کد خبر 1591829
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶

به گزارش مشرق، علی رضا کمیلی، عضو اتحادیه بین المللی امت واحده، محقق فلسفه اسلامی در کانال تلگرامی خود نوشت:

این روزها که مسأله انتقام از رژیم بالا گرفته باز همان دعوای همیشگی مطرح شده که خلاصه آن در سطحی از طرفداران نظام، پرسش از علت سستی در مقابل رژیم و حتی آمریکا در منطقه است.

وقتی ما با ابرقدرتهای جهان که توان تحمیل خسارت های سنگین بر ما را دارند ایستاده ایم طبعا نباید «انتحار» کنیم و همه چیز را ببازیم ولی سوال اینجاست که چگونه رفتاری مصداق «عقب نشینی» و پذیرش ذلت نیز نیست؟

ساده ترین کار در مقابل یک قدرت، توجیه علل عقب نشینی و مصلحت اندیشی است چرا که همه عقلا آن را می‌فهمند و مردم نیز بخاطر کاهش احتمالی فشارها آن را تایید میکنند چنانچه با گفتمان باید با «کدخدا» ببندیم در دوره ای همراهی کردند!

خب راه حل چیست؟

من عنوان آن را «قدرت یابی بازدارنده» گذاشته ام که می تواند ضامن هر دو وجه «عقلانیت و مصلحت» و نیز «انقلابی گری و ارزش مداری» باشد. هدف این نوع کنشگری فعال هم باید ایجاد بازدارندگی تا تامین قدرت «درگیری نهایی» باشد که حتما امری جبهه ای در مقابل ابرقدرت هاست.

نسبت ما با رژیم از وقتی که آمریکا نقش مستقیم تری در منطقه ایجاد کرده بهم ریخته است. ترامپ قبح ماجرا را با زدن وقیحانه و جسورانه حاجی‌ شکست و حالا رژیم به اعتبار آمریکای تمام قد ایستاده پشت سرش و حمایت های مختلف اطلاعاتی و نظامی او، گنده بازی می کند.

پس بیاییم تا اطلاع ثانوی درگیری‌ را به سطح رژیم تقلیل ندهیم و بدانیم که انتخاب اقدامی که رژیم را پشیمان و آمریکا را نگران کند آسان نیست ولی بلاشک ممکن است و برای حفظ آبروی جبهه ما باید انجام بشود. مصداق آن البته در حد کارشناسان خاص امنیتی نظامی است ولی ما همگی میتوانیم در یک لایه مهم دیگر ولی مرتبط نقش ایفا کنیم و صرفا «منتقد منتظر» نباشیم!!

آن لایه چیست؟ «توسعه جبهه»

رسالت عناصر جبهه مقابله با استکبار باید توسعه خود باشد چرا که ایستان مقابل قدرت‌های بزرگ بدون تشکیل جبهه ممکن نیست. حالا که #طوفان_الاقصی ظرفیت خلق نیروهای همسو را بسیار زیاد کرده نباید این فرصت تاریخی را از دست داد و بهترین استفاده از آن همین توسعه جبهه عملیاتی باورمند به مقابله با «دیکتاتوری آمریکا» در جهان است.

هر چه این جبهه گسترده تر و قوی تر بشود بازدارندگی ما بالاتر می‌رود چرا که دشمن خود را در فشاری همه جانبه حس می‌کند. طبعا این رسالت ماست و توسعه توان نظامی امنیتی هم بطور موازی باید جدی گرفته بشود ...

بیاییم در حیطه رسالت خودمان فعال عمل کنیم!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    3 2
    فعلا استراتژی باید حرکت در منطقه خاکستری باشه همونطور که اسرائیل در این منطقه حرکت میکنه. ضربات متعدد، کاری و بی نشان از هر جهت که صهیونیست ها رو دیوونه میکنه
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    8 2
    ترامپ خطوط قرمر رو شکست؟ ما هفت اکتبر از خطو سیاه اونها هم عبور کردیم...
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      0 4
      مطمئنی؟
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    7 3
    طوفان الاقصی انتقام خون سردار است و تا نبابودی رژیم منحوس و حرام زاده صهیونیستی ادامه پیدا میکنه
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    5 4
    دکتر ظریف هم همچین چیزی گفت چرا براتون سنگین بود و حرف مفت زدید؟!
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      2 5
      دکتر! ظریف غلط کرد. اون مردک سیستم دفاعی ما رو ناچیز و دشمن را بی‌نهایت اعلام کرده بود به غلط. این مقاله که البته ما تأیید نمی‌کنیم، میگه برای زدن ضربه اساسی و نهایی باید صبر یا اصطلاحا قدرت‌یابی بازدارنده کرد. برخلاف ظریف نمیگه نمی‌تونید بزنید! در ضمن ما این مقاله رو تأیید نمی‌کنیم.
    • قهوه تلخ IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      1 0
      20:44 غلط خودت و تفکر پوسیده ات . بی تربیت بی شعورِلامذهب
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    0 0
    توسعه جبهه یعنی چی آخه ؟! وقتی از پژوهشگر فلسفه بخوان تحلیل سیاسی ارائه کنه از این بهتر نمیشه دیگه ! حالا منظورش از توسعه چیه ؟! خدا میدونه ، آیا طول و عرض جبهه است یا نه یه جبهه دیگه وا کنیم ؟! از کدوم کشور ؟! اردن ؟! مصر یا ….؟! لبنان و یمن و عراق و سوریه هم که همه شون درگیرند !
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    0 1
    کسی جز رهبر قبول ندارم، هر چی سید علی بگه همون درسته
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    0 0
    باشه ولی کاری کنید لطفا ممنون ...
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    3 2
    این تحلیل فردی است که ایمان قوی به خداوند و امدادهای غیبی او ندارد،کاش قرآن میخواند و میدید که فرعون خیلی قوی بود ولی موسی یک چوب بیشتر نداشت ولی موسی پیروز شد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس