‌

حماس تصمیم ترکیه برای توقف کامل روابط تجاری با رژیم اسرائیل را ستود و آن را تصمیمی شجاعانه خواند.

به گزارش مشرق، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، صبح امروز (جمعه)، با صدور بیانیه‌ای تصمیم ترکیه برای توقف داد و ستدهای بازرگانی با رژیم اسرائیل و پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه این رژیم را ارج نهاد.
وزارت بازرگانی ترکیه، شامگاه پنجشنبه، اعلام کرد که تمام دادوستدهای بازرگانی خود با اسرائیل را تا زمان صدور مجوز ورود بدون محدودیت کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه متوقف خواهد کرد.

ترکیه همچنین روز چهارشنبه اعلام کرده بود که به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم اسرائیل خواهد پیوست. آفریقای جنوبی پیشتر از رژیم اسرائیل به دلیل کشتار گروهی مردم فلسطین به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرده بود.

حماس در بیانیه امروز خود اقدامات ترکیه را «تصمیمات شجاعانه» این کشور خواند و گفت که این گام «در راستا و بازتاب موضع حمایتی مردم ترکیه از مبارزات ملت ما و حق آزادی و تعیین سرنوشت آن‌هاست.»جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در ادامه از کشورهای عربی و اسلامی خواست «تمام روابط خود با رژیم نازی صهیونیستی را قطع کنند و برای بازخواست این رژیم به علت ارتکاب جنایات سازمان‌یافته علیه کودکان و غیرنظامیان غزه تلاش نمایند.»

حملات لفظی مقامات ترکیه و رژیم اسرائیل اخیرا در پی تشدید حملات اسرائیل به غزه بالا گرفت.«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه بارها در سخنرانی‌های خود «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل را به «هیلتر» تشبیه کرده و پیشتر گفته بود که او قصاب غزه است.«یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه اسرائیل نیز اخیرا تصویری فتوشاپی از اردوغان منتشر کرد و گفت که او سودای احیای حکومت عثمانی را در ذهن می‌پروراند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    0 0
    حماس استقبال کرده؟ جای تعجبه
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    1 0
    ترکها یکبار اعتماد به اعراب کردن هزینش سقوط باب عالی بود اینبار قطعا استانبولهم میدن دست غرب .اردوغان چی فکر کرده تو منطقه به کی دل بسته عربستان مصر یا... این یک تشتباه بزرگه که همه کارتشو دست اعراب داده قطر نخواهد خواست همه هزینه ها اردوغانو قبول کنن این مردم ترکیه هستن که باید هزینه بدن اسرائیل جنایت کرده درست ولی تنها راه اتحاد مسلمانهاست که وجکد خارجی نداره
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 1
    بالاخره ترکیه؛ سکوت عملی را شکست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس