دیپلمات روس: آزمایش اتمی انجام نمی‌دهیم مگر اینکه آمریکا شروع کند

عضو دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل گفت که مسکو به آزمایش‌های هسته‌ای باز نخواهد گشت مگر اینکه ابتدا آمریکا این کار را انجام دهد.

به گزارش مشرق، «دیمیتری گلوخوف» دیپلمات روس و عضو دفتر نمایندگی دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد شرط انجام ندادن آزمایش اتمی توسط کشورش را اعلام کرد.

گلوخوف طی سخنرانی در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «ما به آزمایش‌های هسته‌ای باز نخواهیم گشت مگر اینکه ابتدا ایالات متحده این کار را انجام دهد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «آمریکا تنها کشوری است که از سلاح هسته‌ای استفاده کرده و بیشترین تعداد آزمایش‌های هسته‌ای را نیز انجام داده است».

این دیپلمات روس با بیان اینکه واشنگتن حقی برای طرح اتهام علیه روسیه در حوزه هسته‌ای ندارد، افزود: «دستور رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در ماه فوریه برای آمادگی جهت آزمایش‌های هسته‌ای، در چارچوب پاسخ به اقدامات خرابکارانه ایالات متحده بود».

آمریکا در حالی نسبت به تحولات صنعت اتمی نظامی روسیه ابراز نگرانی می‌کند که خود به‌عنوان دارنده بزرگترین زرادخانه هسته‌ای جهان با ۳۷۰۸ سلاح اتمی شناخته شده و تاکنون ۱۰۵۴ مرتبه آزمایش و انفجار هسته‌ای انجام داده است.

پیش از این نیز «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه درباره انجام آزمایش اتمی توسط آمریکا به این کشور هشدار داده بود.

روسیه پیشتر نیز تاکید کرده بود تعلیق معاهده تسلیحات اتمی «نیواستارت» با آمریکا را تا زمان تغییر سیاست این کشور در قبال اوکراین بازبینی نخواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • عمیر IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    1 0
    استفاده از بمب اتم ؟ جراتشو ندارید دلقکای روسی ، بخاید دست از پا درازتر کنین امریکا که سابقشو دارهه خاکتون میکنه #درود اوکراین 💙💛
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
      0 0
      فکر کنم هوس کردی امریکا را با بمب هیدروژنی تزار بخار کنیما
  • مالک IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    0 0
    روسیه و امریکا دو ابر قدرت هستند که نمیشه انکارش کرد
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    0 0
    ایران هم باید هر چه سریعتر بره به سمت بمب اتمی وقتی جهان در حال اتمی شدنه
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    0 0
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس