به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق ،طی دو هفته گذشته و با افزایش ناگهانی قیمت ارز برخی تولیدکنندگان بخصوص در حوزه مواد غذایی از فضای ایجاد شده در اقتصاد کشور سوء استفاده کرده و بدون دلیل نسبت به افزایش نرخ های خود اقدام کردند.
در این میان نیز ظاهرا جریمه های میلیاردی سازمان حمایت از مصرف کنندگان نیز کارساز نشد و این روزها نیز کمتر از خبرهای تعزیراتی این سازمان خبری منتشر می شود .
در این میان سایت مشرق بنا دارد به صورت دوره ای با استفاده از عکسهای ارسالی خوانندگان نسبت به معرفی تولیدکنندگان متخلف اقدام کند. در ادامه به صورت مستند افزایش قیمت یک نمونه از کالاهای شرکت کاله که تنها در کمتر از یک هفته با افزایش 25 درصد قیمت مواجه شده است ارائه می شود.

قیمت پنیر لبنه کالا از تاریخ 4 مهرماه تا 13 همین ماه از 2400 تومان به 3000 هزار تومان افزایش یافته است. سوال اصلی از مسئولان کاله این است که به چه دلیل اقدام به این افزایش قیمت کرده اند؟ و سازمان حمایت از مصرف کنندگان نیز باید جوابگو باشد که آیا این اقدام قانونی است و اگر نیست چه جریمه ای در انتظار این شرکت متخلف خواهد بود؟
هفته گذشته بود که در یک برنامه اقتصادی در شبکه یک سیما ،عکسی از یک محصول لبنی منتشر شده بود که این بار خبری از افزایش قیمت این محصول نبود و با ترفندی جدید این شرکت از میزان وزن کالا کم کرده بود و کم فروشی را با این اقدام کاملا معنی کرده بود .
اما ظاهرا برخی مسئولان دولتی به راحتی زیر بار آمارهای افزایش قیمت ها و کم فروشی ها نمی روند و امیدواریم با انتشار این اسناد مسئولان اقتصادی فکری به حال موثر بودن نظارت ها کنند ، تا اینگونه شرکت ها نتوانند آزادانه محصولات خود را به قیمت دلخواه به فروش رسانند .
در این میان نیز ظاهرا جریمه های میلیاردی سازمان حمایت از مصرف کنندگان نیز کارساز نشد و این روزها نیز کمتر از خبرهای تعزیراتی این سازمان خبری منتشر می شود .
در این میان سایت مشرق بنا دارد به صورت دوره ای با استفاده از عکسهای ارسالی خوانندگان نسبت به معرفی تولیدکنندگان متخلف اقدام کند. در ادامه به صورت مستند افزایش قیمت یک نمونه از کالاهای شرکت کاله که تنها در کمتر از یک هفته با افزایش 25 درصد قیمت مواجه شده است ارائه می شود.

قیمت پنیر لبنه کالا از تاریخ 4 مهرماه تا 13 همین ماه از 2400 تومان به 3000 هزار تومان افزایش یافته است. سوال اصلی از مسئولان کاله این است که به چه دلیل اقدام به این افزایش قیمت کرده اند؟ و سازمان حمایت از مصرف کنندگان نیز باید جوابگو باشد که آیا این اقدام قانونی است و اگر نیست چه جریمه ای در انتظار این شرکت متخلف خواهد بود؟
هفته گذشته بود که در یک برنامه اقتصادی در شبکه یک سیما ،عکسی از یک محصول لبنی منتشر شده بود که این بار خبری از افزایش قیمت این محصول نبود و با ترفندی جدید این شرکت از میزان وزن کالا کم کرده بود و کم فروشی را با این اقدام کاملا معنی کرده بود .
اما ظاهرا برخی مسئولان دولتی به راحتی زیر بار آمارهای افزایش قیمت ها و کم فروشی ها نمی روند و امیدواریم با انتشار این اسناد مسئولان اقتصادی فکری به حال موثر بودن نظارت ها کنند ، تا اینگونه شرکت ها نتوانند آزادانه محصولات خود را به قیمت دلخواه به فروش رسانند .