کد خبر 1592974
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹
روسیه: سخنرانی کیشیدا در کنگره آمریکا شرم آور است

معاون نمایندگی روسیه درسازمان ملل سخنرانی نخست وزیر ژاپن در کنگره آمریکا را شرم آور دانست.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، معاون نمایندگی روسیه درسازمان ملل از نخست وزیر ژاپن به دلیل طرح اظهارات ضد روسی انتقاد کرد.

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، نخست وزیر ژاپن را به دلیل طرح ادعا علیه روسیه در باره احتمال بکارگیری سلاح هسته ای به شدت مورد انتقاد قرار داد.

پولیانسکی در پیامی در شبکه ایکس نوشت: چه شرم آور است.

نماینده روسیه با اشاره به سخنرانی کیشیدا در این پیام آورد: در حال صحبت از خطر تکرار فاجعه تسلیحات هسته ای توسط روسیه، در حالی که در کنگره آمریکا - تنها کشوری که از سلاح های هسته ای استفاده می کند - ایستاده است.

شینو میتسوکو، معاون نماینده دائم ژاپن در سازمان ملل متحد هم با یادآوری فاجعه‌ای که بمب اتمی بر سر هیروشیما و ناگازاکی آورد و بدون اشاره به اینکه واشنگتن تنها کشوری است که از بمب اتمی استفاده کرده است، از آنچه «لفاظی هسته‌ای» مسکو خوانده شده است، انتقاد کرد!

میتسوکو در جلسه شورای امنیت گفت: ژاپن به عنوان تنها کشوری که در جریان جنگ هدف بمباران اتمی قرار گرفته است، هرگز تهدیدهای هسته‌ای روسیه را نمی‌پذیرد چه برسد که این کشور (روسیه) بخواهد از سلاح اتمی استفاده کند.

وی بدون اشاره به مسئول بمباران اتمی ژاپن، افزود: فجایعی که بر سر هیروشیما و ناگازاکی آمد، هرگز نباید تکرار شود.

آمریکا اوایل آگوست ۱۹۴۵ دو بمب اتمی بر سر هیروشیما و ناگازاکی آوار کرد که به مرگ بین ۱۲۹ تا ۲۲۶ هزار نفر که اکثر آنها غیرنظامی بودند، منجر شد. این تنها استفاده از بمب اتمی در تاریخ جنگ‌های جهان و روسای جمهور آمریکا دهه‌هاست که از عذرخواهی بابت این تراژدی که آثار آن همچنان باقیست، خودداری کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 3
    روسیه بالاخره دنیا رو نابود میکنه
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    3 0
    بخدا واقعا جوکن یا زیادی بدبخت و احمق این ژاپنی ها....رفتن تو کنگره تنها کشوری که تو دنیا بمب اتم استفاده کرده اونم علیه ژاپن از اینکه روسیه ممکنه تهدید اتمی باشه حرف میزنه
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    1 1
    روسیه خاک ژاپن را تصرف غیرقانونی کرده و دلیلی برای ناراحتی ندارد. اگر هم ناراحت هست آب زیاد دارد و مموتی را دعوت کند.
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    ژاپن برده و مستعمره آمریکاست.همین الان کاپیتولاسیون داره تو ژاپن اجرا میشه.یعنی اگه یه سرباز آمریکایی تو ژاپن جرمی مرتکب بشه تو دادگاه های آمریکایی محاکمه میشه نه تو ژاپن.قتل کنه تجاوز کنه و یا هر چیز دیگه ای.همین پارسال بود که نیروهای محافظ آمریکایی پلبس ژاپن رو باز رسی میکردن.
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    کیشیدا ی بی غیرت به مزار قاتلان صدها هزار ژاپنی ادای احترام می کند چه انتظاری از او دارید؟!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس