کد خبر 1594605
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۲

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی مطالعات خلیج فارس در مطلبی با عنوان عربستان هم پشت اسرائیل ایستاد؛ پادشاهی سعودی در هدف قرار دادن پهپادهای ایرانی نقش داشته است به گزارش اکونومیست و دویچه وله پرداخت و نوشت:

طبق به گزارش اکونومیست رویکرد سعودی در عملیات‌های آفندی امریکا برای کمک به رژیم صهیونیستی همراه با نقشی حیاتی و غیرمستقیم بوده است زیرا هواپیماهای سوخت‌رسان، و برخی سامانه‌های نظارتی و دفاع هوایی امریکا در این پادشاهی قرار دارد.

دویچه وله نیز به برخی روایت‌های فراگیر از کمک‌های مستقیم سعودی به رژیم صهیونیستی برای سرنگونی موشک‌ها و پهپادهای ایران نیز اشاره کرد و افزود، حتی اگر چنین روایت‌هایی صحیح نباشد نیز دلایلی نظیر رقابت نیابتی برای تمایل سعودی به سرنگونی موشک‌های ایران وجود داشته است.

پس از انتشار اخبار همکاری عربستان در رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی، سایت "هوس آو سعود (خبرگزاری رسمی خاندان آل سعود) نوشت: چندین کشور عربی از جمله پادشاهی سعودی در پاسخ نظامی اخیر ایران علیه رژیم صهیونیستی طی همکاری مخفیانه با امریکا به ارائه اطلاعات عملیاتی برای رهگیری پهپادها و موشک‌های ایران پرداختند.

این گزارش تأکید دارد که تلاش برای برقراری همکاری‌های نظامی و دفاعی میان رژیم صهیونیستی و کشورهایی نظیر پادشاهی سعودی یک برنامه بلندمدت امریکایی است که ایجاد ائتلافی غیررسمی در برابر ایران را دنبال می‌کند. در این گزارش همچنین عنوان شده است که قرار بوده این همکاری، مخفی باقی بماند.

عربستان سعودی پیش از حمله اکتبر با سرعت بالایی پروژه عادی‌سازی روابطش با رژیم صهیونیستی را به پیش می‌برد و در این مسیر، امتیازات مهمی را از امریکا به عنوان میانجی این توافق، طلب کرده بود. با آفاز عملیات طوفان الاقصی، عادی‌سازی نیز به حاشیه رفت اما پس از اندک زمانی، مقامات اسرائیلی و سعودی بر ادامه مسیر عادی‌سازی تاکید کردند و آن را در حال پیش‌روی دانستند.

هر چند اخبار گوناگونی مبنی بر همکاری‌های اطلاعاتی، اقتصادی و تجاری میان عربستان و اسرائیل منتشر شده است، اما این اقدام عربستان به وضوح این کشور را در مقابل جمهوری اسلامی قرار می‌دهد.

از ۷ اکتبر تا کنون عربستان سعی کرده علاوه بر جلب رضایت طرف غربی، خود را حامی آرمان و حقوق فلسطین جلوه دهد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    1 0
    از نامرد انتظار مردانگی نداریم
  • میثم IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    خریت کردی و با این کشور فاسد جنایتکار از در صلح و دوستی برآمدید، باید اجازه میدادید یمن شلوارشونو در بیاره
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    عربستان بن سلمان نوکر صهیونیست ها است.
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    25 6
    از آل سعود کافر هیچ خیری به مسلمانان نمی‌رسد هرکاری که می‌کند درجهت منافع غرب و صهیونیست هاست
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
      0 0
      وقتی همکاری کردن در ره گیری آن هم با وجود هشدار از قبل ای لن که نباید دخالتی کنند باید در حمله احتمالی اینها به همراه چند کشور غربی که پایگاه دارند برای زدنشان برنامه داشته باشند و مماشات هم نکنند
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    8 7
    آقا این خناسی های عربهای احمق رو رها کنید حتی اگه درست باشند فعلا باید تمرکز کرد و قوم صهیون رو منکوب کنیم تا بعد نوبت اعوان و انصار عرب و غیر عربش بشه آسیاب به نوبت بد نیست سماجت مختار در گرفتن انتقام خون اباعبدالله رو فراموش نکنیم. هر کدوم به وقتش
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    14 3
    دشمنی سعودی ها با جمهوری اسلامی یه کدورت ساده نیست که قابل رفع باشه، ریشه اعتقادی داره و تا زمانی که اونها زمامدار او کشور هستند ادامه خواهد داشت، مخصوصا که نوکری غرب براشون نه تنها عادی بلکه مایه مباهات شده
  • ژت IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    7 1
    نه مثل اردن بصورت علنی
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    7 3
    ملل عربی بیشتر فعالیتها یشان قبیله ای است مثلا یکی میگوید من مسلمانم و بقیه کافرند بعد حمله میکند بقیه را با شمشیر میزند و حمله میکند به کشورهای اطراف که همه را مسلمان کند. الان هم در عراق و سایر ملل عربی بیشتر کارها حسب تصمیمات قبیله ای رخ میدهد و برای همین دایم سست اند و خطر ایجاد تکفیری و منحرف و داعش و قتل و عام زیاده و با دو ریال پول و گرین کارت و تابعیت راحت خودفروشی و خیانت میکنند مثلا بروند امریکا الکل بخورند و بنز سوار شوند و کار خلاف شرع کنند و بگویند متمدن شده اند.
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    11 2
    در جنگ با انصارالله ، اسراییل به عربستان کمک کرد طبیعیه الان جبران کنند
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    0 0
    خیلی راحت میشه گنبد آهنین رو شکست داد !
  • DE ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    0 0
    عربستان اگر عرضه داشت جلو حمله به آرامکو رو میگرفت . اردن هم هیچ غلطی نکرده . این جنگنده های انگلیسی در اردن بودن که چندتا پهپاد رو زدن .
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    1 3
    شما هدفت اینه اسرائیل با عربستان رابطه نداشته باشد ولی در آینده اینکار رو خواهند کرد
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    0 3
    مار گزیده از ریسمون سیاه و سفید میترسه . وقتی ارامکو عربستان مثل اب خوردن میزدنش خب دیگه ، پرنده های مهاجر رو هم میزنه . وقتی ارامکو عربستان رو میزدن و میخندیدیم باید فکر این رو هم میکردیم .
  • سلام IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    4 1
    ازگاو شیرده چه توقعی داری هموطن؟!
  • لیلا IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    0 1
    حجاج محترم جهت رفتن به حج بشتابید تا عربستان برای حمله به ایران کسری بودجه نداشته باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس