اسرائیل خواستار تحریم مالی سازمان ملل از سوی آمریکا شد

نماینده رژیم صهیونیستی در  سازمان ملل خواستار تحریم مالی این سازمان از سوی آمریکا در صورت رأی مجمع عمومی به عضویت کامل فلسطین شد.

به گزارش مشرق، «گلعاد اردان»، نماینده اسرائیل در سازمان ملل متحد، امروز (سه شنبه) از آمریکا خواست تا در صورت تصویب قطعنامه‌ مجمع عمومی سازمان ملل برای اعطای عضویت کامل فلسطین، تامین مالی این سازمان و نهادهای آن را متوقف کند.

مجمع عمومی سازمان ملل قرار است روز جمعه در خصوص عضویت کامل فلسطین رأی‌گیری کرده و از شورای امنیت بخواهد تا در تصمیم خود تجدیدنظر کند. آمریکا در ۳۱ فروردین قطعنامه شورای امنیت در این خصوص را وتو کرده بود.

به نوشته روزنامه تایمز اسرائیل، اردان در سخنانی مدعی شد: «پیش‌نویس قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به رسمیت شناختن شرایط عضویت کامل فلسطین در این سازمان است، بر خلاف منشور سازمان بین‌المللی است».

گلعاد اردان افزود: «اگر این قعطنامه به تصویب برسد، از ایالات متحده انتظار دارم که کمک مالی به سازمان ملل و همه نهادهایش را متوقف کند». او مدعی شد که رأی مجمع عمومی هیچ چیزی را در واقعیت تغییر نمی‌دهد.

رأی روز جمعه مجمع عمومی برای عضویت فلسطین در سازمان ملل یک نظرسنجی جهانی محسوب می‌شود و به عقیده دیپلمات‌ها مجمع عمومی با ۱۹۳ عضو به این قطعنامه رأی مثبت خواهد داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس