ادعای وزیر دفاع پیشین آمریکا در مورد اقدام تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی

وزیر دفاع سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه سی ان ان ادعا کرد که تهران حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه را "در مقیاس محدود" تلافی خواهد کرد.

به گزارش مشرق، مارک اسپر مدعی شد: آنها نمی خواهند این جنگ را به یک جنگ گسترده تر تبدیل کرده و تنش ها را افزایش دهند. بنابراین گمان می کنم که حملات آنها به اسرائیل و اهداف اسرائیلی محدود خواهد بود.

سابرینا سینگ معاون سخنگوی پنتاگون هفته پیش گفته بود که بر اساس ارزیابی آمریکا، اسرائیل این حمله هوایی را انجام داده است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز به سی ان ان گفت که واشنگتن در حالت آماده باش بوده و به طور فعال برای یک حمله "مهم" که ممکن است ظرف این هفته توسط ایران انجام شود و دارایی های اسرائیل یا آمریکا در منطقه را هدف قرار دهد، آماده می شود.

سی ان ان نوشت که مقام های ارشد آمریکایی همچون همتایان اسرائیلی خود بر این باورند که حمله ایران "حتمی" است. واشنگتن و تل آویو به شدت در تلاشند تا برای پیامدهای این حمله آماده شوند زیرا پیش ‌بینی می ‌کنند که حمله ایران می ‌تواند به طرق مختلف رخ داده و علاوه بر اموال و دارایی ‌ها، نیروهای آمریکا و اسرائیل را نیز در خطر قرار دهد.

یک مقام آگاه در این راستا گفت که تا جمعه (۱۷ فروردین)، آمریکا و اسرائیل هنوز نمی دانند که اقدام تلافی جویانه ایران چه زمانی و چگونه خواهد بود.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوشنبه شب در اطلاعیه‌ای، اعلام کرد: در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم گرگ صفت صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه، ساعاتی قبل (عصر روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳) هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    2 11
    یک پایگاه خالی می‌کنند بزنید خب شد حالا
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
      2 2
      زرشک
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    3 5
    آمریکا ما رو بهتر از خودمون میشناسه
  • US ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    1 3
    آخه هندی رو چه به انتقام
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    1 2
    تو این چند روز هیچ عملیاتی نه از طرف لبنان نه عراق و نه حتی یمن علیه منافع و مواضع آمریکا و اسرائیل انجام نشده!!! عاقلان حدیث مفصل بخوانند از این.....
  • DE ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    5 0
    فعلا اسقاطیل لرزون لرزونه بلرز! امریکا حرف مفت زیاد میزنه! بتوچه اخه چه جور میخورن! جوری بخورن که مادرشون به عزاشون بشینن!
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    2 1
    ایران فعلا بورس رو هدف قرار داده و از مردم خودش انتقام میگیره
    • DE ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      0 0
      تو اسقاطیلی !حالت بدجوری خرابه ! چرت وپرت میگی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس