اولین مصاحبۀ تلویزیونی نامزدها 21 خرداد 1403

روز ۲۱ خرداد، برنامه‌های تبلیغاتی تلویزیون در اختیار آقایان قالیباف، قاضی‌زاده و پزشکیان بود.

به گزارش مشرق، روز دوشنبه ۲۱ خردادماه، برنامه های تبلیغاتی آقایان محمدباقر قالیباف، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مسعود پزشکیان از شبکه های صدا وسیما منتشر شد.

ابتدا آقای قالیباف در برنامه تلویزیونی صف اول شبکه خبر حاضر شد و برنامه‌های خود را ارائه کرد. پس از آن آقای قاضی‌زاده هاشمی در برنامه تلویزیونی «با مردم» شبکه یک به شرح برنامه‌های انتخاباتی خود پرداخت. در ساعات پایانی شب نیز آقای مسعود پزشکیان در برنامه «گفت‌وگوی ویژه خبری» شبکه خبر، اولین برنامه تبلیغاتی خود در تلویزیون را آغاز کرد.

در ادامه مشروح اظهارات نامزدهای انتخاباتی در برنامه‌های تلویزیونی ۲۱ خرداد را بخوانید:

محمدباقر قالیباف

جزو مدیرهایی هستم که دنبال تحول است/ شعارم در این دوره «خدمت و پیشرفت »است/ پاسخ به ترکیب احتمالی کابینه دولت چهاردهم

فیلم کامل اولین مصاحبۀ تلویزیونی محمدباقر قالیباف در برنامه صف اول

«محمدباقر قالیباف» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (دوشنبه ۲۱ خرداد ماه) در برنامه تلویزیونی صف اول شبکه خبر، اظهار کرد: بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی اتفاق افتاد که در آن ۸ سال در جبهه بودم. بعد از جنگ در بسیج و برای سازندگی کشور فعالیت کردم و بعد از آن فرمانده هوافضای سپاه بودم. سپس توفیق خدمت در نیروی انتظامی را با حکم رهبری یافتم. سپس شهردار تهران و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام شدم. در ادامه به مجلس راه یافتم.

وی بیان کرد: دکترای جغرافیای سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس دارم و الان عضو هیئت علمی دانشگاه تهران هستم. هیچ گاه مشغله کاری بنده باعث نشده است که ارتباطات بنده با درس و دانشگاه قطع شود. چندین کتاب تألیف کردم. همین ترم ۱۵ جلسه ترم زمستانی را داشتم و با وجود مشغله کاری، از دانشگاه فاصله نگرفتم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: مهم‌ترین نکته در جبهه این بود که رزمندگان دلبستگی خاصی به هم داشتند و افراد بر اساس شایسته سالاری در جبهه انتخاب می‌شدند و خودشان از بین خود یکی را انتخاب می‌کردند. در ۲۰ سالگی فرمانده تیپ مستقل امام رضا شدم.

وی ادامه داد: مردم شناخت نسبی نسبت به بنده دارند. در شهرداری تهران ۱۲ سال توفیق خدمت داشتم و تنها کسی که ۱۲ سال مسئولیت شهرداری تهران را داشت، بنده بودم. همواره جزو مدیرانی محسوب می‌شوم که به دنبال تحول بودم.

قالیباف گفت: در نیروی انتظامی هم به دنبال آن بودم که با نیروهای جوان و خلاق و با روحیه تحول گرایی کارها را دنبال کنیم. در کمتر از ۱۴ ماه، سامانه ۱۱۰ در سراسر کشور آغاز شد و عدالت امنیت در کشور برقرار شد و همه افراد به راحتی در سراسر کشور به پلیس دسترسی داشتند.

وی تاکید کرد: امروز یک مدیریت سایبرنتیکی می‌تواند باعث تحول در کشور در حوزه‌های مختلف شود. در مسائل اقتصادی هم باید اینگونه باشد. باید یک مدیریت دقیق و عمیق پیگیری شود و باید منطبق با مردمی سازی، هوشمندسازی و شفاف سازی باشد.

قالیباف ادامه داد: در نیروی انتظامی امنیت را مردمی کردیم. از فناوری استفاده کردیم و همه مردم این فرصت را پیدا کردند تا هر جرم و ناامنی را که می‌دیدند، اطلاع رسانی می‌کردند و ما در کمتر از سه دقیقه حضور می‌یافتیم. همچنین مردم بر کار پلیس نظارت داشتند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: خود مردم هر اشکالی بود در زمان شهرداری هم اطلاع رسانی می‌کردند. اتوبان امام علی و صدر با پیمان کاران بخش خصوصی انجام شد. مردمی سازی یک حقیقت است. در مجلس هم تاکیدمان آن بود که اقتصاد برای آنکه پویا شود، مردمی باشد.

وی اظهار کرد: شعاری که برای این دوره انتخاب کردم، خدمت و پیشرفت است و فقط یک شعار نیست و سابقه من نشان می‌دهد که هر وعده‌ای را که دادم، پیگیری می‌کنم. مردم در معیشت در زحمت و مشکل هستند و باید این مشکل مرتفع شود.

قالیباف بیان کرد: باید قدرت خرید مردم افزایش یابد. این موضوعات را باید تحت عنوان خدمت و در برنامه‌های فشرده دنبال کنیم تا مردم به آسایش برسند.

وی گفت: پیشرفت زمانی اتفاق می‌افتد که سرمایه گذاری و تولید ثروت رخ دهد. باید ما کیک اقتصاد را بزرگ کنیم تا بتوانیم مشکلات را به طور جدی مرتفع کنیم. نوع برنامه ریزی ما هم باید منطبق بر عدالت باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: محور کارمان برنامه هفتم پیشرفت است که از همکاری‌های بین مجلس یازدهم و دولت شهید رئیسی است.

وی گفت: بر اساس قانون اساسی، تفکیک قوا داریم اما ضرورت وجود دارد که در سطح سران قوا هماهنگی و نشست‌ها وجود داشته باشد و در این سال‌ها هم این نشست‌ها افزایش یافته است. قانون را باید مجلس بنویسد، دولت اجرا کند و سازمان بازرسی و قوه قضائیه هم نظارت کنند. درک متقابل باید بین قوا وجود داشته باشد. باید قوا با هم همدلی و هم افزایی داشته باشند.

قالیباف اظهار کرد: هر مجموعه و سازمان و نهاد و دولتی را نمی‌توان با شعار اداره کرد. کارنامه همه ما مشخص است. وقتی می گویم شعارم پیشرفت و خدمت است، کارنامه خود را هم باید ارائه دهم. نباید فقط شعار دهیم اما درباره کارنامه و عملکرد خود سخن نگوییم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: ما سه قوه نداریم، بلکه ۴ قوه داریم و قوه چهارم که دیوان سالاری است بر سایر قوا اثر می‌گذارد و باعث می‌شود که کارها و قوانین به خوبی اجرایی نشود.

قالیباف گفت: در مجلس کار مهمی در تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار انجام شد که گام مهمی برای تحول و شایسته پروری است. باید هنر داشته باشیم و از هنر، علم و تخصص استفاده کنیم. ۸۵ درصد اقتصاد ما دولتی است که اقتصاد دولتی طبیعتاً منافع خودش را دنبال می‌کند که نباید اینگونه باشد.

وی ادامه داد: قانون حمایت از گزارشگران فساد از جمله قوانین مهم مجلس یازدهم بود که به تصویب رسید و برای اجرا، ابلاغ شده است. هوشمندسازی مهم‌ترین بخشی است که از دیوان سالاری ناکارآمد جلوگیری می‌کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من هیچ گاه به افرادی که در ستاد انتخاباتی ام کار می‌کنند، وعده نمی‌دهم که فلان پست را به شما می‌دهم، بلکه به آنان قول می‌دهم که اگر رأی بیاورم و موفق شوم، تمام تلاشم را برای حل مشکلات می‌کنم.

وی درباره کابینه احتمالی خود در صورت موفقیت در انتخابات، گفت: حتماً بدون مشورت و خرد جمعی در این زمینه تصمیم نمی‌گیرم. متاسفانه این اتفاق ناگوار برای رئیس جمهور و همراهانش رخ داد و اولویت مان است که در اداره دولت البته دولت به معنای کلان برای مثال بخشدار و دیگر سمت‌ها، حتماً تلاشم این است که شوک به این مجموعه وارد نشود و اگر افرادی شایسته و کارآمد هستند، کار را با آنان پیش می بریم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری متذکر شد: بنده با شهید رئیسی رفیق بودیم. شهید رئیسی خستگی ناپذیر بود و اخلاص داشت. شهید رئیسی در قامت رئیس جمهور به گونه‌ای عمل کرد که هیچ گاه ارتباطش با مردم قطع نشد. در کارگزار نظام باید به روی مردم باز باشد که این ویژگی را شهید رئیسی در دوران خدمتش در کسوت رئیس جمهور در این سه سال به خوبی داشت.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی

شعار دولت من «دولت مردم و خانواده» است/ شرکت‌های بزرگ مثل نفت و گاز باید به مردم واگذار شوند/ بند پ یعنی "پول، پارتی، پدر" باید از بین برود

‌ فیلم کامل اولین مصاحبۀ تلویزیونی سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در برنامه با مردم ۲۱ خرداد ۱۴۰۳

امیرحسین قاضی زاده کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم در برنامه تبلیغاتی تلویزیونی خود که از شبکه اول سیما پخش شد، طی سخنانی اظهار داشت: باور نمی‌شد که کمتر از سه سال بگذرد و من مجددا برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید با مردم گفت‌وگو کنم.

وی افزود: رئیس‌جمهور عزیز ما کارهای خوب و مردمی داشت و کارهای بسیاری خوبی آغاز شدکه برخی از آنها به نتیجه رسیده بود و برخی در شرف انجام بود.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی دیروز برادر بزرگ انقلابی ما بود اما امروز بنده ایشان را به عنوان اسوه سخت‌کوشی و صداقت و مردم‌داری در حوزه دولت‌مردی می‌شناسم و خود را موظف به ادامه مسیر او می‌دانم.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری درباره علت نامزدی در انتخابات این دوره گفت: دولت آیت‌الله رئیسی کارهای نیمه تمامی داشت و ایشان آرمان‌هایی داشت و مسیر و رویکردهایی را تغییر داده بود و ۵ سال فرصت برای پایان کارهای نیمه تمام داشت و ما نباید می‌گذاشتیم که این کارها نیمه تمام بماند.

وی افزود: این حق مردم است که ما اجازه ندهیم با هیاهوهای انتخاباتی تصمیم آنها دچار خدشه شود. برای مسیر درست باید با مردم صحبت کنیم و نگذاریم نسخه‌های تجربه شده و ارتجاعی مجدداً تکرار شود. ما باید برای عدالت در فرصت‌های برابر و نفع قدرت پول،‌پارتی و پدر که هر که داشته باشد به جایی می‌رسد و فرزندان این مرز و بوم به واسطه اینکه دور از این دسترسی‌ها هستند، نمی‌توانند زندگی خود را پیش ببرند و از امکانات این کشور بهره‌مند باشند، در صحنه حضور می‌داشتیم.

قاضی‌زاده با تاکید بر اینکه فسادستیزی از جمله مبارزه با فاسدان و اصلاح گلوگاه‌های فساد از آرمان‌های شهید رئیسی بود که من قصد دنبال کردن آن را دارم، خاطرنشان کرد: شهید رئیسی در این حوزه به قدری حساس بود که حتی اگر یکی از نزدیکان خودش دچار فساد می‌شد، ایشان برای برخورد با این فرد پیش‌قدم بود.

وی گفت: تا ما تعارض منافع را در کشور برطرف نکنیم بسیاری از حلقه‌های مافیایی فساد از بین نخواهد رفت.

قاضی زاده هاشمی در ادامه با اشاره به شعار دولت مدنظرش عنوان کرد: شعار دولت من دولت مردم و خانواده است؛ وقتی از دولت مردم صحبت می‌کنیم منظورمان این است که محور دولت، مردم است؛ دولت اگر وظیفه تصمیم گیری دارد اینجا مردم برای آن تصمیم می گیرد اگر می خواهد اجرا کند وظیفه اجرایی را به مردم می‌سپارد اگر می‌خواهد نظارت کند نظارت را به مردم می‌سپارد.

وی گفت: دولت ها برای اینکه سریع رضایت مردم را جلب کنند به قول خود شکلاتی‌ دهان مردم می‌گذارند تا محبوبیت آنی ایجاد کنند اما دولت شهید رییسی آینده را فدای امروز نکرد

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه معتقد به انقلاب اسلامی و خود را سرباز ولایت می‌دانم، تصریح کرد: رییس جمهور باید بداند وظایفش در قانون اساسی چیست و اگر قولی می دهد باید بتواند به آن عمل کند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هوشمند سازی مهمترین بخشی است که از گلوگاههای فساد جلوگیری می کند، گفت: در انتخابات ها به مردمی عزیزی که کمک می کنند قول می دهم‌ که اگر تلاشی کردید که مسئولیت گذاشتید من در این مسئولیت کار را درست انجام دهم قول سمت به کسانی که با من بودند نمی دهم.

وی افزود: باید کاری کنیم مرز بین دولت و مردم وجود نداشته باشد. اختیارات در دولت به استان‌ها واگذار می‌کنیم. ما این کار را در بنیاد شهید کردیم و در نتیجه در بنیاد شهید مراجعات به بنیاد ۳۷ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده بود چون کار مردم در استان‌ها انجام می‌شد.

هر شهرستان یک پایتخت موضوعی خواهد شد

وی افزود: ظرفیت‌های زیادی در استان‌ها و شهرستان‌ها وجود دارد. ظرفیت و اختیارات ویژه شهرستان‌ها را افزایش خواهیم داد. هر شهرستان یک پایتخت موضوعی خواهد شد. بخشداران فرمانداران و سایر مدیران ما به همین ترتیب باید با نگاه مردم منطقه انتخاب شوند و عزل شوند.

قاضی‌زاده گفت: حکومتی که خود را مزین به نام امام علی علیه السلام می‌داند باید نظر مردم در مورد کارگزارانش خیلی مهم باشد. رئیس جمهور حکمران نیست، باید بتواند تصمیماتش را با ذی‌نفعان آن بخش بگیرد و با کمک آنها باشد.
وی افزود: آمایش سرزمینی فرصت‌ها با توجه به نظام برنامه‌ریزی کشور باید اتفاق بیافتد. بنگاه‌های اقتصادی دولتی را به مردم واگذار کنیم. معنی ندارد که شرکت دولتی داشته باشیم؛ شرکت‌های دولتی باید تبدیل به شرکت‌های عمومی شود و سهامش به مردم واگذار شود. حتی شرکت نفت و شرکت گاز این‌ها متعلق به مردم هستند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: وقتی دنبال اشتغال و کسب درآمد هستیم، این برای خانواده است. اگر می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا کند و رشد فرهنگی اتفاق بیافتد، باید یک خانواده پایدار ایجاد کنیم و این خانواده پایدار را حفظ کنیم و به دغدغه‌های ارکان خانواده پاسخ دهیم.

قاضی‌زاده گفت: خانواده باید شغلش پایدار باشد و درآمدی کسب کند که هزینه‌های خانواده خودش را تأمین کند. پسر خانواده نباید نگران سربازی باشد، نباید نگران اشتغال باشد.

وی افزود: تمایل دختران ما به حضور در عرصه‌های مدیریتی است و باید تمام شرایط را برای دختران ایرانی فراهم کنیم.


برخی از حکمرانان ما در کشور می‌ترسند تصمیم بزرگ بگیرند

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما باید بتوانیم و اثبات کنیم که می‌توانیم اصلاحات بزرگ در نظام حکمرانی انجام دهیم. با تکیه بر آرمان شهید رئیسی، برای اینکه اسلام می‌تواند نسخه نجات بخش باشد.

وی افزود: شهید رئیسی می‌فرمود هدف کسب رضایت الهی است و کسب رضایت الهی، از کسب رضایت مردم است. ملت بزرگ ایران، خانواده بزرگ ایران، ایران ما با هیجان ساختگی ساخته نمی‌شود. با مناظره و جنجال درست نمی‌شود.

قاضی‌زاده گفت: رئیس جمهور باید با سابقه فکری، مواضع، نگاه راهبردی و کارنامه‌اش و برنامه‌اش ارزیابی شود.

وی افزود: ما نیاز به جراحی‌های بزرگ داریم. من جراح سر و گردن هستم، یاد گرفته‌ام با ابزار دقیق از کنار شاهرگ گردن، غده سرطانی را خارج کنم. ما چنین جراحی‌هایی در نظام اداری نیاز داریم. اگر نظام اداری جراحی نشود نظام اقتصادی کشور اصلاح نمی‌شود.

وی افزود: من آرزومندم تمدن‌های بزرگ در ایران تکرار شود و این نیاز به شجاعت دارد. ملت بزرگ ایران در تاریخ خودش ثابت کرده است که در دوران کوتاه می‌تواند به آن قدرت برسد. نیاز به یک فرمانده شجاع و نترس است که با مردم گفت‌وگو کند و مردم را به میدان آورد.

قاضی‌زاده تصریح کرد: برخی از حکمرانان ما در کشور ترسو هستند و می‌ترسند تصمیم بزرگ بگیرند و می‌ترسند با تصمیمات بزرگ مواجه شوند. ما به رجال ملی نیاز داریم که مردم را در جریان تصمیمات بزرگ قرار دهند و این آرمان بدون همراهی شما مردم عزیز ممکن نیست.

وی افزود: در گام اول حضور پرشور در انتخابات جاری و گام دوم اعتماد این جوانان که دستشان پر از علم و دانش و مجاهدت است نیاز است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: کودکی من در انقلاب، نوجوانی را در جبهه و جنگ، جوانی را در دانشگاه به تحصیل و میانسالی را در تمرین مدیریت گذرانده‌ام تا ذخیره‌ای برای بنده و همراهانم شود که بتوانیم خدمتگزار خوبی برای شما باشیم.

وی افزود من وابسته به جناح و جریان خاصی نیستم. آمده‌ام که خادم صدیقی برای ملت ایران باشم و با کمک شما انشالله ایران پیشرفته و قوی و متمدن و جهانی ایجاد خواهیم کرد.

مسعود پزشکیان

قرار نیست برنامۀ جدید بنویسیم و سیاست جدیدی اجرا کنیم/ اولویت ما اجرای سیاست‌های کلی و برنامه‌های موجود است

‌ فیلم کامل اولین مصاحبۀ تلویزیونی مسعود پزشکیان در برنامه «گفت‌وگوی ویژه خبری» ۲۱ خرداد ۱۴۰۳

«مسعود پزشکیان» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه دوشنبه ۲۱ خرداد ماه، در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر در تشریح مواضع انتخاباتی خود، ضمن درود به روان پاک بنیان گذار جمهوری اسلامی، اظهار داشت: امیدوارم خداوند توفیق دهد بتوانیم هر چه بیشتر خدمت مردم باشیم.

وی در رابطه با جایگاه برنامه هفتم در دولت خود عنوان کرد: در زمان ثبت نام ریاست جمهوری و پنج دقیقه‌ای که فرصت داشتم گفتم ما قرار نیست برنامه جدید بنویسیم و سیاست جدید در نظر بگیریم. سیاست‌های مقام معظم رهبری مشخص شده و کارهای قانونی انجام شده و هر شخصی بیاید باید برنامه‌ها را در جهت برنامه هفتم اجرایی کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: ما در اجرا نتوانستیم اهداف و سیاست‌ها را پیاده کنیم در نتیجه اگر روزی سیستم اجرایی را در اختیار داشته باشیم اولویت ما رفتن به سمت اجرای برنامه‌ها است.

پزشکیان خاطرنشان کرد: معمولاً دولت‌ها وقتی برنامه‌ای را اعلام می‌کنند حتماً در پشتوانه آن کار کارشناسی صورت گرفته و قطعاً منابع و پیشبینی های لازم ارائه شده است. برنامه ما این نیست که برنامه جدید ارایه دهیم. جهت ما در پیش گرفتن برنامه دولت است.

وی اضافه کرد: مشکلی که معمولاً در دولت‌ها و تغییر مدیرها داریم این است که هر کسی مسیر را عوض و راه دیگری را انتخاب می‌کند. راه و مسیر مشخص است و وظیفه شخص جایگزین ادامه راه کسی است که تعیین شده و اگر برنامه اشتباه است مجدد باید کارشناسی انجام شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: نقشه کشیده شده، سیاست معلوم است و مسیر مجریان مشخص است و اینکه ما بنشینیم برای این برنامه برنامه بنویسیم کل مسیر تغییر می‌کند.

وی افزود: کاری که دولت باید انجام دهد این است که مجریان را چابک‌تر کند تا ما را به آن هدف برساند. اصلاحات و تجربه بین‌المللی چیزی ست که در اختیار کارشناسان گذاشته است سه اصل و پنج استراتژی را تعیین کرده است یعنی ما در جهت رسیدن به این اهداف در مسیر برای اینکه بتوانیم کار را بکنیم باید سه اصل را مراعات کنیم که اول مسئولیت پذیری است و دوم روش راهی که مسئول باید ادامه دهد و سوم پاسخگویی است.

پزشکیان گفت: اگر بخواهیم مملکت به نتیجه برسد باید مشخص شود چه کسی مسئول است و باید چگونه جواب دهد.

وی افزود: اگر برنامه ششم ۳۰ درصد اجرا شد علت این بود که برای اینکه آدم‌هایی که آنجا بودند از برنامه خبر نداشتند هدف و سیاست را پیگیری نمی‌کردند، مهارت و علم این کار را نداشتند.


این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: هر دولتی که می‌خواهد بیاید راه را نباید عوض کرد. هدف را نباید گم کرد. هر کسی این مسئولیت را می‌پذیرد باید پاسخگو باشد که می‌تواند سیستم را به هدف برساند.

نوی افزود: تا زمانی که مکانیسم پرداخت را اصلاح نکنیم و بین کسی که کار می‌کند و کار نمی‌کند تفاوت ایجاد نکنیم نمی‌توان بهره‌وری را مشخص کرد. در سیستم دولتی اگر کار کنیم و یا کار نکنیم حقوق را می‌گیریم که از نظر اعتقادی غلط است.

پزشکیان گفت: یکی از مباحثی که در کشور ما گم شده عدالت است. از عدالت حرف می‌زنیم اما سهم مناطق محروم را پرداخت نمی‌کنیم.

وی افزود: مرزهای ما را نگاه کنید، خوزستان را نگاه کنید، نفت و گاز آب در خوزستان است اما وقتی در روستا می‌روی خیلی از جاها آب مشکل دارد. غیر قابل قبول است منابع را به این شکل نامتاسب هزینه کنیم.

وی افزود: وقتی نگاه می‌کنیم عدالتی که از آن حرف می‌زنیم در میدان عمل چیزی از آن وجود ندارد. کاری که بر اساس سیاست کلی باید انجام گیرد و مدیریت عملکرد نیروی انسانی و پرداخت بر اساس عملکرد است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر مشتریان داخلی ما ناراضی باشد، بهترین برنامه‌ها را بدهیم نمی‌توانیم به هدف برسیم مشتریان داخلی ما کارمندان و پرسنلی است که برای ما می‌خواهند کار کنند. مشتری باید راضی باشد که به مشتری بیرونی بتواند خدمت دهد و او را راضی کند. وقتی پولی که به مشتری می‌دهیم و نمی‌تواند خانه را کرایه کند و نمی‌تواند زندگی را بگذراند و فشار مالی زیاد دارد، انتظار اینکه بخواهیم بقیه کارا درست انجام دهد غیر ممکن است.

وی افزود: پس اول باید کاری کنیم که نیروهایی که در سیستم داریم مانند پزشکان پرستاران معلمان که زندگی آن‌ها بچرخد. باید کاری کنیم که مشتریان داخلی خودمان راضی شوند تا مشتری ما به مشتری بیرونی که مراجعه می‌کند خدمات دهد.

پزشکیان گفت: یکی از مشکلاتی که الان ما را در رسیدن به آن هدف‌ها با مشکل مواجه می‌کند، نارضایتی است که در بین پرسنل وجود دارد. اول باید با آن‌ها برسیم که آن‌ها نیز به مردم برسند.

وی افزود: اقتصاد علم وسیعی است. اگر بخواهیم به آن رشد برسیم باید سرمایه‌گذاری کنیم و بدون سرمایه‌گذاری اشتغال و تولید ایجاد نخواهد شد. برای سرمایه‌گذاری بستگی به این دارد که چه محدوده از بازار را ببینیم. هرچقدر دید ما بازتر باشد، طبیعی است که سرمایه‌گذاری و بازار بیشتری را ببینیم و رشد امکان‌پذیر است.

وی افزود: اگر بخواهیم به آن رشد برسیم باید دو کار اساسی انجام دهیم که در سیاست‌های کلی دیده شده است. قدم اول به صحنه کشیدن مردم در اقتصاد و شکستن یخ اختلاف بین دولت و مردم است. بین دولت و مردم الان شکاف ایجاد شده است مردم را باید در صحنه نگه داریم.

وی گفت: باید سرمایه‌گذاری مشترک بین کشورهای منطقه و ایران شکل بگیرد. نمی‌توانیم با تصمیمات خلق الساعه به چنین اهدافی دست پیدا کنیم. وقتی توانستیم با مردم آشتی کنیم و توانستیم اعتماد سرمایه‌دار و سرمایه‌گذار را جلب کنیم موفق می‌شویم. وقتی بی‌ثباتی وجود دارد سرمایه‌گذاری داخلی، با شک و تردید روبرو می‌شود.

پزشکیان گفت: سیاست‌های کلی رهبری مشخص است و نهایتاً کاری که دولت محترم در گذشته براساس کارشناسی انجام داده تبدیل به قانون شده است. هر دولتی که بخواهد بیاید باید برنامه هفتم توسعه را اجرا کند. قطعاً اولویت ما رفتن به سمت سیاست‌های کلی و مسیری است که ما را به اهداف برساند.

وی افزود: در حال حاضر که صحبت می‌کنیم اگر برنامه‌ای یا چشم اندازی که رهبری مشخص کردند و قرار بوده ما اول شویم و فقر را از بین ببریم، معطل مانده است، اینها نشان می‌دهد که ما در اجرا نتوانستیم هدف‌ها و سیاست‌ها را پیاده کنیم.

وی ادامه داد: اگر روزی ما سیستم اجرایی را در اختیار داشته باشیم قطعاً اولویت ما رفتن به طرف سیاست‌های کلی و اجرای برنامه‌هایی است که ما را به آنجا برساند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت‌ها وقتی برنامه اعلام می‌کنند برای رسیدن به آن برنامه‌ها کارهای کارشناسی صورت گرفته است. دولتی که برنامه می‌دهد در پشتوانه این برنامه هم از نظر منابع و هم از نظر نیروی انسانی پیش بینی‌های لازم باید صورت گیرد.

پزشکیان یادآور شد: وظیفه ما این نیست که دوباره برنامه دهیم که این کار انجام شود وظیفه ما این است که برنامه‌ای که دولت با کار کارشناسی جهت اجرا به مجلس داده قطعاً تمهیدات و برنامه‌ها را طوری برنامه ریزی کنیم که ما را به آن هدف برساند.

وی افزود: قدم اول این است که جهتی که دولت در پیش گرفته ادامه دهیم و سعی کنیم آن برنامه‌ها را درست و به موقع اجرا کنیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر در ارزیابی‌هایی که ممکن است در آینده شکل بگیرد و برنامه یا نیروهایی که از نظر اجرایی نقص وجود دارد تغییراتی باید در مسیر انجام شود.

وی اضافه کرد: اصولاً هر لایحه‌ای که دولت به مجلس ارایه می‌دهد قبل از ارائه توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    25 0
    کو برنامه برا حل مشکلات لطفا گلی گویی نشه ایران با مشکلات بزرگی روبرو هستش
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    0 3
    ممنون
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    0 3
    زنده باشید
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    13 6
    دکتر پزشکیان بسیار منطقی و عالی شروع کرد نه من من کرد نه به کسی اهانت کرد نه خارج از موضوع سخن گفت . اگر می خواهید اصلاح طلبان برنگردند بسم الله وگرنه از همین الان با این حجم شکستگی رای و اخلاقی که از آقایون اصولگرا سراغ دارم و منطق و خوش زبانی آقای پزشکیان به رییس جمهور بعدی ایران " دکتر مسعود پزشکیان" سلام کنید
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      6 2
      اصول گرایان حداکثر ۴ رصد رأی دارند و طبیعی است پزشکیان رای می آورد مگر آنکه باز کاسبان و امنیتی های تاجر قصد تقلب کنند.
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    0 0
    اصلاحات قراره بدنه دولت را طوری بچینه که اساسا از انقلار دیگه چیزی ن ارند و از جمهوری اسلامی ایراو ولایت فقیه وگردش به شرق و ... خوش باشید بدکه تکنو کرات بدون وفاداری سیاسی چه شود ....
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    15 1
    زاکانی و قاضی زاده واقعا اضافی هستن تو این انتخابات. الکی وقت مردم رو میگیرن رای هم ندارن.
  • AE ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    1 0
    بشمارید چند بار در کل سخرانی گفتند برنامه . برنامه . برنامه
  • CZ ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    3 10
    فقط اقای قالی باف
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    6 3
    مردم با غیرت آذری زبان ها واقوام سلحشور کردزبان ها به بعد از 45 سال است از این خطه وازقوم کسی را اجازه نداده اند در کرسی ریاست جمهور قرار بگیرید حالا شما ها عزم را جزم کنید با رای خودتان آقای پزشکیان را دراین جایکاه قرار دهید
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      3 2
      حرفتون خنده داره دقیقا مثل اینه که شیرازیه یا بوشهریه یا آبادانیه یا ... بگه تا حالا نگذاشتند از خطه ما کسی رییس جمهور بشه ، اینجا باید بهشون گفت خب کاندید در ترازی که بیاد دارشتید ؟ اصلا خودش اومده ؟ ضمنا یادتون باشه رهبری عزیز آذری هستند . فکر کنم جای ناله های اینجوری به فکر تشدید نکردن قدرت پان ترکیسم نباشید بهتره
  • عبداله AE ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    3 0
    با سلام واله در تمام تبلیغات‌های ریاست جمهوری کاندیداها رشد اقتصادی چین آزادی اقتصادی امریکا و تورم سویس وعده میدن ولی آخرش به بورکینافاسو و گینه ختم میشه
  • سعید AT ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    3 2
    به نظر من آقای دکتر پزشکیان شایستگی ریاست قوه مجریه را دارند و بیان ایشان از حق و عدالت بصورت عوامگرایانه نیست و متأثر از نهج البلاغه حضرت امیر است .
  • رضا IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    2 4
    آقای قالیباف مردم میخواهند یارانه ها افزایش یابند مثلاً هرروز سی درصد از فروش نفت و گاز بصورت یارانه به مردم هراستان داده شود ازطرفی آموزشهای شغلی به آنها داده شود . ازطرفی جزییات جبهه خودتان را بیان کنید و خاطرات خاص خود را بیان کنید اینکه هشت سال جبهه بودید کافی نیست . شنیدم شما تخریبچی بودید و خوب میدانم تخریبچیان چقدر حانثار بودند . رای من قالیباف است . بنظرم فازپزشکی تاکتیک است
  • ناشنا IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    2 2
    فقط پزشکیان،
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    2 2
    ۴ تا کاندید اصولگرا داریم.اینها هنوز نمیدونن که ۴ تایی جلوی پزشکیان می‌بازند. فقط باید یکی بمونه و با پزشکیان رقابت کنه.رای های ملت غیر اصلاحدطلب باید به یک اصولگرا داده بشه و نه ۴ تاشون.شاید هم آخرش کنار برن و دنبال سهم خواهی هستن
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    1 5
    اگه رقابت بین فقط قالیباف و پزشکیان باشه احتمال داره اگه پزشکیان رای کافی نیاره بگه تقلب شده چون اینا اصلاح طلب هستن و حاشیه ساز
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    2 2
    باز یک دروغگوی بازمونده از دولت روحانی انشاالله که رای نمیاری پزشکیان باچه رویی میای کاندیدمیشی حرفات360درجه عوض شده باحرفای قبلیت قابل مقایسه نیست خوب بلدید برای رای آوردن چه دروغایی سرهم کنین ویه سری خواب مونده بهتون رای بدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس