کد خبر 1596789
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد

تابستان گذشته انتظار زیادی وجود داشت که ضد حمله «بزرگ» اوکراین که علیه نیروهای روسی آغاز شده بود، باعث به عقب رانده شدن نیروهای روسی شود و کی‌یف پیروز شود اما این اتفاق نیفتاد.

به گزارش مشرق، روزنامه دیلی‌تلگراف در گزارشی می‌نویسد: ضد حمله اوکراین نه تنها موفقیت‌آمیز نبود بلکه با شکست روبرو شد و دستاوردهای کمی برای کی‌یف در پی داشت. این شکست را می‌توان تا حدی به گردن امتناع غربی‌ها برای تامین کمک‌های نظامی مناسب برای اوکراین انداخت.

نتیجه این اقدام واکنش مسکوت در سیاستگذاری‌های داخلی اروپایی‌ها و آمریکا بود که بی‌شک به شکست و ناکامی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در تصویب به موقع بسته کمک بیشتر در کنگره و همچنین بی‌میلی کشورهای اروپایی در تشدید کمک‌های خود به اوکراین منجر شد.

ترکیبی از تلفات و کمبود مهمات در اوکراین به نیروهای روسی اجازه داده تا به نبرد برگردند و مناطقی استراتژیک را تحت کنترل خود دربیاورند. نیروهای روسی در پیشرفت‌های خود دستاوردهای خوبی در خط مقدم داشته‌اند. به طوریکه اوکراین مجبور شد تا یکسری از مناطق را رها کند و همچنین خسارات جدی به زیرساخت‌های این کشور در نتیجه حملات هوایی نیروهای روسی وارد آمد.

اکنون انگلیس و آمریکا بسته کمکی اضافی شامل سیستم‌های دفاع هوایی، موشک‌های دوربرد و مهمات را به اوکراین اعلام کرده است. اگر لندن و واشنگتن ارسال تسلیحات و مهمات را به کی‌یف تسریع بخشند، اوکراین قادر خواهد بود تا در خط مقدم ثبات داشته باشد و از زیرساخت‌هایش نیز حفاظت کند. این ممکن است در مواجهه با حمله بزرگ روسیه در تابستان حیاتی باشد.

با اینکه بسته کمکی جدید برای اوکراین شاید باعث موفقیت نسبی این کشور شود، اما کی‌یف را قادر نمی‌سازد تا به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دست پیدا کند و به صحنه برگردد. یکی از دلایل برتری هوایی روسیه در بسیاری از موارد و دفاع هوایی مستقر در زمین ناکافی اوکراین است. یکی دیگر از دلایل نداشتن نیروی کافی در ارتش اوکراین است و پس از بیش از دو سال نبرد سخت، به نظر می‌رسد که اوکراین نتوانسته یک بسیج بزرگ نیروها که به آن نیاز دارد را اجرایی کند.

همچنین چالش‌های مورد نظر برطرف نشدنی هستند. روسیه یک رشد اقتصادی فزاینده‌ای را در این دوره جنگ داشته و اکنون نیز در حال ایجاد سطوح عظیم نیرو است که خودشان را برای محقق شدن اهداف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قربانی می‌کنند.

اگر مسکو بتواند به موفقیتی شگرف در تابستان دست پیدا کند که شاید شامل خارکیف، دومین شهر اوکراین شود، دیگر میل و رغبتی برای غرب نماند که هزینه بیشتری برای اوکراین در زمستان پیش رو صرف کنند.

این چشم‌انداز تیره و تار با عدم اطمینان بیشتر در مورد انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و انتخابات پارلمانی در انگلیس بدتر هم می‌شود. به نظر می‌رسد به دلیل سطحی از عزم و اراده که در میان متحدان غربی اوکراین دیده نمی‌شود، این جنگ پایانی خوش برای روسیه داشته باشد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    0 0
    اوکراین کجاست؟؟! 🤔🤔🤔😜😜😜🤣🤣🤣🤣🤣
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      0 0
      غربی ها در ماجرای اکراین هم هزینه می کنند و هم شکست خواهند خورد مگر اینکه بخواهند جنگ جهانی سوم براه بیاندازند . تا موازنه قوا ایجاد کنند . میتوانند به اکراین سلاح بدهند ولی جمعیت اکراین پاسخگوی جنگ با روسیه نیست و نخواهد بود . همین اتفاق بین اذربایجان و ارمنستان افتاد ولی جمعیت ارمنستان بسیار کمتر از اذربایجان است و جنگیدن را به نفع خود ندیدند . اما غربی ها به اندازه ارمنی ها شعور ندارند
    • عمیر IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      0 0
      چطور پدر روسیه رو نمیشناسی ؟
    • عمیر IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      0 0
      ماله کش بی هویت خخخ
    • DE ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
      0 0
      در طول این دوسال بارها اوکراین شش ماه فرصت دارد را شنیده ایم ولی هدف اصلی شورای آتلانتیک که تمام رسانه های غربی از آنجا کنترل می‌شوند انتخابات آتی در اروپا و آمریکاست که بتوانند از ترس مردم این کشورها نهایت استفاده را بکنند و مهره های دست نشانده خطرناک بیمار مثل خانم بربوک وزیر خارجه ی آلمان و شولتز صدر اعظم و یا جورجیا ملونی در ایتالیا و و غیره را به قدرت برسانند و با شناختی که از جوامع اروپایی داریم همیشه موفق بودند. نقش صهیونیزم جهانی و کارتلهای اسلحه سازی را هم نباید فراموش کنیم.
  • سرهنگ IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    0 0
    جنگ ویرانگر عراق علیه ایران که ۸سال طول کشید و با خسارتهای جانی و مالی فراوان برای هردو کشور همراه بود هیچ برنده و پیروزی نداشت و هم اکنون هم دوکشور ایران و عراق روابط دوستانه و خوبی با هم دارند و جنگ روسیه علیه اوکراین هم دقیقا همین شکل است و هیچ برنده ای ندارد و فقط بعد از کلی خسارت مالی و تلفات انسانی و ویرانی و خرابی به پایان میرسد! این نقشه و سیاست و سناریو و برنامه شوم ابرقدرتهاست که هر چندسال یکبار اجرا میشود!
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    0 0
    زلن پرپر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس