کد خبر 1592646
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی تحلیل و پژوهش جنگ های ترکیبی درباره پیشنهادات آمریکا به حوثی ها نوشت:

ایالات متحده امتیازات بزرگی را به حوثی‌ها پیشنهاد کرد در صورتی که دست از غوغا در حمایت از غزه بردارند، اما حوثی‌ها این پیشنهاد را رد کردند.

منابع آگاه یمنی به The Cradle می گویند که ایالات متحده به صنعا در ازای بی طرفی او در جنگ جاری غزه، پیشنهاد «به رسمیت شناختن مشروعیت» داده است.

این امر مستلزم کاهش عمده در نقش شورای ریاست جمهوری تحت حمایت عربستان به رهبری رشید العلیمی و تسریع در امضای نقشه راه با ریاض و ابوظبی برای پایان دادن به تجاوز به یمن است.

باج‌ به حوثی‌ها به سبک آمریکا

این منابع همچنین گفتند آمریکایی‌ها قول داده‌اند فورا حقوق معوقه کارمندان بخش دولتی یمن را از بانک ملی عربستان بپردازند، محاصره این کشور را به طور کامل رفع کنند، فرودگاه صنعا را بازگشایی کنند، محدودیت‌ها در بندر حدیده را کاهش دهند و تبادل جامع اسرا را تسهیل کنند.

توافق با همه طرف های درگیر منابع در مورد بهبود کشور می گویند:

[واشنگتن] قول داده است که پس از توقف حملات خود در حمایت از غزه، غرامت را جبران کند، نیروهای خارجی را از تمام اراضی و جزایر اشغالی یمن خارج کند، و انصارالله [حوثی ها] را از «لیست تروریستی» وزارت خارجه خارج کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    39 0
    قول امریکا پشیزی ارزش ندارد برجام و سرنوشت ان این را به وضوح نشان می دهد
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
      13 0
      به سگ هاری مثل رژیم حیوون آمریکا فقط یه احمق اعتماد میکنه.
    • محمد IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      2 1
      گمان نمی کنم انصار الله به میوه ممنوعه نزدیک بشه
  • امین IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    22 1
    پای روی حلقوم شیاطین داره خفه شون می کنه بعد از این همه حمله و جنگ علیه ملت مظلوم یمن الان آمریکای ابر قدرت افتاده به باج دهی! الله اکبر. نسیم رحمن از یمن وزیدن گرفت انشاءالله به دست همین رزمندگان یمنی اتفاقات خیلی خیلی بزرگتری رقم خواهد خورد
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    5 0
    یمنی های قهرمان آمریکاییهای بدبخت را به چه روزگاری انداخته اند
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    0 19
    مک فارلین هم اول جنگ تحمیلی آمد و امتیازات بزرگی پیشنهاد کرد ولی چون انقلابیون در آن زمان تجربه کشور داری نداشتند و از حقوق بین الملل اطلاع نداشتند در اشتباهی جبران ناپذیر پیشنهاد آمریکا را رد کردند. البته منظورم این نیست به قول و حرف آمریکا اعتماد می‌کردند بلکه لازم بود امتیاز عملی بگیریم و اتفاقا آمریکا هم می داد و بسیاری از مشکلات کشور هم حل میشد ولی چون انقلابیون تجربه نداشتند و فضای بین الملل را نمی‌شناختند فرصت طلایی را از دست دادند. الانم حوثی ها برای مصالح عالی تر و برای تقویت اسلام شیعی باید این پیشنهاد را قبول کنند و البته به صرف قول آمریکا اعتماد نکنند بلکه در عمل امتیاز بگیرند و امتیاز بدهند به صورت گام به گام. بعد تقویت شدند پدر لسراییل و آمریکا را در سال‌های آینده در بیارند. به این میگن عقلانیت و ترجیح مصالح عالیه اسلام. متلسفانه در ایران و یمن کسی به این نظرات ما توجهی نمیکنه و مردم باید زجر بکشند از اقتصاد بد و گرانی های کمر شکن.
    • جوان دهه هفتادی IR ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      2 0
      آقای پرفسور..‌‌.؟!؟! اولا : مک فارلین اول جنگ نیامده بود بلکه سال ۶۵ آمده بود. ثانیاً: هنوز خیلی خام هستی که آمریکای دروغگو و مستکبر را نشناختی..‌.؟! ثالثا : هم برو تاریخ انقلاب اسلامی ایران را بیشتر بخوان و هم دشمنی‌های آمریکا و بدقولی های او را که نمونه آخرش برجام بود‌. رابعاً : کمی مطالعه کن بعد نظر بده پرفسور ...
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    14 0
    به قذافی هم همین قولا رو داده بودن!!!
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    0 0
    با سلام مرور پیشنهادات آمریکا نشان می دهد که این بسته از پیشنهادها عمدتا به شرایط جنگ تحمیلی به یمن با استفاده از ائتلافی از نیروهای عبری - عربی بر می گردد.
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    8 0
    با سلام مرور پیشنهادات آمریکا نشان می دهد که این بسته از پیشنهادها عمدتا به شرایط جنگ تحمیلی به یمن با استفاده از ائتلافی از نیروهای عبری - عربی بر می گردد. آمریکا با سرمایه های جهان اسلام کشور اسلامی یمن را به مدت ۸ سال پس از محاصره از زمین و هوا مورد تعدی قرار داده اند و متعاقب آن آمریکا در سطح سازمان های بین المللی این کشور را با قید و بند مصوبات ظالمانه در طوق محاصره قرار داده اند و هم اینک ، با واکنش های خلاقانه یمن در مقابل جنگ غزه و نسل کشی‌ فلسطینیان ، آمریکا درصد است با تغییر نظام اولویت بندی خود و ترجیح امنیت رژیم صهیونیستی شرایط خفقان آور جنگ ظالمانه ائتلاف عبری را ملغی کند. پیشنهاد آمریکا در واقع هزینه فروش ظلم با یک ظلم بزرگتر است و انتظار دارد دیگران تمکین کنند. یمنی ها انگیزه های خود را از قرآن و سیره علوی می گیرند. در این سیره جلب رضای معبود مطلق و غیر قابل معامله و صرافی است. اصلا نرخی در عالم مادی برای نرخ جایگزین وجود ندارد. سختی ها مجاهدت فضیلت و از اسباب قبولی درگاه احدیت و رضای اولیاء معصومین است. این تفکر قابل معامله و نفوذ نیست و در همین حال تا فتح راه چندانی باقی نمانده است. فاتحه رژیم صهیونیستی خوانده شده است ، فقط خوردن خرمایش باقی مانده است ، تاج ملوکانه آمریکا سال ها از سرشان برداشته شده است و همه شرایط بتدریج به ضرر آنها در حال تغییر وضعیت است. ان شاءالله
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    2 0
    دوستان شیطان این جوری انسانه فانی را وسوسه می‌کند درس‌ها پشت این پیشنهاد بود برگام ریخت
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    3 0
    هر چه سریعتر منطقه رو ترک کنید تا از تیرهای برق آویزان نکردن
  • آرش چویل IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    2 0
    البته هر متنی از منابع نامعلوم مورد تایید نیست . ولی اگه واقعیت داشته باشه به معنای اثر گزاری عمیق حملات دولت یمن به سرزمین اشغالی فلسطین هست.
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    2 0
    بسیار جالبه تمام وعده هایی ک داده کارت سوخته بوده.... چون بعد از قضیه غزه قطعا با توان نظامی که حوثی ها بدست آوردن تمام بنادر و فرودگاهها و محاصره ب صورت نصبی بازگشایی میشه، فقط میمونه حقوق موقت کارمندان و احتمالا غرامت جنگی عربستان ک اونهم ب زور از لقومشون بیرون میکشن غیور مردان یمنی
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    2 0
    آمریکا قول داده!!!!!!!! خنده‌دارتر، مضحک‌تر و در عین حال منزجرکننده‌ترین جمله از ابتدای تاریخ تا الان همین جمله‌ست!!! ادعایی خدایی فرعون و نمرود در رتبه بعدی قرار می‌گیره. رژیم دروغ‌گوی بی‌حیا!
  • IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    خیلی خود تونو تحویل میگیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس