انواع متفاوت آجیل چهار مغز + توضیح درجه بندی های آجیل مخلوط

آجیل چهارمغز یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های مقوی است که به‌عنوان میان‌وعده یا در مراسم‌های مختلف برای پذیرایی از میهمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما این نوع آجیل چه مدل‌هایی دارد؟ چگونه آن را درجه‌بندی می‌کنند؟

به‌طور کلی باید گفت تمام گروه‌های سنی باید مصرف آجیل را در برنامه روزانه خود داشته باشند اما اینکه کدام آجیل از ارزش غذایی بیشتری بهره‌مند است یا باعث افزایش هزینه‌های خانوار نمی‌شود، خود نیاز به بحث دارد. در ادامه این مقاله به بررسی آجیل 4 مغز، ارزش غذایی و مواردی که روی درجه‌بندی و قیمت آن تاثیر می‌گذارند می‌پردازیم برای آگاهی از آن‌ها تا انتها همراه ما باشید.

معرفی انواع آجیل 4 مغز

به‌طور کلی باید گفت آجیل 4 مغزمعمولا از ترکیبات به‌خصوصی ایجاد می‌شود و وقتی از انواع آن صحبت می‌کنیم در بسیاری از موارد منظور، نمونه خام یا بو داده آن است. آجیل 4 مغز بو داده را نام نمکی نیز می‌گویند و ازنظر بسیاری از مصرف‌کنندگان، طعم مطلوب‌تری دارد. البته این مورد کاملا به ذائقه افراد وابسته است.

ضمن اینکه در برخی مدل‌ها نیز از مغزهای متفاوتی در ترکیب آن استفاده می‌شود. مغزهای آجیل هرکدام ارزش غذایی به‌خصوصی دارند و به حفظ سلامت بدن کمک می‌کنند. به‌طور کلی آجیل جایگاه ویژه‌ای برای ایرانیان دارد و به همین دلیل در مراسم‌های مختلف مانند عید نوروز یا شب یلدا، شاهد حضور این خوراکی خوش‌طعم روی میز پذیرایی هستیم.

ترکیبات آجیل 4 مغز در کنار بو داده یا خام بودن مغز و میوه‌های موجود در آن، باعث به‌وجود آمدن نمونه‌های مختلف از این نوع آجیل شده است. با توجه به اینکه هرکدام خواص و طعم به‌خصوصی دارند در ادامه با برخی از این ترکیبات آشنا می‌شویم.

انواع آجیل 4 مغز با توجه به ترکیبات

شاید در نگاه اول احساس کنید همه آجیل‌ها از یک ترکیب تولیدشده‌اند اما با کمی دقت متوجه می‌شوید در برخی از آن‌ها مغز به‌خصوص و متفاوتی وجود دارد. یکی از رایج‌ترین ترکیبات در ساخت این خوراکی خوش‌مزه عبارت است از بادام، گردو، بادام زمینی و پسته.

اگر طعم گردو را نمی‌پسندید یا به هر دلیلی نمی‌توانید این ماده مغذی را در برنامه غذایی خود جای دهید باید به‌دنبال ترکیب دیگری از آجیل 4 مغز باشید که شامل مغز بادام درختی، مغز بادام هندی، مغز پسته و مغز فندق است.

به‌طور کلی رایج‌ترین نوع آجیل 4 مغز که در بازار موجود است و توسط افراد زیادی خریداری می‌شود فاقد بادام‌ زمینی، کشمش و گردو است. بااین‌حال پیدا کردن آجیلی دارای این ترکیبات برای علاقه‌مندان به مغز گردو در فروشگاه‌های بزرگ و اینترنتی مانند دیجی‌کالا کار دشوری نیست.

درصورتی‌که نسبت به ترکیبات آجیل حساسیت بالایی داشتید می‌توانید مغزهای مختلف را خریداری و خود آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید تا از تازگی آجیل و میزان ارزش غذایی یا طعم آن کاملا مطمئن باشید.

انواع متفاوت آجیل چهار مغز + توضیح درجه بندی های آجیل مخلوط

درجه‌بندی‌های آجیل مخلوط

آجیل را بر چه اساسی درجه‌بندی می‌کنند؟ به‌طور کلی باید گفت آجیل‌های موجود در بازار به‌صورت درجه یک و 2 فروخته می‌شوند. عوامل مختلفی روی این گروه‌بندی تاثیر می‌گذارند که آشنایی با آن‌ها لازم است.

در واقع باید گفت قیمت آجیل مخلوط ارتباط مستقیمی با کیفیت و درجه آن دارد. به همین دلیل بهتر است با معیارهای مورد سنجش برای تعیین درجه آجیل آشنا شوید تا با اطمینان بیشتری فارغ از توجه به قیمت، برای خرید محصولی باکیفیت اقدام کنید. این موارد عبارت‌اند از:

رنگ آجیل: به‌طور کلی تمام محصولات تازه، رنگ روشن‌تری دارند و نشانه‌هایی از کدری در آن‌ها دیده نمی‌شود. رنگ آجیل نیز تا حدودی نشان‌دهده تازگی آن است و روی درجه و پس‌از آن قیمت محصول تاثیر می‌گذارد.

شکل ظاهری: هرچه از آجیل‌هایی با اندازه بزرگ‌تر در بسته‌بندی محصول استفاده شود، درجه آن افزایش پیدا می‌کند و به‌طور کلی آجیل باکیفیت‌تری به‌دست مشتری می‌رسد.

میزان رطوبت: آجیل‌های مختلف، درصد رطوبت استاندارد به‌خصوص خود را دارند. درصورتی که میزان رطوبت از حد استاندارد بیشتر یا کم‌ترشود مغزها دچار خشکی، تغییر شکل ظاهری یا حتی کپ‌زدگی می‌شوند. پس این ویژگی در درجه‌بندی محصول اهمیت بسیار زیادی دارد.

طعم و مزه: آجیل از خوراکی‌های خوش‌طعم محسوب می‌شود و حین بررسی کیفی آن توجه ویژه‌ای به طعم، ترد بودن و تازگی محصول می‌شود. هر چند معیارها و سلیقه‌های متفاوتی در انتخاب طعم وجود دارد اما به‌طور کلی سنحش مزه و بوی مغزها اهمیت زیادی دارد.

میزان ناخالصی: بخش مهمی از آنالیز محصول به بررسی میزان ناخالصی‌ها مانند وجود مغزهای نارس، وجود سنگ‌ریزه، شن، مغزهای خرد شده و خاشاک اختصاص داده می‌شود. هرچه ناخالصی کم‌تر باشد کیفیت محصول و قیمت آن افزایش پیدا می‌کند.

انواع متفاوت آجیل چهار مغز + توضیح درجه بندی های آجیل مخلوط

انواع آجیل 4 مغز باکیفیت را از کجا بخریم؟

افراد زیادی برای خرید آجیل تنها به قیمت این محصول توجه می‌کنند درحالی‌که عدم بهره‌مندی از کیفیت لازم نه‌تنها روی طعم بلکه روی خواص مغزها نیز تاثیر می‌گذارد، به‌خصوص اگر این کیفیت مربوط به ویژگی‌هایی مانند میزان رطوبت باشد.

ازاین‌رو همواره به خریداران توصیه می‌شود در کنار توجه به قیمت، کیفیت محصول را نیز در نظر داشته باشند تا خرید ایده‌آل و مطلوبی را تجربه کنند. سوال اینجاست که آیا راهی برای خرید آجیل باکیفیت اما مقرون‌به‌صرفه وجود دارد؟

دراین‌خصوص باید گفت می‌توان با انتخاب یک فروشگاه معتبر که کیفیت محصولات را اولویت خود قرار داده و همواره به‌دنبال تعیین قیمت‌های اقتصادی است تا همه اقشار بتوانند آجیل یا دیگر محصولات مورد نیاز خود را تهیه کنند، در هزینه‌های خرید صرفه‌جویی کرد.

دیجی‌کالا فروشگاهی با این خصوصیات است. اگر می‌خواهید آجیل 4 مغز درجه یک را با قیمتی کاملا مناسب خریداری کنید و بدون اینکه نگرانی بابت کیفیت داشته باشید از میهمان‌های خود با این خوراکی مغذی پذیرایی کنید یا یک تغذیه مناسب برای عصرانه فرزندتان آماده سازید، بهتر است خرید آجیل را از دیجی‌کالا انجام دهید.

جمع‌بندی

آجیل 4 مغز ممکن است از مغزهایی مانند بادام ‌زمینی، گردو، پسته و بادام ترکیب شده باشد یا اینکه در ساختار آن از کشمش و مغز فندوق استفاده شود. با توجه به ذائقه خود می‌توانید یکی از این مدل آجیل‌های 4 مغز را خریداری کنید.

تفاوت دیگری که آجیل‌های 4 مغز دارند به خام یا بو داده بودن آن‌ها برمی‌گردد. این خوراکی با توجه به کیفیتی که دارد معمولا به‌صورت درجه یک و 2 به‌فروش می‌رسد. برای خرید محصول درجه یک با بهترین کیفیت و البته مناسب‌ترین قیمت، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا مراجعه کنید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس