کد خبر 1593557
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۸
شوخی با موشک و پهپاد و تانک در ایکس!

کاربرانی که در روزهای اخیر از حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق خشمگین بودند، شب گذشته شاهد پاسخِ ایران به تعرض رژیم صهیونیستی بودند و با انتشار مطالب متفاوتی نسبت به این واقعه واکنش نشان دادند.

به گزارش مشرق، کاربران شبکه‌های اجتماعی از دقایق نخست عملیاتِ مشروع پاسخ ایران به حمله اسرائیل، باز هم واکنش‌هایی متفاوت و طنز به این اتفاق مهم نشان دادند؛ واکنش‌هایی که در دل خود، اشاره به چندین و چند رویداد داخلی دیگر نیز دارد.

کاربرانی که در روزهای اخیر از حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق خشمگین بودند، شب گذشته شاهد پاسخِ ایران به تعرض رژیم صهیونیستی بودند و با انتشار مطالب متفاوتی نسبت به این واقعه واکنش نشان دادند.

فارغ از بخشی از کاربران فضای مجازی که همواره موضع‌گیری نادرستی نسبت به رژیم صهیونیستی دارند و حتی خواسته یا ناخواسته در نقش دفاع از این رژیم فعالیت می‌کنند، اما در سمت مقابل، افرادی هم بودند که حتی با وجود اختلاف نظرهای فکری، سیاسی و جناحی، واکنشی واحد به پاسخِ نظامی ایران داشتند.

مردمِ ایران شب گذشته یکی از مهم‌ترین اتفاقات زندگی خود را تجربه کردند. با این وجود، اما ابراز خشنودی از پاسخ ایران در برخی افراد به شکل شوخی و طنز نمود پیدا کرد. نوعی از واکنش که البته طی سال‌های گذشته اولین بار نیست که در مورد یک اتفاق مهم شاهد آن هستیم و گویی به بخشی از فرهنگ ما تبدیل شده است!

تا پیش از رونق گرفتن استفاده از فضای مجازی، سرعت پایین‌تر انتشار اخبار، اجازه واکنش سریع به افراد را نمی‌داد و در عین حال همه افراد هم به جز دورهمی‌های خانوادگی، فضایی برای اظهارنظر پیرامون چنین وقایعی را نداشتند. اما از حدود ۱۲ سال قبل با افزایش استفاده از پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و توییتر، فضای اظهارنظر با شیوه‌ای که پیش از آن مرسوم نبود شکل گرفت؛ در واقع دیگر لازم نبود همه افراد در قالبی مشخص و معمولا رسمی و خشک، اظهارنظر کنند.

از آغاز پاسخ پهپادی - موشکی ایران به اسرائیل، اظهارنظرهای طنز و کنایه‌آمیز زیادی را در فضای توییتر شاهد بودیم که البته در مواردی در همان فضا هم مورد نقد قرار گرفت؛ زیرا کاربرانی معتقد بودند در بحبوحه یک اتفاق بزرگ در خاورمیانه و حتی جهان، شوخی جایگاهی ندارد. در سمت مقابل نیز، کاربرانی معتقد بودند که این رفتار، نوعی مکانیسم دفاعی مغز در شرایط بحران است.

شوخی‌هایی که از شب گذشته در فضای مجازی منتشر و دست‌به‌دست می‌شوند برخی به شکل مستقیم به اصل موضوعِ پاسخ موشکی ایران اشاره دارند و در برخی دیگر سعی شده است تا با ظرافت و کنایه به موضوعات دیگری نیز اشاره شود؛ چنانچه نمونه آن را در شوخی با شرکت پست، شاهزاده سِرین (فرد هتاک به مقدسات که در نوروز دستگیر شد)، برخی رفتارها مانند چشم و هم‌چشمی، برخی متن‌های عاشقانه‌ای که در همین فضا منتشر می‌شود، شاهد هستیم.

در ادامه، تعدادی از شوخی‌های پیرامون این موضوع را که در فضای ایکس (توییتر سابق) منتشر شده است را می‌بینید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مهدی IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    19 0
    فقط دنبال مصاحبه زیباکلام که می‌گفت اسراییل بعد غزه میاد همه ساختارها و پل ها و همه چیو با خاک یکسان میکنه!!!!
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    9 3
    نمک دونهای ایکس
  • بختیاری IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    14 0
    عجیبه کسی در مورد حرف مجانی مغروق خائن چیزی نگفته؟مغروق خائن که برای اثبات نوکری غرب میخواست ایران و ایرانی ابزار دفاع و حمله نداشته باشه.!در هر صورت شخصا همیشه بدجورری بیادتم خائن مغروق گفتمانی
  • IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    14 0
    ۲۶ فروردین به شهاب باران واقعی بود که شیاطین را نابود کرد
    • ارشک IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
      10 0
      لعنت بر صهیونیستها فرزندان شیطان.
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    2 3
    دارن مسخرتون میکنن نفهمیدین؟؟
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    2 1
    به موشک ها ناهار داده بودن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس