کد خبر 1596223
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۱

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی جهان دیپلماسی مطلبی پیرامون حملات ایران و اسرائیل که برگرفته از گزارش آسوشییتدپرس است منتشر کرد و سیاست خارجی را پاشنه آشیل جو بایدن در سال انتخابات دانست و این پرسش را مطرح کرد که، آیا آنچه در 10 روز گذشته رخ داده است، آمادگی هر یک از طرف‌ها را برای ریسک دوباره تقویت می‌کند یا باعث شده که از لبه پرتگاه عقب نشینی کنند و به ریسک گریزی برگردند؟

حملات تلافی جویانه اسرائیل به ایران و سوریه خسارات محدودی به بار آورد. این اقدام محدود پس از آن صورت گرفت که جو بایدن از دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل خواست تا واکنش خود به حمله مستقیم بی سابقه ایران به اسرائیل در هفته گذشته را تعدیل و از تشدید خشونت در منطقه اجتناب کند.

واکنش عمومی ایران به حملات اسرائیل در روز جمعه نیز بی‌صدا بود و این امیدواری را ایجاد کرد که تنش‌های اسرائیل و ایران که مدت‌ها در سایه با حملات سایبری، ترورها و خرابکاری‌ها انجام می‌شد به همان حالت بازگردد و دو طرف از رویارویی مستقیم فاصله بگیرند.

این وضعیت برای بایدن همچنان حساس و شکننده است، زیرا او باید در میانه وزردن بادهای مخالف از خاورمیانه، روسیه، هند و اقیانوس آرام دوباره راه خود را به سمت کاخ سفید باز کند. او در جریان مبارزات انتخاباتی خود در سال 2020 به رای دهندگان قول داد که کاخ سفید در دوره او آرامش و جایگاه واقعی آمریکا را به این کشور بازمی گرداند. حالا رای دهندگان در حال راستی آزمایی عمل کردن او به این وعده هستند.

مسائل سیاست خارجی معمولاً موضوع اصلی رای دهندگان آمریکایی نیست. انتظار می رود که نوامبر امسال نیز مسائل اقتصادی و امنیت مرزی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

اما نظرسنجی‌های عمومی نشان می‌دهد که نگرانی‌ها درباره مسائل خارج از کشور می تواند در نتیجه انتخابات هم تاثیر گذار باشد.

به عنوان نمونه در سال 2006، نارضایتی رأی‌دهندگان از جنگ عراق عامل اصلی از دست دادن 30 کرسی مجلس نمایندگان و شش کرسی سنا توسط حزب جمهوری‌خواه شد.

کریستوفر بوریک، مدیر مؤسسه افکار عمومی کالج مولنبرگ، در این رابطه می گوید: ما می‌بینیم که ارزیابی رأی‌دهندگان از مدیریت جو بایدن در امور خارجی کاملاً منفی است. این ترکیب برای بایدن عالی نیست.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • TR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    2 1
    هنوزم معلوم نیست
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      0 1
      99% = 100% ؛ اسراییل مدعی است: با کمک آمریکا و دوستان 99% پرتابه های ایران را منهدم نموده ، معنی این جمله اینه: عملیات فریب ایران (اوت نامبر) ؛ 100% موفقیت آمیز بوده.
  • خارجی IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    8 14
    کی بود میگفت اسرائیل باید نابود بشه ولی وقتش که رسید جا زد؟؟؟
    • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      6 3
      خودش نابود میشه نگران نباش
    • TR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      1 3
      خبر نداری که دو تایی با کمک اربابشون چه رکورد جدیدی تو بودجه نظامی جهان راه انداختند هدف فقط فروش سلاح بود که حرام زادگان تولیدکننده به وسیله سگ هاشون رسیدن
    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      8 1
      جا زدیم ؟؟؟ فعلا اون همه موشکی که خوردید جواب بدید تا در مرحله دوم از روی زمین برتون داریم اونی که جا زد شما بودید
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      5 1
      منافق وطن فروش اسراییل ترک خورده داره ازهم میپاشه
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      6 1
      بروپیتزاتو برسون
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      5 0
      تو نسوختی بلکه کباب شدی. اسراییل در آستانه فروپاشی داخلیه. ملت های مسلمان بزودی با شورش بر علیه حکومت هایشان برای حمله به اسراییل اقدام خواهندکرد. نابودی اسراییل به نیروی زمینی نیاز داره با موشک نمیشه
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      2 1
      رعایت شما ترسوها رو کردن. اسراییلم نابود میشه مرحله به مرحله.
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      2 1
      بدبخت!!! اسرائيل نابود شد تموم شد رفت پي كارش!!! كجاي كاري ! هنوز تنت گرمه حاليت نيست! اون همه گنبد آهني گنبد گنبد مي كرديد پس چي شد؟؟؟!!!!! اين اربابانت هستند كه نه تنها درجا زده اند بلكه پس روي كردند اونم چه شديد!!!!
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    3 0
    به احتمال زیاد تا چند سال دیگا این اتفاق نمیفته... شاید حداقل تا زمان ساخته شدن معبد سلیمان... چون در صورت جنگ ایران اسرائیل را با یاری خدا به فلسطینیان تحویل میده... و اسرائیل تموم میشه.. پس اگه داستان هیکل سلیمان واقعی باشه... هنوز برای یک جنگ تمام عیار زوده.... ایران اسرائیل را له خواهد کرد....
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    2 1
    فقط نمیدونیم‌چرا ایران جزییات حمله اسرایبل رد اعلام‌نکرد.با توجه به سکوت اسراییل احتمال میره حمله ناموفق بوده اما سکوت ایران عجیبه مخصوصا وقتی بوستر های سقوط کرده در خاک عراق نشان از حمله گسترده هوایی اسراییل و شلیک موشک هوا به زمین به خاک ایران داره.
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      1 1
      حمله دفع شده ولی چون نمیخواد تنش بیشتر بشه و با اعلام رسمی حمله مجبور به پاسخ باشه ان رامسکوت گذاشته
    • IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      0 0
      زدن نطنزو ترکوندن ایران اگه جزئیات بده مجبوره باز پاسخ بده و باز ابروریزی بشه.درضمن تمام موشکها رو همون سری زدن به اسرائیل دیگه موشکی نمونده بخوان نمایش راه بندازن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس