تمجید باقری از نگاه اثربخش امیرعبداللهیان در عرصه دیپلماسی

سرپرست وزارت امور خارجه از نگاه اثربخش شهید حسین امیرعبداللهیان در عرصه دیپلماسی تمجید کردند.

به گزارش مشرق، «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه تصریح کرد نوع نگاه و نقش‌آفرینی شهید «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران در عرصه دیپلماسی نتیجه‌بخش بوده است.

سرپرست وزارت امور خارجه گفت: «از زمانی که آقای امیرعبداللهیان مسئولیت وزارت خارجه را برعهده گرفتند، روابط ما با برخی از کشورهای همسایه تنش آلود بود و با چند کشور قطع رابطه بودیم. البته‌ طرف‌های مقابل قطع رابطه کرده بودند. اما دیروز شاهد بودیم که ثمره سیاست‌ها، اقدامات و نقش‌آفرینی‌های شخص آقای امیرعبداللهیان و وزارت خارجه شرایط را به گونه‌ای رقم زد که سیاست همسایگی به عنوان یک اصل و یک مسئله واقعی برای همه کسایی که دیروز از کشور همسایه آمده بودند، جلوه و عینیت داشت.»

وی اضافه کرد: «حتی مدیریت ایشان و راهبری که آیت الله رئیسی داشتند به گونه‌ای بود که آن کشوری که هنوز بین ما رابطه سیاسی برقرار نشده، وزیر خارجه‌اش برای ادای احترام به شخصیت آیت الله رئیسی و امیرعبداللهیان به تهران می‌آید. این نشان می‌دهد که این نوع نگاه و نقش‌آفرینی در عرصه دیپلماسی نتیجه‌بخش بوده و مزد اینهمه تلاش و سختکوشی را از خداوند متعال دریافت کردند.»

علی باقری تصریح کرد: «هرچند که برای ما در وزارت خارجه این اتفاق یک خسارت و یک مصیب بود و هست، اما انقلاب ما در طول چهار دهه گذشته از اینگونه حوادث کم نداشته است. ویژگی انقلاب این است که همواره خون‌های پاک آن را بارورتر می‌کند. قبل از اینکه خسارت باشد امیدآفرین و نشاط بخش است. مردم تحت رهبری حضرت آقا در این شرایط بسیار حساس و مهم به میدان آمدند وبهت و حیرت جهانیانیان شدند.»

او تأکید کرد: «دیروز نخست وزیر عراق در ملاقات با حضرت آقا به این نکته تاکید داشت که این حضور متراکم مردم در تشیع جنازه‌ی شهدای بزرگوار نشان دهنده عمق ارتباط مردم با حاکمیت و جمهوری اسلامی است. وقتی که چنین پیوند درهم تمیده ای باشد هیچ خطری نظام و آینده مردم را تهدید نمی‌کند.»علی باقری همچنین گفت: «همه اینها در گرو این است که ما یک درک راهبردی داشته باشیم که مسئولیتهایمان بیشتر شده است. به خاطر این مسئولیت ها باید بیشتر تلاش کنیم. قطعا ما در مسیر پیش رو آینده درخشنده تر را برای مردم می‌بینیم.»

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس