خبرگزاری فرانسه: ده‌ها هزار ایرانی عزادار برای وداع با رئیسی به خیابان‌های تهران آمدند

خبرگزاری فرانسه در گزارشی با اشاره به حضور گسترده مردم ایران در مراسم‌های وداع با رئیس‌جمهور شهید ایران و همراهانش نوشت که رژیم صهیونیستی از پیام‌ها و اقدامات بین‌المللی برای تسلیت به خشم آمده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه به حضور گسترده مردم تهران در مراسم تشییع و نماز شهید آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران و همراهان او پرداخت که در سانحه سقوط بالگرد در شمال غرب ایران جان خود را از دست دادند.

در این گزارش آمده است: ده‌ها هزار ایرانی، امروز(چهارشنبه) به خیابان‌ها آمدند تا در مراسم تشییع و نماز رئیس‌جمهور ابراهیم رئیسی و همراهان او شرکت کنند که روز یکشنبه، جان خود را در یک سانحه سقوط بالگرد از دست دادند.

در مرکز شهر تهران، مردم با در دست داشتن عکس‌های رئیسی اطراف دانشگاه تهران گرد هم آمدند که آیت‌الله «سیدعلی خامنه‌ای» مقام معظم رهبری ایران قرار است بر پیکر رئیسی و همراهان او، از جمله «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران نماز اقامه کند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه نوشت در پایتخت، بنرهای بزرگی برافراشته شده است که روی برخی به رئیس‌جمهور ایران به عنوان «شهید خدمت» ادای احترام شده است و در برخی دیگر نیز جمله «بدرود خادم محرومان» به چشم‌ می‌خورد.

مراسم وداع و تشییع امروز که با حضور مقام‌های عالی‌رتبه خارجی همراه خواهد بود، از دانشگاه تهران آغاز می‌شود و تا میدان انقلاب ادامه می‌یابد.

آیین خاکسپاری برای رئیس‌جمهور شهید ایران و همراهان او از روز سه‌شنبه با حضور ده‌ها هزار عزادار سیاه‌پوش از شهر تبریز، نزدیک‌ترین شهر بزرگ به محل سانحه و شهر مقدس قم آغاز شد.

پیکرها از تهران به خراسان جنوبی منتقل می‌شوند و قرار است، پنج‌شنبه( فردا) رئیسی در بارگاه امام رضا (ع) در مشهد، شهر زادگاه او در این استان به خاک سپرده شود.

آیت‌الله خامنه‌ای پنج روز عزای عمومی در سراسر ایران اعلام کرده‌اند.

پس از به شهادت رسیدن رئیسی و همراهان او در این سانحه، متحدان جهانی ایران، از جمله چین و روسیه و دیگر قدرت‌های منطقه‌ای، از جمله ناتو پیام تسلیت فرستادند و جلسه شورای امنیت نیز برای ادای احترام یک دقیقه را به سکوت کرد.

این روزنامه در پایان اشاره کرد که «اسراییل از بیان این پیام‌ها به خشم آمد».

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس