تظاهرات باشکوه مردم ترکیه در حمایت از غزه+ فیلم و عکس

هزاران نفر از مردم ترکیه بار دیگر با تجمعی باشکوه در خیابان‌های استانبول جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و خواستار توقف فوری جنگ در غزه شدند.

به گزارش مشرق، در ادامه حمایت‌های مردم ترکیه از غزه، دیروز یکشنبه علی‌رغم باران شدید ده‌ها هزار نفر از مردم این کشور با حضور در خیابان‌های منطقه «اُسکودار» شهر استانبول جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کردند و خواستار توقف فوری جنگ و برقراری آتش‌بس شدند.

آن‌گونه که در وب‌سایت «بنیاد امداد بشردوستانه (IHH) آمده این تظاهرات گسترده علیه رژیم صهیونیستی به رهبری این بنیاد و با مشارکت سازمان‌های غیردولتی زیادی سازماندهی شده بود تا «ده‌ها هزار نفر علیه حمله‌های غیرانسانی اسراییل اشغال‌گر در غزه اعتراض و حمایت خود را از فلسطین اعلام کنند.»

«اسراییل جنایت می‌کند، آمریکا حمایت می‌کند»، «زنده‌باد انتفاضه جهانی»، مردم فلسطین تنها نیستند» از جمله شعارهای این تظاهرات بود.



خیابان‌ها را خالی نخواهیم نکرد

دکتر «دورموش آیدین» دبیرکل بنیاید امداد بشردوستانه به عنوان یکی از سخنرانان این تظاهرات خطاب به معترضان به جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: ما اینجا به خاطر فلسطین، بیت‌المقدس و برای انسانیت جمع شده‌ایم. ما ده‌ها هزار نفر از برادرانمان در غزه و کرانه باختری از دست دادیم، ما خیابان‌ها و میدان‌های شهر را خالی نخواهیم کرد.

تظاهرات باشکوه مردم ترکیه در حمایت از غزه+ فیلم و عکس

۱۳ هزار کودک در غزه کشته شدند، کجا هستید؟

وی در ادامه با اشاره به نسل‌کشی مردم غزه و جنایت‌های روزانه رژیم صهیونیستی افزود: بیت‌المقدس قلب ماست، فراموشش نخواهیم کرد. هنگامی که ۵۰۰ کودک اوکراینی طی یک سال در جنگ کشته شدند، تمام جهان به پا خواست، در غزه ۱۳ هزار کودک جانشان را از دست دادند، کجا هستید؟ ما امروز با کودکان، جوانان و سال‌خوردگان اینجا هستیم. ما همیشه هوشیار و آماده‌باش خواهیم بود، موضوع فلسطین، مسئله‌ای جهانی است؛ از مکزیک تا بالکان از خاور دور تا خاورمیانه، افراد باوجدان و آزاده در حمایت از فلسطین دست به اقدام زده‌اند.

برادرانمان را تنها نخواهیم گذاشت

نجم‌الدین ایرمک، نمایندده انجمن «همبستگی غزه» نیز با تأکید بر همبستگی مردم ترکیه با فلسطین و مردم غزه گفت: مبارزه مردم غزه علیه اشغال‌گری آغاز رستاخیر نه‌تنها فلسطینی‌ها بلکه کل اُمت است. ما هرگز برادرانمان در غزه را تنها نخواهیم گذاشت، جهان آزاد قطعاً مستقر خواهد شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    2 0
    ولی اردوغان مسلمان نمایشان ، هم پیمان اسراییل و عضو سیا است،
  • مجتبی IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    3 0
    تظاهرات باشکوه جلو سرب داغ و مواد منفجره نمی گیرد وقت عمل است و مرد میدان میخواهد ، نه از مردم و خواص و سیاستمداران ترکی بعیده حرکتی بزند فقط تبلیغات جهانی و پرستیژ اسلامی مثلاً ترکیه مخالف اسراییل و مدافع فلسطین در منطقه است و از طرف دیگر اهرم فشار و امتیاز گیری از غرب و اسراییل در مسایل سیاسی ،اقتصادی ،ژیوپلوتیکی
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    2 0
    هرکاری بکنید اردوغین بی شرف ببادش میده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس