اردن: اولین گام برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای، توقف تجاوز به غزه است

وزیر خارجه اردن امروز (سه‌شنبه) در سخنانی نسبت به تمایل نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای کشاندن منطقه به جنگ هشدار داد و توقف جنگ علیه غزه را اولین گام در مسیر کاهش تنش‌های منطقه‌ای دانست.

به گزارش مشرق، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آلمانی خود در این باره اظهار داشت: باید مانع از تحمیل برنامه جنگی نتانیاهو در منطقه شویم.

وی گفت: همچنین نباید بگذاریم این برنامه‌ها باعث منحرف کردن توجه از اتفاقات غزه شود.

الصفدی تاکید کرد که جامعه جهانی باید بر رژیم صهیونیستی فشار بیشتری وارد کند تا این رژیم، منطقه را وارد برهه جدیدی از خشونت نکند.

وی افزود: تشدید تنش در منطقه خطری برای همه ما است و توقف آن مستلزم توقف عوامل تنش است. اولین گام برای کاهش تنش، توقف تجاوز به غزه است.

الصفدی ادامه داد: اردن خواهان تشدید بیشتر تنش ها در منطقه نیست و عرصه‌ای برای درگیری یا جنگ منطقه‌ای نخواهد بود. اولویت در حال حاضر، توقف جنگ غزه و پایان دادن به قحطی و فاجعه انسانی در این باریکه است.

پس از گذشت بیش از ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روز به روز بیشتر در بحران های داخلی و خارجی خود فرو می رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل عام، ویرانی، جنایت های جنگی، نقض قوانین بین المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۶ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وا دارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهدی US ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    3 0
    سگ دست اموز انگلیس و صهیونیست ها. پادشاه بدزاده انگلیسی.
  • DE ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    1 0
    احمق جان ! خودت یکی از عوامل اصلی تشدید جنگ غزه هستی! از جنگ غزه سود می بری. با کمک هایی که به اسقاطیلی ها میکنی تا غذا و مواد سوختی و کالا از خاک تو به اسقاطیلی ها برسه تا راحت تر با شکم سیر و خیال راحت بیان مردم مظلوم غزه رو به قتل برسونن! اردن خائن همدست قاتل ها بهتره ساکت شی!
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    2 0
    پادشاه خیانتکار اردن اونقدر بی عاره که اگه بیفته بمیره تو قبر آدامس میجوه اگه جهنم بره صورتش سرخ نمیشه
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    0 0
    آره درست میگی اسرائیل بعد از شش ماه و حتی با کمک خائنانی امثال شماها نتوانست از پس غزه محاصره شده بر بیاد الان داد می زنید که ادامه جنایت دیگه فایده‌ای ندارد!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس