کد خبر 161381
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۰

محور اصلی برنامه دیشب 90 در ایام تعطیلی لیگ برتر، پیرامون چندین محور بود؛ طرح استیضاح ، ادامه ابهامات مجمع فارس و حضور دژاگه از نکات جالب این برنامه پرمخاطب بود .

به گزارش مشرق، برنامه نود دوشنبه شب 17 مهرماه 91 از ساعت 22:40 به روی آنتن شبکه سوم سیما رفت.

سوال مسابقه پیام کوتاه این برنامه در مورد بهترین گل 10 هفته اول بازی های لیگ برتر بود.

در ابتدای برنامه بازی تیم های ملی ایران و ازبکستان در نیمه نهایی قهرمانی نوجوانان آسیا پخش شد که با برتری سه بر دو ازبکها به پایان رسید.

مهمان های ابتدایی برنامه نود دو بازیکن تیم ملی نوجوانان کشورمان بودند.

سید مجید حسینی و عرفان وجدانی کاپیتان و بازیکن تیم ملی نوجوانان کشورمان در صحبتهای خود گفتند ما برای قهرمانی در مسابقات تهران شرکت کردیم اما متاسفانه دچار بدشانسی شدیم و در نیمه نهایی به ازبکستان باختیم.

وجدانی گفت: در یکی از صحنه ها که تیم ملی کشورمان از ازبکستان گل خورد به خاطر اینکه لیز خوردم نتوانستم توپ را دفع کنم.

فردوسی پور از این بازیکن سوال کرد که آیا کفش های شما استاندارد است؟ وجدانی پاسخ داد: کفشهایی که ما در بازی ها می پوشیم استاندارد است و مسی هم کفش های مرا می پوشد!

در قسمت اول آیتم از نود تا نود گزارش های مختلفی از جمله شکایت کی روش از ژوزه و مشکلات برگزاری کنفرانس های خبری در ورزشگاه راه آهن پخش شد.

پخش بازی تیم های الاهلی عربستان و سپاهان ایران دیگر بخش برنامه نود بود.

این بازی که در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار می شد با برتری 4 بر 1 الاهلی به پایان رسید.

اشکان دژآگه مهاجم ملی پوش کشورمان و باشگاه فولام انگلستان مهمان ویژه برنامه نود بود.

دژآگه در صحبتهای خود گفت: پدر و مادرم ایرانی هستند و در خانه فارسی صحبت می کنیم از سه ماهگی به آلمان رفتم از شش سالگی در برلین فوتبال را شروع کردم و از 15 – 16 سالگی به هرتابرلین رفتم.

وی در ادامه گفت: همیشه به هرتا نگاه دارم و اولین گلم در بوندس لیگا را در سن 19 سالگی برای این تیم به آلمانیا آخن زدم.

وی خاطرنشان کرد: پس از جدایی از هرتا، بازی هرتابرلین و وولفسبورگ برای من خیلی حساس بود زیرا هنگام رفتن من از هرتا مسئولین این تیم مرا خیلی اذیت کردند.

دژآگه که سابقه پوشیدن پیرآهن تیم های ملی پایه آلمان را در کارنامه دارد، در این خصوص گفت: به من این شانس را داده بودند که در تیم ملی جوانان آلمان بازی کنم اما قلب من با ایران بود و در نهایت به قلبم رجوع کردم و به ایران آمدم و از این تصمیم بسیار راضی هستم.

پخش یک بازی قدیمی از تیم های ملی ایران و کره شمالی از بحش های دیگر برنامه نود بود.


این بازی قدیمی که در سال 1352 برگزار شده بود با نتیجه دو بر یک به سود ایران به پایان رسیده بود.

دژآگه درادامه صحبتهای خود گفت : در آخرین تمرین وولفسبورگ همسترینگ پایم پاره شد البته مصدومیتم کاملا برطرف شده و به بازی کره می رسم .

وی در مورد حضور در تیم فولام انگلستان گفت: یول سرمربی فولام از گذشته مرا می شناخت و خواست که به فولام بروم؛ خیلی خوشحالم که به لیگ برتر رفتم. 5 سال در وولفسبورگ بازی کردم و سال های خیلی خوبی در این تیم داشتم و با این تیم قهرمان نیز شدم. ماگات مربی خیلی خوبی است و از او چیزهای زیادی یاد گرفته ام، دعا می کنم که تیم وولفسبورگ به روزهای خوبش باز گردد. رقیبم در تیم فولام دیمین داف است در این تیم رقیبان سختی دارم اما فکر می کنم در شرایط سخت می توان به موفقیت های بزرگ رسید.

دژآگه در پایان صحبتهایش گفت: در بازی ایران و قطر که اولین بازی من برای تیم ملی ایران بود بازیکنان خیلی به من کمک کردند و بدون کمک آنها نمی توانستم اینگونه بازی کنم. پتانسیل تیم ملی خیلی خوب است و امیدوارم در بازی با کره ورزشگاه پر از تماشاگر باشد و با کمک آنها بتوانیم کره جنوبی را شکست دهیم.

در ادامه برنامه، یکی از برنامه های قدیمی نود که آخرین برنامه پخش شده در سال 1382 بود پخش شد.

رضا قوچان نژاد بازیکن ایرانی تیم سنت ترویدن بلژیک مهمان دیگر برنامه نود بود.

قوچان نژاد در صحبتهای خود گفت: از مشهد و در 4 - 5 سالگی با خانواده به هلند رفتیم در هلند در تیم های مختلفی بازی کردم.

از زمانیکه برای بازی به بلژیک رفتم تماس های از ایران شروع شد و پس از بیست سال به ایران آمدم.

وی در ادامه صحبتهایش گفت: در سنت ترویدن 11 گل زدم و به این ترتیب شناخته شدم.از ماه گذشته با استاندارد لیژ برای سال 2013 قرارداد بستم و از دو ماه دیگر کار خودم را با این تیم شروع می کنم.

قوچان نژاد در مورد بازی در تیم ملی ایران گفت: بازی های تیم ملی را دنبال می کنم، ما باید کره جنوبی را شکست دهیم تا اختلاف ما با این تیم زیاد نشود.در تیم ملی فورواردهای خوب خیلی زیاد است و من باید برای رسیدن به ترکیب تلاش کنم.

قوچان نژاد همچنین گفت عمو جبار من در ایران مربی والیبال است.

وی در مورد علایقش به غیر از بازی فوتبال نیز گفت: به موسیقی علاقه مندم و برای سرگرمی گیتار و دیگر سازهای موسیقی را گاهی اوقات می نوازم.

گزارشی کوتاه در مورد مسائل پشت پرده و دلالی در فوتبال از بخش های دیگر برنامه نود بود.


در آیتم دوربین نود نیز تصاویر ارسالی بینندگان برنامه نود پخش شد.

در آیتم گزارش روز گزارشی در مورد استیضاح وزیر ورزش در مجلس که منتفی شد به روی آنتن رفت.

محمدرضا کربکندی مربی برکنار شده تیم ذوب آهن در ارتباطی تلفنی با برنامه گفت: تعویض مربی در همه جای دنیا عادی است اما ما در کشورمان داریم پیشتازی می کنیم. من ششمین مربی برکنار شده بودم در حالیکه می توانستم اولین نفر باشم و این حق باشگاه است؛

کربکندی در ادامه گفت: 5 شکست اول ما طبیعی بود زیرا تغییرات زیاد در تیم ما و کاهش بودجه باعث شد نتوانیم خوب نتیجه بگیریم ضمن اینکه در ابتدای فصل خواسته مسئولین تیم از ما معقول بود و با توجه به این شرایط و این مشکلات این مسئولیت را با ریسک قبول کردم.

سرمربی پیشین ذوب آهن تصریح کرد: تعدادی بازیکن جدید از دسته یک و بازیکن جوان به تیم آوردم؛ میانگین سنی تیم ما پایین بود و تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه بودیم و برای رسیدن به هماهنگی نیاز به زمان داشتیم. هیئت مدیره قبلی با توجه به مشکلات تیم خواسته معقولی از ما داشتند؛ من در این هفته ها فشار زیادی را تحمل کردم اما با تجربه ای که داشتم تیم را کنترل کردم و سعی کردم کوچکترین حاشیه ای در تیم ایجاد نشود .

کربکندی خاطرنشان کرد: ابراهیمی و یزدی زاده و هیئت مدیره قبلی شرایط تیم را می دانستند، ما تیم را از رتبه هجدهم به شانزدهم رساندیم و با توجه به بازی های بعدی که داشتیم و بازی های مشکلی که انجام دادیم می توانستیم به روند رو به رشد خود ادامه دهیم.

کربکندی در پایان صحبتهایش گفت: هیئت مدیره جدید فکر کردند این تیم برای قهرمانی بسته شده با این حال و تمامی این مشکلات هر مربی که بیاید می تواند تیم را در جایگاهی خوب نگه دارد و آینده ی بسیار خوبی را برای این تیم متصور می شوم. از طرفداران واقعی ذوب آهن عذرخواهی می کنم و امیدوارم مردم اصفهان بدانند با جه مشکلاتی در این تیم روبه رو بودیم و برای این تیم سرمربی جدید و بازیکنان آرزوی موفقیت می کنم.

در برنامه نود این هفته بحث هفته گذشته که در مورد اتفاقات مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال استان فارس بود پیگیری شد؛

کفاشیان در خصوص برگزاری مجمع هیئت فوتبال فارس گفت: مجمع را با 35 نفر تشکیل دادیم البته ابتدا تعداد نفرات برای برگزاری مجمع به حد نصاب نرسیده بود اما با حضور مدیر کل ورزش فارس و چند نفر دیگر مجمع تشکیل شد. مجمع هیچ مشکلی قانونی نداشت و تمامی اعضا در آن رای دادند. در این انتخابات صد در صد شرکت کنندگان با آیت اللهی بودند و به وی رای دادند.

کفاشیان تصریح کرد: اگر شخصی غیر قانونی رای داده باشد و تخلفی صورت گرفته شده باشد انتخابات را باطل می کنیم و مجمع دوباره برگزار می شود، البته باید پیپگیری شود چرا برخی ها مجمع را ترک کردند.

هاشمی زاده سرپرست معاونت اداره کل ورزش و جوانان فارس نیز گفت: از طرف خودشان آرای سفیدی به جای کسانی که مجمع را ترک کردند در گلدان انداختند؛ آنها با چه منطقی آرای سفید را به گلدان رای گیری انداختند؟ تصاویر گرفته شد نشان داد رای گیری مخدوش بود و حضور افراد غیر در مجمع قابل توجیه نیست.

آیت اللهی نایب رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس هیدت فوتبال استان فارس در گفتگویی تلفنی در خصوص انتخابات هیئت فوتبال استان فارس گفت : نامه نگاری های مربوطه انجام شده و مجمع روال قانونی خود را طی کرده است با تفاهمی که با مدیر کل داشتیم توافقات صورت گرفته است اما چطور 48 ساعت قبل ازشروع، مجمع شرایط قانونی ندارد و فشار آوردند اعضا در مجمع شرکت نکنند؟ زیر مجموعه های کمانه نمی خواستند من ریئس هیئت فارس شوم.

کفاشیان در بخشی دیگر از صحبتهایش گفت : از اختیارات رئیس مجمع است که انتخابات را زودتر از موعد مقرر برگزار کند.

در این خصوص براتی کارشناس حقوقی فوتبال گفت: اگر بنا باشد رئیس مجمع تصمیم بگیرد اساسنامه به چه کاری می آید؟ تغییر اساسنامه فقط با مجمع فوق العاده صورت می گیرد و کفاشیان اجازه دخل و تصرف در زمان انتخابات و مجمع را نداشتند. در ضمن برای شرکت اعضا در مجمع باید دعوت نامه کتبی باید برای تمامی اعضا ارسال شود.

آیت اللهی:در رابطه با دعوت اعضا به مجمع فکس برای همه فرستاده شده و در روزنامه آگهی شده است و در سایت هیئت فوتبال و ورزش و جوانان فارس خبر برگزاری مجمع منتشر شده است و هیچ شکایتی از فراخوان نشده است.در خصوص این مساله چه خوب بود فضا و فرصت صحبت کردن را به دیگران و بقیه اعضا می دادید و نباید این سناریو را تشکیل می دادید و تخریب شخصیت افراد می کردید. من در جریان انتخابات به عنوان یک کاندیدا شرکت کردم و به هیچ یک از شهرستان ها نرفتم و تنها در مرکز استان بودم و فقط ارتباطی تلفنی با اعضا برای شرکت در مجمع داشتم.

مدیر عامل برق شیراز نیز در خصوص مخدوش بودن انتخابات هیئت فوتبال فارس گفت: صورتجلسه 33 امضا دارد و برخی از امضاء ها مشخص نیست توسط چه کسی به پای این برگه زده شده ،این نشان از باطل بودن انتخابات هیئت فوتبال است.

براتیگفت: بند 6 ماده 16 آیین نامه می گوید آرا مخدوش محاسبه نمی شود و در این انتخابات آرا مخدوش بوده و انتخابات باطل است. برای شروع انتخابات باید دو سوم اعضا حضور داشته باشند و با توجه به مخدوش بودن آرا حدنصاب اعضا حضور نداشتند.

آیت اللهیگفت : مجمع با 39 از حاضرین شروع به کار کرد کمانه مدیر کل ورزش استان نیم ساعت بعد از شروع مجمع حضور پیدا کرد و حسن زاده و ترابی از مجمع خارج شدند و 38 نفر شدند، حسن زاده فرم آرا را دریافت کرد ولی اعلام کرد رای نمی دهد.

وی در ادامه گفت: در ضمن خسروی که می گوید نامه ای نداشته و ارسال نکرده در تاریخ 6 مهرماه 1391 نامه ای با خط خودشان نوشتند و صفری را به عنوان نماینده هیئت فوتبال خودشان به ما معرفی کردند. همچنین راهپیما مدیر عامل تیم آبفای خرامه با ارسال نامه ای زارع ر به جای خویش معرفی کرده است.

آیت اللهی در خصوص اینکه به عنوان یک عضو رکن قضایی فدراسیون فوتبال حق کاندیدا شدن در انتخابات هیئت فوتبال فارس را نداشت نیز گفت: من عضو رکن قضایی فدراسیون فوتبال نیستم، ابلاغی که کفاشیان به من داد به عنوان سرپرست بود و تا خرداد ماه اعتبار داشت.

براتیگفت : تا زمانیکه برای این رکن رئیس یا سرپرست جدید معرفی نشود شما سرپرست آن هستید و طبق بند 98 ماده 16 فیفا در این قضیه، عضو رکن قضایی نمی تواند در هیئت فوتبال ها سمت داشته باشد. در ضمن از کفاشیان بعید است رکن به این مهمی را در فدراسیون بدون مسئول بگذارد.

آیت اللهی :من این بند را حفظ هستم، دیگر در رکن قضایی مسئولیتی ندارم؛ اصلا کمیته اخلاقی در فدراسیون وجود ندارد، کمیته اخلاق باید آیین نامه داشته باشد و در این رابطه اصلا آیین نامه ای وجود ندارد.حتی فیفا در این خصوص تا کنون آیین نامه ای ابلاغ نکرده است.

براتی:اتفاقا در بوداپست جلسه ای تشکیل شده و در این مورد تصمیم گیری شده است. اگر این رکن وجود ندارد چطور بن همام محاکمه شده است؟

آیت اللهی:نگفتم فیفا این رکن را ندارد، گفتم به ما ابلاغ نشده است. اتفاقاتی که در شیراز به وقوع پیوست بسیار نادر بوده وعلیرغم تلاشی که برخی ها برای برگزار نشدن مجمع کردند، مجمع به حد نصاب رسید و با برنامه ای که دادم توانستم 35 رای کسب کنم.

براتی:اگر کمیته اخلاق درفدراسیون وجود ندارد پس چگونه شما در مورد بخشیده شدن نیکبخت اظهار نظر کردید؟

آیت اللهی:در مورد نیکبخت و کاظمی به عنوان یکی از اعضای هیئت رسیدگی به تخلفات حرفه ای صحبت کردم ، شرایط کمیته اخلاق و آیین نامه آن با تخلفات حرفه ای متفاوت است.

در ادامه برنامه آب پیما یکی از اعضای غایب مجمع فارس که شخص ذیگری به جای وی در این انتخابات شرکت کرده بود گفت: من معرفی نامه کتبی برای شرکت در انتخابات به جای خودم به هیچ کسی ندادم .

آیت اللهی:در تاریخ 30 شهریور 1391 در نامه ای که به زکی پور دبیر هیئت داده اید زارع را به جای خود برای شرکت در انتخابات معرفی کرده اید.

آب پیما :چیزی که آیت اللهی می گوید را تکذیب می کنم و من ننوشتم. من از هیچ کجا تحت فشار نبودم و هیچ نامه ای نیز ننوشتم.

آیت اللهی :در این مجمع من دو حق رای داشتم یکی به عنوان عضو هئیت رئیسه فدراسیون و دیگری به عنوان رئیس هیئت فوتبال فارس.

براتی:رئیس هیئت فوتبال استان حق رای ندارد اما هیئت فوتبال شهرستانها حق رای دارند.

آیت اللهی :در تمام استانها روسای هئیت ها حق رای دارند؛ در اساس نامه جدید به این صورت است.

براتی:شما طبق سند و مدرک صحبت کنید.

آیت اللهی:شما در خانه کتاب جلویتان است و از روی آن صحبت می کنید. در تمامی انتخابات به این صورت است.

براتی :یک رای مخدوش دیگر به انتخابات هیئت فوتبال فارس اضافه شد!

آیت اللهی:مبارک شما باشد آقای براتی!

پس از پایان بحث های مربوط به انتخابات پر حاشیه هیئت فوتبال فارس که ادامه آن به هفته دیگر موکول شد گزارشی پخش شد که در آن یکی از هواداران فوتبال و تیم پرسپولیس قربانی اسید پاشی شده بود.

این هوادار فوتبال در صحبتهای خود گفت: دیگر در دنیا آرزویی ندارم شما خودتان را جای من بگذارید، اکنون به خاطر نوع نگاه عذاب آور مردم هفت سال است که خانه نشین شدم.

رویانیان مدیرعامل پرسپولیس در ساعت 2:20 بامداد در ارتباطی تلفنی با برنامه گفت: هم اکنون خوابم برده بود اما تاج مرا از خواب بیدار کرد!

وی در ادامه صحبتهایش گفت: در بازی با سایپا به برد نیاز داشتیم و بازیکنان سنگ تمام گذاشتند اما داور حق ما را از بین برد و نمی دانم تاکی باید از این داوری ها ضربه بخوریم؛ به نظرم این اشتباهات داوری تکرار سناریوهای قبلی تیم ما است.

آخرین میهمان تلفنی برنامه نود اسماعیل حیدرپور مدیر اجرایی پیشین تیم گهر بود؛ وی در صحبتهای خود عنوان کرد: گهر در 7 استان طرفدار دارد، تیم ما با مشکلات زیادی به لیگ برتر آمد. امسال شهرداری قرار بود هزینه های این تیم را تقبل کند و برای گهر بودجه ای 5 میلیاردی در نظر گرفت اما نتوانست بودجه را تامین کند و تیم با مشکلات زیادی همراه شد.

وی در ادامه گفت: مالک تیم ما دادستانی است و آنها ناظر تیم ما هستند اما اگر قرار است عدالت در فوتبال باشد چه فرقی بین تیم ما و دیگر تیم هاست؟ ما با کمترین هزینه تیم را به لیگ برتر آوردیم .

برنامه نود در ساعت 2:30 بامداد سه شنبه 18 مهرماه به پایان رسید و در مسابقه پیام کوتاه آن که بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر شرکت کردند گل فرشاد بهادرانی بازیکن ذوب آهن با 51 درصد آرا رتبه اول را کسب کرد.


منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    0 0
    بابا اکثر مردم از اینترنت دایل اپ استفاده میکنند این دیگه چه نوع تنظیم خبره؟ فکر کردی ما کره جنوبی یا امریکا زندگی میکنیم اینقدر عکس گذاشتی
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    0 0
    اتفاقا خیلی خوب پوشش داده بودید.دستتون درد نکنه
  • امیرسعید ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    0 0
    ایشالله بارفتن مدیر شبکه 3اینبرنامه هم یا منتفی بشه یا درچارچوب ضوابط قراربگیرد. ضوابط عبارتنداز: 1_مدت برنامه معین باشد 2_روزبرنامه مشخص باشد 3_موضوع برنامه مشخص شود .......... برنامه 90 تنها برنامه ای است که کارخبری انجام می دهد ولی زیرنظر معاونت سیاسی این رسانه نیست بنابراین بارفتن مالک شبکه 3به نظرمیرسدرویکردخبری این برنامه منتفی شود. دومین نکته اینست که 90تنهابرنامه ورزشی درتاریخ بشریت است که مهمانان هنری هم دعوت می کند سومین نکته این است که مجری برنامه 90هم درموردفوتبال اظهارنظرمیکندهم درموردسینماوهم درموردارز... ....... پیشنهادمیکنم هرچه زودتر این برنامه بارویکردصرفافوتبال انهم تخصصی نه حاشیه ای به شبکه ورزش منتقل شودچون هنرمندان همفکرمجری این برنامه مشغول جودادن به منظوربازگشت مدیر مطلق شبکه3هستند.
  • سیدمحمدبنی هاشم ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    0 0
    برنامه نود ضمن داشتن نکات مثبت دارای نکات منفی بسیارزیادی می باشد که برخلاف فرهنگ دینی وملی ما می باشداز جمله موارد زیر که لازم است مورد توجه قرارگیردازجمله:1-بنابه فرموده حضرت علی(ع)هنگامی که عصبانی هستید نه کاری انجام دهیدونه حرفی بزنیدولی این برنامه درست زمانی که بازیکن یا مربی باخته اصرار به مصاحبه می کندوآنها حرفهایی می زنندکه باعث تشنج می شوند.2-دراسلام نمامی (حرف کسی را به کس دیگرگفتن برای این که آنها رامقابل هم قراردادن)حرام است که دراین برنامه بسیار انجام می شود.3-کارشناسی داوری برای عموم مردم صحیح نیست باعث تشنج می گردد(برای کلاسهای داوری مناسب است)4-... ضمنا لطفامشخص کنید آیا برنامه نود چقدر دررسیدن به اهداف خود موفق بوده وتوانسته است درفرهنگ سازی موفق باشد وآیا تماشاگرها نسبت به دهه 70(قبل برنامه90)کمتربی ادبی وفحاشی می کنند؟آیاتبلیغ کردن به زدن پیام کوتاه اسراف نیست؟سودآن به چه کسانی می رسد(مخابرات یا تهیه کننده یا مجری ویا...)
  • رضا ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    0 0
    برنامه 90 بسیار خوب و پربار است ولی بدرد آدم های بیکار که تا ساعت حداقل 8 صبح می خوابند می خورد .
  • سردار منوجان ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    0 0
    فردوسی جون دشمنان زیادن . و تو به حرف اونا گوش مده و بهراه خودت ادامه بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس