کلمبیا خواستار صدور حکم بازداشت نتانیاهو شد

گوستاوو پترو رئیس جمهوری کلمبیا شنبه خواستار صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی توسط دیوان بین‌المللی کیفری و اعزام نیروی حافظ صلح به نوار غزه شد.

به گزارش مشرق، پترو در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: نتانیاهو نسل‌کشی را متوقف نمی‌کند. این به معنای [ضرورت] صدور حکم بین‌المللی بازداشت وی توسط دیوان بین‌المللی کیفری است.

وی همچنین افزود که شورای امنیت سازمان ملل «باید ایجاد نیروهای حافظ صلح در نوار غزه را مد نظر داشته باشد.»

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به تازگی گزارش دادند که نتانیاهو نگران صدور حکم بازداشت خود از سوی دیوان بین‌المللی کیفری است و از این رو دست به دامان آمریکا شده است.

کلمبیا به تازگی روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرد. پترو با بیان اینکه «اگر فلسطین بمیرد، انسانیت هم می‌میرد»، به روابط با رژیمی پایان داد که تا کنون یکی از بزرگ‌ترین شرکای بوگوتا از نظر امنیتی و همچنین در حوزه تجاری بوده است.

وزارت خارجه کلمبیا در بیانیه‌ای رسمی توضیح داد که موضع دولت متبوعش به هیچ عنوان نباید در راستای رویکرد یهودستیزی در نظر گرفته شود و مساله این است که «کلمبیا نمی‌تواند با حفظ روابط دیپلماتیک با دولتی (رژیمی) که این گونه رفتار می‌کند و با چنین اتهام‌های جدی در مورد ارتکاب نسل‌کشی، جنایت‌های جنگی و نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه مواجه است، شریک جرم باشد یا سکوت کند».

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    2 0
    آفرین به‌ شرف اين مرد ونفرین به‌ حکام بی وجدان عربی
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    0 0
    اینها شرفشون از برخی اعراب بیشتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس