دوحه: جامعه بین‌الملل برای جلوگیری از نسل‌کشی در رفح فوراً اقدام کند

وزارت خارجه قطر ضمن محکوم کردن جنایت شب گذشته اسرائیل در رفح، خواستار اقدام فوری جامعه بین‌الملل برای جلوگیری از نسل‌کشی در آخرین پناهگاه آوارگان غزه شد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه قطر با انتشار بیانیه‌ای جنایت شب گذشته رژیم صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح و شهادت دست‌کم ۴۰ فلسطینی از جمله شمالی از زنان و کودکان را به شدت محکوم کرد.

دوحه در ادامه ابراز نگرانی کرده که این بمباران تلاش‌های میانجی‌گرانه جاری را پیچیده کند و مانع دستیابی به توافق برای آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و تبادل اسرا و بازداشت‌شدگان شود.

به نوشته وبگاه شبکه الجزیره، وزارت خارجه قطر در ادامه بر ضرورت پایبندی مقامات رژیم صهیونیستی به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر توقف حملات به رفح تاکید کرد و از جامعه جهانی خواست که برای جلوگیری از جنایت نسل‌کشی علیه آخرین پناهگاه آوارگان غزه اقدامی فوری انجام دهد.

دوحه همچنین بر موضع قاطع خود در قبال برقراری عدالت در خصوص مسئله فلسطین و حقوق مشروع مردم فلسطین تاکید کرد.

در جریان جنایت شب گذشته رژیم صهیونیستی در رفح و بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی درست در منطقه‌ای که پیشتر تل‌آویو آن را «امن» اعلام کرده بود، دست‌کم ۴۰ فلسطینی از جمله چندین کودک و زن به شهادت رسیدند و ده‌ها نفر مجروح شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    از اسفند 1402 دارید میگید کو عمل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس