کد خبر 1593506
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۶

به گزارش مشرق،محسن فایضی در کانال تلگرامی خود در مطلبی با عنوان چند نکته از تنبیه درباره حمله ایران به اسرائیل نوشت:

اتفاقی که افتاد، پیش از تصورها بود. حجم موشک و پهپادهای ارسالی در اولین رویارویی مستقیم از خاک ایران به سرزمین های اشغالی با غافل گیری در شدت آن همراه بود.

بواسطه عدم حمله به مرکز و شهرهای رژیم و تمرکز بر پایگاه های مهم در نقب ( صحرای جنوب فلسطین) طبیعی است که تلفات انسانی جدی ای نداشته باشد، که البته بنظر می رسد هدف هم تلفات گیری انسانی نبوده است.

فعلا حجم سانسور رژیم جدی است و تمام تصاویر منتشر شده هم از سوی فلسطینی ها و فیلم برداری آنها منتشر شده است.

طبق ادعای رسمی سخنگوی ارتش رژیم، آمریکا، انگلیس، اردن، عربستان، امارات و فرانسوی ها در مقابله با حمله ایران نقش آفرینی کرده اند. موفقیت ادعایی رژیم، سهم رژیم نیست.

نفس تصمیم و اراده چنین اقدامی، معادلات منطقه ای را تغییر خواهد داد.

تاکید علنی بایدن بر عدم پاسخ اسرائیل و همراهی در پاسخ دهی را می‌توان نتیجه پیغام های دیپلماتیک روزهای اخیر، حجم بالای حملات دیشب و رساندن پیغام ممکن بودن اراده و توان اجرای چنین حملات جدی تر ، سنگین تر و با موشک های پر قدرت تر دانست.

عدم نقش آفرینی جدی و چشم گیر گروه های مقاومت از حماس، عراق، حزب الله و یمن بنظرم تصمیمی دقیق برای به حاشیه نبردن اقدام و پیغام و ایجاد بازدارندگی مشخص بود.

سخنان واضح و شفاف سردار باقری و سکوت نسبی دیگر مسئولین سیاسی و نظامی کشور با گذشت ۵ ساعت از پایان حمله، پیشرفت روبه جلویی است.

پاسخ اسرائیل، مستقیم یا خرابکارانه؟ بنظرم پاسخی مثل پاسخ دیشب ایران نخواهد بود. همگی خواهان عدم تنش اند بالاخص آمریکایی ها.

اقدام دیشب قطعا بی نظیر و کم نظیر در منطقه بود. ارزشش را باید با مدیریت صحیح رسانه ای، عدم توقع سازی کاذب، بازارها و موضع گیری ها و واکنشی دقیق پاسخ احتمالی رژیم حفظ کرد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس