حزب الله لبنان

در روزهای گذشته رژیم صهیونیستی هدف حملات بی وفقه حزب الله لبنان قرار گرفته است. مسئله ای که منجر به زمزمه‌هایی از احتمال وقوع یک جنگ تمام عیار با حزب الله درسرزمین‌های اشغالی شده است.

سرویس جهان مشرق - در روزهای اخیر برخی از مقامات صهیونیست از لزوم یک حمله همه جانبه به حزب الله لبنان گفتند، حمله ای که همه مواضع حزب الله مورد هدف قرار گیرد.

صهیونیست‌ها باید بدانند که اگر به همین مسیر ادامه دهند، هیچ راه بازگشتی برای آنها نخواهد بود و آنها در تاریکی قدم خواهند گذاشت، چراکه به احتمال زیاد، نبرد آنها با حزب الله محدود به این سازمان نخواهند ماند و دیگر اعضای محور مقاومت پا در این نبرد خواهند گذاشت، اگرچه قدرت حزب الله لبنان به تنهایی برای زمین گیر کردن رژیم صهیونیستی کفایت میکند.

نتانیاهو قبلاً به ایتمار بن گویر گفته بود که در توافقی که بایدن درباره آن صحبت کرد، آتش‌بسی وجود ندارد. در واقع، نتانیاهو از قبل به حماس این سیگنال را میدهد که وقتی به مرحله آتش بس برسیم، با آن موافقت نخواهیم کرد. از این رو نتانیاهو با این اظهارات امیدوار است که حماس پیشاپیش این توافق را رد کند.

برای اینکه بزرگی فاجعه ای که صهیونیست‌ها با آن روبرو هستند را درک کنیم، در زیر به اختصار اشاره میکنیم که در یک جنگ همه جانبه منطقه ای چه بر سر رژیم صهیونیستی خواهد آمد، چیزی که صهیونیست‌ها اصلا آمادگی برای آن ندارند. در صورت حماقت رژیم صهیونیستی، چنین جنگی بسیار نزدیک تر از آن چیزی است که صهیونیست‌ها فکرش را میکنند.

عواقب جنگ رژیم صهیونیستی با حزب الله لبنان چیست؟

لازم به ذکر است که تمام موارد مطرح شده در این گزارش، پیشتر توسط کارشناسان، تحلیلگران و مقامات مختلف رژیم صهیونیستی مطرح شده و قسمت پایین تنها به تهدیدات و اتفاقاتی اشاره می شود که صهیونیست‌ها نیز انتظار وقوع آن را دارند.

از این رو به قدرت و توانایی‌های محور مقاومت برای اقدامات غافلگیرانه دیگر در صورت وقوع یک جنگ همه جانبه با رژیم صهیونیستی اشاره نمی شود.

۱. حزب الله لبنان هر روز بیش از ۳۰۰۰ موشک، راکت و پهپاد به داخل اسرائیل یعنی مراکز اصلی پرتاب می کند و همچنین برای آسیب رساندن به زیرساخت ها مانند ایستگاه های آب و برق، تأسیسات گازی، حمل و نقل، صنایع و از جمله اردوگاه های ارتش اسرائیل اقدام خواهد کرد که منجر به ویرانی بخش عمده اسرائیل خواهد شد.

تخریب شهرک‌های صهیونیستی در شمال که اکنون رخ داده است، در مقایسه با آنچه که در یک جنگ منطقه‌ای در تمام شش بخش سرزمین های اشغالی تخریب می شود، چیزی نیست. کسانی که وضعیت شهرک های شمالی رژیم صهیونیستی را می دانند، متوجه هستند که صهیونیست‌ها هیچ دفاع موثری در برابر راکت‌ها، موشک ها و پهپادهای حزب الله ندارند. همچنین در یک جنگ منطقه ای رژیم صهیونیستی قطعاً پاسخ و توان مشخصی به پرتاب موشک و راکت به سمت اسرائیل از سراسر خاورمیانه - سوریه، ایران، محور مقاومت از عراق و یمن و حزب الله لبنان ندارد.

۲. در نبرد زمینی، ابتدا جنگ از لبنان، سوریه، سازمان های محور مقاومت از مرز اردن، بادیه‌نشینان و اعراب فلسطینی که در مناطق مختلف سرزمین های اشغالی حضور دارند شروع خواهد شد و سپس کشورهایی همچون ایران، عراق و یمن به آن ملحق خواهند شد. به عقیده صهیونیست‌ها، مقامات این رژیم حتی در مورد مصری ها که توافق صلح آنها با اسرائیل امروز به یک تکه کاغذ بی ارزش تبدیل شده است، باید نگران باشند، چرا که احتمالا آنها نیز ساکت نخواهند نشست. از این رو این سوال مطرح میشود که چگونه ارتش اسرائیل می تواند همزمان در تمام این بخش‌ها بجنگد، در حالیکه در جنگ با حماس در منطقه کوچک غزه، همچنان از دستیابی به پیروزی عاجز مانده است؟

اسحاق بیریک، ژنرال برجسته صهیونیست در این رابطه می‌گوید: «شکست فعلی ما در غزه تا حدی به دلیل فرسودگی ارتش زمینی ما در بیست سال گذشته است. در این سالها پنج مرتبه رئیس ستاد ارتش عوض شده است و ارتش اسرائیل امروز حتی نمی تواند بیش از مدت کوتاهی در مناطق مختلف نوار غزه که آنها را قبلا فتح کرده است، مستقر شود، چرا که پس از کاهش شش لشکر در صحنه نبرد، هیچ نیروی مازادی وجود نداشت و هیچکس جایگزین برای نیروهای جنگی نبود.»

۳. به عقیده کارشناسان صهیونیست، ارتش این رژیم در یک جنگ همه جانبه منطقه ای، بیشتر از چند روز «توانایی تامین» نیازهای خود را نخواهد داشت، این کارشناسان معتقدند که کمبود شدید تسلیحات و مهمات در همه انواع آن، اولین مسئله ای است که گریبان گیر این رژیم خواهد شد. همچنین به گفته متخصصان و نظامیان بازنشسته صهیونیست، تدارکات و نگهداری ارتش به شرکت های غیرنظامی خصوصی شده است و اینها در جنگ برای تامین سوخت، مهمات، غذا، آب و قطعات یدکی برای نیروهای نظامی مناسب و کافی نیستند.

وب سایت معاریو در این رابطه می نویسد: «دو دلیل برای "مشکل تامین تدارکات" ارتش اسرائیل در میدان جنگ وجود دارد: یک - ما انبار مهمات، قطعات یدکی، تجهیزات و مواد برای مواقع اضطراری نساختیم و همچنین اینکه تقریباً همه رانندگان تامین تدارکات از اعضای اقلیت ها هستند، ‌ از این رو ممکن است آنها در طول جنگ از ترس آسیب دیدن توسط نیروهای فلسطینی، حاضر به انجام کارهای مورد نیاز نشوند.»

این وب سایت در ادامه می نویسد: «همچنین نگهداری از تسلیحات نیز به طور کامل به دست غیرنظامیان واگذار شده و احتمالا غیرنظامیان قادر به عبور از مرزها به داخل خاک دشمن و تعمیر تانک ها، نفربر ها و سایر سلاح هایی که در طول جنگ آسیب دیده اند، نیستند.»

۴. جبهه داخلی اسرائیل که هدف اصلی پرتاب موشک های محور مقاومت خواهد بود، اصلاً برای یک جنگ منطقه ای همه جانبه آماده نبود. به اعتقاد صهیونیست‌ها، بخش عمده ای ای از ساکنان سرزمین های اشغالی همچنان هیچ درک کامل و درستی از وقوع جنگ و حملات گروه های مقاومت ندارند، از این رو، آمادگی مناسبی نیز برای وقوع چنین وضعیتی را هم متعاقبا نخواهند داشت.

۵. آسیب پذیری شدید مسیر دریافت تدارکات خارجی به سرزمین های اشغالی. تجربه طوفان الاقصی ثابت کرد که در صورت وقوع یک جنگ همه جانبه، صادرات و واردات دریایی به سرزمین های اشغالی که مهم ترین راه تنفس رژیم صهیونیستی است، به شدت آسیب پذیر بوده و باید انتظار این مسئله را داشت که نیروهای مقاومت از نزدیک شدن هر کشتی به بندرهای رژیم صهیونیستی برای وارد کردن امکانات مورد نیاز صهیونیست‌ها جلوگیری کنند، اتفاقی که در حال حاضر توسط نیروهای یمن به صورت محدود در دریای سیاه اجرا شده و تاثیرات آن مشهود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 27
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    15 19
    در صورت وقوع جنگ با حزب الله لبنان بساط رژیم کافر و جلاد صهیو نیستی از سر زمین فلسطین برچیده خواهد شد و یک نفر یهودی صهیونیست کافر حربی در سرزمین فلسطین و جهان زنده نخواهد ماند و ریشه وبنیان یهودیان صهیونیست خشک خواهد شد .....
    • دختر خاله IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      15 20
      شب خیلی شام خوردی ، خواب دیدی خیراست🙏
    • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      19 6
      انشاالله
    • سرباز IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      11 2
      دوست عزیز فیلم جنگی داری تعریف میکنی ؟ فکر کردی که هزاران نفر آدم بی دفاع و زن و کودک کشته و نابود میشوند! و فاجعه ای بدتر از غزه !
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      10 3
      شب خیلی شام خوردی ، خواب دیدی خیراست// جزو اون 8200 اسقاطیلی سایبری هستی. مگه نه ای سرباز بدبخت اسرائیل؟
    • مش قدرت موشکی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      2 3
      همینکه خیلی عصبانی شدی یعنی هنوز شام دیشب که خوردی هضم نشده ! شربت معده بخور
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      3 0
      در مقاله اومده ”حزب الله لبنان هر روز بیش از ۳۰۰۰ موشک، راکت و پهپاد به داخل اسرائیل یعنی مراکز اصلی پرتاب می کند“ لطفا اصلاح کنید. روزی 3000 موشک اشتباه است.
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      1 3
      زرشک
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      1 1
      عده ای نادان از ارتش کودک کش صهیونیست ها پیش خود غولی بزرگ ساخته اند در حالی که دیدیم که در مقابل یک گروه کوچک در محاصره بدون نیروی نظامی آموزش دیده و تجهیزات کافی صهیونیست ها به زانو در امدند و با کشتن مردم بیگناه سعی کردند جبران شکست کنند . با حمله به بیمارستان ها ، منابع آب و سیلوهای آرد و مزرعه ها و خانه های مردم عادی به بهانه حمله به تونل های حماس زنان و کودکان را تکه تکه کردند و بزرگترین شکست آنها در افکار عمومی جهان بدست آمد . مردم جهان فهمیدند مردم فلسطین مظلوم هستند و صهیونیست ها ظالم . مردم فلسطین مورد تجاوز هستند و صهیونیست ها متجاوز. حالا یک عده نادان از صهیونیست ها دفاع می کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    17 3
    مرگ بر اسراییل
    • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      2 2
      مرگ
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    10 2
    در جنگ بزرگ مقاومت و اسراییل مردم مظلوم برنده هستند
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      2 4
      کفن هم بهشون ندادن . چی رو برنده اند ؟
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    14 3
    به امید نابودی اسراییل
  • US ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    14 0
    الهم عجل الولیک الفرج
  • رضا IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    6 3
    اگر چنین غلطی کنند، مافقط فحش میدیم فححححححححححححششششششششش
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      8 3
      البته 300 تا یا شاید 3000 تا موشک هم میزنیم تنگش! خخخخخخ مثل عملیات وعده صادق. تنبون اسرائیل بادبادک میشه!!
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    2 8
    خسته شدیم انتخابات را برگدار کنید کشور را بدید دست تکنو کراسی جهانی با ید با کفایت اقای پزشکیان تمامش کنید خسته شدیم دیگه ... تمام ...
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      8 1
      کفایت؟ اره دیگه سرمایه های اسراییل در ایران با کفایتند. بقیه بی سواد و بی شناسنامه هستن
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    9 9
    لبنان با خاک یکسان می شود و مردم بی گناه لبنان به خاک خون کشیده می شود
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      7 6
      رژیم کودک کش اسقاطیل اگه میتونست این کار رو بکنه پیش دستی میکرد ولی نمی تونه و نمی کنه چون دیگه همین ته مونده آبروی عرررتش اسقاطیل هم به باد نیستی میره
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      4 2
      جواب 9.20 اگر حماس از عملکرد بیوفته . کار حزب الله تمومه .
    • رضا IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      1 3
      درسال ۲۰۰۶ حزب الله لبنان اعلام کرد درجنگ آینده منطقه الجلیل شامل سه استان آزاد خواهد شد ! پیشتر خبرهایی منتشر شد که حزب الله ۱۰۰/۰۰۰ نیرو دارد ودر سوریه یک نیروی ۸۰۰/۰۰۰ نفره آماده ورود به سرزمینهای اشغالی است . اگر ارتش سوریه بسیج جولان را ملحق کند و سلاحهای پیشرفته حزب الله وکادر متخصص کار باسلاحهای روز وارد کارزار شوند علاوه بر غزه رژیم صهیونیستی عملا به پایان عمرش می‌رسد ازطرفی حرکت نیروهایی ازعراق وایران یمن یعنی یک پیروزی آسان
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    8 9
    حماس باید بشه عبرت بقیه . حماس حمله کرد ، الان ارتش اسراییل توی خاک غزه هست و هیچ کشوری به اسراییل حمله زمینی نکرده . هیچ کشور عربی حتی سوریه پشتیبان مقاومت و ایران نیست .‌
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      9 2
      اول اینکه حماس آبرو برای عررتش افسانه ای و هالیوودی اسقاطیل که تقریباً همه کشورهای اروپایی و آمریکا حمایتش میکنن نگذاشته بعد هم حماس درس شرف میشه واسه همه کسانی که مرگ با عزت رو به زندگی با ذلت و پستی ترجیح میدن البته اینها به شرطی که بدونی شرف و شرافت و وطن پرستی چیه
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      5 1
      همين غزه درمحاصره که چندین ساله که‌ درمحاصره هس اسرائيل وآمریکا وانگلیس ودیگر حامیانش نتوانست حماس شکست بدهن وفقط افراد غیر نظامی زنان وکودکان بی دفاع می کشند ک باعث ه‌ نفرت جهانی عليه صهيونيست وحامی آن آمريکا شده آن وقت می توانند جنگ تمام عیار با حزب‌الله را شروع کنند اگر چنين حماقت کنند بايد به پايان خود سلام کنند
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      2 2
      ن 10.4 و 10.54 نتیجه جنگها مهمه و نه شکل اون . نتیجه جنگها هم اول از همه با خاکی که اشغال میشه مشخص میشه و بعد تلفات . در هر دوی اینها حماس باخته . البته هنوز جنگ تمام نشده ولی تا اینجا اینجور هست .
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    7 6
    لبنان نه پول داره و نه دولت مرکزی . تجزیه میشه میره دنبال کارش .
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    9 4
    غزه رو هل دادید تو چاه ، این یکی هم میخواهید بفرستید ؟
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      2 4
      اسحاق بریک، ژنرال ارشد سابق ارتش رژیم اسقاطیل با اذعان به شکست این رژیم در مقابل حماس، خطاب به نتانیاهو گفت شما برای مدت طولانی نمی‌توانید به مردم دروغ بگویید. بریک همچنین با انتقاد از مقامات ارتش رژیم صهیونیستی گفت تقریباً جنگ با حماس را به شکل بدی شکست خوردیم و متحدان‌مان را نیز در جهان از دست دادیم.به مردم دروغ نگویید
    • ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      2 5
      صهیونیست دوست غزه و فلسطین سالهاست که توسط صهیونیست ها مورد تاخت و تاز است و کسی هلش نداده تاریخ نمیدانی حرف نزن
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      3 2
      ن 10.10 . به این حرفها دل خوش نکنید واقعیت جنگ اونیه که روی زمین و زیر پوتین سربازها هست رخ میده .کی 40 هزارتا کشته داده ؟ کی زمینش اشغال شده و معلوم نیست کی زکینش برگرده؟ رهبران کدوم طرف آواره هست یا زیر زمین یا با پول صدقه بقیه تو هتلها سرگردونه ؟
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    6 2
    جنگ پول میخواد ، کی پولش رو داره و باید بده ؟
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    2 0
    به امید پایان جنگ
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    2 0
    این را هم باید در نظر گرفت که با وقوع یک جنگ فراگیر، احتمالا کشورهایی مانند ترکیه، اردن، جمهوری آذربایجان و عربستان هم با هم متحد شوند!
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    1 2
    پزشکیان دررییس جنهور میشه و تمام کشور را به عربی ها میده به پهلوی چی ها بدکه دولت را بر اساس شریف استنفورد و .. می چینه بعد رییس قوه قصاییه در سفر به قطر میمیره و پور محمدی هم در متاطرات حتما اتوهای سنگین حقوق بشری میده به دعوت قطر به دعوت الهام علیف به دعوت این و اون برید برید سفر خوش بگدره ...
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      2 0
      حتما قبل از خوردن قرصات بده معده ات رو شتسشو بدن خیلی خرابی
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    2 0
    نابودی اسراییل
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    2 1
    ایا توسعه سیاسی نیاز به اصلاحطلبها دارد خیر ....
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    8 1
    مردم بدبخت لبنان آواره خواهند شد
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      4 6
      اسقاطیل کودک کش بعد ۷ اکتبر ثابت کرد مال این حرفها و جنگیدن واقعی نیست
    • ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      4 2
      اگر این غده متعفن صهیونیستی در منطقه بماند تمام مردم منطقه در آینده ای نه چندان دور آواره میشوند
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      1 0
      خدا کمکشان کنه
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    4 2
    حزب الله طبق قطعنامه شورای امنیت باید عقبتر بره . اسراییل از این حق کوتاه نخواهد اومد و وقتی تکلیف غزه روشن شد که حمله ای از اونجا به اسراییل نداشته باشیم . بدون شک با تمام قوا میره سمت بیروت
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    2 1
    روسیه اصلا اقامت نمی دهد ، کلا یک کشور بسته است
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    2 0
    اسراعیل یک کشور احمق است ، گفتم که می توان از طرف دریا زمین سازی کرد
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    5 1
    اسراعیل باید زمین سازی کند ، جمعیتش را افزایش بدهد ، ارتشش را افزایش بدهد و بعد بتواند بر لبنان و فلسطین تسلط پیدا کند ،
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      1 2
      شتر درخواب بیند پنبه دانه گهی لبلب خورد گه دانه دانه حزب‌الله هم هیمنه آمريکا وهم اسرائیل شکسته هم آمریکایا وصهیونیست ها ضرب شست حزب‌الله چشیده اند زر نزن
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    1 1
    این بیشتر برای انگلستان خوب است ، اگر انگلستان را دوبرابر کنیم می شود بهشت بزرگ
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    0 0
    فتح خیبر 2 به یاری خدا شک ندارم کارشون تمام خواهد شد باید برگردن زندگی فسیلی را از اول اغاز کنند
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    1 1
    طرح آتش بس غزه توسط آمریکا به شورای امنیت ارائه میشه و تصویب میشه! حماس هم استقبال میکنه! بعد شما تیتر میزنید طرح آتش بس آمریکا برای نجات اسرائیل! وزارت خارجه از اون طرف میگه فلسطین تا پیروزی مبارزه میکنه! بالاخره چی به چیه!؟ خود حماس هر چی آمریکا داره میگه سریع استقبال میکنه. خوب اگر قرار بود آمریکا تمام کننده ی جنگ باشه که اصلاً چرا شروع کردیم؟ حماس با این استقبالش از طرح های آمریکا یه جورایی داره نشون میده فشار بیشتری رو دیگه نمیتونه تحمل کنه چون بالاترین سطح دخالت متحدین مقاومت هم همینی بوده که الآن هست و اسرائیل وحشی هم تا همه رو نکشه ول کن نیست. ضربه ی آخر رو پس قرار کی بزنیم؟
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    2 0
    بروس لی هم به نظرم خوب بود
  • ساسان IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    0 0
    عواقب خوبی برای ملت ایران داره همش خیر و برکته این جنگ به امید ادامه دار بودنش
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    0 0
    فقط شوخی بود ،
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    0 0
    خب نتانیاهو فقط دارد به روسیه خدمت می کند ، چونکه برای پیروزی اسراعیل تلاش نمی کند کل کاری که انجام می دهد اینستکه ارتش اسراعیل و حماس را تلف می کند که همان سیاست روسیه است یعنی تضعیف کشور های دارنده منابع انرژی ، برای همین نتانیاهو دارد به روسیه خدمت می کند
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    0 2
    امریکا یک کشور بدون صاحب است به نظرم
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    1 0
    این کشور تحت سلطه روسیه است
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    0 0
    مدودف توییتری ،
  • سیدمهدی موسوی IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    1 0
    عواقب اش رو در آیه پنج سوره اسرا بخوانید شاید اسرائیل سال 2030 میلادی را نبیند کار را شما مردمان شرق فلسطین تمام می کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس