کد خبر 1596366
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
گروسی: حمله به تاسیسات هسته‌ای قدغن است/به‌زودی راهی تهران می‌شوم

گروسی با تکرار ادعاها درباره ابهام در برنامه هسته‌ای ایران، مدعی شد که «اهداف برنامه هسته‌ای ایران محل ابهام است»!

به گزارش مشرق، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با این ادعا که درباره برنامه‌ هسته‌ای ایران ابهامات زیادی وجود دارد(!)، گفت که به‌زودی به تهران سفر خواهد کرد.

گروسی مدعی شد که ایران «نه چند ماه بلکه چند هفته تا دستیابی به اورانیوم غنی‌شده موردنیاز برای ساخت بمب اتمی فاصله دارد» و در ادامه گفت که این بدان معنا نیست که این کشور سلاح هسته‌ای دارد یا اینکه می‌تواند در این بازه زمانی به سلاح اتمی دست یابد.» به ادعای وی، گرچه غنی‌سازی اورانیوم در سطوح نزدیک به ساخت سلاح هشدارآمیز است اما نباید مستقیما نتیجه گرفت که ایران سلاح اتمی در اختیار دارد.

گروسی با تکرار ادعاها درباره ابهام در برنامه هسته‌ای ایران، مدعی شد که «اهداف برنامه هسته‌ای ایران محل ابهام است»!

این اظهارات و ادعاها درحالی است که ایران ۲ سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و انفعال طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، گام‌هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش برداشت تا توازن در اجرای این توافق را برقرار کند.

مدیرکل آژانس در ادامه نیز با اشاره به اینکه آژانس به اندازه‌ای که ضروری می‌داند، به سایت‌های هسته‌ای ایران دسترسی ندارد، خواستار افزایش دسترسی آژانس شد و مدعی شد: به همتایانم در ایران بارها گفته‌ام و می‌گویم که این فعالیت ابهام برانگیز است و علاوه بر این، ما دسترسی و نظارتی که ضروری می‌دانیم را موردنیاز را نداریم.

وی به بررسی تشدید تنش‌ها بین ایران و رژیم صهیونیستی نیز پرداخت و با محکوم کردن هر نوع حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای، گفت: حمله به تاسیسات هسته‌ای مطلقا قدغن است.

مدیرکل آژانس افزود: مساله‌ای که به آن علاقه دارم، گفتمان بین ماست؛ بین آژانس و ایران زیرا خیلی از موضوعات نیاز به شفاف‌سازی دارد و به همین دلیل قصد دارم به‌زودی به تهران سفر کنم.

وی در پایان گفت که «پیام من به ایرانی‌ها این است که باید بیشتر با آژانس همکاری کنند.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    7 2
    چه ابهامی؟ بسازید دیگه
    • ایرانی عصبانی AU ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      1 0
      هدف برنامه هسته ای ایران تا قبل از جنایتهای عزراعیل استفاده صلح امیز از هرگونه حق کشور برای استفاده از امتیازاتی نظیر غنی کردن و تولید ایزوتوپهای مورد استفاده در رادیو درمانی در درون کشور بود.اما با انچه در 7 ماه گذشته اتفاق افتاده و تحدیدهای رژیم منفور جانی عزراعیل به حمله به ایران با سلاح اتمی -ملت صدایش را دراورده و از حکام خواهدار جلوگیری از قتل عام ملت ایران بدست رژیم جانوری سفاک و نسل کش صهیونیستی عزراعیل شده است. و ملت انتظار داشته که این مردک گروسی فهمی داشته و از ایران نخواهد در پی این تحدیدهای حمله اتمی به ایران- که گویا او نمیشنود صنعت هسته ای و کشتار هسته ای ملت ایران را دو دستی تقدیم اژانس اتمی و عزراعیل کند. و و البته او صحبتهای حد و ورز صنعت هسته ای ایران را در عرض چند روز پیش از طریق افرادی در مطبوعات شنیده است. پس جناب گروسی بعد از تحولات چند هفته اخیر زیاده نخواه و زیاده گویی نکن.
    • IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      0 0
      درآینده نزدیک برنامه های هسته ای ایران بایدازنوع «همجوشی هسته ای»باشه مرحله آینده بایدبرایش کاملادستورالعمل وبرنامه هاداشته باشیم به عبارتی آماده همون انرژی هسته ای ازنوع «گرماهسته ای»
    • IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      0 0
      کابرمحترم«ایرانی عصبانی»کلمه درست اسقاطیل هست نه عزرائیل!بلابه نسبت عزرائیل!که دررابطه بااین موش های طاعونی کثیف بکاربردی!البته برای زن و بچه های بی دفاع شهرغزه یه مقداردرحالت سگ هارمنطقه قرارمی‌گیرند که اگرمثل این وعده صادق ایران باگرزوچماق جمهوری اسلامی ایران بر سیاهه پوزاین سگ هار،نواخته شوددیدیدچطورالان ساکت شده ونشسته سرجایش خودش وکاملاسکوت کرده؟دست سپاه پاسداران دردنکنه که به مامردم ملت ایران درجهان عزت وبزرگی بخشیدبا این عملیات بی نظیر برعلیه سگ هارمنطقه
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    2 1
    با ساخت سلاح هسته‌ای وهیدروژنی دهان اين یاوه گو وارباشش اسرائیل راببندید
    • IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      0 0
      اسرائیل و امریکا هم نشستن نگاه میکنن شما سلاح اتمی بسازید
  • GB ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    2 0
    غلط کرد.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    8 1
    آقا یکبار برای همیشه به این کلنگی صهیونیست بگین یا رژیم اشغالگر قدس عضو ان پی تی میشه و بازرسهایی از ایران و..... هم در تیم‌های بازرسی حضور خواهند داشت یا فردا صبح از ان پی تی خارج میشیم، همین!!!
    • IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      0 0
      نمیشه . شخم میخورید.از ان پی تی خارج شید سر دو ماه علیهتون ائتلاف تشکیل میدن ترقه هاتونم که نشون دادید توان اسیب زدن به اسرائیلو ندارن
  • CA ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    0 0
    آخه خود این غربی‌ها هم موندن که چطور ممکنه بعد از چهل و چندسال جنایات وحشتناک غرب علیه ایران،ایران سلاح هسته ای نساخته. یعنی اگه یک کشوری یک درصد از جنایات این غربیها علیه ایران رو دیده بود تا حالا هزارتا سلاح چندین مگاتنی هسته ای ساخته بود.
  • پیروزه IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    0 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه ........احمق برو یقه کشورهای صاحب بمب اتمی را بگیر که تنوع در ساخت آن دارند دلقک خیمه شب بازی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس