشکیان معتقد است که سرریز کردن رادیکالیسم به ستاد او از ظرفیت اجرایی او بالاتر است و ممکن است سیاست‌گذاری‌هایش را به انحراف بکشد.

پزشکیان تاکنون در برابر فشارهای رادیکال مقاومت کرده و بنای تعریف خود به‌عنوان یک هویت مستقل دارد، در آن‌سو هسته سخت اصلاحات می‌کوشد به‌زعم خود با فشار به پزشکیان این محورها را وارد عرصه رقابت انتخاباتی کرده و تصریح کند که حضور پزشکیان در انتخابات به دلیل پیگیری همین مطالب و تبدیل آن‌ها به کمپین فشار علیه حاکمیت بوده است.

تأملی برکنش‌های سیاسی- انتخاباتی هسته سخت جریان اصلاحات بیانگر آن است که آنان همچنان بر راهبرد اصلاحات بنیادی تأکید داشته اما به لحاظ تاکتیکی تغییراتی را در برنامه‌های خود لحاظ کرده‌اند. تصریح بر پرهیز از بیان مطالب توده‌ای و انتقاد از فاصله‌گیری از ادبیات نخبگانی و انتقاد از محور شدن گفتمان عدالت در برابر گفتمان خشونت‌طلب هسته سخت اصلاحات ازجمله مواردی است که این روزها سعی دارند بر پزشکیان تحمیل کنند.

بررسی‌ها در این زمینه نشان می‌دهد که آنان در وهله نخست تلاش می‌کنند که تأیید صلاحیت پزشکیان را در چارچوب گزینه جبهه اصلاحات معنادهی کرده و در گام دیگر تصریح کنند که این تأیید صلاحیت ناشی از نقش محوری خاتمی در تحریم انتخابات ۱۴۰۰ و موفقیت مقاومت مدنی هسته سخت اصلاحات بوده است.

رادیکال‌های جریان اصلاحات با تعریف این پیش‌زمینه اما ضمن تلاش برای به سیطره درآوردن ستادهای پزشکیان از دیگر سو می‌کوشند تا از فرصت انتخابات در چند جهت بهره‌برداری کنند.

در همین رابطه اما علیرضا علوی تبار طی یادداشتی با تأکید بر جدی گرفتن فرصت انتخابات ریاست جمهوری از ضرورت همسوسازی بهبود خواهی حکومتی و جنبش اجتماعی برای رسیدن به توافق ملی برای دگرگونی مسالمت‌آمیز سخن به میان آورده و از شیفت از تغییرات بزرگ به تغییرات کوچک برای رسیدن به اهداف راهبردی رونمایی می‌کند.

تغییر تاکتیک اصلاح‌طلبان ساختاری از ایده بزرگ به تغییرات کوچک! / مقاومت پزشکیان در برابر رادیکال‌ها

علوی تبار در این زمینه تأکید می‌کند:

نظام اداره امور عمومی در ایران، نظامی ایستا و فاقد کشمکش و تعارض درونی نیست. اگر تغییری در بخشی از این نظام (سیستم) اتفاق بیافتد، هماهنگی میان بخش‌های مختلف را دچار اختلال می‌کند و مانع می‌شود که هر بخشی با «بازتولید» خود در بخش‌های دیگر مشکلات را تثبیت کرده و تداوم ببخشد. به‌علاوه دگرگونی در یک بخش از سیستم به انتقال دگرگونی به بخش‌های دیگر یاری می‌رساند. به بیان روشن‌تر یک تغییر (حتی کوچک) در شرایط یک سیستم پویا و دارای تعارض درونی، می‌تواند به تغییرات بیشتر و بزرگ‌تر منجر گردد؛ بنابراین از هر تغییری، حتی کوچک، باید استقبال کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تأکید بر بهره‌گیری از فرصت انتخابات برای «احیای گفتمان جمهوریت» ، معتقد است، فعالیت در این انتخابات می‌تواند به فرصتی برای آموزش و تقویت اعتمادبه‌نفس «جمهور» تبدیل شود. با پیروزی در این انتخابات می‌توان «امید» را بازسازی کرد و از مردم منفعل و درمانده، شهروندانی ذی‌حق و مسئول ساخت. باید به مردم آموخت که خشم چیزی را تغییر نمی‌دهد، تلاش است که به دگرگونی منجر می‌شود.

وی همچنین با تأکید بر اینکه تغییر را می‌توان از حوزه‌هایی شروع کرد که مقاومت کمتری در آن‌ها وجود دارد، می‌نویسد، می‌توان به‌جای تغییرات پرسروصدا، به تغییرات کوچک اما ماندگار اندیشید. این کار نیازمند اداره جمعی امور است. تصور این را که می‌توان از طریق انتخابات پیشرو به همه اهداف رسید، باید کنار گذاشت؛ اما این انتخابات را باید جدی گرفت و با مشارکت در آن‌هم خودمان را ارتقاء دهیم، هم گفتمان سیاسی را و هم زمینه‌ساز دگرگونی‌های آهسته و پیوسته آینده شویم.

تغییر تاکتیک اصلاح‌طلبان ساختاری از ایده بزرگ به تغییرات کوچک! / مقاومت پزشکیان در برابر رادیکال‌ها

گفتنی است تأمل بر دیدگاه‌های علوی تبار بیانگر آن است که؛

۱- اصلاح‌طلبان ساختاری در اقناع افکار عمومی حامیان خود دچار مشکل حاد شده‌اند. اینان در شرایطی از راهبرد مشارکت مشروط و اینک از مشارکت در انتخابات سخن به میان می‌آورند که چند ماه پیش در انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات را تحریم کرده بودند. حال بدنه این جریان این پرسش را مطرح می‌سازد که در چند ماه گذشته چه اتفاقی افتاده است که اصلاح‌طلبان از تحریم به مشارکت در انتخابات رسیده‌اند؟

۲- اصلاح‌طلبان رادیکال با دست‌کاری حقیقت می‌کوشند تا طی یک فرار به جلو و دستاورد سازی مشارکت امروز و تأیید صلاحیت پزشکیان را مرهون تحریم انتخابات مجلس از سوی خاتمی معنادهی کنند. این در شرایطی است که شورای نگهبان همان شورای نگهبانی است که طبق قانون عمل کرده و این بار کاندیدای موردحمایت اصلاح‌طلبان قرارگرفته که شعار اصلاحات ساختاری و بنیادی سر نداده و اتفاقاً به دنبال فاصله‌گذاری با رادیکال‌های اصلاحات است

۳- آن‌گونه که از نوشته علوی تبار برمی‌آید هسته سخت جریان اصلاحات همچنان راهبرد خود را بر اصلاحات ساختاری و بنیادی استوار کرده اما در حوزه تاکتیکی بنا دارد تا از ظرفیت انتخابات بهره‌گیری کرده و به‌سوی گام‌های کوچک اما با دستاوردهای قابل برآورد شیفت نماید.

این شیفت هسته سخت اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد که آنان به دنبال آن هستند که خود را محدود به امر سیاسی نکنند. به تعبیری آنان تلاش خواهند کرد توسعه در امر اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، رسانه‌ای و ... را نیز دنبال نمایند. هسته سخت اصلاحات همچنین تا اطلاع ثانوی به دنبال ایده گیدنزی است که می‌گوید، گسترش و تعمیق آگاهی‌های میانی در جامعه منتهی به ایجاد فضا، توسط مردم می‌شود!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 77
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    13 11
    مشارکت اصلاح طلبان تهوع آور در انتخابات ریاست جمهوری بر اساس یک دستورالعمل سری از جانب کدخدا به امید پیروز شدن پزشکیان در انتخابات صورت گرفته است زیرا عدم مشارکت و قهر در انتخابات از نظر کدخدا خسارت سنگینی به سبب روی کارآمدن آیت اللّه رئیسی برای غرب به سرکردگی یانکیستان به ویژه از نظر هسته ای و منطقه ای داشته است و غربی ها امید دارند که با روی کارآمدن اصلاح طلبان تهوع آور باردیگر بتوانند به خواسته های خود در تضعیف ایران دست یابند!!!
    • a IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      6 3
      حضرت آقا گفتند مشارکت بالا حالا شما چی میگی
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      8 4
      حتما چین جینگ فینگ پینگ خوبه که جزایر سه گانه رو بده بره عربا بخورن.
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      1 4
      اینا میگن چرا شما می‌خواهید رای بدهید که مارو از اریکه قدرت پایین بکشید اینا میگن قدرت واس ماس
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      5 5
      شما چرا از مشارکت بالا میترسید؟
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      1 4
      چوب خدا صدا ندارد خدا میفرماید و یلل للمکذبین ببین دادا چوب خدا آدم را آتیش میزنه کذب نگو
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      1 4
      توهم توطئه داری
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      1 0
      یه کاربری از ساعت ۱۲:۴۴ تا ۱۵:۴۰ خودشو کشته که بگه افسادطلبان و نامزدشون پزشکیان خوبن! ببین نظر خدای متعال در مورد شما اینه که فاسد نفهمید. سوره مبارکه بقره صفحه دوم رو بخون در مورد افسادطلبان و همه مدعیان دروغین اصلاح‌طلبیه. بال بال نزن مفسد افسادطلبان تو چاه رفته رأی پزشکیان هم حدود ۱ میلیونه!!!
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      1 0
      افسادطلبان سه دوره به ایران گند زدند. یک دوره دوره رفسنجانی با تورم ۴۹ درصدی در اوج فروش نفت. دوره دوم دوره خاتمی فتنه‌گر که حتی با کمک غربی‌ها صنعت کشور خودکفا نشد و فقط واردات و واردات و واردات با پول نفت! خانواده هم در دوره خاتمی فروپاشید و جامعه مؤمن زمان جنگ بی‌دین شد. دوره سوم دوره روحانی که کشور کلا در همه زمینه‌ها تعطیل بود و هیجی نگم بهتره! پزشکیان روحانی ۲ هست و بلکه بدتر. کلا افسادطلبان منافق به جز خراب‌کاری کاری بلد نیستن.
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      1 0
      نگرانی شدید رو تو چشمای امثال نوبخت میشد دید تو جلساتشون
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      2 0
      فقط و فقط زپرررررررررررررررررررررررررشکیان
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    8 4
    اینها مثل لاشخور هستند تا کسی میاد دورش جمع میشوند تا ازش چیزی بکنند
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      4 3
      مثل نامزد های پوششی که برای مقام و منسب شرکت میکنند
    • IR ۰۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      1 0
      حضور اصحالات در مجلس امکان لاشخوری و چپاول بیت المال برایشان بسیار ناچیز است حال آنکه در اختیار داشتن دولت سفره چرب و بی پایان را در اختیار این خائنین رانت خوار و دلارخوار و طلا خوار و فرشهاپولی کن خواهند گذاشت لذا حاضر نیستند این فرصت را از دست بدهند هرچند که دم خروس تناقض شان 6 متر بیرون بزند
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    1 0
    خب چطور جلوش را می گیری چون دقیقا الان به این مسیله احتیاج نداریم ...
  • SG ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    5 4
    پیشنهاد میشود کاندیداهای ریاست جمهور دیگر به سخنان بدون عمل و پوچ خود ادامه ندهند و آنها به خانه هایشان فرستاده شوند و ‌تا اطلاع ثانوی دولت تشکیل نشود مملکت بدون دولت در آرامش است مردم کمتر دغدغه معیشت و تحت فشار روانی هستند چرخ های تولید و اقتصاد هم بخوبی می چرخند امنیت هم در کشور پا برجا است و دهها مزیت دیگر از پرتو کشور بدون دولت داریم آیا از این بهتر می خواهیم چرا باید پول بدهیم برای خودمان شر بخریم
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      1 1
      گل گفتی الان یک ماهه اوضاع آرام است نه دلار بالا می‌ره نه طلا نه خودرو مثل اینکه رییس جمهور نباشه به نفع خود ما است همان رهبری که یک نفر است و عاقل تر است کفایت می‌کنه اصلا رییس جمهور نمی‌خواهیم
  • SG ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    3 5
    پیشنهاد میشود کاندیداهای ریاست جمهور دیگر به سخنان بدون عمل و پوچ خود ادامه ندهند و آنها به خانه هایشان فرستاده شوند و ‌تا اطلاع ثانوی دولت تشکیل نشود مملکت بدون دولت در آرامش است مردم کمتر دغدغه معیشت و تحت فشار روانی هستند چرخ های تولید و اقتصاد هم بخوبی می چرخند امنیت هم در کشور پا برجا است و دهها مزیت دیگر از پرتو کشور بدون دولت داریم آیا از این بهتر می خواهیم چرا باید پول بدهیم برای خودمان شر بخریم
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    12 8
    نه به دولت سوم روحانی
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    0 2
    چرا اینها که چپند و دموکراتیک دنبال ورود به پارلمان نیستند چون پارلمان همیشه نماد دمدکراسی هست ....
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    5 3
    اول رای کثیف وبدنبالش بهانه کثیف .این مسیر براندازان وتخریبگران است
  • US ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    4 5
    یکی قاضی زاده را بگیر که داره میشه مشائی نکنه واقعا نظام قصد داره پزشکیان بیاد از ترامپ ترسدید
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      0 4
      منم نظرم همینه بعدشم همه چی رو بندازن گردن اصلاح طلبا
  • حامد IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    4 3
    در انتخابات عموما لازم نيست ثابت كني فرد توانمندي هستي. تجربه و برنامه داري. كافيه با چند برچسب و كليد واژه عده اي رو فريب بدي و هشت سال ملتي رو عقب ببري كاري كه پزشكيان مي كنه.
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      3 0
      احسنت به بصیرت شما. متأسفانه عده‌ای که بعضیاشون مدعی دین‌داری هم هستن با حمایت از پزشکیان و قومیتی کردن مسئله مهمی مثل ریاست جمهوری به مردم خیانت می‌کنن. پزشکیان روحانی ۲ هست و باعث بدبختی روی بدبختی میشه!
  • رضا IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    5 3
    پزشکیان یعنی روحانی دوم
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    2 2
    جمعیتو نگاه!!! کوه موش زائید!
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    3 1
    حامیانو نگاه!!! نوبخت رئيس برنامه و بودجه روحانی! رئيس دفتر روحانی! جنتی وزیر روحانی!
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    7 1
    پزشکیان=روحانی
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    7 2
    پزشکیان دولت روحانی است گول نخورید رأی من با جلیلی با قالیباف
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    0 0
    یواشکی کشور چه نیازی به اینهمه بازیگر و... دارد در اینده هوش نصنوعی جای همه اینها را میگیره حتی کارگردانی هم به عنوان یک رشته وقتی مردم بتونند با مطالعه در علوم انسانی یا داستان به خوبی با همین ابزار هوش مصنوعی فیلم و .. بسازند دیگه بهش نیازه انچنانی نیست یا حتی مدلینگ ... این رشته ها راحت جایگزین میشند ...
  • محمدایوب IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    2 0
    یک سئوال از پزشکیان در طول مدت نماینده مردم بودن چند بار به زیارت قم و مشهد رفته الان برای فریب مردم رفته
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    3 0
    افساد طلبان غربگدا نئولیبرال کدخدا پرست ، ژن پست و حقیر های متکبر ، رانتخوارهای سیری ناپذیر ، گدا صفت های حرام خور اشرافیت گرا ، مسببین وضعیت موجود ، بی خاصیت های پرمدعا ، رهروان عمر وعاص و معاویه هرچه که در مورد این ها بگیم کمه گروهی که هیچ کوتاهی از خباثت و خیانت در حق ملت نکرده اند نه دین دارند و نه ایمان به آخرت
  • 114 IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    4 0
    برای تضعیف استقلال و امنیت کشور و ضربه به استمرار پیروزی ها و اقتدار محور مقاومت، روی کار آمدن دوباره لیبرال ها در ایران بسیار خطرناک است. پزشکیان حتی بدتر از روحانی و خاتمی خواهد شد!
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    0 0
    نگاه فرا جناحی یعنی هم اصلاح طلب هم اصولگرا هم مدیر سپاهی هم مدیر ارتشی
  • حامد IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    4 0
    پزشکیان گفت باید با دشمنان مدارا کنیم. با دشمنان مدارا! یعنی باید با داعش و اسرائیل مدارا کنیم؟ نتیجه مدارا در زمان دوستان شما ترور دانشمندان، ترور سردار سلیمانی، تحریم های بیشتر و گرانی و تورم‌ شد. تا کی می خواهید از این حرف ها بزنید. شما که خودی ها رو می درید دم از تعامل و مدارا با دشمنان می زنید؟
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    0 1
    پزشکیان رای توده ای بدکه دولتی میاره و البته بعصی از دانشحویان و اقوام یک داده کاوی و نطر سنجی برید ..کسی را تحقیر نکنید چون که حتما دچار مشکل میشید ..اقای زاکانی باید توده ای تر حرف بزنه و همین حرف پزشکیان اینها را بزکه هر چی طرفدار های توده ای پزشکیان و بدنه دولت گفتند بزنه متوجه که هستید تا جلوی رای توده گسترده را بگیره ...مچکرم ...
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      0 0
      خفه مناقق توده‌ای
  • رضا IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    3 0
    این کاندیدا درک عمیقی از کشورداری ندارد .
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      2 1
      اصولا افسادطلبان هستند که به دلیل ضعف سواد و عرضه خود رو آویزون دشمن می‌کنند.
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    1 0
    اگر اصلاحات هیجان زده ک دستپاچه بشه برای تعییرات می تونه موجی ایجاد کنه که از خود اصلاحات در همین انتخابات عبور کنه یا بادش خالی شه دانشجوی دنبال براندازی توی شریف دنبال اینه که باهاش خوبرفتار شه اصلا ...خیلی شلوعش کردند اصلاح طلبها و مترسم کنترل روش را از دست بدهند که البکه نهایتا صد خودشونه باز دوباره ریزش شدید می کنند
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    1 0
    سیو پالتیک جیزی که اصلاحطلبها روش کار میکنند
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    0 0
    من گفتم اقای مزشکیان تا اینجا وطیفشون را خوب انجام دادند تو انصاف حرف بدی زدم .....
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    0 0
    بچه های ندای ایرانیان
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    0 0
    من در جواب طریف گفتم باید گزارش میدادید در انصاف نیوز گزارش تدادی الان کاری که اصلاحات می کنه گزارش ندادن یا گزارش علط دادن هست ...
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    0 0
    سعید
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    0 0
    مهره مار خیلی خوب است
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    0 0
    به نطر بدنه صنعتی کشور بیشتر نگاهش تا الان به قالیبافه ..با توجه به صحبتها ....بقیه بدنه اقتصادی را هم باید دید ...
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    1 0
    چیزی برای ارائه ندارن خخخخ
  • US ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    0 0
    هرکس پیرو امام علی ع باشد، شکست ناپذیر خواهد شد.
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    0 0
    اگر دیر بشود کلا می شود اشغال ،
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 0
    آخه بابا مسلمونا بخدا ما چهار کیلومتر آسفالت سالم تو جاده های مملکت نداریم همه شکسته و چاله و چوله است و مردم بیچاره هر روز دارند ضرر و خسارت این وضع را با جان و مال خودشون پرداخت می کنند چرا کسی نیست این وزیر راه و شرمساری را بخاطر این وضع جاده های مملکت استیضاح کنه؟!!
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    1 1
    مشرق بسوز
    • درود بر اصلاحات IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      1 0
      عجب منافق و فتنه گری این مشرق و افرادش!
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 0
    سلاح خوبی است
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 0
    موشک هایپرسونیک بی صدا حامل ابر نارنجک های بزرگ هم داریم
  • DE ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 0
    ما مدیون اصلاح طلبها هستیم .زیرا این خدمتگوزاران اصلاحطلب هرچه دزد و منافق و تجزیه طلب و غربگدا رانتخوار و علاف و اراذل و اوباش و لات و فتنه گر.... بود را زیر یک پرچم جمع کردند .....وگرنه این اراذل و اوباش ریخته بودند همه جا را اصلاحات زده بودند.
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    1 0
    اون بی شرف خائن و گاو شیرده جورج سوروس دو ماه پیش انتخابات را تحریم کرد اما الان می گوید به پزشکیان رای بدهید‌ کاش دستم بهش می رسید و یک تف آبدار در اون صورت نحس بی شرفش می انداختم. سیاستمداری بی شرف تر، خائن تر ، آشغال تر از او سراغ ندارم
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    1 0
    چرا خودکشی نمی کند
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 0
    اگر کشور نخست وزیری بشه
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 0
    ما پیروزیم
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 0
    اپارتاید اجازه نمی دهد
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 0
    اسراعل حمایت می کند
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 0
    امریکا که کاملا ضد فرانسه عمل می کند
  • IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 0
    شاید راست می گفت
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 0
    دوست دارم
  • IR ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 0
    استعمار فضا غیر ممکن است چونکه هرچه فاصله از زمین پیدا کنیم پیام ها دیرتر می رسد ، در کل می خواهم بگویم کنترل کردن یک امپراطوری کهکشانی غیر ممکن است چونکه تجزیه می شود . کلا می خواهم بگویم هیچ چیز در فرانسه برای من جذاب نیست
  • IR ۰۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 0
    سیارات هم گردش می کنند ، کلا اصلا این غیر ممکن است که یک امپراطوری کهکشانی داشته باشیم ،
  • IR ۰۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    1 0
    اپوزسیون سعی می کنند پزشکیان را وادار به مواضع ضدنظام کنند و او را تحت کنترل بگیرند. این سیاست چماق و هویج را قبلا در قبال سلبریتی ها هم گرفتند. او را قانع می کنند حمایت ها از او به شرطی ادامه دارد که عروسک دست دشمن باشی
  • IR ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    1 0
    پزشکیان اگر با رای اصلاح طلبان پیروز شود موجب فشار بیشتر بر ایران خواهد شد چون غربی ها به این نتیجه می رسند که فشارها بر ایران جواب داده و باید سیاست را تهاجمی تر کرد تا به نتایج بهتری رسید
  • IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 0
    انشاءالله خیر در پیش است . اصلاح طلبان نیستند که تصمیم میگیرند و راهبری میکنند این مردمند که به جناح ها فرصت میدهند تا ایفای نقش کنند . خودشان هم مراقب همه چیز این کشور و انقلاب هستند اگر هم خطا صورت گرفته همه آسیب دیدند و دود بچشم همه رفته . و عقب ماندگی ها تجربه خوبی برای همگان است که چطور تصمیم بگیرند . بالاخره تاریخ ایران هم سهمی دارد . نقش افراد و شخصیت های مقبول و منفور نزد مردم بابت عملکردشان معلوم هست
  • محرابی IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 0
    مدیران رذل و فاسد سازمان معادن ایمیدرو . عیدتان مبارک . میدانید امروز عید چند خانواده کارگر مظلوم معدن به خاطر بی لیاقتی و دزدیهای شما عزادار شده است ؟! چرا این قدر رذل و بی وجدان هستید ؟!!!
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 0
    تغییرات فقط انقلابی باید باشد و هرگونه تغییر دیگر مورد تائید ملت شریف نیست
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 0
    تنها سئوال از پزشکیان شما که از مدافعان سر سخت زنان ودختران این کشور هستین در مورد گلوله باران میترا استاد تو سط محمد علی نجفی چیست
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 0
    تقوا داشته باشید.
  • رضا IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    1 0
    در این قدرت چی هست که اینها اصلاح طلبان مرموز دست بردار نیستند
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 0
    مدیران و فاسد سازمان معادن ای می درو . عیدتان مبارک . میدانید امروز عید چند خانواده کارگر مظلوم معدن به خاطر بی لیاقتی و دزدیهای شما عزادار شده است ؟! چرا این قدر و بی وجدان هستید ؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس